Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po wymianie łancucha i napinacza.

Objawy jak u wszystkich poranny terkot przez kilka sekund.

Napinacz założyłem bez wtyczki, nówka z Inter Cars - pali się check.

Łańcuch był rozciągnięty o dosłownie 1mm, słizgi już troche wytarte. Przebieg 240kkm

Dla tych którzy zastanawiają się nad założeniem ori albo drogiego zamiennika.

Nie lepiej założyć zwykły napinacz i pojechac gratis na strojenie i wyłączyć to badziewie programowo?

Porównując koszty to program + napinacz bez wtyczki wyjdzie i tak taniej niż dobry zamiennik oryginału.

Edytowane przez micha3l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Febi

Jak to Ci śmiga na tym napinaczu? Terkotanie wyeliminowane? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie no nawet nie mam zamiaru tego odkładać i nie robić tego. Myślę że na 90% wina będzie samego łańcucha.Gdyby było coś z Napinaczem już nie tak to podejrzewam że na vagu pokazało by blady lub auto straciloby moc a jest zupełnie odwrotnie, zero błędów auto idzie jak rakieta. Gdy będę zmieniał lancuch to macie jakieś wskazówki na co koniecznie zwrócić uwagę i co żeby nie narobic na diabla? Auto będę robił z mechanikiem ale wiedzy teoretycznej nigdy nie Zaszkodzi

Zdjac pokrywe zaworów

Ustawic wałki na znakach odliczyc 16 rolek na ogniwach

Zdjac osłone rozrzadu górna

Złapac pasek rozrzadu na 2 opaski zaciskowe plastikowe (trytki)

Odkrecac półpanewki na ssacym i wyjac wałek z napinaczem, skrecic napinacz przyrzdem ktory bedzie razem z nowym napinaczem

Odkrecac półpanewki na wałku wydechowym, te blizej koła zebatego od paska rozrzadu tylko poluzowałem, a im blizej łancucha zdjełem całkowicie

Wziac 2 głebokie wdechy i troche gimnastyki ale łancuch wyjdzie

Składac w odwrotnej kolejnosci zwracajac uwage na znaki na wałkach i obudowie oraz te 16 ogniw

Zrobic pare obrotów i sprawdzic czy znaki sie zgadzaja jezeli ok mozna składac i odpalac

Jak pisałem wczesniej u siebie zmieniłem tylko łancuch na Swag i slizgi napinacza ktory ma oznaczenie 2009 i ori jeszcze w niemcowni zakładany.... te 2 elementy zlikwidowały mi poranne gruchanie, fakt ze robiłem jeszcze płukanke LM Proline i M-Xcess....

Mam nadzieje ze zostanie tak jak najdłuzej, ale koledzy ze sklepów motoryzacyjnych polecaja MaxGeary spokojnie robia po 50kkm i wiecej

Kazdy robi jak uwaza ja 2 chinole wkładałem i cały czas check i bład na VCDS teraz spokoj od 5 miesiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za rozpisanie się krok po kroku co i jak wykonać, przyda się :)

Zastanawia mnie fakt czemu po Założeniu chinola potrafi błęd na vcds wywalić. W sumie ludzie piszą na forach że na Ori napinaczu potrafi błąd wywalić także myślę że to loteria jest. Ja się grubo zastanawiam czy Odrazu nie kupić napinacza maxgeara przy wymianie łańcucha bo to jedna robota tak naprawdę. Czytałem wszystkie wątki tego tematu i ludzie polecają i chwalą napinacz maxgeara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztu dokładnie nie znam bo mechanik jeszcze faktury nie przygotował, ale coś około 400-500 za napinacz.

Na razie cisza rano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz to albo ori albo używka, jak już zmieniasz to i przy okazji łańcuch + komplet uszczelek(pod klawiaturę i napinacza) koszt niewielki a po co drugi raz odkręcać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój stary był rozciągnięty o dosłownie milimetr ale kazałem od razu wymienić, przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz to albo ori albo używka, jak już zmieniasz to i przy okazji łańcuch + komplet uszczelek(pod klawiaturę i napinacza) koszt niewielki a po co drugi raz odkręcać

A ja uważam w oparciu o wcześniej opisane doświadczenia, że wstawianie tzw ORI to jest pomyłka - ze względu na śmieciową rolę jaką odgrywa w tej wersji tzw "fazator" wbudowany w napinacz w wersji z |solenoidem" dodatkowo biorąc pod uwagę cenę "oryginału" Wstawianie zamiennika jakiegokolwiek byle nie z Chin - uważam za rozwiązanie optymalne. Nie ma absolutnie znaczenia czy będzie to Ruville czy SWAG. Wkrótce już zgodnie z obietnicą zamieszczę tu info odn WOGÓLE stosowania w silniku BEX i pochodnych napinacza bez solenoidu - wtedy można będzie montować ori - bo cena ORI bez fazatora nie jest już kosmiczna.

Odnośnie "dobrych rad" montowania tzw używek, moje zdanie jest wciąż niezmienne. To "ruska ruletka" nigdy nie wiesz czy taka używka wytrzyma lub przeżyje "chinola"

Zaraz znów usłyszę szereg impertynencji pod moim adresem, że "jak to, przecież używka zawsze jest lepsza"

- A juści, lepsza jest, pod warunkiem, że wyjęta z rozbitego auta o niewielkim przebiegu... Znam ludzi, którzy grzechocący napinacz - szmonadacy - wymienili a stary sprzedawali na znanym portalu.

Na koniec, tych którzy śledzili moje zmagania z tym bezsensem (wcześniejsze wpisy) informuję, że kuracja działa już blisko 3 tygodnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki napinacz bez fazatora i Wtyczki wpłynie na Pracę silnika? Oczywiście wiem ze potem trzeba systemowo wyłączyć błąd. W takim razie jak szukać takiego napinacza bez fazatora?

Czy duże prawdopodobieństwo będzie wystąpienia błędu na fisie po zamontowaniu nowego napinacza zamiennika byle nie chińskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki napinacz bez fazatora i Wtyczki wpłynie na Pracę silnika?

Odpowiedź znajdziesz we wcześniejszych wpisach.

I nie błąd trzeba wyłączać i nie w Fisie, tylko w software trzeba wyłączyć obsługę solenoidu fazatora. Nie zauważysz ani ty ani sam zainteresowany ( czyli silnik) żadnej różnicy, bo fazator (co było opisywane mnóstwo razy) nie służy poprawieniu wydajności tego silnika. Służy nabijaniu kasy (i naiwnych właścicieli - wierzących w uczciwość tej konstrukcji) dla producenta OEM Za tę tylko i wyłącznie ekologiczną BEZDURĘ- To tak w największym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłych rzeczy się tu dowiaduje :) jeden wniosek jak mi błąd wyskoczy to wypad z tym jak to już zrobiłem z węglem i sai :).

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jaki jest koszt ori napinacza bez fazatora i jak takiego napinacza szukać i dopasować do silnika bfb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ten napinacz pasuje od modelow 1.8t przed 2000r zanim norma euro 3 nie weszła wraz z Napinaczem z fazatorem.

A co gdybym zdecydował się na napinaczn swaga/febiego ? Jakie będą skutki zamontowania takiego napinacza?

2tysiące wydać na Ori napinacz to ja dziękuję..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie, pali się check i to jedyna różnica jaką można zauważyć, nie długo jade przestroić auto do Zaprzala z Turbodiesel.pl i od razu wyłaczy mi te ustrojstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat :

''zmiene fazy rorzadu był montowane w silnikch które były wyosarzine w sode szerokopasmowa czyli AUQ AUM AVJ AWT BAM BEX itp .zmiene fazy rorzadu sa nie aktywne w czasie normalnej pracy silnika ,działaja tylko w czasie rozruch razem z układem SAI po wyłaczeniu tego układu sa one nie aktywne''

jeśli tak faktycznie jest to bez problemu można użyć napinacza z wcześniejszych 1.8T przed Euro3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ten napinacz pasuje od modelow 1.8t przed 2000r zanim norma euro 3 nie weszła wraz z Napinaczem z fazatorem.

A co gdybym zdecydował się na napinaczn swaga/febiego ? Jakie będą skutki zamontowania takiego napinacza?

2tysiące wydać na Ori napinacz to ja dziękuję..

Poki co wychodzi, że skutki tylko odczujesz dwa:

1. więcej kasy w portfelu zostanie Ci

2. pojawi się check na desce, a więc z p.1 będziesz musiał część pieniędzy przeznaczyć na wycięcie sterowania fazatorem z softu.

Pytanie: czy wycięcie tego badziewia z softu jest porównywalne z wycięciem np. drugiej sondy i czy każdy w miarę rozgarnięty tuner poradzi sobie z tym... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...