peres100 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Witam Panowie Ostatnio podjechałem do mojego magika żeby zdiagnozował mi problem z szarpaniem auta przy przyspieszaniu. Na kompie wyskoczył błąd zaworka N75. Dziś wypiąłem ten zawór żeby mieć na wzór jak będę kupował nowy. Po odpięciu próbowałem dmuchać przez wężyki powietrzem z ust nie kompresorem i zaobserwowałem że przez jeden z wężyków powietrze nie przechodzi w ogóle a przez 2 jest minimalnie słyszalne przejście powietrza ale nie da sie wyczuć na ręce. Moje pytanie brzmi czy jest potrzebne większe ciśnienie żeby przechodziło przez zaworek? czy jednym słowem jest coś zapchane i dla tego wywala błąd na kompie? Czy po prostu tak ma być i jest uwalona elektronika w zaworku? i trzeba kupić nowy. Czekam na wasze opinie na ten temat. Pozdrawiam
zwalowy Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 w moim(chyba jest przejscie po meidzy dwoa solidne a na jednym zero lecz itak kwalifikuje sie moj do wymiany bo kiedy go rozebralem i wyczyscilem auto nabralo mocy od delikatnego musniecia pedalu ale czasami szarpnie wiec wina 100% n75 i mysle ze u ciebie tez ten zaworek jest ubity..wymien i sie dowiesz czy byl uszkodzony:):):)
Łukasz13 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Bez napiecia jest przejscie przez te dwie odnogi z węzykami a po podaniu napięcia np. z akumulatora powinno byc przejscie na wszystkie trzy odnogi, powinno sie dać normalnie dmuchnąc, jaki dokładnie błąd na vagu?
peres100 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Opublikowano 22 Października 2013 Dokładnie nie wiem jaki, powiedział mi że wyskoczył taki błąd zaworka N75 i ze przez to przeładowuje turbo i ucina moc po wyrzej 2500-3000 obr. bo ogólnie są takie objawy że startuje z miejsca 1,2,3 i ucina moc a jak odejmę na ułamek sekundy nogę z gazu i pózniej znów pedał do podłogi to znów idzie przez jakiś momęt i znów odcina moc. zauważyłem też że ten zaworek który ja mam zamontowany to występuje w audi 2.2 20V turbo i w audi s3, TT cupra 1.8T 225km i czy może ja mam zły zaworek zamontowany?? ---------- Post dopisany at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany at 20:18 ---------- To są 2 aukcje z tymi zaworkami n75 AUDI 2,2 20V TURBO (3620467588) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Zawor N75 Dv Audi s3 TT Cupra 1.8T 225ps (3626287214) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Łukasz13 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Wez go spróbuj przepłukac jakims wd40 i przedmuchac komresorem tak zeby przez te dwa mniejsze krócce było mozna normalnie dmuchnąć i sprawdz czy podaniu napiecia zaworek cyka.
peres100 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Opublikowano 22 Października 2013 Ok jutro wyczyszczę go wd40 i przedmucham, a czy jak podłącze kostkę i przekręcę zapłon to wystarczy żeby było słychać to cykanie??? Czyli gdyby zaworek był zwalony to będzie pasował od audi a3 FL 1.8 T 150km ??? czy musze szukać od jakiejś TT albo s3?? ewentualnie nowy.
Łukasz13 Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Pod kostka nie bedzie cykał tylko pod aku na krótko, bedzie pasował kazdy od 1.8t
peres100 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Opublikowano 22 Października 2013 Czyli 2 przewody + i - do aku i jest jakieś znaczenie na pinach gdzie plus a gdzie minus czy nie ma znaczenia??? ---------- Post dopisany at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ---------- Aha i czy przepływka od A3 będzie pasowała???
zwalowy Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 nie bedzie cykal pod zaplonem bo nim steruje komputer w odpowiednim momencie pracy silnika i tez nie jest to cykanie jak stroboskop..moja wiedza z zakresu elektroniki pozwala stwierdzic ze w tym przypadku polaryzacja nie ma znaczenia bo itak zadziala cewka tworzac odpowiednie polle elektromagnetyczne ustalajace zakres przelaczen pomiedzy wezykami(ta sama zasada dzialania co przekaznik od swiatel w aucie tyle ze rygiel nie steruje kontkaktami laczac odpowiednie pola a iglica chyba ze sie myle bo ominelem ta lekcje wiec prosze mnie poprawic i dac mi w morde z wielkim plaskiem smiejac sie szyderczo i kopiac po watrobie i nerkach opluwajac buty) ---------- Post dopisany at 02:46 ---------- Poprzedni post napisany at 02:34 ---------- Ok jutro wyczyszczę go wd40 i przedmuchamto ci raczej wiele nie da bo zeby go wyczyscic trzeba go rozebrac lecz mimo ze jest on zekomo nie do rozebrania da sie go rozwalic przecinajac fleksem stalowe wzmocnienie i delikatnie lapiac kombinerami odlamujac caly 3-drozny kricec(z wyczuciem) dopiero wtedy ujawi sie caly mechanizm tego zaworka skladajacy sie z iglicy,sprezynki i takiej malusiej uszczelki.....ja tak zrobilem u siebie i jak juz nie raz pisalem auto zaczelo normalnie butowac tyle ze od czasu do czasu szarpnie czego tez nie chce mi sie juz powtarzac bo trzeba go poprostu wymienic(ja tego narazie nie robie bo sa inne priorytety) i tobie radze najzwyklej kuzwa w swiecie go wymienic na nowy a nie cudowac z WD40 ktory w mniemaniu jest i dobry do auta jak i kosiarki i pralki i kompa i do ciasta..no cud malina srodek poprostu-bzdura
Kraker Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 Podobno nie trzeba go ciąć. W poście w linku jest coś niecoś wyjaśnione: PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -
zwalowy Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 dokladnie o tej intrukcji mowilem...zrobilem tak i auto sie obudzilo
peres100 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Opublikowano 24 Października 2013 Spoko na weekendzie zajmę się tym zaworem. A jeszcze powiedzcie mi czy przepływka od audi a3 1.8T 150km będzie pasowała do mojego A4.
zwalowy Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 jak te same numery to wiadomo....mysle ze tak ale?
ganjaq Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Ta instrukcja spoko ale od razu uprzedzam jak posmarujecie klejem to macie tylko jedną probe, jak źle sie zejdzie i dmuchając bedzie przepuszczać powietrze to już nic z tym zaworem nie zrobicie, do wyjebania bo drugiej szansy nie ma, pozostały po pierwszej probie klej uniemożliwi poprawne zejście sie zaworu
pioteros Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 zeby go wyczyscic wystarczy popsikac cx90 albo wd40 i po tm przedmuchac porzadnie sprezarka i to tyle, powinno wyciagnac caly brud
zwalowy Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Ta instrukcja spoko ale od razu uprzedzam jak posmarujecie klejem to macie tylko jedną probe, jak źle sie zejdzie i dmuchając bedzie przepuszczać powietrze to już nic z tym zaworem nie zrobicie, do wyjebania bo drugiej szansy nie ma, pozostały po pierwszej probie klej uniemożliwi poprawne zejście sie zaworu to raczej oczywiste....najlepiej zrobic tak...zlozyc go i wtedy oblac klejem ewentualnie obsmarowac silikonem ale jak mowilem...te zaworki sie wymienia a nie z nimi cuduje 1
mikat1 Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Dzisiaj też czyściłem ten zaworek i wymieniłem wężyki. Jak wymontowałem prawą lampę, to miałem fajny dostęp do tego zaworka. Zakupiłem 25cm wężyka fi 4mm i podzieliłem go na połowę. Trochę się namęczyłem żeby ten wężyk naciągnąć na zaworek N75 bo tam średnica była chyba na 6mm a na turbinie jest średnica 4mm. Za wężyki i opaski zaciskowe zapłaciłem 17zł. a wymiana nie jest taka trudna (robiłem to pod blokiem) Na zdjęciu jest wymontowany cały dolot do turbo. (mam silnik AWM, ale myślę że będzie u Ciebie podobnie)
ganjaq Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Tak się składa że ja musiał bym wykręcić lewą lampę (grzebiąc pod maską podajemy kierunki stojąc przed samochodem) ktoś gadał że oczywiste jest że klej to zło a kiedy oczywiste jest że trzeba go wymienić? Jak lekko przypuszcza to jest szansa że jak go wyczyścimy nie trzeba będzie kupować nowego 1
zwalowy Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 Dzisiaj też czyściłem ten zaworek i wymieniłem wężyki. Jak wymontowałem prawą lampę, to miałem fajny dostęp do tego zaworka. Zakupiłem 25cm wężyka fi 4mm i podzieliłem go na połowę. Trochę się namęczyłem żeby ten wężyk naciągnąć na zaworek N75 bo tam średnica była chyba na 6mm a na turbinie jest średnica 4mm. Za wężyki i opaski zaciskowe zapłaciłem 17zł. a wymiana nie jest taka trudna (robiłem to pod blokiem) Na zdjęciu jest wymontowany cały dolot do turbo. (mam silnik AWM, ale myślę że będzie u Ciebie podobnie)http://s22.postimg.org/nfjuyesxp/DSCF0709.jpg da sie?da sie!!....mowilem ---------- Post dopisany at 20:39 ---------- Poprzedni post napisany at 20:37 ---------- Tak się składa że ja musiał bym wykręcić lewą lampę (grzebiąc pod maską podajemy kierunki stojąc przed samochodem) ktoś gadał że oczywiste jest że klej to zło a kiedy oczywiste jest że trzeba go wymienić? Jak lekko przypuszcza to jest szansa że jak go wyczyścimy nie trzeba będzie kupować nowego ja to powiedzialem bo ten zaworek sie wymienia jak np swiece a nie z nim cuduje bo OO sie uda..ale na ile?200 zl to jeszcze nie szal a swiety spokoj bez cudowania i ma sie pewnosc ze jest dobry i koniec kropka:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się