Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dziwny problem do rozwiązania.

Zaczne od tego, ze swiece i cewki sa nowki sztuki.

Paliwo 98 Shell V-Power

Silnik zimy jade 5km az do rozgrzania nie przekraczając 2500rpm. Nic nie stuka

Robie logi kanalu 020 do odcinki. Nie stuka

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Kolejny raz robie logi. Stuka

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Co to może być ?

Za trafna podpowiedz piwo :D

Moje podejrzenia

1. Nagar w cylindrach po rozgrzaniu powoduje samozapolon

2. Halasuje lancuszek i napinacz na walku rozrządu. Po rozgrzaniu lancuszek trochę się rozciąga.

3. Turbo puszcza olej do przepustnicy i w cylindrze tworzy się "dziwna mieszanka"

1.

Opublikowano

Witam

Mam podobny problem, świece wymieniłem i nic nie dało jak zalewam 98 jest trochę lepiej ale tez stuka.

Tak wygląda na pb98

Log (12 - 004,020)

A tak na 95

Log (10 - 002,020,004)

Ostatnio wpadłem aby jakąś kamerką obejrzeć jak wygląda nagar na tłokach - jestem w trakcje tworzenia endoskopu samochodowego :)

Gdzieś trafiłem na info że ktoś wymienił świece ngk na bosh i stukanie znikło ale jakoś szkoda mi kolejne 200zł na śiwece.

Opublikowano

- Jeżeli slychac halasujacy lancuch na ciepłym to masz go do wymiany i nic nie wykombinujesz.

- Skad wiesz, ze masz nagar? odkrecales swiece i patrzyles do srodka? Widziałem taką metodę "Sea foam"

B5 A4 1.8T: How-To Sea Foam

albo

1.8T 150KM AEB Spalanie stukowe - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

Możesz spróbować na początek coś takiego.

- Odnośnie turbo i luzu... to jeżeli masz luz wzdłużny to turbo do wymiany od razu, jeżeli luz poprzeczny większy niż niecały 1mm to też do wymiany. Jak masz duże ilości oleju to też do wymiany.

Stuki teoretycznie mogą być spowodowane także przez padającą pompę paliwa (trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa), przepływomierz, wtryski itp. itd.

Opublikowano

Co zastosować zamiast tego sea foam? Może sprobowac innej metody np.xado jet 100 decarbonizer

Na kanale 033 sa duze korekcje, wiec mozliwe, ze pompa.

Moge miec w dobrej cenie 044 boscha. Warto to montowac jako pompa zewnetrzna?

Czy moze walbro 255 do baku?

Opublikowano

pompe paliwa zostaw w spokoju przyczyna korekty jest nieszczelnosc lub padnieta przepływka ( z tego co wiem od grzeska układ jest szczelny ). co do cofania zapłonu to wyglonda bardziej na napinacz niz na nagar . ja u siebie przerabiałem ten temat i na zimnym i na ciepłym silniku stukało prawie tak samo a u ciebie na zimnym jest cisza . zrób komplet logów z bloków 2 20 31 33 115 118 . zobacz jak to u mnie wyglondało ocena logów AUQ.

Opublikowano

Pompe już zamowilem.

Układ jest szczelny, a przepływka była podmieniana.

Zrobie logi jak wstawie pompe

---------- Post dopisany 11-10-2013 at 15:47 ---------- Poprzedni post napisany 09-10-2013 at 22:18 ----------

Na nowej pompie to samo.

Co może by powodem takiej korekcji na lambdzie ?

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

jako że u siebie mam też stukowe ostatnio trochę przemyślałem temat.

Zrób logi ale w następujący sposób:

Jedź i przyśpieszaj od 2000 do powiedzmy 4000 następnie zwalniaj i powtórz taką operację ok 10 razy wszystko loguj w jednym logu.

Jeśli logi nie będą pokazywać podobnych wartości na tych samych cylindrach to nie jest to wina nagaru, świec, cewek tylko np hałasującego łańcuszka, niedomagających szklanek, jednym słowem odgłosów silnika które są błędnie interpretowane przez czujniki.

U mnie właśnie tak jest, raz stuka 1 raz 3 raz 2 i 4 raz 1 i 4 itd.

Opublikowano

Mam zapocone gniazda wtryskiwaczy,moze tam jest nieszczelność. Zmienie oringi i zobaczymy.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

zrób logi z bloku 115 . ta przepływke która zmieniałes była nowa boscha czy z innego auta ?

Opublikowano

była Grzegorza. prawie nowa.

może to być nieszczelność w układzie odmy, lub uszkodzony zaworek ?

Opublikowano
Mam zapocone gniazda wtryskiwaczy,moze tam jest nieszczelność. Zmienie oringi i zobaczymy.

zmien oringi, mozesz tez popatrzec przy ruszaniu/zmianie biegów na 020, u mnie wtedy chyba potarfi zastukać łancuch. Aczkolwiek odkąd zalałem motula i troche pojezdzilem autem juz go nie szlysze na jalowym.

Musze podjechać do germana, co by posluchal :)

Opublikowano

Po wymianie napinacza i wszystkich cewek na beru już nie stuka. Swoja droga cewki z wymiany w ASO miały tylko 6miesiecy - chlam.

Opublikowano

Bo ponoć chodzą głosy ze BERU jest lepsze od oryginalu

Opublikowano
Po wymianie napinacza i wszystkich cewek na beru już nie stuka. Swoja droga cewki z wymiany w ASO miały tylko 6miesiecy - chlam.

Jakiej firmy napinacz wstawiłeś? I jakie były koszta wymiany?

Opublikowano

Nie mam pojecia co tam wstawił German.

Opublikowano

napinacz jest wstawiony jedyny dostepny po za ASO .jest to najprawdopodobniej chinczyk z ze znaczkami i numerem audi . koszt samego napinacza to 600pln do tego jeszcze trzeba doliczyc 200 pln łancuch i 100 pln uszczelki .co do napinacza ja mam na nim przejechane juz 50 tys i nic sie z nim nie dzieje .

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.10.2013 o 21:34, german81 napisał:

napinacz jest wstawiony jedyny dostepny po za ASO .jest to najprawdopodobniej chinczyk z ze znaczkami i numerem audi . koszt samego napinacza to 600pln do tego jeszcze trzeba doliczyc 200 pln łancuch i 100 pln uszczelki .co do napinacza ja mam na nim przejechane juz 50 tys i nic sie z nim nie dzieje .

Jak tam Twoj napinacz teraz się sprawuje? Jakiej firmy wtedy kupiłeś?

Edytowane przez Lukasz_A4_T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...