Kali S4 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Ja odkreciłem od turbiny i rozłączyłem na środku ponieważ nie dałem rady odkręcić śrub za katem,wymontowałem obudowę filtra i elegancko z cała rurą wyjąłem górą.
marcin248 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 jak to rozłączyć na środku ? to jakaś złączka na śruby jest że można sobie ją normalnie złączyć czy coś ? pózniej trzeba jakoś to uszczelnić czy jakoś się wsuwa i zakręca ? nie przyglądałem się temu jeszcze ale na sobotę jeśli chęci dopiszą to mam zamiar go wybebeszyć
A4-Tomek Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 na środku wydechu masz kołnierz który łączy dwie części wydechu. Na obu końcach kołnierza są zaciśnięte obejmy.
Kali S4 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Złączka na której są dwie obejmy ze śrubami. Śruby mogą być zardzewiałe tak że zapobiegawczo zaopatrz się w takie dwie dłuższe śruby M10 bodajże,u mnie jakoś dało radę je odkręcić,choć zardzwiałe były nieźle ,bałem się że ukręcę ale poszły po uprzednim potraktowaniu odrdzewiaczem. Jak bym miał teraz jeszcze raz to robić to nawet bym nie próbował odkręcac tych śrub za katem tylko od razu bym rozpołowił na środku i wyjmował całość górą.
A4-Tomek Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 ja odkręciłem wydech przy turbo i na łączniku na środku bo na łączniku nie ma dojścia bo jest zaraz nad saniami silnika. Wcale tak łatwo kat nie wychodził w moim przypadku przy silniku 1Z. Musiałem się z nim siłować pomimo ustawiania go w różne strony.[br]Dopisany: 13 Kwiecień 2011, 20:50_________________________________________________ale żeby wyjąć kata wraz z rurą trzeba mieć szeroki kanał bo u mnie nie pomogło nawet podniesienie auta z lewej strony. Musiałem rozcinać gdy kat był w komorze silnika a rura wydechu w kanale. Duzym ułatwieniem byłby podnośnik żeby całe auto do góry podnieść
Kali S4 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 W AFNie wychodzi z rurą bez problemu po wywaleniu puszki od filtra powietrza
A4-Tomek Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 ja z taką siła musiałem wyciągac go że silnik na poduszce musiał się pochylić cholerne katalizatory :gwizdanie: jakby nie mogli inaczej ich zaprojektować :gwizdanie:
pastaldo Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 No ja sie bałem ze jak rozepne na środku to się rozszczelni więc odkręcałem za katem te 3 śruby. Odkręcić było masakra a przykręcić to już w ogóle. Jeszcze wtedy skręciłem i zapomniałem załozyc uszczelki. Po pewnym czasie (2 tyg) poluzowały mi sie te pieprzone śruby i sie tłukło i było głosno. Na szybko szukałem człowieka z kanałem zeby to dokręcić
marcin248 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 ok panowie więc teraz trzeba nabrać chęci , browara i w sobotę do dzieła może jakoś pójdzie ,ps zaopatrzec się tez w uszczelki miedzy turbo a katem i od d*py strony też? , dzięki za info pozdro
pastaldo Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Możesz sie zaopatrzeć. Nie pamietam dokładnie ale nie dużo kosztuja ale będziesz miał pewność że będzie szczelnie
kubson Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Do 2.5 sa jakies imitacje katalizatora ?? Jaka srednice rurki trzeba wspawac w niego ?
pastaldo Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Do 2.5 sa jakies imitacje katalizatora ?? Jaka srednice rurki trzeba wspawac w niego ? wywal środek i olej wspawywanie rur. Szybko, sprawnie i bez kłopotu
kubson Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 no bez ciecia sie nie obedzie a czytalem ze jak nie wspawali tych rur to niektorzy nie byli zadowoleni bo troche pierdzial ten wydech ???????
pastaldo Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 no bez ciecia sie nie obedzie a czytalem ze jak nie wspawali tych rur to niektorzy nie byli zadowoleni bo troche pierdzial ten wydech ??????? nie da się w 2.5 wydłubać środka bez cięcia kata?
kubson Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 No ja niewiem Gdyby sie dalo to by fajnie bylo.. po takim cieciu puchy i spawaniu to ile to wytrzyma pol roku, rok ?
pastaldo Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 No ja niewiem Gdyby sie dalo to by fajnie bylo.. po takim cieciu puchy i spawaniu to ile to wytrzyma pol roku, rok ? Po cięciu i spawaniu wytrzyma tyle na ile pozwoli materiał. Czytaj to w ten sposób że zalezy kto i jak będzie spawał. Jeśli ktos z głowa to na wieki a jeśli nie doświadczony który poprzegrzewa materiał to tak jak mówisz rozejdzie sie szybko. No ja nie widziałem wydechu w 2,5 więc niech ktos coś powie ale wydaje mi się że idzie wydłubać przy mniejszym lub większym nakładzie pracy i co najwazniejsze bez potrzeby angarzowania w to dodatkowych osób.
kubson Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 A nawet jak by sie dalo wybic to by sie tylko dziure przez srodek zrobilo bo boki przy chyba nie wylecialy tylko by sie trzymaly ?[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2011, 11:13_________________________________________________sory ze tak pisze ale o wycinaniu katow itp nie mam pojecia.
pastaldo Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 A nawet jak by sie dalo wybic to by sie tylko dziure przez srodek zrobilo bo boki przy chyba nie wylecialy tylko by sie trzymaly ?[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2011, 11:13_________________________________________________sory ze tak pisze ale o wycinaniu katow itp nie mam pojecia. Ja u siebie wziąłem przecinak, młotek i wiertarke z długim wiertłem. Po 10 min zabwy wypadło wszystko. Tzn na poczatku tam wybijesz przez środek ale to jest na tyle kruche że tam uderzając pod rużnymi kontami skruszy się i wypadnie wszystko. Dobrze jest jeszcze na koniec obstukac go od zewnątrz żeby mieć pewnośc że wszystko wypadło żeby poxniej nie odpadło i nie zaczeło dzwonić.
Rekomendowane odpowiedzi