Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalety i wady 2.0TFSI


kolunio

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Animal napisał:

Nie wiem czy przy takich przebiegach w ogóle bym się bawił w gaz a już na pewno nie w przypadku 2.0 TFSI. Nie do końca rozumiem nagonkę na ten silnik choć pewnie bierze się przez nowsze 2.0 TFSI z B8. Tyle, że to zupełnie inne silniki.  Sam miałem wiele obaw przed zakupem ale nie taki diabeł straszny jak go malują. Trzeba po prostu liczyć się z pewnymi rzeczami i tyle ale moim zdaniem to dotyczy akurat wszystkich "nowoczesnych" aut. Czasy starych aut z bezproblemowymi silnikami i innymi układami dawno się skończyły. 

Czemu nie polecasz gazu do tego silnika? i mógłbyś rozszerzyć z czym dokładnie trzeba się liczyć? przed poprzednim zakupem "a4 b6 1.8T bfb) mówili mi też ze w co ja się pakuje zaraz turbo pewnie padnie same problemy będą ze będzie piła tyle benzyny że ciągle portfel pusty, a tak naprawdę wyszło że silnik przez 2 lata chodził jak złoto, turbo nie padło, zużycie paliwa trasa 6-7l miasto 10 przy normalnej jeździe a eksploatacja w porównaniu z e39 na która zamieniłem o połowę tańsza :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak, że nie polecam gazu do tego silnika. Po prostu ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa instalacja jest sporo droższa a przy przebiegach max 10kkm rocznie okres spłacania potrwa długo. Ja na przykład moją zrobiłem w 4 miesiące ok 10kkm i o gazie nawet nie myślę. 

Co do wad i ewentualnych problemów z silnikiem to oczywiście można poczytać na wielu forach, że przede wszystkim siadają moduły pompy oleju, popychacze w pompie paliwa, górny łańcuch i napinacz, zawór PCV. Tragedii nie ma tak naprawdę zwłaszcza jeśli ktoś chciałby porównać ten silnik z nowszymi 1.8-2.0TFSI. Nie zgodzę się z opinią, że te silniki biorą dużo oleju bo prawdę mówiąc to podobne ilości oleju potrafiły brać niektóre 1.9TDI, którymi jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Animal pisze gaz to tak nie za bardzo w sumie są 2 typy instalacji jedna z dotryskiem benzyny,a druga sam LPG podawany przez wtryski benzynowe,ale taka instalacja to koszt około 11tyś(znajomy pytał w energy gaz polska) więc jak kto woli,ale impreza mało opłacalna i nie wiadomo ile te wtryski pochodzą na LPG,który jest suchym paliwem.Jeszcze jako taką poradę to szukać auta z końca produkcji bo poprawiono niektóre rzeczy,takie jak wałek rozrządu,szklankę popychacza pompy wysokiego ciśnienia,kanały olejowe w głowicy,łańcuch i napinacz wałków rozrządu,odmę,pompy paliwa w baku,zawory PCV,i też coś chyba poprawili te nieszczęsne pompy oleju,bo w autach z końca produkcji jest mniej problemów z nimi niż z autami z początku produkcji.To są tylko moje spostrzeżenia więc proszę nie brać tego do siebie,ale jest jedno główne kryterium przy kupnie cena,jeśli jest zbyt niska to radzę sobie odpuścić,bo późniejsze koszta będą spore,szukać z górnej półki cenowej i pewną historią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 1.8T 163km to te same silniki co B6? widzę również wysyp aut 3.0 TDI na allegro i w całkiem niezłych pieniądzach można to kupić nie ukrywam ze chciałbym koniecznie quattro a praktycznie każde 3.0tdi ma ten napęd wiem że aktualnie mam ten silnik w e39 (wiem ze to nie ten sam silnik) ale przy BMW to jeden z najlepszych i bezawaryjnych silników a jak jest w audi? są tak tanie(na allegro można po 22k kupić już z tym silnikiem B7) bo się psują? no i z drugiej strony mam świadomość ze 3 litry to śmigało po trasach więc mało realne te przebiegi na allegro 200k :facepalm::grin:

jeszcze chciałbym dodać ze chciałbym kupić za 25-28k i żeby awaryjnie koło 6-7 tysięcy mieć awaryjnie na jakieś początkowe wymiany felgi itp :decayed:

Edytowane przez KewsonND
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po krótce czego obawiać się przy jednostce 2.0 TFSI 200km?

Chce silnik benzynowy ale inny niż 1.6 8v 102km i 2.0 131km. 

Nie obczajam w ogóle tych nowszych jednostek benzynowych. Jest jeszcze 3.2v6 FSI ale tak samo nic nie wiem o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, 1szewczi90 napisał:

Po krótce czego obawiać się przy jednostce 2.0 TFSI 200km?

Chce silnik benzynowy ale inny niż 1.6 8v 102km i 2.0 131km. 

Nie obczajam w ogóle tych nowszych jednostek benzynowych. Jest jeszcze 3.2v6 FSI ale tak samo nic nie wiem o nim.

Przeczytałeś chociaż jeden post w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, afroo. napisał:

Przeczytałeś chociaż jeden post w tym temacie?

.... :grin: Podpinam się pod afro - przeczytaj te 12 stron, zajmie ci to 20 minut, a potem pytaj o rzeczy których tu nie wyczytałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2017 o 21:57, KewsonND napisał:

Czemu nie polecasz gazu do tego silnika? i mógłbyś rozszerzyć z czym dokładnie trzeba się liczyć? przed poprzednim zakupem "a4 b6 1.8T bfb) mówili mi też ze w co ja się pakuje zaraz turbo pewnie padnie same problemy będą ze będzie piła tyle benzyny że ciągle portfel pusty, a tak naprawdę wyszło że silnik przez 2 lata chodził jak złoto, turbo nie padło, zużycie paliwa trasa 6-7l miasto 10 przy normalnej jeździe a eksploatacja w porównaniu z e39 na która zamieniłem o połowę tańsza :grin:

Też myśle nad tematem instalacji ale musze sobie rozrachunek zrobić czy mi się opłaca co do kosztu instalacji to 4200 zł z dotryskiem benzyny. Nic tam szczególnego się nie dzieje, tyle że nieco wolniej inwestycja się zwraca i koszt instalacji jest o tysiaka większy niż przy 1.8T a co do wtrysku przez wtryskiwacze pb to jak dla mnie zupełnie nie opłacalna impreza wydać 10 tyś, musiałbym z wozem na zawsze zostać żeby wyjść na zero :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)
Noszę się z zamiarem zakupu A4 B7, początkowo chciałem nabyć benzynę - jednak coś strzeliło mi do głowy i zacząłem szukać 3.0TDI. Całe szczęście przypomniałem sobie o forum :-)
 Tak więc po przeczytaniu kilkunastu postów o 3.0 - wybiłem go sobie z głowy :) Wybór padł na 2.0 TFSI - czytałem o podstawowych bolączkach: wałkach, łańcuchu, pompie paliwa, pobieraniu oliwy (chociaż nie zawsze to występuje); o spalaniu itp
 Może ktoś jeszcze powiedzieć, na co warto zwrócić uwagę przy zakupie, żeby wykluczyć ew. występujące bolączki? Jak wyglada koszt naprawy "glownych bolaczek" ?  I rzeczy eksploatacyjnych typu rozrząd ?

Auto szukam poza granicami kraju i bardziej przebiegi rzędu 200kkm +; mam nadzieję, że budżet ok 6-7tys eur będzie wystarczający kupić dobre autko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet będzie wystarczający ale najwyżej na sam zakup. Na ogarnięcie podstawowych rzeczy musiałbyś jeszcze trochę dołożyć. Pisząc podstawowe rzeczy miałem na myśli rozrząd Contitech (700zł), pompa oleju ASO (1100zł), łańcuszek i napinacz ASO (1000zł), szklanka pompy paliwa ASO (160zł), dobry olej i filtry (400zł), czyszczenie nagaru (800zł). Wszystkie podane przeze mnie ceny są jedynie przybliżone i pewnie można zrobić coś taniej (np. poza ASO). Po zrobieniu tego wszystkiego będziesz miał naprawdę fajne i bezawaryjne auto. Najlepiej gdybyś dorwał opcję w manualu i quattro ;) Moim zdaniem ten silnik jest mocno niedoceniany i błędnie kojarzony z silnikami nowszej generacji. Po ogarnięciu tych kilku rzeczy można się cieszyć z jazdy i awaryjnością nie gorszą niż 1.8T. 

Co do nadmiernego pobierania oliwy to w tym silniku praktycznie nie występuje. Uważam, że jak ten silnik weźmie 1l oleju na 10000km to nie ma dramatu.  

Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Tak jak w każdym innym aucie - żeby było zadbane :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2017 o 23:18, Kulis napisał:


 Może ktoś jeszcze powiedzieć, na co warto zwrócić uwagę przy zakupie, żeby wykluczyć ew. występujące bolączki? Jak wyglada koszt naprawy "glownych bolaczek" ?  I rzeczy eksploatacyjnych typu rozrząd ?

Auto szukam poza granicami kraju i bardziej przebiegi rzędu 200kkm +; mam nadzieję, że budżet ok 6-7tys eur będzie wystarczający kupić dobre autko :)

Ja po zakupie na "główne bolączki" wydałem niecałe 5 tyś zł. A jeszcze jest pare rzeczy ktore chce wyprowadzic na prostą, np. za niske cisnienie paliwa przy ostrym butowaniu, nagar w dolocie, regenaracja glowicy, wymiana pierscieni, moze wymiana pompy oleju na 1.8T, a to kolejne tysiące.

 Za 7 tyś euro wydaje mi sie ze kupisz w w miarę dobre auto od niemca, ale nie bedzie ono na full wyposażone. Miej natomiast na uwadze to, ze trzeba bedzie jeszcze kilka tysi wsadzic, ale to sie chyba tyczy każdego auta jakie sie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju sama do tfsi 2.0 kosztuje u mnie w aso tysiac funa wiec watpie zeby w pl kosztowala 1/4 tego?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o pompie oleju zapomniałem dodać, że mam na myśli tą z 1.8T. Ori z 2.0T jest duuuuużo droższa i moim zdaniem to pierwsza rzecz jaką trzeba w tym aucie zmienić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze rocznik auta nic tu nie ma do rzeczy ? Mam ostatni miesiąc produkcji, 120 tys prawdziwego przebiegu i zero szmerów szumow. Czy mimo to jest spora szansa na awarie, czy tylko mozna spekulować póki co ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Animal napisał:

Pisząc o pompie oleju zapomniałem dodać, że mam na myśli tą z 1.8T. Ori z 2.0T jest duuuuużo droższa i moim zdaniem to pierwsza rzecz jaką trzeba w tym aucie zmienić ;)

Pod warunkiem, że ori pompa zdycha. Po co ruszać i pakować się w koszta jeśli po czyszczeniu i oględzinach pompa jest w dobrym stanie i podaje dobre, stabilne ciśnienie.

Edytowane przez afroo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co do wad w 2.0 tfsi zapomnieliście dodać o wariatorze rozrządu który lubi się sypnąć (niewiadomo kiedy) i zaczyna się charakterystyczny klekot silnika

(koszt 650zl regeneracja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2017 o 14:28, graber19 napisał:

Panowie co do wad w 2.0 tfsi zapomnieliście dodać o wariatorze rozrządu który lubi się sypnąć (niewiadomo kiedy) i zaczyna się charakterystyczny klekot silnika

(koszt 650zl regeneracja)

Wariator będzie dawał o sobie znać bardzo długo i stopniowo, nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2017 o 13:00, HOLMATRO napisał:

Ja po zakupie na "główne bolączki" wydałem niecałe 5 tyś zł. A jeszcze jest pare rzeczy ktore chce wyprowadzic na prostą, np. za niske cisnienie paliwa przy ostrym butowaniu, nagar w dolocie, regenaracja glowicy, wymiana pierscieni, moze wymiana pompy oleju na 1.8T, a to kolejne tysiące.

 Za 7 tyś euro wydaje mi sie ze kupisz w w miarę dobre auto od niemca, ale nie bedzie ono na full wyposażone. Miej natomiast na uwadze to, ze trzeba bedzie jeszcze kilka tysi wsadzic, ale to sie chyba tyczy każdego auta jakie sie kupuje.

Jednak zrezygnowałem z zakupu A4 u Niemca.
 Trafiła się od znajomego A4, zadbana. Wg dokumentów itp ma wymienione (On to wymieniał :) ): pompa paliwa apr swiece, filtry, fazator, lancuch i napinacz, magiel, pompa wspomy i klimy. W sumie to został nagar do wyczyszczenia no i wychodzi na to, że w razie "w" ta pompa oleju z 1.8T - no ale na razie nie słychać żadnych niepokojących rzeczy :-)
 Fakt faktem - wspomniane 6-7tys eur nie starczy :-D Trochę muszę dołożyć - ale wydaje mi się, że warto, skoro auto sprawdzone, zadbane i od fanatyka a zarazem pedanta na punkcie swojego auta :-)
 Ktoś mógłby bardziej i w skrócie przybliżyć objawy padającej pompy oleju ?

 

Edit: z tego co wiem auto jeździło/jeździ na Castrolu EDGE FST 5W-40, który spełnia normy 502.00 więc chyba jest ok ?

Edytowane przez Kulis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2017 o 20:35, Kulis napisał:

Jednak zrezygnowałem z zakupu A4 u Niemca.
 Trafiła się od znajomego A4, zadbana. Wg dokumentów itp ma wymienione (On to wymieniał :) ): pompa paliwa apr swiece, filtry, fazator, lancuch i napinacz, magiel, pompa wspomy i klimy. W sumie to został nagar do wyczyszczenia no i wychodzi na to, że w razie "w" ta pompa oleju z 1.8T - no ale na razie nie słychać żadnych niepokojących rzeczy :-)
 Fakt faktem - wspomniane 6-7tys eur nie starczy :-D Trochę muszę dołożyć - ale wydaje mi się, że warto, skoro auto sprawdzone, zadbane i od fanatyka a zarazem pedanta na punkcie swojego auta :-)
 Ktoś mógłby bardziej i w skrócie przybliżyć objawy padającej pompy oleju ?

 

Edit: z tego co wiem auto jeździło/jeździ na Castrolu EDGE FST 5W-40, który spełnia normy 502.00 więc chyba jest ok ?

Podepnij najlepiej manometr w miejsce czujnika cisnienia ioleju sprawdz jakie jest cisnienie. Jak bedzie w normie to ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu znajomemu dobrze pompowala bo sprawdzał manometrem a po 4 tys się rozlecialo i jeszcze głowice uj strzelił z tymi pompami to loteria jest po prostu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...