Kamil8323 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Jestem posiadaczem super A4 2,6 w automacie. Od pewnego czasu zaczęło ją coś boleć. W czasie jazdy w granicach 70-100 km/h pojawiają się drgania. Drgania przechodzą na karoserię. Wrażenie takie, jakby na oponie był guz. Opony wykluczam bo przerzuciłem na zimówki i dalej dzieje się to samo...Czy ktoś może coś podpowiedzieć, czy szukać na zawieszeniu, w łożyskach, na przegubie, nie wiem gdzie szukać....Proszę o pomoc...
majkel_majki Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Prawdopodobnie przeguby wewnętrzne.
Kamil8323 Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Też tak myślę, obstawiam jeszcze którąś półośkę, wstawiłem do mechanika i czekam na info...
WaskiKR Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Przerabialem to u siebie tyle że w skrzyni CTD wina było padniete łożysko czymajace prawy wybieraka przy mechanizmie różnicowym.wybierak miał na lozysku luz wybierak zamiast kręcić się w koło zataczal tak zwane jajko tworząc wibracje które przenosiły się na oske i dalej na koło co było najbardziej odczuwalne przy tych prędkościach.
majkel_majki Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Mówimy o automatycznej skrzyni.
Kamil8323 Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Opublikowano 25 Listopada 2013 Dzięki, podkreślam skrzynia automatyczna.... Po wizycie u mechanika" stwierdzam, że przyczyną jest nie dokręcone łożysko", koleś mówił ze odkręcone było, luz na 3 cm strach mało koła nie zgubiłem. Po dokręceniu awaria zniknęła...na chwilkę. Auto przejechało jakieś 40 km po centrum, mały teścik na obwodnicy i dalej to samo:/ tracę cierpliwość.
maju91 Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 a kolego przekładałeś całe koła czy tylko opony na zimowe??
Kamil8323 Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Opublikowano 25 Listopada 2013 cale kola, dzisiaj jeszcze je dokładnie wyważyli, awarie wyczaiłem już na kola letnich...ale na zimówkach dalej to samo....
majkel_majki Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Ja w dalszym ciągu stawiam na przeguby wewnętrzne, na poluzowane łożysko może być tylko następstwem tych drgań lub równoległą usterką.
Kamil8323 Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Opublikowano 25 Listopada 2013 Podsunąłem mu Twoje spostrzeżenie, to powiedział ze tak powinno zachowywać się pod obciążeniem. Zauważył, że z jednej strony ma większy luz. Łożysko niedokręcone było z tyły - prawa strona...Planuje jutro zajechać do innego mechanika , posłucham co on mi powie....
majkel_majki Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Z tyłu to inna bajka. Wyrobiony przegub telepie właśnie pod obciążeniem, po ujęciu gazu raczej nie powinien, ale mocno wywalony może dawać znać, w automacie nie wyczujesz jakiego rzędu tam są luzy bo sprzęgło hydrokinetyczne te luzy i szarpnięcia z tego tytułu powstałe kasuje.
Kamil8323 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Opublikowano 27 Listopada 2013 Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem przy 50 km/h są odczuwalne drgania, dałem mu w pi.... pod gore- drgania słabo odczuwalne, na prostej przy 100 km/h - drgania stłumione ale odczuwalne. Jazda z górki odczuwalne drgania. Po odwiedzeniu nowego siedliska mechanikow ---------- Post dopisany at 18:52 ---------- Poprzedni post napisany at 14:57 ---------- Jutro sam biorę się za nią, będę miał więcej wolnego czasu.... ---------- Post dopisany 27-11-2013 at 20:51 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2013 at 18:52 ---------- Auto naprawione, igła Koszt części 170 pln, robocizna-hmmm dobry warsztat w mojej firmie i ogarnięty koleżka:) mechanik od spraw niewyjaśnionych DZIĘKI WSZYSTKIM CO CHCIELI MI POMOC
pioteros Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 no dobra ale nie napisales co to bylo
majkel_majki Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 170 zł pasuje na przegub wewnętrzny:przebiegly:
Kamil8323 Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Opublikowano 28 Listopada 2013 Specjalnie ---------- Post dopisany at 13:29 ---------- Poprzedni post napisany at 13:26 ---------- Zdjąłem kola z tylu:) okazało się tarcze miałem powalone, gniazda łożysk powybijane,,, łożyska i tarcze poszły do wymiany :)Czopy całe...
majkel_majki Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 to za 170 zł da się kupić tarzce na tył i do tego jeszcze łożyska? W sumie najważniejsze, że przy tych 1000 kmh koła nie zgubiłeś.
Kamil8323 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2013 Normalnie tarcza - dolna polka to koszt jakiś 105 pln, a łożysko w cenie jakiś 40 pln. Moj szwagier ma hurtownie z czesciami samochodowymi... i dlatego taka cena
imbusek Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Mam bardzo podobny problem ale na 4, 5 biegu przy 50 , 70 km/h tez buja autem jak by opona miala guza ale wlasnie jak czytam wasze posty to jakis czas temu zauwazylem ze mam duze luzy na lozyskach na tylnych kolach to stwierdzilem ze nie bede wymieniac na nowe tylko dokrece aby nie bylo luzu. No i tak mi sie wydaje ze od tego czasu stal sie problem czy jest to mozliwe aly lozyska bylu juz do kitu przez to ze byl duzy luz a ja dokrecilem ? Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Kamil8323 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2013 Moim zdaniem jeśli łożyska maja już luz, to się ich nie dokręca, kwalifikuje się na zmianę.... nie czekaj, aż sie znowu odkręci się, koszt części i naprawy jest naprawdę znikomy... jeśli będziesz czekał to licz, ze koszt naprawy może wzrosnąć.... Proponuje przejrzeć tarcze i zmienić łożyska....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się