Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie i buczenie przy skręcaniu w A4 B6


espanya

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowicze, mam problem z Audi A4 B6 1.9 TDi 130 PS, mianowice chodzi o to ze gdy rano idę do samochodu, odpalam i chce skręcic w prawo to jest starszny opór jakby w ogole nie było wspomagania podczas gdy w lewo mogę krecic normalnie, ten opór po rozgrzaniu silnika do 90 st C znika lub po przejechaniu kilku zakretów, poziom płynu do wspomagania ok (wymieniłem juz pompę wspomagania) ale nadal jest cos nie tak. Jest tak tylkow przypadku gdy auto stoi dłuzej niz noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem czy to w tym roku tak się dzieje tylko czy zawsze tak było, to chyba jedna z częstszych usterek - spier.... maglownica.

przepraszam kolego za offtopic, winny temu jest rozdzielacz w przekładni maglowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w b5 AFN 1,9 110KM od dwóch lat ale latem to znika, tylko jak są niskie temperatury to jest kłopot skręcić w prawo po odpaleniu, po przełamaniu kierownicy wszystko działa ok, płyn od wspomagania od czasu do czasu muszę dolewać... daj znać jak rozwiążesz problem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na początek zmienił olej lecz wcześniej spuścił wszystko dokładnie żeby cały wylać. Jak nie pomoże to maglownice trzeba by było szarpnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycie z okolic podszybia mam i ja, wymienione 3 pompy, przewody cisnieniowe, zbiorniczek uszczelniacze na maglownicy czyli zestaw naprawczy. dziś pompa 100% pewna i wyje.

Płyn Febi zielony. wypłukany układ. Zatem nie pozostaje nic innego jak wymienić magiel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z moją B6 - wspomaganie średnio działa przy jałowych obrotach. Gdy się doda gazu jest wszystko ok, wspoma działa jak powinna.

Dodam, że od razu po odpaleniu rano (zimny silnik) obroty są ciut więcej niż jałowe przy nagrzanym silniku. Czyli przy zimnym silniku wspomaganie działa dobrze.

Jednak po nagrzaniu się silnika obroty jałowe ciut spadają i występuje problem ze wspomaganiem.

Wg mnie pomogłoby podniesienie wartości jałowych obrotów po nagrzaniu się silnika, ale czy jest to możliwe ?

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz ksiazkowe ok.900 obr. min. to nic nie ruszaj .najpierw wymien plyn wspomagania .jak nie pomoze to pompe wspomagania .bo i tak z czasem sie pogorszy .nie stosuj polsrodka tylko usun awarie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest poniżej 900 przy nagrzanym silniku. Jutro sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile sie nie myle powinno byc 880obr.min. co ci powiem zrob co napisalem bo i tak bedziesz musial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie!

Przeglądałem już kilka tematów związanych z głośną pracą układu kierowniczego i opinii na temat jego głośnej pracy jest wiele. Sam do końca nie jestem pewien co dzieje się u mnie. Od jakiegoś czasu podczas skrętu kierownicą czy to w lewo czy w prawo słychać wycie. Zauważyłem że w zbiorniczku płyn zrobił się brunatny i zostało go na poziomie minimum, więc naturalne jest to że muszę go wymienić. Nie wiem teraz czy przez jego niski poziom mogła ulec uszkodzeniu pompa wspomagania czy też maglownica. Szukałem również filmów na których to podstawie będe mógł porównać na własnym przykładzie tą dolegliwość lecz nic nie znalazłem. Zwracam się więc do Was o pomoc w ustaleniu przyczyny na podstawie nagranego przeze mnie filmu. Może ktoś kto zna się dokładnie będzie w stanie mi pomóc. Dodam również , że nie zauważyłem wycieków płynu pod samochodem i wydaje mi się że układ jest szczelny.Kierownica chodzi płynnie i lekko, nic nie stuka podczas skrętu. Jakie mogą być skutki jazdy z taką usterką. Może ten film będzie dla kogoś pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa ,albo magiel ,u siebie bede robil pompe w niedziele o ile fura wystygnie :kwasny: zrobie fotki, i pokaze jak przyciac na kosztach zobaczysz porownasz czy sie oplaca ,u mnie bylo tak samo i teraz nie mam wspomagania :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert dzieki za zainteresowanie , jak tylko wymodzisz coś w temacie dawaj znać:wink: Nie chce zwlekać zbyt długo żeby nie pogorszyć sytuacji. Czy jest sens w takim razie wymieniać teraz płyn od wspomagania lub dolewać, czy to w ogóle coś pomoże lub wydłuży prace układu. Kupiłem febi zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iplyn moze pomoc ja osobiscie leje maxxusa za 45 litr to samo pewnie co febi zielony mineral klasa g02000 jakos tak.a jedyne co ci sie moze pogorszyc to zniknie wspomaganie.najpierw na wolnych obrotach .a pozniej coraz wyzszych nie bedzie .przypadkiem nie upalales ?baczki latanie bokiem itd.? u mnie to pompe uwalilo juz 2 raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w passacie b5 identyczny dźwięk, pompa wspomagania padła. Słychać było takie jęczenie ale ile to kosztowało to Ci nie powiem bo to było pewnie z 4 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...