Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie rozrządu nie chce odpalić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam problem z moim AFNem.

Wczoraj wyjąłem pompę wtryskową ponieważ zaczął ciec diesel z korpusu pompy z klapki przykręconej na dwa torxy. Wymieniłem oring, włożyłem pompę, przy okazji żeby dwa razy nie robić wymieniłem sobie rozrząd. Silnik ustawiony na znaki, pompa w położeniu "po środku". Przekręciłem silnikiem "na sucho" kluczem, wszystko ok. Próbuje odpalić i lipa. Rozkręciłem przewody przy wtryskach, podczas próby odpalania paliwo się sączy (nie wiem czy nie powinno mocno tryskać?). Auto za nic w świecie nie chciało odpalić, podczas psikania plakiem auto odpala, jednak gaśnie zaraz po przerwaniu. W akcie desperacji ruszyłem lekko nastawnik jednak przy zgaszonym aucie, napięcie w VCDSie się nie zmieniało. Spróbowałem odpalić na holu i przy 40km/h na 3 biegu odpaliło, jednak obroty jałowe były na poziomie 3,5-4,5k rpm, z wydechu walił siwo czarny dym. Auto musiałem zdławić na biegu ! Podczas diagnostyki pojawia się błąd 01268, jednak czasami po usunięciu się nie pojawia. Nurtuje mnie jeszcze pytanie czy na zaworku umiejscowionym na górze pompy nie powinno pojawić się napięcie po przekręceniu zapłonu ? (chyba, że pojawia się ono dopiero przy odpalaniu, byłem sam więc nie mogłem sprawdzić). Pojawia się pytanie, czy gdzieś popełniłem błąd, czy można już szukać drugiej pompy ? Mogę dodać jeszcze, że na ciepłym silniku auto potrafiło kręcić 3-4s zanim odpaliło mimo prawidłowo ustawionego kąta wtrysku i dawce paliwa na nastawniku. Gdzie szukać problemu i czy jest jakieś lekarstwo ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Trzeba poprawnie ustawic pompę wtryskowa

A do tego jest pitrzebny VAG

Opublikowano

Wlaczysz vaga i krecisz rozrusznikiem

Bedzie widac w blokach pomiarowych

Opublikowano

kąt ustawiony na 52-54 i dalej nie chce odpalić. Martwi mnie to o czym pisałem wcześniej, że paliwo z przewodów nie tryska tylko się sączy...

Opublikowano

A dobrze wsadziłeś nastawnik na pierscień w pompie ?? jakie napięcie RSW masz??

Opublikowano

Nastawnika nie wyjmowałem, napięcie na nastawniku 0.720V (z tego co zapamiętałem) i nie za bardzo chciało się zmieniać przy ruszaniu nastawnikiem. Jakie są objawy dla niesprawnej pompy paliwa ?

Opublikowano

Poluzuj nakretki na wtryskiwaczach (tak 2 obroty, aby byl nieznaczny luz) i zacznij krecic rozrusznikiem. Krec az paliwo nie zacznie przez nakretki wystrzeliwac do gory. Jak zobaczysz to przez szybe to szybko dokrec nakretki i odpalaj. Odpali od strzala :-)

Nurtuje mnie jeszcze pytanie czy na zaworku umiejscowionym na górze pompy nie powinno pojawić się napięcie po przekręceniu zapłonu

Napiecie pojawia sie w momencie przekrecenia kluczyka na zaplon. Jesli nie ma napiecia to wiesz gdzie przyczyna :-) Zrob test i na krotko podepnij "+" z aku. Ale jak tak zrobisz to pamietaj, ze kluczykiem samochodu nie zgasisz, dopiero jak usuniesz recznie kabel :-)

Opublikowano

Z zaworkiem n109 jest tak ze pojawia się napięcie około 3-5 sek po włączeniu zapłonu po czym znika i pojawia się dopiero jak się zakręci rozrusznikiem (bynajmniej tak jest w moim AFN'ie) :) Zrób tak jak prawi kolega trepek i podaj stały plus na zaworek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...