Langista Opublikowano 4 Czerwca 2019 Opublikowano 4 Czerwca 2019 Odłączyłeś światła i myślałeś że pomoże na wspomaganie?.. kiedy ostatnio płyn do wspomagania był zmieniany? Ile lat ma już pompa? Oryginalne wytrzymują 8 lat i zaczynają wyć.
martin6230i Opublikowano 4 Czerwca 2019 Opublikowano 4 Czerwca 2019 5 minut temu, Langista napisał: Odłączyłeś światła i myślałeś że pomoże na wspomaganie?.. kiedy ostatnio płyn do wspomagania był zmieniany? Ile lat ma już pompa? Oryginalne wytrzymują 8 lat i zaczynają wyć. Langista, Twoje zbędne mądrzenie pozostaw dla swoich znajomych. Odłączyłem dodatkowe światła bo dioda mi mrugała i pomyślałem że robi przepięcie przez co alternator nie wydala. Charakterystyczne wycie występuje nawet na postoju (bądź podczas powolnej jazdy) bez dotykania kierownicy podcza wolnych obrotów oraz dodawania gazu. Mija przy wyższych obrotach. Stąd moja niepewność jeżeli chodzi o układ kierowniczy. I dlatego zadałem to pytanie, bo być może ktoś miał podobny problem i naprowadzi mnie na droge, czy zacząć od wymiany płynu wspomagania, wymiany paska alternatora, napinacza, pompy, sitka w zbiorniczku itp. Możliwości jest sporo.
Langista Opublikowano 4 Czerwca 2019 Opublikowano 4 Czerwca 2019 Mówiłeś że widzisz bulgotanie, czego być nie powinno. Zacznij od najtańszych rzeczy i sprawdź czy wyeliminujesz problem. Jeżeli jest to pompa to powinno być słychać wycie na wyższych obrotach, na postoju przy skręcaniu, po rozgrzaniu silnika.
martin6230i Opublikowano 4 Czerwca 2019 Opublikowano 4 Czerwca 2019 3 minuty temu, Langista napisał: Mówiłeś że widzisz bulgotanie, czego być nie powinno. Zacznij od najtańszych rzeczy i sprawdź czy wyeliminujesz problem. Jeżeli jest to pompa to powinno być słychać wycie na wyższych obrotach, na postoju przy skręcaniu, po rozgrzaniu silnika. Tak, jak otworze zbiornik to jest delikatne bulgotanie. Ale nie mogę znaleźć powiązania czemu na postoju również słyszę wycie a po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów silnika wycie ustaje. Również podczas jazdy na wprost. Pytanie zadałem dlatego że w internecie jest sporo mniej lub bardziej podobnych problemów, a odpowiedzi również jest masa. Wycia na wyższych obrotach nie ma. Dziś tak jak napisałem wydawało mi się iż na zimnym silniku miałem spokój przez pierwsze 2-3km. Podczas skręcania wycie występuje również.
Langista Opublikowano 4 Czerwca 2019 Opublikowano 4 Czerwca 2019 Najlepiej sprawdź jak napisałem, zrób kilka km żeby płyn ze wspomagania się rozgrzał. Stan w miejscu i utrzymując obroty na poziomie 2000 skręcając kierownicą, jak usłyszysz wycie z większym natężeniem akurat przy skręcaniu, to wiesz, że to pompa. Możesz manipulować gazem aby się upewnić, czy dźwięk zmienia się wraz z obrotami. Jak nie pompa, to po takim piszczeniu sprawdź koło pasowe alternatora, jak jest ciepłe to możliwe że się zaciera.
drex87 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 Witam. Mam problem z wyciem układu wspomagania. Ale od początku. Auto dostało strzała i pompa wspomagania poszła nowa z zamiennika. Auto zostało złożone i okazało się że jest problem ze wspomaganiem. Więc pompa poszła na reklamację została założona używa od kolegi z forum 100% sprawna. Problem nadal ten sam więc zakupiłem znów trzecia pompę ale toteż nie rozwiązał problemu. Objawy czasami podkreślam czasami nie za każdym razem jeśli manewruje na parkingu i kręcę kierownica zwiększając obroty słyszę wycie pompy ale to tylko w okolicach 2 2.5 tys obrotów. Raz jest to glosniejsze a drugim razem nie ma problemu. Części jakie wymieniłem to po wypadku zbirniczek bo stary pękł. Założona jest teraz już 3 pompa w uzywakach przed założeniem był myty zaworek w pompę. Płyn oczywiście ori z ASO za każdym razem. Ostatnio wymieniłem zaworek na wezu zasilajocym maglownica tzn ta śruba z zaworem wkrecana w magiel. Dodam jeszcze że płyn w zbiorniczku normalnie się przelewa bez żadnego bulgotania czy piany. Wyczytałem gdzieś że w węży zasilającym magiel jest teflonowe wkładka i tu pytanie czy podczas remontu jak wiadomo wąż był gdzieś tam zawijany przekładamy z miejsca na miejsce mogła czasami ta wkładka się uszkodzić i to ona daje taki objaw??? Może miał ktoś coś podobnego bo mi już brakuje sił a jest ten dźwięk strasznie wkurzają y bo raz jest a drugi raz z nienacka nie ma. Co do wspomagania działa super bez różnicy czy słychać wycie czy nie
Langista Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 Jak zakładasz używkę, to nie płacz że wyje.. Właśnie to mają do siebie używki, niby sprawne, ale wyją. Sprawdź czy dobrze złożyli układ wspomagania, jak jakiś przewód ma luz, jest sparciały, lub za słabo dokręcony, też będzie wyć.
drex87 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 (edytowane) Ja rozumie że może się trafić felerna ale nowa wyla i dwie uzywki wyly. A po drugie dwa dni jest cisza na 3 dzień jest raz na zimnym raz na ciepłym. Ostatnio w 3 dni zrobiłem 1200 km i była cisz. Po trasie odpalam w garażu ruszam skręca i wyje. Dodam jeszcze że ta ostatnia nie wyla bo sam ją wyciągnąłem i sprawdzałem na aucie na szrocie bo dało się odpalić i sprawdzić. Po wymianie kilka dni spokój a później tak jak pisalem Edytowane 29 Września 2019 przez drex87
gacek585 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 (edytowane) Ile czasu minęło od ostatniego grzebania w układzie? Ostatnio wymieniałem płyn i zanim układ się porządnie odpowietrzył minęło kilka dobrych dni. Efekt taki jak u ciebie niby już nie wyło a rano ruszam i buczy. Po jakimś czasie w końcu ustało. Zawsze rano jak masz wycie kilka razy kierownicą prawo lewo do oporu. Edytowane 29 Września 2019 przez gacek585
drex87 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 Ostatni raz wymiana zaworka na wezu przy maglownica w maju
Langista Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 To spróbuj jak kolega pisze, za każdym razem kilka razy w jedną i drugą stronę. Skoro Ori nie buczała to musisz coś.miec z układem wspomagania u siebie. Przejrzyj dokładnie wszystkie połączenia jak pisałem wyżej. Sprawdź czy nie ma nieszczelności na połączeniu z chłodniczką.
gacek585 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 Jakiś czas temu miałem też problem z wyciem wspomagania w chłodniejsze dni. Okazało się że opaska na wężu była luźna i czasami dostawało się powietrze.
golfagn Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 W dniu 29.09.2019 o 11:27, drex87 napisał: Ostatni raz wymiana zaworka na wezu przy maglownica w maju Wspominałeś, że wymieniałeś zbiorniczek. Może on jest trefny? Używka czy nowy był zbiornik? Takie objawy daje nieszczelne sitko w zbiorniku.
drex87 Opublikowano 3 Października 2019 Opublikowano 3 Października 2019 Nowy ori z ASO dziś pospraedzalem wszystkie opaski dwie dokrecilem a nagrałem co się dzieje w zbiorniczku Dźwięki się nagrał jakieś dziwne ale chodzi reakcje płynu przy zwiększony obrotach właśnie oko 2tys gdzie wtedy słychać wspomganie
Langista Opublikowano 4 Października 2019 Opublikowano 4 Października 2019 (edytowane) Z tego co wiem to nie opaski zakręcane, a zaciskowe powinny być oryginalnie. Nie wiem dlaczego ale te zakręcane nie trzymają jak trzeba. Wymień opaski na te zaciskane, na wężach co do chłodniczki idą i sprawdź efekt. Mam je w zrywce i chyba był na nich numer, to będziesz wiedział od razu co zamawiać. (Ok 2 zł W ASO od sztuki) Edytowane 4 Października 2019 przez Langista
Langista Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 Panowie, jaka jest różnica między tymi wężami powrotnymi do chłodniczki oleju wspomagania?
Langista Opublikowano 12 Listopada 2019 Opublikowano 12 Listopada 2019 To teraz pytanie, który przewód pada najczęściej? Bo wyciek mam tylko zlokalizować na razie nie potrafię bez rozebrania wszystkiego. Magiel i tak do regeneracji oddam, to przy okazji kupię nowy przewód powrotny, bo z tego co czytałem on lubi powodować wycie wspomagania.
Jack0 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) W dniu 4.06.2019 o 15:17, Langista napisał: Jeżeli jest to pompa to powinno być słychać wycie na wyższych obrotach, na postoju przy skręcaniu, po rozgrzaniu silnika. MOV_20200427_161125_543_edit_edit - Streamable STREAMABLE.COM Check out this video on Streamable using your phone, tablet or desktop. Tak to słychać u mnie. Maglownica zregenerowana, płyn oryginalny i pompa skv (10SKV022) założona ponad miesiąc temu. Wkurza niemiłosiernie, bo już tyle kasy poszło, a wyje niemal tak samo jak przed wymianą pompy. Na filmie i tak nie słychać tak bardzo jak na żywo, mikrofon nie łapie wycia tak jak ćwierkania ptaków. Dziwne że pod maską nie słychać tego dźwięku, tylko za kierownicą i niesie od dołu, od maglownicy. Mirror filmu https://www.youtube.com/watch?v=cs22509xqa8 Edytowane 27 Kwietnia 2020 przez Jack0 dodano mirror filmu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się