viper82 Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 witam postanowiłem wymienić rozrząd w audicy i robiłem to pierwszy raz rozebrałem przód by mieć lepsze dojście i robić to bezstresowo. demontaż wyglądał tak : zdemontowałem zderzak ( na forum jest opis jak to zrobić ) odłączyłem przewód od płynu chłodzącego i zlałem go do miski następnie odkręciłem górny przewód od chłodnicy i odkreciłem chłodniczke oleju odchylając na przewodach w bok, jeszcze linka do otwierania maski i okręciłem przód ( śruby ta torx ) po drodze odłączyć należy lampy kierunki i dwa przewody do sygnału dzwiękowego na dole prawej stronie audiczki. po wyjęciu przodu zdjołem pasek klinowy ochylając napinacz i odkręciłem go imbusem 6mm ( 3 śruby ) po zdjęciu osłony górnej paska kluczem nasadowym 20 na wale obróciłem tak by ustawić na znaki na kółku rozrządu znak OT do obudowy i na dole na wale kreseczka na kółku i strzałka na obudowie dolnej. odkręciłem kółko pasowe i dolną osłonę paska i miałem już wszystko na wierzchu. białym markerem zaznaczyłem swoje znaki i odkręciłem śrube napinacza rolki ( śruba torx ) wyjąłem stary pasek i odkręciłem starą rolkę napinacza ( nakrętka 6mm na klucz 10mm ) wmontowałem nową rolkę , pasek zaczynając od kółka zebatego wału korbowego powoli na nastepne kółka i naciągnołem napinacz w te same miejsce do starego znaku. policzyłem zęby na pasku czy sie zgadza liczba od znaku do znaku i zlożyłem osłonę dolną i kólko pasowe obróciłem wałem parę obrotów sprawdzając czy znaki się pokrywają. został mi montaż w odwrotnej kolejności wszystko sie udało, wymiana się powiodła i nastepne 50000km można śmigać.
Gawron91 Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Witam. Mam pytanko, mianowicie czy jest możliwa wymiana napinacza paska rozrządu na ten z po fl?
viper82 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Opublikowano 21 Października 2013 nie wiem dokładnie nie miałem z tym doczynienia
viper82 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 koszt paska i rolki 150zł
lukjar7 Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 pozdrowienia z kleszczel swoja droga na ten napinacz jest procedura
michalmv6 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Hej, Panowie poratujcie mam problem. Z kumplem zabralismy sie za wymiane rozrzadu w silniku 1.6 ADP. Po zdjeciu przodu ukazał nam sie rozrzad. Jak sie okazało patrzac po starych znakach był on ustawiany na "kropeczke" na kole zebatym wałka a nie na napis OT, no ale coz zdjelismy zaznaczylismy sobie wał korbowy i heja, załozylismy nowa pompe wody nowa rolke nowy pasek, ustawilismy wszystko po staremu i zonk, auto pali chodzi, rowno, jednkaze wystepuje cykanie, tak jakby zle ustawiony rozrzad, moze spalanie stukowe czy cos, na poczatku myslałem ze to popychacz ale po 20min nic nie ucichło, hmm rozebralimy ponownie przod aby sprawdzic ustawienie, wszystko zgrywało sie ze starymi znakami, ale postanowiłem ze ustawie rozrzad jak bog przykazał czyli Na zebatce koła wałka ostawiłem na OT, zas na dołe na wale korbowym ustawiłem tak jak pokazuje strzałka no i cyk proba kluczem nic nie blokuje, prowizorycznie załozylismy pas przedni i lipa kreci silnik ale nie odpala nawet nie łapie... na rozryszniku kreci normalnie bez stukow itd lecz nie odpala... w czym moze byc problem? Pozdrawiam
ino_hizo2 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 A jak ustawiony jest wałek pośredni tzn. ten co napędza aparat zapłonowy?
Gawron91 Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 Miałem to samo po wymianie rozrządu też w ADP. Napinacz się zestarzał dla tego też moje pytanie o ten z po liftu, a co kolega miał na myśli co do procedur?
Narcyz 35 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 a co kolega miał na myśli co do procedur? Chodzi o ustawienie wysokości tłoczka na wymiar 25 - 29 mm. Sam to przerabiałem , za czwartym razem mi się udało. Problemem było posługiwanie się kluczem płaskim , który się zsuwał z napinacza. Takie są skutki nieposiadania odpowiedniego narzędzia.
Duch^ Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 No jak wszystko dobrze poskładacie to powinien zestaw wytrzymać tak jak ten mojego dzisiejszego klienta (jeszcze zębów na pasku zostało troche :
Gutterman Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Kolejne 50tys ?? Trochę słabo. Paski trzymają ok 100-120tys w ekstremalnych warunkach od nowości wytrzymał mi do150tys km ale nie polecam takich przebiegów.
Duch^ Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Ten pasek ma 150k z palcem w ...ku To jest auto taksówkarza Paski po 90k wyglądają przy tym pięknie mam zdjęcie również rolki która kręci się praktycznie bez smaru i jest cała przerdzewiała Jak by rozrząd chodził pod wodą eheh Chyba że to był test do filmu pt: "Polowanie na czerwony październik":wink:
Luke84 Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Podpinając się pod temat silnika 1.6 ADP, czy są jakieś znaki, które wskazują prawidłowe ustawienie koła wałka pośredniego??? tego co napędza rozdzielacz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się