emilss Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam Historia wygląda tak: Lato, jesień wszystko OK, wczoraj przyszło -0,5 stopnia i już problem, myślałem, że nie odpalę. Kręciłem nim ze 4 razy, aż za 4 przytrzymałem dłużej, tak około 15 sekund i zaczął łapać coraz bardziej, coraz bardziej aż odpalił. Stał pod robotą 8 godzin i odpalił bez problemu, spod sklepu również a dziś ran znów to samo. Kilkukrotne podgrzewanie świec (czyli włączanie i wyłączanie zapłonu) nic nie daje. Silnik pracuje równo, nie ma spadków mocy, cały czas jednakowe przyspieszenie, ciepły pali "na tyk". Co może być przyczyną ? tak na zdrowy chłopski rozum !. Nie mam VAG ani kasy, żeby go kupić i zgrywać jakieś logi, nie znam się na tym Dzięki za wszystkie odpowiedzi . 1.12.2013 Sprawa dalej nie rozwiązana. Auto było u mechanika, który sprawdzał świece, sprawdzał auto na komputerze (chyba jakiś Bosch) i wszystko jest sprawne. Wymienił filtr paliwa. Natomiast auto nadal nie pali, ale tym razem również w dodatniej temperaturze. Odkryłem, że jak postoi ponad 10 godzin (np. powrót z pracy na 17 i odpał o 7:30) to wtedy nie pali. Muszę kręcić dobre 15 - 20 sekund zanim zacznie łapać i powoli, powoli odpali. Czyżby problem z zassaniem paliwa, lub tak jak ktoś wcześniej pisał uszczelniacze pod pompowtryskiwaczami ? Dodam, że nie wydaje mi się żebym parkował pod górkę, może troszeczkę ( 5 stopni). Dzisiaj zrobiłem taki manewr, wieczorem przed snem zszedłem i odpaliłem go na minutę, tak by miał odpoczynku niecałe 8 godzin i dziś rano odpalił bez problemu. 20.01.2014 Trochę czasu minęło, zanim naprawiłem problem, ale jest już wyeliminowany . Mechanik sprawdził układ paliwowy i okazał się on być szczelny. Został wymieniony filtr paliwa, jednak on nie był przyczyną tej usterki. Przyczyną były uszczelniacze (oringi) pompowtryskiwaczy. Komplet ori kosztuje 140 zł, więc nie majątek, trochę więcej bo 300 zł wziął mechanik za wymianę. Dzięki za odpowiedzi problem rozwiązany.
POWER-KRIS Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Nie wiem jaki filtr paliwa u ciebie i kiedy zmieniłeś? Ale jak ten z zaworkiem od góry to może nowy oring na ten zaworek pomoże. Przy filtrach Hengst jest w komplecie. Zmierzam do tego że może paliwo cofa albo filtr przypchany. Sony Xperia Tapatalk Pro.
SotoM Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 moze oszukiwac np czujnik temp.płynu chłodzacego -zły sygnał podaje do ECU... trzeba by pojechac na komputer i spr co pokazuje czujnik.
emilss Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Opublikowano 27 Listopada 2013 Podobno to mogą być świece żarowe, nie jestem pewny czy u mnie nie są zepsute :/
jacek70 Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Faktycznie może się okazać że świece nie wszystkie są sprawne i któraś nie grzeje . Zacznij od sprawdzenia każdej.
Norbi TDI Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Faktycznie może się okazać że świece nie wszystkie są sprawne i któraś nie grzeje . Zacznij od sprawdzenia każdej. Gdyby nawet dwie były spalone powinna odpalić od strzała, jeszcze w taką pogodę. Najwyżej przez kilka sekund by nie równo pracowała po odpaleniu. Do -5 moje stare 1Z paliło na jednej świecy bez większego problemu. Myślę, że problem leży gdzie indziej, jak jesteś z Wawy napisz do kogoś kto dysponuję Vagiem i może udzieli wsparcia przyczyn może być wiele.
niestandardowy Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Na 99 % swiece skoro na minusie ciezko pali. na cieplym jest ok a bpw nie ma chyba diagnozy swiec przez ecu...
SotoM Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 od swiec jest kontrolka- spirala wiec jesli cos było by ze swieca nie tak spalona/na zwarciu to napewno by kontrolka o tym dała znac... jedz na komputer nie koniecznie musi byc to vag vcds czy vas wystraczy jaki kolwiek komputer diagnostyczny który ma mozliwosc spr parametrów pracy silnika np BSCH Esitronic...czy cos innego...
niestandardowy Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Kontrolka kontrolką, a inpekcji swiec brak
piotrsob1 Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Tak, w BPW sprawności świeczek sterownik silnika nie ogarnia, trzeba sprawdzać samemu Podjedź do kogoś kto dysponuje VAG-iem i posprawdza podstawowe parametry silnika. Zdrowe BPW do minus 5 st. C powinno odopalić bez problemu nawet z niesprawnymi wszystkimi świeczkami.
Stano Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Paliwo dobrej jakość lejesz? Może filtr paliwa do wymiany?
stempel78 Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Moja historia była podobna, z tym że nie temperatura miała tu znaczenie. Zawsze stając pod górkę przodem auto miało problemy z odpaleniem (gdy stało powyżej 8-10 godzin), stając z górki nigdy. Po wymianie uszczelniaczy pompowtrysków problem znikł. Sprawdziłem to kilkukrotnie, może zawsze stajesz "pod górkę"? Zgadzam się z przedmówcami, że przy 0,5 stopnia to nie będzie wina świec.
dawidjs Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Panowie Bpw ma diagnozę świec tyle że nie pali sie kontrolka świec zarowych tylko kontrolka engine (silnika) . Dwa tygodnie temu to przerabialem u siebie . A co do odpalania to najlepiej na vaga i podejrzewał bym przekaznik świec zarowych ale vag prawdę ci powie.
jacek70 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Być może problem jest gdzie indziej jednak po to są cztery świeczki aby były sprawne. i gadanie o paleniu na jednej lub bez nich niema sensu.
piotrsob1 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Panowie Bpw ma diagnozę świec tyle że nie pali sie kontrolka świec zarowych tylko kontrolka engine (silnika) . Dwa tygodnie temu to przerabialem u siebie . A co do odpalania to najlepiej na vaga i podejrzewał bym przekaznik świec zarowych ale vag prawdę ci powie. Sprawdzałeś kompem , jaki błąd powodował check ? Chyba zaraz skoczę i sciągnę fajkę z jednej świeczki u siebie, bo nie miałem jeszcze padniętej świecy, a Twoja wypowiedź nie zgadza się z moją wiedzą teoretyczną
dawidjs Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Sprawdz sobie. Przyznam ze tez byłem troszeczkę zaskoczony. ---------- Post dopisany at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany at 19:31 ---------- Ps. tak sprawdzałem kompem VCP+K bo taki posiadam i dokładnie teraz nie pamiętam czy nieprawidłowy sygnał swiecy zarowej czy brak napięcia czy cos takiego jak się powtórzy to sprecyzuje lub jak to takie istotne to jutro sprawdzę bo i tak jestem na etapie grzebania przy nim.
bates23 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Po pierwsze sprawdź na multimetrze czy wszystkie świece mają przejście (jak mają to idź dalej) Po drugie jak silnik jest zimniutki całkowicie a temp jest około zera to ściągasz jedną fajkę ze świecy, wpinasz tam multimetr i sprawdzasz czy po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie 12v (jeśli jest napięcie to przejdź do układu paliwa a jeżeli nie to czytaj dalej co piszę) Po trzecie jeżeli przy niskiej temp zewnętrznej i niskiej temp chłodziwa nie pojawia się napięcie w fajce świecy żarowej to podłączasz vaga, wchodzisz w silnik, robisz test wyjść i wybierasz świece żarowe (po angielsku glow plug) i jak w tym momencie pokazuje się napięcie w fajce świecy to do wymiany jest czujnik płynu chłodzącego (czujnik ma 2 drogi, jedna na sterownik a druga na zegary) a jeżeli w teście wyjść na świece nie idzie napięcie to znaczy że do wymiany jest przekaźnik świec
piotrsob1 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Sprawdz sobie. Przyznam ze tez byłem troszeczkę zaskoczony. ---------- Post dopisany at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany at 19:31 ---------- Ps. tak sprawdzałem kompem VCP+K bo taki posiadam i dokładnie teraz nie pamiętam czy nieprawidłowy sygnał swiecy zarowej czy brak napięcia czy cos takiego jak się powtórzy to sprecyzuje lub jak to takie istotne to jutro sprawdzę bo i tak jestem na etapie grzebania przy nim. :notworthy::notworthy::notworthy: Ciekawość mnie zżerała, ubrałem się i zszedłem do garażu. Pięć minut roboty i muszę przyznać Ci rację BPW faktycznie widzi spalone świeczki Oto dowód dla potomnych : Człowiek uczy się całe życie :notworthy::notworthy::notworthy:
niestandardowy Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 nie tylko Ty byles w bledzie bo ja tez bylem swiecie przekonany ze bpw nie ma diagnozy swiec
piotrsob1 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Toć dla tego właśnie wrzuciłem zrzut z ekranu, coby się więcej na ten temat nie kłócić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się