Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po zakupie - przed rokiem - pojechałem tym autem do GREGA10 w Jaśle w celu dokonania modów. Dla zainteresowanych OPIS MODÓW (

Przy jakim przebiegu wykonałeś takie mody? Ja cały czas waham się nad zrobieniem z BFB BEXa czyli na okolo 190koni u gregora i nie wiem czy sobie auta nie zajade przez to. Mam 230k przebiegu ( przyjmijmy że prawdziwego). Chcę pojeździć jeszcze te 80-100kkm. Świeżo wylizana miska i pokrywa zaworów, łańcuch sztywny, napinacz bez przetarć na powierzchni styku z łańcuchem.

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po zakupie - przed rokiem - pojechałem tym autem do GREGA10 w Jaśle w celu dokonania modów. Dla zainteresowanych OPIS MODÓW (

Przy jakim przebiegu wykonałeś takie mody? Ja cały czas waham się nad zrobieniem z BFB BEXa czyli na okolo 190koni u gregora i nie wiem czy sobie auta nie zajade przez to. Mam 230k przebiegu ( przyjmijmy że prawdziwego). Chcę pojeździć jeszcze te 80-100kkm. Świeżo wylizana miska i pokrywa zaworów, łańcuch sztywny, napinacz bez przetarć na powierzchni styku z łańcuchem.

Tam było ok 170tkm. Mody polegały na zmianie map autorskich Gregora + downpipe. To wszystko. wyszło jak na załączonych wykresach. To przecież tylko kosmetyczne podniesienie mocy. Mnie nie zależało żeby stawać na głowie i kręcić do 300+ Gregor autu krzywdy nie da zrobić. To on decyduje czy silnik ze wzgl na swój stan (silnik i turbina razem) podołają danym modom. Tak że i tak "ostatnie słowo" będzie po jego stronie. Osobiście uważam że było warto. Odnośnie mojego problemu w bieżącym topiku - to informuję, że auto czeka za parę godzin niezły maraton 2500km i obecnie stoi w innym - niezależnym warsztacie na okoliczność sprawdzenia rozrządu - niezależenie. Mogę tylko poinformować, że warsztat ten jak dowiedział się, że wymieniłem starego "halla" na zamiennik (przedwczoraj, jak wspomniałem wyżej) zażądał kategorycznie zgody na na wymianę tego czujnika na ori... Oczywiście się zgodziłem. (chodzi o czujnik Halla położenia wałka rozrz) Auto odbieram po południu, i ruszam w drogę przed północą. tak, że opiszę "co dalej" za parę dni...

Opublikowano

Powiedzcie - jest sens wymieniać zębatki od łańcucha rozrządu (na wałkach)? Przymierzam się do wymiany uszczelki pod napinaczem bo mi się tam poci i jak otworzę to zobacze w jakim stanie jest napinacz i łańcuch, ale wydaje mi się że łańcuch będzie do wymiany (brzęczy przy zmiennej fazie rozrządu przy odpalaniu na zimnym - przestaje gdy ssanie się wyłącza) bo prawdopodobnie jest naciągnięty. Zastanawiam się czy wystarczy wymiana samego łańcucha czy zębatki też żeby ze sobą dobrze współpracowało? Jaki jest koszt takich zębatek - orientuje się ktoś? Bo np na stronie inter-carsu nie ma... Pozdrawiam

Opublikowano

No u siebie jak zmnieniałem slizgi napinacza i łancuch to zebatki juz sa troche zuzyte ale nie zmieniałem ich.... w sumie to dołaczam sie do pytania bo bede rozrzad zmieniał to moze jeszcze raz rozepne wałki i wymienie....

Opublikowano

Tak czytam o tym waszym dziwnym dźwięku podczas rozruchu i wiecie co? Dopiero teraz postanowilem sprawdzić o co wgl chodzi i.. U mnie jest taki glosniejszy dźwięk od razu po odpaleniu na calkowicie zimnym silniku przez wlasnie jakies 2 sekundy, takie jakby buczenie ze zgrzytaniem połączone ? :) ale szczerze, jestem mega uczulony na każdą drobnostkę w moim aucie i nie jedną noc zarwałem bo myślałem jak coś rozwiązać ale ten dźwięk uważam za rzecz normalną przy rozruchu zimnego silnika! Może te 2 sekundy zajmuje olejowi dotarcie do napinacza? Jeśli wymieniacie napinacz z łancuchem tylko z tego powodu że rano przy wyjeździe do pracy zabuczy wam 2 sekundy to.. lepiej sprzedajcie i kupcie auto z salonu :D Właśnie sprawdzałem luzy na wirniku od strony Tipa i tym sie bardziej martwie, bo lekki osiowy jest ;(

Opublikowano

To może weź sprzedaj samochód,i kup nowy z salonu bez luzu.

Opublikowano

Bardzo chętnie ale nie mam na tyle pieniążków :)

Opublikowano (edytowane)

Tak więc - jak mówiłem wcześniej, auto trafiło do niezależnego innego warsztatu w celu sprawdzenia ustawień mechanicznych całego rozrządu + spełnione zostało żądanie mechanika - wymiana wcześniej zamontowanego zamiennika czujnika położenia wałka rozrządu na BOSCH.

Wszystko zostało posprawdzane, czujnik zmieniony na taki w ładnym pudełku BOSCH z hologramami (bosakami drabinami - słowem całym inwentarzem - jak mówił A Fredro - używanym przy pożarze ;) i udałem się w drogę. Dojechałem do Calais i wjechałem na prom do Dover błędów brak!!!! SUPER SUKCES - niech żyje AUDI!!!. Zjechałem z promu i na pierwszym rondku w Dover - zapaliła się kontrolka. Błąd!!! - wciąż ten sam o którym piszę od początku. Nie wiem co TERAZ wymienić - podobno dobrze robi wymiana logo OOOO na przedniej atrapie... Jak zmienię - dam znać czy pomogło ;)

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

To wyglada na problem z elektryką troche, moze masz nadgryziony jakis kabel i na rondzie przez chwile nie bylo sygnalu i blad wyrzuca. Ja kiedys w passacie mialem problem ze mi skrzynia swirowala (automat), jakis tryb awaryjny, rozne dziwne rzeczy ktore aie nasilaly. aso chcialo deske rozdzielcza wymieniac, mechanicy skrzynie i wtedy oddalem auto do takiego mechatronika, gosc wrecz magik bo radzi sobie ze wszystkim :) przekopuje instalacje kabel po kabelku jesli trzeba. Okazalo sie ze wiazka kabli gdzies za nogami pasazera przegnila i wszystko swirowalo. Wymienil, zaplacilem 300zl i po klopocie :) jesli masz zmieniac to bierz śmigło, a jak ktos zapyta dlaczego taka marka to powiedz ze Bóg Mi Wybrał :D

Opublikowano

Witam wszystkich. Nkedawno kupilem auto z silnikiem 1.8t i byl w nim taki problem ze przy odpaleniu na zimnym czy cieplym przez caly czas slychac grzechot z okolic silnika. Poprzedni wlasciciel wymienial lancuszek rozrzadu wraz z napinaczem oryginalnym z aso bo mam fakture za ponad 2200zl. Cisnienie oleju podobno bylo sprawdzane i ze jest ok, smok byl O czyszczony. Obecnie auto jezdzi tak rok czasu po wymanie napinacza i czyszczeniu smoka. Jak rozwiazac ten problem? Dzwiek jest taki sam jak na tym filmiku: https://youtu.be/rGMKqP6cpdA

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

LPG wyłącz, może Ci wtryski tłuką :-D

Ostatnio sam to zrobiłem i okazało się, że silnik wyciszył się :-D Do tego jeden wtrysk LPG dotykał plastikowej osłony i niosło się jak nie wiem co :facepalm::D

Wtryski w BEXie pracują dość charakterystycznie, Barracudy jakoś tak tłuką u mnie jakby to łańcuch był... :kox:

Opublikowano (edytowane)

Na nagraniu ciężko wyłowić jakieś inne dźwięki i sprecyzować co to może być, ale często cykają jak mówił azure wtryskiwacze.

Edytowane przez audicoman
Opublikowano

Bez przesady. Dzisiaj wyjechał u mnie Bex z gazowania i silnik na lpg na barracudach chodzi Ciszej niż na pb :-)

Opublikowano

Mam na mysli to ciągłe grzechotanie podczas pracy silnika na nagraniu. Myslalem ze to tak brzęczy napinacz lub lancuch lecz bylo to wszystko wymieniane. Od czasu do czasu z rana pojawia sie tez chwilowy zgrzyt i caly czas takie brzęczenie.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Według mnie to brzęczy łańcuch.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano

Bez przesady. Dzisiaj wyjechał u mnie Bex z gazowania i silnik na lpg na barracudach chodzi Ciszej niż na pb :-)

soul87 - wg mnie inaczej brzmią barracudy niż BEXowe wtryski, inna charakterystyka dźwięku. Jednak czy ciszej? Nie sądzę, chyba że nowe Barracudy były cichsze niż teraz po 15kkm.

Opublikowano

Bez przesady. Dzisiaj wyjechał u mnie Bex z gazowania i silnik na lpg na barracudach chodzi Ciszej niż na pb :-)

soul87 - wg mnie inaczej brzmią barracudy niż BEXowe wtryski, inna charakterystyka dźwięku. Jednak czy ciszej? Nie sądzę, chyba że nowe Barracudy były cichsze niż teraz po 15kkm.

W ciągu tygodnia puściłem dwa 1.8t na barracudach i nie zmieniam zdania że chodzą Ciszej od benzynowych a słuch mam chyba ok :-) zobaczymy na przeglądach.

Opublikowano

Panowie, a jest w stanie ktoś określić, co dokładnie sypie się w naszych napinaczach? Nie idzie tego jakoś naprawić?

Pytam, bo ostatnio wymieniłem mój wadliwy egzemplarz, na oryginalną używkę, ale ten też po dwóch tygodniach zaczął się odzywać...no chyba, że zabity smok, ale mechanior podobno sprawdzał ciśnienie i jest ok o_O.

Opublikowano

Jestem po czyszczeniu miski i smoka - jest znacznie lepiej! :D Czasem na zimno około ułamka sekundy/sekundy słychać łańcuch i cisza jak makiem zasiał :) W smoku były pozostałości po rozsypanej starej odmie (stosunkowo niedużo) i miska była troszkę przysyfiona

Opublikowano

Ma ktoś wiedzę które PINY przy ECU odpowiadają za komunikację z tymi dwoma we wtyczce VVT? jeden pewnie - to masa, a drugi? Przyszło mi do głowy wyjąć ECU i sprawdzić jeszcze to... Aha i jeszcze jedna rzecz, czy Vagiem wchodząc do silnika, wie ktoś - jakie procedury zastosować na okoliczność błędu 16396 w "basic settings" może to to tam coś trzeba kliknąć? Bo ROSS TECH pisze właśnie o sprawdzeniu tych opcji....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...