beefrezer Opublikowano 4 Października 2013 Autor Opublikowano 4 Października 2013 kupiłem ten środek z postu wyżej, jak przyjdzie to zrobię przepływce kompiel, mam nadzieję, że pomoże. Jeśli nie to zabieram się do lutowania A jeśli spieprzę... to kupie nową i już. Trudno, kupie 4 filtry powietrza i co 3 miechy bede zmieniał. Dzięki wielkie za wskazówki i pomoc. Czekam na dalsze analizy reszty podzespołów. Co powiecie o korekcjach?
OLIVER Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 eśli nie to zabieram się do lutowania Co masz na myśli ? bo nie kumam ... kupie 4 filtry powietrza i co 3 miechy bede zmieniał. Ale po co? Kub nowy dobrej firmy i pojeździsz spokojnie sezon... , chyba ze jeździsz w ekstremalnych warunkach to tak... Ja bym jeszcze podmienił N75 z N18 i zrobił loga dyn.011 Czy będzie sobie radził tak samo jak N75
beefrezer Opublikowano 4 Października 2013 Autor Opublikowano 4 Października 2013 mam drugie sprawne N75 to w wolnym czasie podmienię, chociaż myślę, że to nic nie zmieni. Samochód nie wpada w tryby awaryjne. z tym lutowaniem to miałem na myśli post wyżej, gdzie jest opisana regeneracja przepływki
OLIVER Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 z tym lutowaniem to miałem na myśli post wyżej, gdzie jest opisana regeneracja przepływki aha.... mam drugie sprawne N75 to w wolnym czasie podmienię, chociaż myślę, że to nic nie zmieni. Samochód nie wpada w tryby awaryjne. No ale na pewno tego nie wiesz..więc trzeba eliminować po kolei punkty odpowiedzialne za złe sterowanie turbiną .. Jesli to nie przyniesie poprawy to tak jak pisał Ci Kolega spanky trzeba będzie przyglądnąć się dokładnie turbinie bo się chyba przycina....
beefrezer Opublikowano 4 Października 2013 Autor Opublikowano 4 Października 2013 Panowie, czytałem wątek OLIVERA kiedy to walczył ze swoją OLIMPIADĄ i późnym wstawaniem turbo. Zauważyłem tam pytanie związane z hamulcem, tzn. "czy pedał hamulca jest twardy i trzeba mocniej depnąć żeby wyhamować" w jego przypadku nie, w moim niestety tak. Po przekroczeniu prędkości około 120km/h, 130km/h pedał hamulca robi się twardszy i to sporo. Trzeba naprawdę mocno depnąć, żeby hamował jak trzeba. Może to mieć jakieś powiązanie z moim muleniem silnika?
gregor10 Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 sprawdz turbine bo wyglada na to ze sie tnie
beefrezer Opublikowano 4 Października 2013 Autor Opublikowano 4 Października 2013 A i jeszcze mam pytanie związane z dawką paliwa. Przestawiłem dawkę paliwa w okolice 3mg, nagrzany pokazuje to co w logach czyli około 3,4mg. Skoro zimny silnik dostaje wyższą dawkę (a czuć to gdy silnik jest jeszcze nie dogrzany, lepiej się wtedy zbiera) to dlaczego na vagu pokazuje dawkę okolo 5,6mg? Vag powinien pokazywać dawki odwrotnie, mała to duża, duża to mała. Wiec dlaczego na zimnym silniku pokazuje mniejszą? A samochód odczuwalnie lepiej się zbiera? Być może źle rozumiem zasadę działania tego wszystkiego ale nie zaszkodzi zapytać.
grzegorzmen Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 A i jeszcze mam pytanie związane z dawką paliwa. Przestawiłem dawkę paliwa w okolice 3mg, nagrzany pokazuje to co w logach czyli około 3,4mg. Skoro zimny silnik dostaje wyższą dawkę (a czuć to gdy silnik jest jeszcze nie dogrzany, lepiej się wtedy zbiera) to dlaczego na vagu pokazuje dawkę okolo 5,6mg? Vag powinien pokazywać dawki odwrotnie, mała to duża, duża to mała. Wiec dlaczego na zimnym silniku pokazuje mniejszą? A samochód odczuwalnie lepiej się zbiera? Być może źle rozumiem zasadę działania tego wszystkiego ale nie zaszkodzi zapytać. Dlatego dawkę ustawia się na gorącym silniku i powyłanczane wszystkie odbiorniki jak ustawisz 3,0mg na przykład i po tym włączysz , klimę , światła to też ci dawka skoczy na 5,6mg. A jak masz niedogrzany zimny silnik po rozruchu to działa ci dogrzewanie w bloku , dogrzewanie świec żarowych ( kturych nie wyłączysz) i stąd ta różnica.
beefrezer Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 Rozumiem. A co z pompa vacum? Może mieć wpływ na turbo? Podciśnienie wydaje się słabe jak sprawdzam palcem. Do tego jak jadę powyżej 120 km\h to hamulec robi się twardy, pedał hamulca jest wyżej niż przy prędkościach do tych 120
Bartollo Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Najszebciej będzie jak wepniesz wacuometr i będziesz wiedział czy nie jest za słabe.
grzegorzmen Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Rozumiem. A co z pompa vacum? Może mieć wpływ na turbo? Podciśnienie wydaje się słabe jak sprawdzam palcem. Do tego jak jadę powyżej 120 km\h to hamulec robi się twardy, pedał hamulca jest wyżej niż przy prędkościach do tych 120 Jeśli Turbo niedomaga i przeładowuje , to komputer bardziej wymusza zaworkiem doregulowanie ciśnienia i zużywa więcej podciśnienia a jak pompa jest już słabsza to może już nawet brakować , pompa nie wyrabia.
ciahciah Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 korekcja bliska 1 świadczy że nie jest super ale do puki auto równo pracuje na postoju, nie drży i nie szarpie trzeba to po prostu olać, zakres masz do +/-3 i dopiero jak braknie tego zakresu zaczną się problemy, jak chcesz wydać kasy możesz wyregulować wtryski i zmierzyć kompresje ale to da ci tylko info o realnym stanie silnika, więc raczej szkoda kasy na to no i czasami lepiej żyć w nieświadomości:) dawka jałowa trochę się buja ale jak nic nie szarpie to jest ok RSW jest 0,680V a powinno być 0,740V, jeżeli znasz się co nieco na mechanice sam sobie ustawisz to korekta RSW na 0,740V(na zdjętym deklu ~0,720V), potem dawki jałowej na 3,0mg przy całej elektryce off i 90C, może komuś wyda się to zbyteczne, ja tylko pisze co ja bym zrobił by ten afn z butów wyrywał wszystkie inne seryjne 110 przepływką jest dobra, ważnym pomiarem jest log statyczny na który mało kto patrzy, wadliwa przepływka nie zmierzy 465, jak było by 400-420 wtedy jest wiadomo że zaniża, jest problem z drożnością dolotu/wydechu i z doładowaniem stąd przpeływka mierzy jak mierzy, w samej przepływce pomimo że element pomiarowy działa ok masz z obu stron siateczki które zachodzą osadem z biegiem lat i to pierwsze co powoduje opory w dolocie i niższy pomiar przepływki, szczoteczka do zębów, płyn jakiś i możesz umyć siateczki, mile widziana wanna ultradźwiękowa, potem całą przepływkę wraz z elementem pomiarowym możesz polać gorącą wodą najlepiej demineralizowaną, nie rób czasem szejkera, powinien zejść olej z elementu pomiarowego, agresywne preparaty nie są potrzebne bo 15lat przeływka pracowała w oparach oleju wiec kolejne 15lat też sobie poradzi i nie trzeba jej ipa atakować no chyba że ma pracować lepiej niż nowa ale krótko pomyśl o wyczyszczeniu(wypalaniu) kolektora ssącego i wyskrobania z wlotów w głowicy osadu, to da gratis 20Nm na dole i turbo o ile nie jest zjechane zacznie wstawać jak przystało na afn już przy 1500obr albo i niżej co jest w miejscu katalizatora? odepnij od ecu wężyk, postaw ecu pionowo by z króćca ecu ściekł olej, podłuż pod króciec coś i zostaw w stojącej pozycji na noc lub dłużej, a wężyk odpięty od ecu przedmuchaj kompresorem jakiej firmy wsadziłeś filtr paliwa? dobre filtry to mniejsze spalanie i więcej mocy, sprawdzałem różne filtry na XXXtys km i najlepiej wypada knecht, jedynie kabinowy daje filtrona filtr powietrza możesz wymieniać co 10-15tys a oleju co 15-20tys, częstsze wymiany są zbędne, no chyba że jeździsz w zapylonym terenie i tankujesz szlam czy auto zawsze po nocy od razu zapala czy czasem chwile trzeba pokręcić? jeżeli zawsze zapala normalnie patrząc na pompę i na rurkę zasilającą po lewo masz grzybek, w środku może być żółta farba, musisz wsadzić coś w środek i wbić o włos, po prostu bez manometru co stuknięcie patrzysz czy obruszyłeś tłoczek, tam dziesiąte części ruchu mają znaczenie, suwmiarka mile widziana, będzie to widać po ściankach ze go ruszyłeś, potem zrób loga 004d, tym stuknięciem zwiększasz ciśnienie szczytowe sekcji wstępnej w pompie egr w ogóle nie działa, albo n18 ded albo do sprawdzenia wszystkie wężyki w okolicy n18, idąc dalej cały układ podciśnienie do sprawdzenia, podejrzane wężyki wymień na nowe sztywne takie by bardzo ciasno wchodziły i dotnij je na styk, nie może być nić zapasu bo właśnie za duża pojemność układu podciśnienia powoduje opóźnione sterowanie, pływanie sterowania i doładowania choć w twoim przepadku według mnie w gruszce sprężyna jest za miękka i stad sterowanie kuleje, możesz wężyki co wchodzą na n18 pozatykać na razie i zrób 011d, to ułatwi dojście do przyczyny w sterowaniu turbo, porównaj potem czy pedał hamulca dalej jest twardy, jak będzie bez zmian w grodzi koło serwa masz króciec, a z niego wychodzący jeden cienki wężyk w stronę n18, zatkaj ten wężyk i sprawdź czy jest poprawa w hamowaniu, dużo tego i pewnie mało co z tego zrobisz no bo na to potrzeba nie mało czasu i wiedzy która ja i inni pomogą o ile masz szczere chęci i czas, to są podstawy by przewrócić staremu afn krzepę z przed lat
beefrezer Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 1. Może nie szarpie w bardzo odczuwalny sposób, ale kierownica drży po zagrzaniu silnika. Mogą być winne poduszki pod skrzynią. Tak więc tego nie będę ruszał, dopóki samochód jeździ. Wolę nie wiedzieć nic o kompresji, jeszcze osiwieje Słodka nieświadomość... 2. To na 100% zrobię jak tylko znajdę dużo czasu i nazbieram odwagi myślę, że nie wytrzymam i przybiorę się do tego, tym bardziej, że koledze OLIVER się udało. 3. Przepływomierz przemyję jak napisałeś 4. Co do kolektora ssącego to decyzja zapadła już, czyszczę go w najbliższym tygodniu. Palnik+kompresor+ jazda z koksem 5. Niestety nie wiem co jest zamiast kata, kupiłem auto od kolegi Kolkov, w najbliższym czasie zapytam go co tam siedzi, bo to on się z tym bawił. 6. ECU też postawię w pion w najbliższym czasie 7. Filtr paliwa niestety nie wiem jakiej firmy, kupował mi znajomy mechanik a na filtrze nie ma nazwy producenta. Co do filtra powietrza to niestety jeżdżę w zapylonym terenie, nie tankuje na stacjach krzak 8. Auto po nocy pali strzała nawet w niskich temperaturach -20, zrobię jak mówisz, tylko o ile to zwiększyć? Gdzie to na VAGu można sprawdzić? 9. ERG jest zaślepione ( tak informacyjnie, nie wiem czy to coś zmienia). Mam drugi zawór N18 tak więc zamienię je, a wężyki faktycznie są w kiepskim stanie w okolicach N18, a niektóre są dosyć długie. Tak więc kupię nowe sylikony (prośba o podanie jakie rozmiary tam się znajdują) i wymienię wszystkie, koszt nie jest duży wiec można sobie pozwolić Jak wymienię wężyki i nic to nie da co do hamulca to zacznę wedle Twojej rady zatykać węże i sprawdzać na VAG co jest nie tak. Ten zawór zwrotny w grodzi można kupić osobno? Czy to komplet z wężem do VACUM? Dzięki wielkie za tak wyczerpujące wskazówki, zrobię wszystko co napisałeś, potrzebuje tylko na to czasu. Co do skrobania kanałów w głowicy (po zdjęciu kolektora), czy ten nagar co może (ale nie musi) dostać się do silnika, może narobić szkód? Jak uniknąć tego? Jaki jest numer uszczelki pod kolektorem? Nie chce żeby jakiś sprzedawca nie wpierdzielił mi badziewia. Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 16:40 ---------- Poprzedni post napisany at 16:33 ---------- Ahaa, do do drożności dolotu\wydechu. Dolot może być zawalony olejem i przez to jest problem z drożnością? Odkręcałem wąż dolny i górny od IC, u dołu sucho, na górze trochę oleju. Czyścić IC czy zostawić narazie? Jak się dostać do ICka żeby go wyjąć? ---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 16:40 ---------- Operacja z wężykami i N18 zakończona. Podciśnienie wyczuwalnie wzrosło, czuć to po przytknięciu palca przy końcu wężyka (tym co idzie do gruszki turbiny). Zrobiłem test. Myślę, że jest lepiej, samochód pracuje i przyśpiesza hmm... inaczej. Szczególnie czuć to na 2 i 3 biegu. Jak będę miał pomocnika to zrobię jeszcze raz logi dynamiczne. Co zauważyłem: Wężyk który jest wciśnięty bezpośrednio w dolot (plastikowa rura którą widzimy gdy stoimy naprzeciwko auta, przy podszybiu) był totalnie zbotwiały. Wymieniłem go na nowy (skróciłem wąż od N75 do gruszki, to co zostało pożyczyłem), założyłem nowe N18 i poprawiłem wężyki, zmienię je na nowe jak tylko kupie. Ruszałem też końcem węża co wchodzi z vacum do serwa. Słychać syczenie gdy go wyginam, hamulec stał się miękki i teraz wpada w podłogę :/ jakiś czas temu też tak miałem po zabawie tym wężem. Samo przeszło, podejrzewam że rozszczelniłem połączenie, które potem wróciło do normy. I teraz pytanie, czy ten wąż powinien tak względnie lekko siedzieć w serwie? Guma łącząca przy samej vacum jest miękka, wydaje się aż za bardzo miękka, można ją zgnieść w palcach bez wysiłku, do tego była słabo przykręcona, poprawiłem to ale króciec przy pomnie vacum się obraca :/ nie wiem czy tak być powinno. To na tyle. Niedługo zajmę się przepływką i kolektorem.
ciahciah Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 1. podczas gaszenia jak telepie autem to wina poduszek silnika, jak na wstecznym chcesz zapiszczeć słyszysz z pod silnika stuk? 4. i wloty w głowicy scyzorykiem wyskrob tylko nie porysuj trzonka zaworowego, żeby nic nie wpadło do silnika latarką poświeć we wloty i wzrokowo dojdziesz które zawory są w tej chwili zamknięte a które nie, wiec skrobiesz te które mają zamknięte zawory i potem kompresorem wydmuc**jesz osad, potem 5 bieg i pchasz auto do przodu, można tez kluczem na wale aż zamkną się inne zawory i wiadomo co daje robić, a aso uszczelka ze 40zł, w zwykłym sklepie nie sądzę żeby się pomylili bo to do każdego 1.9TDI jest 7. a co piszę na filtrze? 8. patrzysz do grzybka i młotkiem przez wiertło lub coś innego raz uderzasz i patrzysz czy obruszyło się na ściance, po prostu czy ruszyłeś z miejsca tłoczek, nie da się nie zauważyć tego, potem robisz loga 004d i powiem czy już ok czy trzeba wbić więcej, suwmiarka wskazana tylko trzeba zawsze tak samo ją ustawiać do pomiaru i 0,5mm wbić od pozycji pierwotnej np., w logu statycznym tego nie sprawdzi bo tu chodzi o ciśnienie na wysokich obr pompy a nie jałowe przy krytym ciśnienie ustawia się innym zaworkiem 9. skoro egr off to pomiędzy grodza a n18 masz rozgałęziacz podciśnienia, wywal go i zrób by bezpośrednio z grodzi szło podciśnienie na n75, z dostępnych wężyków u złączek tam zrobisz to wężyki sylikonowe się nie nadają, zapomnij o nich, wężyk musi być max sztywny by się nie poddawał, na początek kup 3,5mm z 1m w grodzi nie ma żadnego zaworu zwrotnego, to jest tylko gumowy króciec-rozgałęziacz, z biegiem lat guma w nim robi się miękka i może przytykać przepływ powietrza w rurze dolnej dolotu kilka kropli jak skapnie po zdjęciu węża to normalne, jak wyleci kałuża coś nie gra, IC w środku jest drożny, czyszczenie nie wiele da no chyba że olej silnikowy syfił bardzo i nigdy nie był wymieniany, obejrzyj IC z zewnątrz czy nie jest błotem zawalony ruszając rurką przy servie syczenie normalna sprawa, a czy lekko powinien chodzic.. guma to guma kruceic vacum pompy jak się obraca trzeba wszytko wyczyścić i jakimś porządnym klejem skleić bo króciec nie może być luźny, teraz na pewno tam jest nieszczelne
OLIVER Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Guma łącząca przy samej vacum jest miękka, wydaje się aż za bardzo miękka, można ją zgnieść w palcach bez wysiłku, do tego była słabo przykręcona, poprawiłem to ale króciec przy pomnie vacum się obraca :/ nie wiem czy tak być Kolanko gumowe przy vakum da się ucisnąć trochę ale nie da się tak by ścianki się zeszły z sobą..Mam nadzieje że u Ciebie jest na tyle twarde ze pompa Vakum nie potrafi zassać tego kolanka gumowego.. a co do krućca plastikowego co wychodzi z pokrywy Vakum to normalne że potrafisz nim okręcić ..ale ma być szczelne to znaczy jak zassiesz to ma trzymać Zrób porządek z tymi wężykami podciśnienia wymieniaj wszystkie na nowe ..bo jak jeden z parciał to reszta w podobnym stanie... I działaj działaj coś
beefrezer Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 1. sprawdzę, ale czuć przy hamowaniu jak szarpie skrzynią 7. właśnie nic nie jest napisane ;/ 8. Ten grzybek na pompie paliwa, gdzie on jest? Albo jestem ślepy albo czegoś nie zrozumiałem. 9. Tak zrobię. Z tej rurki dolnej dolotu spadło kilka kropel Dobra, nie zawór zwrotny tylko króciec, da się go kupić? jak to rozłączyć? Czy to jedność z wężem od vacum? Musi być nieszczelne, bo jak samochód jest odpalony to pedał po chwili wpada w podłogę, pompuje jest twardy, potem po chwili pracy silnika znów robi się miękki. Hamulce działają, ale boję się, że zaskoczy mnie totalny brak hebla. Jutro zdejmę tą gumę z pompy i postaram się ją jakoś usztywnić lub wymienić. Ten króciec co wychodzi z pompy to w końcu może się obracać czy nie? jak go uszczelnię np. poxyliną to będzie ok? ---------- Post dopisany at 19:43 ---------- Poprzedni post napisany at 19:38 ---------- Kolanko gumowe przy vakum da się ucisnąć trochę ale nie da się tak by ścianki się zeszły z sobą..Mam nadzieje że u Ciebie jest na tyle twarde ze pompa Vakum nie potrafi zassać tego kolanka gumowego.. a co do krućca plastikowego co wychodzi z pokrywy Vakum to normalne że potrafisz nim okręcić ..ale ma być szczelne to znaczy jak zassiesz to ma trzymać Zrób porządek z tymi wężykami podciśnienia wymieniaj wszystkie na nowe ..bo jak jeden z parciał to reszta w podobnym stanie... I działaj działaj coś Tego czy ścianki się nie zejdą to nie jestem pewien. Myślę, że to bardzo możliwe. Wężyki na pewno wymienię na nowe działam kolego, dziaałam! a efekty już odczułem po jeździe próbnej po małych modach z podciśnieniem i N18
OLIVER Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Jutro zdejmę tą gumę z pompy i postaram się ją jakoś usztywnić lub wymienić. Ten króciec co wychodzi z pompy to w końcu może się obracać czy nie? jak go uszczelnię np. poxyliną to będzie ok? Powinieneś to sprawdzić w prosty sposób ...posadzić kogoś za kołko i niech depnie ci ze 3000 obrotów i potrzyma przez chwilę a Ty popatrz czy kolanko gumowe się zniekształca jesli coś zauważysz to wymiana na nowe ,a jak nie masz nowego to na razie mozesz włożyć do niego kawałek zgiętej rurki np.miedzianej odpowiedniej fi ,do czsu kupna nowego kolanka gumowego ... a co do króćca to już Ci pisałem żu u mnie złapany w palce mogę nim okręcić ...Nie czytasz?? więc to chyba nie przypadek u Ciebie jest... ....Nie trzeba nic uszczelniać opaska która jest tam odpowiednio zało żona dokręcona ,bądź zaciśnięta. trzyma bez obaw...Ale jak nie wierzysz to rób jak uważasz .:wink:W tym deklu od Vacum z króćcem jest zawór zwrotny możesz go sprawdzić czy Ci trzyma dobrze czy nie przepuszcza
beefrezer Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 Czytam, tyle że post wyżej kolega napisał coś innego. Jutro posadzę kogoś za kółko i sprawdzę. Sprawdzę też ten zaworek. Dzięki
ciahciah Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 8. http://www.tdi-tuning.pl/tools/l200/08.jpg oznaczony na rysunku jako 1
beefrezer Opublikowano 7 Października 2013 Autor Opublikowano 7 Października 2013 Z tego co widzę to jest pod deklem? Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się