Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning 2.5TDI AKE 180PS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ze względu na to że od jakiegoś czasu mam A6 C5 2.5TDI AKE 180PS zacząłem się na razie teoretycznie zastanawiać nad programem. Prefiks wybrałem taki bo był najbliższy mojemu.

Z tego co poczytałem to ludzie raczej niechętnie ruszają te silniki, raz że niewielu tunerów radzi sobie z "blokadą pompy" a druga sprawa te silniki do najtrwalszych nie należą.

Miej jednak interesuje podejście do tematu z innej strony. Nie zadowala mnie charakterystyka tego silnika bo to że ma duzy moment to w bardzo wąskim zakresie. Wierząc wykresowi teoretycznych kresek od audi wygląda to conajmniej śmiesznie.

wykres_23.761.jpg

Maksymalny moment do 2500RPM? :grin: Niestety kiepsko to wygląda. Co byście powiedzieli na modyfikację programu która nie miała by na celu podnoszenia ani mocy ani maks momentu ale pociągnięcie tego momentu na jednym maksymalnym poziomie powiedzmy do 4000RPM? Jak to by się sprawdziło w praktyce? I czy taka modyfikacja miała by sens ekonomiczny?

Czy te wykresy oddają w ogóle rzeczywista charakterystykę tych silników? Ma ktoś może kreski zdrowego AKE? Najlepiej z Q ale ośkę tez chetnie bym zobaczył.

Opublikowano

Co byście powiedzieli na modyfikację programu która nie miała by na celu podnoszenia ani mocy ani maks momentu ale pociągnięcie tego momentu na jednym maksymalnym poziomie powiedzmy do 4000RPM?

Pociągnięty moment na poziomie 370 Nm przy 4kRPM to ok 210KM - wartość przeważnie nie osiągana w tych silnikach. Moc i moment obrotowy (nie mylić z ich wartościami maksymalnymi) to wartości od siebie zależne.

Co do modyfikacji 2,5 V6 TDI. Czy warto? Jeśli silnik jest w dobrej kondycji a pompa pozwoli na przyrosty to warto. Zmiany są odczuwalne. Czy jest to opłacalne - każdy musi sobie sam na to pytanie odpowiedzieć.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź gdyż myślałem że przejdzie wątek bez echa.

Może nie fortunnie tu uzyłem skrótu myślowego mówiąc w ten sposób. Oczywiście zdaje sobie sprawę że moment i moc sa od siebie zależne. Miałem na myśli że nie zalezy mi na osiąganiu sztucznych maksymalnych wartości. No tunerzy nie chętnie się za te silniki biorą wiec pewnie modyfikacja też tania nie będzie. Wg logów jest wszystko w porządku a mechanicznie będe musiał jeszcze zajrzeć do hydrauliki zaworowej.

To czy warto to bardziej chodziło mi o stosunek kasy koniecznej do zrobienia moda do uzyskanego efektu.

Opublikowano

Jeśli silnik na diagnostyce jest bez większych zastrzeżeń, to podejmuję się modyfikacji. W uzyskaniu dobrych wyników czasami przeszkadza pompa. Jeżeli po modyfikacji przyrosty są małe, klient sam decyduje czy jest to poziom wystarczający i akceptowalny do poniesionych kosztów, czy bezpłatnie wracamy do serii.

Jeśli klient ma takie życzenie, program można oczywiście zrobić tak, żeby "dół" pozostał bez zmian, a sama "góra" była mocniejsza.

Opublikowano
Jeśli silnik na diagnostyce jest bez większych zastrzeżeń, to podejmuję się modyfikacji. W uzyskaniu dobrych wyników czasami przeszkadza pompa. Jeżeli po modyfikacji przyrosty są małe, klient sam decyduje czy jest to poziom wystarczający i akceptowalny do poniesionych kosztów, czy bezpłatnie wracamy do serii.

Jeśli klient ma takie życzenie, program można oczywiście zrobić tak, żeby "dół" pozostał bez zmian, a sama "góra" była mocniejsza.

No własnie pompa. w jakim sensie przeszkadza? Rozmawiałem z gościem który twierdzi że te niby blokady pompy można obejść tylko mało kto wie jak.

Ile taka modyfikacja by kosztowała takiego sprzęta? Rozumiem że pomiar na hamowni tez jest? Posiadam A6 C5 z Quatro. Mi bardziej zalezy na dole ale żeby się nie rwał przed 3000RPM bo wahlowanie w trakcie wyprzedzania jest mało komfortowe.

Opublikowano

Nie wiem co wie i co ma na myśli ów gość. Opieram się na swojej wiedzy na ten temat, na co pozwala ECU, a co może być "blokowane" przez sterownik pompy. Co do kosztów info na PW.

Opublikowano

Ja robiłem b6 2.5tdi bau. Troszkę ponad 210kUcy. Auto nalatane ponad 300tyś i pompa wytrzymała 20 tys po operacji. Szybka regeneracja w boschu i autko dalej śmiga. Polecam zdecydowanie, różnica olbrzymia.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalk 4

Opublikowano
Ja robiłem b6 2.5tdi bau. Troszkę ponad 210kUcy. Auto nalatane ponad 300tyś i pompa wytrzymała 20 tys po operacji. Szybka regeneracja w boschu i autko dalej śmiga. Polecam zdecydowanie, różnica olbrzymia.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalk 4

masz wykres przed i po modyfikacji? Chetnie bym zobaczył jesli była by taka szansa.

Opublikowano

Mało realne że przekroczysz 195km, na mocy powyzej 200km nie napalaj sie bo nie osiagniesz tego:wink: problem lezy w pompie wtryskowej, kiedys był taki wątek u tunnigu 2,5tdi i tam było sporo konkretów i przynajmniej dwa projekty rozwijajace ten silnik na ponad 250km, jeden ostatecznie sie nie wystroił bo ciagle coś sie pierdzieliło

---------- Post dopisany at 16:36 ---------- Poprzedni post napisany at 14:19 ----------

http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/b6-ake-up-mocy-2-5-tdi-v6-180ps-quattro-156618/index4.html#post1985844

Opublikowano

Cyferki cyferkami, rok temu zrobiłem 2.5tdi, a miesiąc temu 2.0 tdi caga na coś ponad 170km. Różnica po programie przy 2.0 taka sobie, auto lepiej się zbiera, ale ta 2.5 wiata, różnica ogromna. Co do wykresów, nie jestem w stanie znaleźć, ale jak ktoś chciałby porównać organoleptycznie to w Świętokrzyskiem co weekend mam czas ;)

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalk 4

Opublikowano

Mam 2.5 AKE II gen. w manualu zrobione na ~200KM i dopiero ten silnik zaczyna jeździć. Zdecydowana poprawa. Dużo lepsza reakcja na pedał gazu i troszeczkę mniejsze spalanie na trasie. Ogólnie zmiany na plus.

Opublikowano

200ps z ake bedzie (bo i tyle ze 150konnej wersji idzie wyciagnac)... nastawiałbym sie na okolo 205

tuner nie przeskoczy ograniczenia w postaci "nie umiem zmienic softu w pompie wtryskowej" (ona nie poda wiecej paliwa) wiec o potencjale teoretycznym silnika nie ma co dyskutowac.

Ma to jeden taki plus ze jest bardziej idiotoodporne (nie ma czesci mapek ktore tunerzy idiotycznie zmieniaja w przypadku 1.9tdi wiec jest mniej to spitolenia:) )

Jezeli to automat to prawdopodobne ze skrzynia bedzie glupiala przy full bucie a skrzynie nie kazdy czipmacher przeprogramowuje (automatu nie warto tez hamować bo to i tak bedzie wrozba) - a zeby nie glupiala skrzynia zaczynaja zmniejszac koks i na koniec wychodzi czip symboliczny (masz automat => pytaj sie czipmachera czy umie skrzynie robić!)

W nowszych 2.5 byly "blokady na pompie" ale w AKE chyba jeszcze zadnych cudow nie ma (ograniczeniem jest fakt braku umiejetnosci zmiany softu w pompie)

A4 ma 2 boczne Icki a A6 centralny o ile wiem wiec na A6 moze wyjsc ciut lepiej niz na A4

Przed czipem zrobic logi 001, 013, 014 statycznie i 003, 008, 011 dynamiczne (+003, 004, 011BS) + temp w 007... jak pompa vp44 pada to widac to w 001S i wtedy szkoda placic za czipa bo i tak nic wiecej nie bedzie specjalnie... 011 trzeba zrobic bo jak T nie pompuje w serii dobrze albo przeladowuje to trzeba padake naprawic a nie koksowac... 003 & 008 po to by sprzedzic czy przeplywka nie jest martwa (martwa przeplywka bedzie ciela dawki - to akurat mozna czipem obejsc wysylalac ogr dymienia w kosmos).. w 001+013+014 sprawdzisz stan korekcji... jezeli sa wielkie to prawd ze albo walki zjechane albo wtryski zajechane (jedno i drugi raczej wyklucza czipa)

Odradzam koksowanie tak starego auta bez gruntownej diagnostyki przed (polowa 2.5v6tdi w tym wieki to zombi na kolkach i trzeba je wyprostowac przed czipem bo bedzie rozczarowanie)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

To informacyjne zajrzyj do moich logów i co o nich powiesz.

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-286054/

Pacjent to A6 C5 2.5TDI AKE 180PS, IC centralnie, 6-biegowy manual.

Opublikowano

w logu 001 dawka jest 4.1-4.4 przy Cf 26.5..

gdyby to bylo afb powiedzialbym, ze cos nie halo z pompa vp44 (nawet w naglowku loga napisali Ci, ze wartosci poprawne to 15-25, prawda?).. ale zwyczajnie tak moze byc w ake (poszukaj logow innych ake i porownaj.. jak wszyscy/wiekszosc z ake maja cf poza 25 to mozna uznac "ten typ tak ma")

w 13&14 korekcje ok

w 004s kat wtrysku poprawny (bez wdawania sie w dyskusje czy idealny)

w 003bs widac ze egr dziala

w 008d widac ze przeplywce niewiele do ciecia dawek brakuje (ale chwilowo jescze nie tnie): kolumna iq smoke ma niewiele wieksze wartosci niz iq torque (najmniejsza wartosc jest limitem dla dawki paliwa dlatego jak odczyty przeplywki sa zanizone to komputer przyporzadkuje im nizsze wartosci smoke limitera... wiec mniej paliwa sie trysnie a wiec i mnie koni bedzie/u Ciebie na dzien dzisiejszy tego nie ma!/)

to moze wynikac z brudnej/padajace przeplywki a byc moze taki przeplyw powietrza jest faktycznie (a bo kat przytkany.. a bo krzywki zjechane i zawoty nie otwieraja sie w pelni, a bo T niechetnie dociaga wartosc ladowania do zadanego/patrz dalej/ itp)

Turbina w 011D widac ze ma tendencje do niedoladowywania (niewielkiego/sladowego ale jednka niedoladowania) bardziej niz przeladowania (w okolicy max moentu obrotowego 2,.5v6tdi najczesciej przeladowuja a u Ciebie T grzecznie sie zachowuje...)

To moze wynikac z wielu rzecy..np tego ze auto nie dostaje takiej dawki paliwa jak powinno (wspomniane mozliwoe klopoty z vp44) a bo T jest zapieczona troche.. a bo masz gruche w T nieszczelna a bo wezyki do T sa brudne, zagiete czy nieszczelne a bo elektrozawor n75 pada czy jest brudny..itp itd

= > dla jasnosci... tu nie ma nic co wymaga grzebania a jest raczej zastanawiajacym symptomem w kontekscie planowanego koksowania...

Przemek

Opublikowano

Z tego wszystkiego to tak na prawdę nie znam stanu hydrauliki zaworowej.

Co do przepływki to ją przeczyszczę niedługo i się okaże czy się poprawi. Poza tym zbliża mi się wymiana filtra powietrza który juz mam ale jeszcze nie założony.

Co to jest to Cf?

Opublikowano

Cf to czas wtrysku ale wyrazony chyba w kacie walka...generalnie spadajaca dawka przy jednoczesnym wzroscie"czasu" t rwanoa wtrysku interpretowqna jest jako konczaca sie pompa wtr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...