Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki masz przebieg? Na ciepłym też słychać? U mnie po czyszczeniu michy i wymianie oleju na Millersa EE 5W40 poranne tyrkotanie podczas odpalania zniknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Słuchać to na ciepłym silniku. Nie wiem może i się czepiam i to jest normalna praca silnika ale wczoraj słyszałem jak pracuje 1.8T znajomego w a6 to o wiele ciszej pracował silnik. Jeśli to coś da to mogę nagrać filmik z dźwięku pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrać możesz, ale wg mnie niewiele to da, bo filmiki wyostrzają dźwięki.

Masz LPG - wyłącz instalację i posłuchaj silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy oprocz samego czyszenia michy byla robiona plukanka przed zmiana jakas porzadna? jaki filtr masz oleju?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale nie była stosowana prawdopodobnie płukanka,za rok gdy będę wymieniał olej to napewno zastosuje Płukanke. Filtr oleju założony jest firmy filtron. Gaz mam od tygodnia założony i objawy były już dawno przed założeniem gazu. Nagrałem filmik ale na filmiku mocno wyostrza Dźwięk, potem dodam filmik na forum.

Edit. Filmik 1.8t:

Edytowane przez Dominik93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale nie była stosowana prawdopodobnie płukanka,za rok gdy będę wymieniał olej to napewno zastosuje Płukanke. Filtr oleju założony jest firmy filtron. Gaz mam od tygodnia założony i objawy były już dawno przed założeniem gazu. Nagrałem filmik ale na filmiku mocno wyostrza Dźwięk, potem dodam filmik na forum.

Nie jest to normalna praca, miałem podobnie. Wymiana łańcucha i napinacza zlikwidowała klekotanie na wolnych. U mnie łańcuch był znacznie rozciągnięty, napinacz wstawiłem używany. Jeśli ślizgi napinacza nie będą zbytnio zużyte możesz wymienić sam łańcuch. Wiem że jeśli nie pomoże trzeba rozbierać ponownie aby wymienić napinacz, ale moim zdaniem lepiej spróbować niż wsadzać napinacz zamiennik. No chyba że jest kasa i od razu oryginał.

Edytowane przez radko123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W następnym roku będę przymierzal się do wymiany rozrządu to wymienię napinacz wraz z łańcuchem. Orientuje się ktoś w jakiej cenie jest ori napinacz nowy a w jakiej cenie uzywka ori? Cena za łańcuch nowy to w granicach 200 zł,tak? Nie chce zamiennika wstawiać napinacza i potem mieć problemy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W następnym roku będę przymierzal się do wymiany rozrządu to wymienię napinacz wraz z łańcuchem. Orientuje się ktoś w jakiej cenie jest ori napinacz nowy a w jakiej cenie uzywka ori? Cena za łańcuch nowy to w granicach 200 zł,tak? Nie chce zamiennika wstawiać napinacza i potem mieć problemy..

Rok temu jak się dowiadywałem to w ASO 2350zł, za używany zapłaciłem 290zł ale bardzo ciężko jest trafić na taki w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było podobnie, wymieniłem tylko łańcuch i jest dobrze. nie pchaj się w koszty wymiany nowego oryginalnego napinacza, już lepiej poczytaj kilka stron wcześniej jak można to obejść stosując ori napinacz bez zmiennych faz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było podobnie, wymieniłem tylko łańcuch i jest dobrze. nie pchaj się w koszty wymiany nowego oryginalnego napinacza, już lepiej poczytaj kilka stron wcześniej jak można to obejść stosując ori napinacz bez zmiennych faz.

A duża jest różnica cenowa pomiędzy Napinaczem ze zmiennymi fazami Rozrządu a zwykłym Napinaczem? Może ja zacznę u siebie od wymiany łańcucha i jeśli nic się nie zmieni to czas na napinacz będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori napinacz powyżej 2 tyś, zwykły 500-600 zł

zacznij od łańcucha, napinacz zawsze możesz wymienić później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedź.

Edit. Jeszcze jedno pytanie,łańcuch wymieniać jakiej firmy? Swaga, febi, ruviele?

Edytowane przez Dominik93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedź.

Edit. Jeszcze jedno pytanie,łańcuch wymieniać jakiej firmy? Swaga, febi, ruviele?

U mnie oryginał był iwis, kupiłem swaga a w pudełku był łańcuch ivis. Zapłaciłem 110zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w intercarsie swag-ivis z uszczelką pod napinacz zapłaciłem 180 zł

Edytowane przez tomgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik chodzi jak TDI :D co do napinacza można też kupić używkę z anglika.

Dzięki serdeczne za pocieszenie..

Nie no prześledzilem cały wątek i mam metlik w głowie bo inni wymieniali napinacze na Ori z aso i po pewnym czasie potrafiły znowu się odezwać a inni robią na chinolach firmy maxgear 50tkm i jest wszystko ok. Zacznę od wymiany łańcucha i sprawdzę jaki jest stan ślizgow. Dla mnie nie przeszkadza 1-2 sekundowe zabrzeczenie na zimnym silniku po nocy lecz o zaprzestaniu klekotania na ciepłym silniku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem to co słychać :P to forum nie jest do pocieszania :D

Zdejm pokrywę zaworów i zobacz co i jak. Wątpię żeby sam łańcuch się wyciągnął.. Wsłuc**jąc się nie odkładałbym na Twoim miejscu tego na potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nawet nie mam zamiaru tego odkładać i nie robić tego. Myślę że na 90% wina będzie samego łańcucha.Gdyby było coś z Napinaczem już nie tak to podejrzewam że na vagu pokazało by blady lub auto straciloby moc a jest zupełnie odwrotnie, zero błędów auto idzie jak rakieta. Gdy będę zmieniał lancuch to macie jakieś wskazówki na co koniecznie zwrócić uwagę i co żeby nie narobic na diabla? Auto będę robił z mechanikiem ale wiedzy teoretycznej nigdy nie Zaszkodzi :)

Edytowane przez Dominik93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nawet nie mam zamiaru tego odkładać i nie robić tego. Myślę że na 90% wina będzie samego łańcucha.Gdyby było coś z Napinaczem już nie tak to podejrzewam że na vagu pokazało by blady lub auto straciloby moc a jest zupełnie odwrotnie, zero błędów auto idzie jak rakieta. Gdy będę zmieniał lancuch to macie jakieś wskazówki na co koniecznie zwrócić uwagę i co żeby nie narobic na diabla? Auto będę robił z mechanikiem ale wiedzy teoretycznej nigdy nie Zaszkodzi :)

na yt jest chyba filmik jak to zrobic albo na konkurencyjnym forum kompletna instrukcja ze zdjeciami.

Bledow nie bedzie dopoki on dziala.

Wyczysciles tylko miske olejowa ale przeciez nagar moze sie osadzac wszedzie gdzie jest olej i wysoka temperatura. Mozesz miec zabrudzony napinacz i dlatego sie tlucze, albo juz za pozno i jest ona kompletnie zuzyty. w kazdym przypadku zabierz sie za to szybko :)

A co do wydluzenia lancucha, to jest to naturalny proces ze lancuch sie rozciaga. W koncu pracuje pod naprezeniem. nie wiem skad ludzie czerpia bajki o nie wymienialnosci lancuchow rozrzadu i wiecznych olejach w skrzyniach. Kazdy element pracujacy sie zuzywa. Kropka.

Zacznij od lancuszka, jest to bardziej skompliowane. wymiana samego napinacza to proscizna.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...