Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja wałka rozrządu - brakuje mocy na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim 3.0 V6. Mianowicie na komputerze pojawia mi się błąd sporadyczny: "Regulacja wałka rozrządu". Na początku niczego nie zauważyłem. Jednak po pewnym czasie zwróciłem uwagę, że auto ma mniej mocy na wysokich obrotach, jakby faza rozrządu się nie zmieniła. Z dolnych obrotów mam wrażenie, że auto przyspiesza prawidłowo, lecz problem zaczyna się mniej więcej przy 4 tys. Dorwałem ostatnio kolege z takim samym autkiem z tym silnikiem przejechałem się, faktycznie różnica była dość znacząca. Potem krótki wyścig no i faktycznie zostałem w tyle.. Nie wiem czy problemem może być np. jakiś czujnik od wałka czy faz rozrządu czy np. rozrząd jest po prostu przestawiony.. Proszę o pomoc

Opublikowano

Jeśli nie kopałeś ostatnio nic przy rozrządzie to raczej mało prawdopodobne, żeby wałek przestawił się sam.

Czujnik położenia wałka rozrządu ??????

Opublikowano

Nic nie kopałem, ale nie wiem czy tak nie było od początku jak go kupiłem, jeżdże nim od lipca dopiero, a przesiadłem się z 3 razy słabszego auta, więc taka opcja też wchodzi w gre, bo po prostu auto i tak dla mnie po prostu latało i mogłem nie dostrzec, że powinno jeszcze trochę mocniejsze.

A wcześniej chodziło mi o czujnik faz rozrządu, a nie położenia wałka, pomyłka.

Opublikowano
Nic nie kopałem, ale nie wiem czy tak nie było od początku jak go kupiłem, jeżdże nim od lipca dopiero, a przesiadłem się z 3 razy słabszego auta, więc taka opcja też wchodzi w gre, bo po prostu auto i tak dla mnie po prostu latało i mogłem nie dostrzec, że powinno jeszcze trochę mocniejsze.

A wcześniej chodziło mi o czujnik faz rozrządu, a nie położenia wałka, pomyłka.

Chyba nie ma czegoś takiego jak czujnik faz rozrządu, miałem podobny problem z mocą ale błąd wskazywał na czujnik położenia wałka rozrządu i faktycznie wtyczka była nie zapięta do końca. Podaj kod błędu czyt. numer.

Opublikowano

Tzn błąd jest taki: "Regulacja wałka rozrządu", a to z czujnikiem faz to moje podejrzenie. Niestety nie mam kabla do vaga, ale w najbliższym czasie postaram się sprawdzić numer błędu, może nawet jutro się uda. A gdzie ten czujnik położenia wałka rozrządu mogę znaleźć? Trzeba mieć kanał, czy od góry go znajde? Bo chciałbym zacząć od najprostszych rzeczy jak właśnie czujniki.

Opublikowano

Raczej kanal od gory jest taka siwa wtyczka widac ja

A od dolu chyba musisz oslone sciagnac zeby dojsc

Opublikowano

czujniki położenia wałka w ASNie są 4. znajdują się na głowicach przy grodzi.

Opublikowano
czujniki położenia wałka w ASNie są 4. znajdują się na głowicach przy grodzi.

kolego mógłbyś to zaznaczyć na zdjęciu silnika żeby bardziej zobrazować? Z góry dzięki ;)

Opublikowano

Problem rozwiązany :) przyczyną był właśnie czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniony i wszystko wróciło do normy :)

Opublikowano

Jak do tego odszedłeś ze to czujnik . vag coś pokazał?

Opublikowano

Poprawka, to nie czujnik, tylko po prostu nie zmieniała się jednak jedna faza, bo dzisiaj dopiero dokładnie rozmawiałem z mechanikiem. Coś tam było zapchane i po prostu faza się nie zmieniała, bo mechanik vagiem testował wszystkie 4. Komputer pokazywał tak jak pisałem wyżej "regulacja wałka rozrządu". Ale Pojawił się kolejny problem.. Jak rozebrali głowice okazało się, że pasek od rozrządu jest zarzygany olejem, bo koło zmiennej fazy rozrządu wydechowe leje olejem na pasek.. używek jak dotąd nigdzie nie znalazłem, a w ASO koszt samej części 2100 zł :/ + robocizna 800. także teraz będę szukał czy da się to koło jakoś zregenerować czy coś, bo 2100 to trochę dużo..

Opublikowano

tam masz oringi i uszczelka metalowa nic więcej jak masz eteke to zaznacz z czego ci cieknie

---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:18 ----------

i zapytaj go co takiego się zapchało dokładnie

Opublikowano

Oddam go jeszcze raz żeby go rozebrali i zobaczyli dokładnie, bo jak pytałem czemu tam cieknie ten olej to mi mechanik odpowiedział "szczerze mówiąc nie wiem..". Powiedzieli mi tylko ze nowe koło w ASO 2100 i ze mogę szukac używek. Z tym, że jak wpisuje w gogle to co mnie interesuje, to nie wykakuje dosłownie NIC.. No i teraz nie wiem co robić. Nie wiem jak to jest zbudowane ani nic i czy faktycznie konieczna jest wymiana całego koła zmiennej fazy czy są tam jakieś osobne uszczelki, której wymiana załatwiłaby sprawę.

Opublikowano

Takie koło na allegro kosztuje ok 250 złotych, napisz które dokładnie potrzebujesz jakieś tam jeszcze mam.

Opublikowano

Koło zmiennej fazy rozrządu wydechowe, głowica lewa (od strony kierowcy). Patrzyłem na allegro i nic takiego nie znalazłem, no chyba, że to ma jakąś inną nazwe?

Opublikowano

do tego potrzebna będzie jedna uszczelka metalowa 35 do tego symeringo około 30zł i oring10 na kółko sprawdż czy pierścienie hakujące są całe kup na aso te części

---------- Post dopisany at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany at 18:49 ----------

i będzie sucho jeśli nastawnik fazy rozrządu jest dobry. u mnie tez ciekło zmieniłem te rzeczy i jest sucho

---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 18:54 ----------

dopytaj go co u ciebie było zapchane ze faza się nie zmieniała

Opublikowano

najczęściej cieknie olej z zaślepki koła a dokładnie z oringu (nr. 13), cała zaślepka do kupienia w ASO za małe pieniądze,

Przechwytywanie.jpg

sławek85 - jakie masz wartości w grupie 93?

Opublikowano

tak właśnie z pod tego symeringu leci lub dalej z pod oringu lub uszczelki

nie wiem jaką mam wartość w grupie 93 ale jak znajdę chwilę to zobacze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...