mateoskr1 Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Witam. Mam problem z moim 3.0 V6. Mianowicie na komputerze pojawia mi się błąd sporadyczny: "Regulacja wałka rozrządu". Na początku niczego nie zauważyłem. Jednak po pewnym czasie zwróciłem uwagę, że auto ma mniej mocy na wysokich obrotach, jakby faza rozrządu się nie zmieniła. Z dolnych obrotów mam wrażenie, że auto przyspiesza prawidłowo, lecz problem zaczyna się mniej więcej przy 4 tys. Dorwałem ostatnio kolege z takim samym autkiem z tym silnikiem przejechałem się, faktycznie różnica była dość znacząca. Potem krótki wyścig no i faktycznie zostałem w tyle.. Nie wiem czy problemem może być np. jakiś czujnik od wałka czy faz rozrządu czy np. rozrząd jest po prostu przestawiony.. Proszę o pomoc
Han Solo Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Jeśli nie kopałeś ostatnio nic przy rozrządzie to raczej mało prawdopodobne, żeby wałek przestawił się sam. Czujnik położenia wałka rozrządu ??????
mateoskr1 Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Opublikowano 11 Listopada 2013 Nic nie kopałem, ale nie wiem czy tak nie było od początku jak go kupiłem, jeżdże nim od lipca dopiero, a przesiadłem się z 3 razy słabszego auta, więc taka opcja też wchodzi w gre, bo po prostu auto i tak dla mnie po prostu latało i mogłem nie dostrzec, że powinno jeszcze trochę mocniejsze. A wcześniej chodziło mi o czujnik faz rozrządu, a nie położenia wałka, pomyłka.
gibon_81 Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Nic nie kopałem, ale nie wiem czy tak nie było od początku jak go kupiłem, jeżdże nim od lipca dopiero, a przesiadłem się z 3 razy słabszego auta, więc taka opcja też wchodzi w gre, bo po prostu auto i tak dla mnie po prostu latało i mogłem nie dostrzec, że powinno jeszcze trochę mocniejsze.A wcześniej chodziło mi o czujnik faz rozrządu, a nie położenia wałka, pomyłka. Chyba nie ma czegoś takiego jak czujnik faz rozrządu, miałem podobny problem z mocą ale błąd wskazywał na czujnik położenia wałka rozrządu i faktycznie wtyczka była nie zapięta do końca. Podaj kod błędu czyt. numer.
mateoskr1 Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Opublikowano 11 Listopada 2013 Tzn błąd jest taki: "Regulacja wałka rozrządu", a to z czujnikiem faz to moje podejrzenie. Niestety nie mam kabla do vaga, ale w najbliższym czasie postaram się sprawdzić numer błędu, może nawet jutro się uda. A gdzie ten czujnik położenia wałka rozrządu mogę znaleźć? Trzeba mieć kanał, czy od góry go znajde? Bo chciałbym zacząć od najprostszych rzeczy jak właśnie czujniki.
Dawidosss_88 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Raczej kanal od gory jest taka siwa wtyczka widac ja A od dolu chyba musisz oslone sciagnac zeby dojsc
gibon_81 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 czujniki położenia wałka w ASNie są 4. znajdują się na głowicach przy grodzi.
Dawidosss_88 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 A to mi sie z innym czujnikiem pomylilo
mateoskr1 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 czujniki położenia wałka w ASNie są 4. znajdują się na głowicach przy grodzi. kolego mógłbyś to zaznaczyć na zdjęciu silnika żeby bardziej zobrazować? Z góry dzięki
mateoskr1 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2013 Problem rozwiązany przyczyną był właśnie czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniony i wszystko wróciło do normy
sławek85 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jak do tego odszedłeś ze to czujnik . vag coś pokazał?
mateoskr1 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 Poprawka, to nie czujnik, tylko po prostu nie zmieniała się jednak jedna faza, bo dzisiaj dopiero dokładnie rozmawiałem z mechanikiem. Coś tam było zapchane i po prostu faza się nie zmieniała, bo mechanik vagiem testował wszystkie 4. Komputer pokazywał tak jak pisałem wyżej "regulacja wałka rozrządu". Ale Pojawił się kolejny problem.. Jak rozebrali głowice okazało się, że pasek od rozrządu jest zarzygany olejem, bo koło zmiennej fazy rozrządu wydechowe leje olejem na pasek.. używek jak dotąd nigdzie nie znalazłem, a w ASO koszt samej części 2100 zł :/ + robocizna 800. także teraz będę szukał czy da się to koło jakoś zregenerować czy coś, bo 2100 to trochę dużo..
sławek85 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 tam masz oringi i uszczelka metalowa nic więcej jak masz eteke to zaznacz z czego ci cieknie ---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:18 ---------- i zapytaj go co takiego się zapchało dokładnie
mateoskr1 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 Oddam go jeszcze raz żeby go rozebrali i zobaczyli dokładnie, bo jak pytałem czemu tam cieknie ten olej to mi mechanik odpowiedział "szczerze mówiąc nie wiem..". Powiedzieli mi tylko ze nowe koło w ASO 2100 i ze mogę szukac używek. Z tym, że jak wpisuje w gogle to co mnie interesuje, to nie wykakuje dosłownie NIC.. No i teraz nie wiem co robić. Nie wiem jak to jest zbudowane ani nic i czy faktycznie konieczna jest wymiana całego koła zmiennej fazy czy są tam jakieś osobne uszczelki, której wymiana załatwiłaby sprawę.
gibon_81 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Takie koło na allegro kosztuje ok 250 złotych, napisz które dokładnie potrzebujesz jakieś tam jeszcze mam.
mateoskr1 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 Koło zmiennej fazy rozrządu wydechowe, głowica lewa (od strony kierowcy). Patrzyłem na allegro i nic takiego nie znalazłem, no chyba, że to ma jakąś inną nazwe?
sławek85 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 do tego potrzebna będzie jedna uszczelka metalowa 35 do tego symeringo około 30zł i oring10 na kółko sprawdż czy pierścienie hakujące są całe kup na aso te części ---------- Post dopisany at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany at 18:49 ---------- i będzie sucho jeśli nastawnik fazy rozrządu jest dobry. u mnie tez ciekło zmieniłem te rzeczy i jest sucho ---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 18:54 ---------- dopytaj go co u ciebie było zapchane ze faza się nie zmieniała
lmarrio Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 najczęściej cieknie olej z zaślepki koła a dokładnie z oringu (nr. 13), cała zaślepka do kupienia w ASO za małe pieniądze, sławek85 - jakie masz wartości w grupie 93?
sławek85 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 tak właśnie z pod tego symeringu leci lub dalej z pod oringu lub uszczelki nie wiem jaką mam wartość w grupie 93 ale jak znajdę chwilę to zobacze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się