Jump to content
43 43
kamil7361

Napinacz, łańcuch rozrządu BEX AVJ

Recommended Posts

Witam.
Dziś byłem u mechanika, ponieważ spotkał mnie problem, a jest nim stukanie pod pokrywą zaworów z tyłu silnika (od strony kabiny). Stuki wydobywają się na biegu jałowym i tylko podczas większego rozgrzania silnika - po dłuższej jeździe. Pan mechanik stwierdził, że do wymiany jest łańcuch rozrządu bo pewnie jest za bardzo wydłużony i żeby długo tak nie jeździć. Czytając podobne wątki na forum wyczytałem że wymieniają cały komplet: napinacz łańcucha, łańcuch i uszczelki. I teraz już nie wiem czy wymieniać sam łańcuch i czy to on jest przyczyną tych stuków? Bo napinacz kosztuje 500zl, a sam lańcuch widziałem za 130zl, więc jest to różnica w kosztach. Proszę doradźcie mi co robić.
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koszta to fakt, ale to też rozrząd. nie warto by było oszczędzać, a niestety przychodzi pewien moment kiedy trzeba to wymienić. Pytanie czy jak założysz nowy łańcuch będzie miał pewnie troszkę inne napięcie czy nie będzie miało to wpływu na stary napinacz. Może zaraz jego wywalić i znów kolejna robocizna. Tak więc z ta oszczędnością hmmm.


Części renomowanych marek ZAPRASZAM !!! 510-213-297 GG 9080512

Share this post


Link to post
Share on other sites

No racja, to też słuszne uwagi. Tylko ja już nie wiem w końcu co jest faktycznie usterką. Jak myślicie? Czy łańcuch w ogóle może stukać, czy to raczej napinacz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

napinacz prędzej ... łańcuch się tak nie rozciąga, jakby łancuch był rozciągniety to by walil poprostu o pokrywa, wtedy slychac charakterystyczny dzwiek, stukanie to raczej juz napinacz mowi papa, jaki przebieg auta?


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sie zapytam kiedy byl wymieniany olej i co tam mu lejesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej castrol 5w30, przebieg 186tyś km autentyczny. Od innej osoby słyszałem, że w tym miejscu to też może być jakiś sterownik elektroniczny od ciśnienia oleju, więc już całkiem zgłupiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam miałem taki sam przypadek wymiana napinacza pomogła łańcuch pozostawiłem stary i od 7 miesięcy spokój i cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napinacz, ale ja bym sprawdzil obowiązkowo cisnienie oleju na goracym silniku !


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ma ktoś jakiś pewny zestaw napinacz + łańcuch? Tak profilaktycznie pytam

---------- Post dopisany at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany at 17:11 ----------

a to ? NAPINACZ ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU 058109088H 1.8T ŁÓDŹ (3684980830) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno i drugie chinol ;)

jak się postarać to można sciągnać w FEBI za 1000 zł ... w jakims sklepie trzeba pytać może ktoś zechce sciągnąć...


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego wampir mam cos ale z AEB


było BFB 1.8 TQ +,było  AVJ 1.8T+, jest BFB 1.8T+

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co wiem jest albo oryginal za 2000zl albo chinczyki 400-900zl, ponoc te drozsze chinczyki co sprzedajacy chwala sie ze oryginaly sa troche lepsze...


C7 3.0TFSI 450ps

B7 1.8T LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisalem wczesniej ze da sie ugrac febiego za tysiaka tylko trzeba poszukac


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a febi to co?:) tez chinczyk, z naklejka

---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

So what's wrong with this picture? Chinese Febi Bilstein? - AudiWorld Forums

na wentylatorze germany, a na pudelku naklejka made in china

---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 20:23 ----------

37119 • Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu • FEBI Bilstein • 1 101 zł • e-autoparts.pl

---------- Post dopisany at 20:28 ---------- Poprzedni post napisany at 20:26 ----------

tu jakis tanszy, pewnie te same co na alledrogo

https://hurt.expert.auto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=5976


Bez tytułu - Kopia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wole chinskiego febiego :) aczkolwiek raz zamontowalem chinola z allegro za 500 zł i jezdzi w sumie ....


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem u mechanika i chciałem żeby sprawdził ciśnienie oleju, bo znalazłem na innym forum, że pompa oleju też wywołuje stuki pod klawiaturą. Powiedział, że to na pewno nie jest pompa oleju itd, bo zapalała by się kontrolka. Więc już sam nie wiem. W środę oddaję auto do serwisu, żeby zdiagnozował dokładnie o co chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisalem Ci w tym wątku wczesniej ze trzeba sprawdzic cisnienie oleju.... zmien mechanika....

Kontrolka bedzie sie zapalac jezeli cisnienie oleju spadnie ponizej wartosci 1,5 bara ale dopiero powyzej 2000 rpm...

na obrotach biegu jalowego w a4 b6 1.8t kontrola cisnienia oleju nie jest monitorowana przez zespol licznikow itp ..... niech sie mechaniorek douczy...

w sumie watpie zeby bylo to wina tylko cisnienia oleju , raczej obstawiam awarie napinacza... ale co to za problem sprawdzic cisnienie? zeby potem ewentualnie wykluczyc 5% szansy niskiego cisnienia oleju zamisat wydawac 1000 zl na napinacz, gdzie po wymianie moze sie okazac ze dalej stuka bo pompa nie daje cisnienia na cieplym rozgrzanym oleju ? .....

sprawdzenie cisnienia oleju dla mechanika porządnego a nie cwaniaczka to 30-50zł ....

aha, dla 1.8T na bardzo dobrze rozgrzanym oleju ma byc od 1 bara w gore na wolnych obrotach. przy 2000-3000 rpm chyba od 4-5 bar w gore nie pameitam dokladnie


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy to mozliwe ale po 7 miesiącach od wymiany znów słysze napinacz masakra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napinacz, i do tego może być jeszcze słabe ciśnienie oleju, koszt nowej pompy oleju to 200zł, a warto to zmienić, napinacz to troche droższa sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzn winna pompa oleju???

Share this post


Link to post
Share on other sites
tzn winna pompa oleju???

Tak jak napisał Ci wcześniej soul87, najpierw sprawdź ciśnienie. Niedawno miałem coś podobnego tylko na zimnym silniku, dodatkowo wyskakiwał błąd z napinacza. Zaczęło się po około 10 tys. km od wymiany oleju (Motul 5w/40 x-cess). Ja u siebie zdemontowałem miskę i okazało się że w smoku jest pełno zabrudzeń (resztki plastikowej odmy którą wymieniałem jakieś 2 lata wcześniej;) Po przepłukaniu układu płukanką i zalaniu świeżego oleju narazie jest spokój, tzn brak błędu tylko raz na jakiś czas odezwie się łańcuch przy rozruchu na zimnym silniku ale bardzo rzadko.


Audi A4 1.8T AVJ 190KM by Fabryka-Mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciśnienie oleju ok.moze zmienic olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A robiles sobie logi i sprawdzales kanal 20 czy nie cofania zapłonu albo kanały 90 czy tez 91? Poprawcie mnie co do numerów kanałów.


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie posiadam komputera aby sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślicie, że zmiana oleju na 10W40 może zmniejszyć te stuki lub je wyeliminować? W tej chwili u mnie na 5W30 stuka tylko na mocno rozgrzanym oleju. I mechanik powiedział, żeby spróbować zmienić na 10W40 bo będzie bardziej gęsty na rozgrzanym.

W tej chwili na zimnym jeśli syntetyk jest gęsty to też nie stuka więc może coś w tym jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co za durny mechanik, !!! Sobie niech naleje 15W i jeździ. Powiedz nawet jeśli na ile to Ci pomoże ?? 1000/2000 tyś km i tak nie ominie Cię wymiana niestety, a olej 10W40 nadawał się do do fiatów 125p itp.

Olej pomoże na napinacz, ale nie pomoże na pozostałe elementy silnika, głowica, hydraulika (popychacze) itp a więc nie ma żadnego sensu. Zamiast wydawać na zmianę oleju, zbieraj kasę na napinacz.

Sprzedawałem takie zabawki już kilka razy i jak na obecną chwilę spełniają się, no chyba że OE i wykładać trzeba będzie prawie 2 koła.


Części renomowanych marek ZAPRASZAM !!! 510-213-297 GG 9080512

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam taki błąd rzad cylindrów 1 przestawienie przyspieszające otwarcie zaworów wymagana wartość nie została osiągnienta prawdopodobnie to znów napinacz i moje pytanie czy można tak jeździć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
43 43

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...