Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z uruchomieniem zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Historia wygląda tak:

Lato, jesień wszystko OK, wczoraj przyszło -0,5 stopnia i już problem, myślałem, że nie odpalę. Kręciłem nim ze 4 razy, aż za 4 przytrzymałem dłużej, tak około 15 sekund i zaczął łapać coraz bardziej, coraz bardziej aż odpalił.

Stał pod robotą 8 godzin i odpalił bez problemu, spod sklepu również a dziś ran znów to samo. Kilkukrotne podgrzewanie świec (czyli włączanie i wyłączanie zapłonu) nic nie daje.

Silnik pracuje równo, nie ma spadków mocy, cały czas jednakowe przyspieszenie, ciepły pali "na tyk".

Co może być przyczyną ? tak na zdrowy chłopski rozum !. Nie mam VAG ani kasy, żeby go kupić i zgrywać jakieś logi, nie znam się na tym :)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :).

1.12.2013

Sprawa dalej nie rozwiązana.

Auto było u mechanika, który sprawdzał świece, sprawdzał auto na komputerze (chyba jakiś Bosch) i wszystko jest sprawne. Wymienił filtr paliwa.

Natomiast auto nadal nie pali, ale tym razem również w dodatniej temperaturze. Odkryłem, że jak postoi ponad 10 godzin (np. powrót z pracy na 17 i odpał o 7:30) to wtedy nie pali. Muszę kręcić dobre 15 - 20 sekund zanim zacznie łapać i powoli, powoli odpali.

Czyżby problem z zassaniem paliwa, lub tak jak ktoś wcześniej pisał uszczelniacze pod pompowtryskiwaczami ?

Dodam, że nie wydaje mi się żebym parkował pod górkę, może troszeczkę ( 5 stopni).

Dzisiaj zrobiłem taki manewr, wieczorem przed snem zszedłem i odpaliłem go na minutę, tak by miał odpoczynku niecałe 8 godzin i dziś rano odpalił bez problemu.

20.01.2014

Trochę czasu minęło, zanim naprawiłem problem, ale jest już wyeliminowany :). Mechanik sprawdził układ paliwowy i okazał się on być szczelny. Został wymieniony filtr paliwa, jednak on nie był przyczyną tej usterki. Przyczyną były uszczelniacze (oringi) pompowtryskiwaczy. Komplet ori kosztuje 140 zł, więc nie majątek, trochę więcej bo 300 zł wziął mechanik za wymianę. Dzięki za odpowiedzi problem rozwiązany.

Opublikowano

Nie wiem jaki filtr paliwa u ciebie i kiedy zmieniłeś? Ale jak ten z zaworkiem od góry to może nowy oring na ten zaworek pomoże. Przy filtrach Hengst jest w komplecie.

Zmierzam do tego że może paliwo cofa albo filtr przypchany.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Opublikowano

moze oszukiwac np czujnik temp.płynu chłodzacego -zły sygnał podaje do ECU... trzeba by pojechac na komputer i spr co pokazuje czujnik.

Opublikowano

Faktycznie może się okazać że świece nie wszystkie są sprawne i któraś nie grzeje . Zacznij od sprawdzenia każdej.

Opublikowano
Faktycznie może się okazać że świece nie wszystkie są sprawne i któraś nie grzeje . Zacznij od sprawdzenia każdej.

Gdyby nawet dwie były spalone powinna odpalić od strzała, jeszcze w taką pogodę. Najwyżej przez kilka sekund by nie równo pracowała po odpaleniu. Do -5 moje stare 1Z paliło na jednej świecy bez większego problemu. Myślę, że problem leży gdzie indziej, jak jesteś z Wawy napisz do kogoś kto dysponuję Vagiem i może udzieli wsparcia :wink: przyczyn może być wiele.

Opublikowano

Na 99 % swiece skoro na minusie ciezko pali. na cieplym jest ok a bpw nie ma chyba diagnozy swiec przez ecu...

Opublikowano

od swiec jest kontrolka- spirala wiec jesli cos było by ze swieca nie tak spalona/na zwarciu to napewno by kontrolka o tym dała znac... jedz na komputer nie koniecznie musi byc to vag vcds czy vas wystraczy jaki kolwiek komputer diagnostyczny który ma mozliwosc spr parametrów pracy silnika np BSCH Esitronic...czy cos innego...

Opublikowano

Tak, w BPW sprawności świeczek sterownik silnika nie ogarnia, trzeba sprawdzać samemu :whistling:

Podjedź do kogoś kto dysponuje VAG-iem i posprawdza podstawowe parametry silnika.

Zdrowe BPW do minus 5 st. C powinno odopalić bez problemu nawet z niesprawnymi wszystkimi świeczkami.

Opublikowano

Paliwo dobrej jakość lejesz? Może filtr paliwa do wymiany?

Opublikowano

Moja historia była podobna, z tym że nie temperatura miała tu znaczenie. Zawsze stając pod górkę przodem auto miało problemy z odpaleniem (gdy stało powyżej 8-10 godzin), stając z górki nigdy. Po wymianie uszczelniaczy pompowtrysków problem znikł.

Sprawdziłem to kilkukrotnie, może zawsze stajesz "pod górkę"?

Zgadzam się z przedmówcami, że przy 0,5 stopnia to nie będzie wina świec.

Opublikowano

Panowie Bpw ma diagnozę świec tyle że nie pali sie kontrolka świec zarowych tylko kontrolka engine (silnika) . Dwa tygodnie temu to przerabialem u siebie . A co do odpalania to najlepiej na vaga i podejrzewał bym przekaznik świec zarowych ale vag prawdę ci powie.

Opublikowano

Być może problem jest gdzie indziej jednak po to są cztery świeczki aby były sprawne. i gadanie o paleniu na jednej lub bez nich niema sensu.

Opublikowano
Panowie Bpw ma diagnozę świec tyle że nie pali sie kontrolka świec zarowych tylko kontrolka engine (silnika) . Dwa tygodnie temu to przerabialem u siebie . A co do odpalania to najlepiej na vaga i podejrzewał bym przekaznik świec zarowych ale vag prawdę ci powie.

Sprawdzałeś kompem , jaki błąd powodował check ?

Chyba zaraz skoczę i sciągnę fajkę z jednej świeczki u siebie, bo nie miałem jeszcze padniętej świecy, a Twoja wypowiedź nie zgadza się z moją wiedzą teoretyczną :decayed::whistling:

Opublikowano

Sprawdz sobie. Przyznam ze tez byłem troszeczkę zaskoczony.

:slina:

---------- Post dopisany at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany at 19:31 ----------

Ps. tak sprawdzałem kompem VCP+K bo taki posiadam i dokładnie teraz nie pamiętam czy nieprawidłowy sygnał swiecy zarowej czy brak napięcia czy cos takiego jak się powtórzy to sprecyzuje lub jak to takie istotne to jutro sprawdzę bo i tak jestem na etapie grzebania przy nim.:banan:

Opublikowano

Po pierwsze sprawdź na multimetrze czy wszystkie świece mają przejście (jak mają to idź dalej)

Po drugie jak silnik jest zimniutki całkowicie a temp jest około zera to ściągasz jedną fajkę ze świecy, wpinasz tam multimetr i sprawdzasz czy po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie 12v (jeśli jest napięcie to przejdź do układu paliwa a jeżeli nie to czytaj dalej co piszę)

Po trzecie jeżeli przy niskiej temp zewnętrznej i niskiej temp chłodziwa nie pojawia się napięcie w fajce świecy żarowej to podłączasz vaga, wchodzisz w silnik, robisz test wyjść i wybierasz świece żarowe (po angielsku glow plug) i jak w tym momencie pokazuje się napięcie w fajce świecy to do wymiany jest czujnik płynu chłodzącego (czujnik ma 2 drogi, jedna na sterownik a druga na zegary) a jeżeli w teście wyjść na świece nie idzie napięcie to znaczy że do wymiany jest przekaźnik świec

Opublikowano
Sprawdz sobie. Przyznam ze tez byłem troszeczkę zaskoczony.

:slina:

---------- Post dopisany at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany at 19:31 ----------

Ps. tak sprawdzałem kompem VCP+K bo taki posiadam i dokładnie teraz nie pamiętam czy nieprawidłowy sygnał swiecy zarowej czy brak napięcia czy cos takiego jak się powtórzy to sprecyzuje lub jak to takie istotne to jutro sprawdzę bo i tak jestem na etapie grzebania przy nim.:banan:

:notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy:

Ciekawość mnie zżerała, ubrałem się i zszedłem do garażu.

Pięć minut roboty i muszę przyznać Ci rację :kox:

BPW faktycznie widzi spalone świeczki :hi:

Oto dowód dla potomnych :

MWSnap016.jpg

Człowiek uczy się całe życie :grin:

:notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy:

Opublikowano

nie tylko Ty byles w bledzie bo ja tez bylem swiecie przekonany ze bpw nie ma diagnozy swiec :)

Opublikowano

Toć dla tego właśnie wrzuciłem zrzut z ekranu, coby się więcej na ten temat nie kłócić :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...