mateoskr1 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Dziekuje. W przyszłym tygodniu oddaje auto żeby to rozebrał i zobaczył pierwsze na uszczelnienia i mam nadzieje, ze obejdzie się bez wymiany koła. A powiedzcie mi mogę z takim cieknącym olejem na pasek jeździć jeszcze przez kilka dni? Czy raczej auto odstawić do garażu?
sławek85 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 to zależy ile ci cieknie ---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:17 ---------- no i dowiedz się co ci się tam przytkało ze się słabo wkręcał
mateoskr1 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 szczerze mówiąc nie wiem ile, bo nie widziałem, ale mam mokrą trochę osłone od rozrządu od spodu, ale nie aż tak że się leje po niej postaram się dowiedzieć, bo teraz zawiozę auto do innego mechanika, poprzedni za dużo sobie zażyczył za robociznę
sławek85 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 jak ja to robiłem to zapłaciłem 400zł ale wymieniałem uszczelkę metalową i oringi z symeringami ---------- Post dopisany at 18:34 ---------- Poprzedni post napisany at 18:33 ---------- wszystko co jest możliwe pod wariatorami
mateoskr1 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 A wymieniałeś pasek? Bo mi poprzedni mechanik powiedział, że pasek musze wymienić, bo jest obrzygany olejem, ale nie wiem czy nie wystarczy go po prostu umyć? A przy okazji: mam najechane na rozrządzie 40 tys. km, ktoś mi powiedział żebym sobie paski od rozrządu wymienił od razu bo po 50 tyś. się wymienia.. Pasków się nie wymienia po prostu razem z rozrządem? ---------- Post dopisany at 18:53 ---------- Poprzedni post napisany at 18:52 ---------- 400 zapłaciłeś z częściami czy za robociznę? Ile Cie wyszło za te uszczelki wszystkie? W ASO kupowałeś?
lmarrio Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 pasek powinieneś wymienić, bo olej rozpuszcza gumę. Jak długo był zaolejony, to na pewno jest mocno osłabiony
sławek85 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 rozrząd kompletny to około 1100zł do tego te uszczelki i symeringi to około 80zł a robocizna 400zł ---------- Post dopisany at 19:16 ---------- Poprzedni post napisany at 19:09 ---------- uszczelki w aso a rozrząd w sklepie rolki i napinacze firmy INNA pasek GATES a pompa wody HEPU
lmarrio Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 sławek85 - jak znajdziesz chwilę to sprawdź proszę grupę 93, bo wymieniałeś uszczelki na wałkach i chciałbym zobaczyć jak to poprawiło wartości w grupie 93. Wszyscy, którzy wymieniają rozrząd nie wymieniają uszczelnień i później w grupie 93 są duże odchylenia.
mateoskr1 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 A wytłumaczy ktoś o co chodzi z tymi wartościami i grupie 93?? Chodzi o uszczelnienia kół zmiennych faz?
lmarrio Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Wartościw grupie 93 pokazują na ile są odchylone wałki od ustawienia bazowego (powinno być 0,0,0,0), odchylenie może być spowodowane "kiepskim" ustawieniem rozrządu lub problemami z fazatorem, nastawnikiem, przepływem oleju.
mateoskr1 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 lmarrio - dzięki za wyjaśnienie, szukałem informacji na ten temat , ale nie mogłem znaleźć, teraz już wszystko jasne Autko idzie do mechanika, ale dopiero po nowym roku, bo terminy, a potem święta itd. Wymieniam od razu rozrząd. Jak na razie to jezdze tylko 3 km do pracy do 2 tys. obrotów, powolutku, bo pasek cały w oleju. Mam nadzieje, że nic się nie stanie ..
galka90 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 jeśli chodzi o rozrząd to koniecznie pasek jak masz przejechane 40tys to na nowym pasku drugie tle przejedziesz nie ma sensu moim zdaniem całego rozrządu zmieniać co najwyżej jeszcze tłumik drgań ale to już tak zapobiegawczo najlepiej niech mechanik rozbierze i zobaczy rolki czy mają luzy na łożyskach czy szumią ale z mojego doświadczenia rolki po 40tys sa jeszcze ok. zaolejony pasek koniecznie wymiana!!! zazwyczaj rozrząd wymienia się 60-80 tysięcy i to też głównie z powodu paska a nie napinaczy więc jak chcesz robić oszczędniej to niech mechanik sprzwdzi rolki i ci powie czy należy je wymieniać jak nie to pamiętaj że potem na nowym pasku maksymalnie 40tys i będzie dobrze
jaccov6 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 zaraz ktoś napisze że sam pasek to trzeba wymieniać co druga wymiane oleju:decayed:W naszej rodzimej produkcji polonezie nawet paska nie wymienia się przy przebiegu 60-80 tysi
galka90 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Nie przesadzaj contitech daje gwarancje chyba na 60 lub 80 tys producenci podaja przebiegi rzedu 100 120 tysiecy ale pamietaj ze nie tylko rolki w calym mechanizmie silnika sie starzeja wiec silnik chodzi innaczej i nie dalbym gwarancji na pasek dluzej w silniku z przebiegiem np 400 tysiecy wiec w autach kulkunasto letnich rozrzad zachowawczo sie zmienia co 80 tysiecy pozaty pamietaj ze wszystko zalezy od jazdy jak katujesz auto to rozrzad nawet nowego auta nie wytrzyma tyle co mowi producent.
Bazza Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Podepnę się pod temat,niedawno mechanik zmieniał mi rozrząd i niby auto jeździ normalnie ale co jakiś czas zapala się check i wywala błąd 16408 o przestawieniu wałka wydechowego jak na foto poniżej (błąd hamulca już jest ok) Jak go wykasuje to kilka dni sie nie pojawia i potem znowu. Dzisiaj dodatkowo zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu około godziny kontrolka zgasła i teraz już się nie zapala. Poziom oleju jest ok,niedawno wymieniony. Mechanik twierdzi,że rozrząd na 100% dobrze ustawił przy użyciu blokady,ale zrobiłem odczyt vagiem i na kanale 93 wyszły takie cuda jak poniżej,to chyba nie tak ma wyglądać prawda?
lmarrio Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 w grupie 93 wartości powinny być bliskie 0, jeśli nie są, to przyczyną może być źle ustawiony rozrząd, lub problemy z przepływem oleju, nie widziałem tego, ale czytałem, że na wałku są uszczelniacze i po ich uszkodzeniu mogą dziać się cuda, może być również zatkany kanał olejowy, albo uszkodzony fazator. Ty masz w miarę równo przestawione wałki wydechowe na R1 i R2 a błąd masz od wałka wydechowego na 2 rzędzie. Czy czujesz jakąś różnicę w jeździe? http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
blazej25 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Witam, mam podobny problem, zmiana rozrzdu na blokadach była w lipcu a w listopadzie dopiero pojawił się u mnie błąd: 16399 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - nieprawidłowa funkcja nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY grupa 93 4 - 4 - 11 - 12 i po mocniejszym gazowaniu 4 - 5 - 12 - 12 Podczas zmiany rozrządu wymienialiśmy wszystko co nadawało się lub można było wymienić żeby było porządnie zrobione i masz ... ręce opadają. Po wymianie autko odczuwalnie chodziło lepiej, od dołu b. dobrze się zbierał i w pełnym zakresie obrotów było dobrze. Po pojawieniu się tego błędu zbiera się coś tam słabiej z dołu ale i tak wszystkich daję radę wyprzedzić ;D
Bazza Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 w grupie 93 wartości powinny być bliskie 0, jeśli nie są, to przyczyną może być źle ustawiony rozrząd, lub problemy z przepływem oleju, nie widziałem tego, ale czytałem, że na wałku są uszczelniacze i po ich uszkodzeniu mogą dziać się cuda, może być również zatkany kanał olejowy, albo uszkodzony fazator.Ty masz w miarę równo przestawione wałki wydechowe na R1 i R2 a błąd masz od wałka wydechowego na 2 rzędzie. Czy czujesz jakąś różnicę w jeździe? http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/ Tak myślałem,że coś jest nie tak,ale mechanik twierdzi,że jest na 100% ok.Co do różnicy w jedzie to wydaje mi się,że jeździ normalnie,ale chyba więcej pali teraz.
lmarrio Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Nie wiem jak załączyć na tym forum plik, ale mam opis jak działają fazatory. Mam dokładnie to samo jak wy. Po wymianie rozrządu w gr. 93 miałem 2-4-6-3, więc postanowiłem poprawić i po poprawce wyszło 6-6-12-4, i zaczął pojawiać się błąd 16399, kupiłem fazator wydechowy i go wymieniłem, i po wymianie mam 10-9-18-8. Rozebrałem fazator stary i środku wszystko jest OK. Ze szczątków informacji na necie i rozmów z mechanikami jestem przekonany, że problem leży po stronie przepływu oleju. Dodam jeszcze, że blokady miałem pożyczone z Audi wraz z oryginalnym opisem. Na necie spotkałem się wielokrotnie z tym problemem, ale nigdy z rozwiązaniem. Wszyscy piszą "źle ustawiony rozrząd" a w moim przypadku na pewno ustawiony jest OK. Co do mocy to jest bez zmiany, tylko w momencie zapalenia kontrolki nieznacznie spada, puszczenie i ponowne dodanie gazu rozwiązuje problem. Spalanie bez zmian.
blazej25 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Trzeba było nie ruszać tego rozrządu teraz sobie myślę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się