Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hałas (chyba) przy zbiorniku paliwa..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio moja Audiczka ma problem z obrotami. Strasznie skaczą. Nie zawsze zaraz po odpaleniu silnika, czasem po przejechaniu kilkuset metrów. Potrafi również zgasnąć podczas tych falowan. Czasem jak przejade pare km i zgasze silnik a potem znowu odpale to bywa że jest lepiej. A na przykład dziś przy temperaturze ok 0*C przez 4 km jazdy było wszystko ok.. Pewnie dlatego że jechałem do mechanika...

Mechanik podobno przeczyścił silniczek krokowy. Nie zapytałem go gdzie jest ten element ale oglądając silnik stwierdzić mogę że jest chyba nietknięty ;/ A obroty dalej skaczą.. (Chyba) pompa paliwa pracowała głośniej a po zgaszeniu silnika coś strasznie zabulgotało przez całą długość auta. Może zbiera się tam gdzieś powietrze (zapowietrzenie) i silnik dostaje przez to złą mieszankę? Nie wiem. Bak jest pełny.

Proszę o jakąś radę. Jutro znowu zajade do mechanika i zapytam go co to może być. Was proszę chociaż o potwierdzenie moich obaw..

Opublikowano

Na filtrze powietrza masz taki zaworek, z 2 przewodami. Na uruchomionym silniku nachyl się i posłuchaj czy cyka, jeśli nie to znaczy, że jest padnięty i silnik robi Ci podciśnienie w baku. Oprócz falowania jest to szkodliwe dla pompy, pływaka itp. U mnie własnie to było powodem falowania obrotów. Polecam kupić to na szrocie za śmieszne pieniądze.

Opublikowano

Przeszukałem instrukcje i kilka for ale nadal nie wiem gdzie jest ten element ;/ Zrobiłem pare zdjęć silnika. Można prosić o jakąś wskazówkę? Przy okazji: może widać czy ten silniczek którzy rzekomo został wyczyszczony rzeczywiście był naprawiany?

CAM00226.jpg

CAM00228.jpg

CAM00229.jpg

CAM00231.jpg

CAM00233.jpg

Opublikowano

ten zaworek odpowietrzający zbiornik paliwa używany nie kosztuje za wiele ale coś około 30 zł a dokładnie to on się znajduje w tym miejscu co na zdjęciu w vw jest tak samo jak w audi.

beztytuuju2.jpg

a tu masz z bliska

7eef2db7c91c14b9.jpg

Opublikowano

Ja swój kupiłem za 20 zł :decayed:

Co do silniczka krokowego , to o ile mi wiadomo urządzenia jako takiego nie ma w naszych silnikach, tylko przepustnica ma to w sobie. Chyba że coś myle ? Co do falowania to trzeba jeszcze zrób adaptacje po wymianie tego zaworka. Napewno nie zaszkodzi.

Opublikowano

Czy chodzi o ten element?

CAM00232.jpg

(na fotografii widać lewy dolny róg komory silnika, lepsze zdjęcie zrobie jutro)

Kolega odłączał przyłącza tej części. Jak odłączał tą po prawej stronie to silnik przestawał falować. Wtyczka po lewej nie robiła różnicy. Odłączenie obydwu powoduje wariacje silnika :)

Pozatym wydaje mi się że w tym elemencie coś stukało pare dni temu. Dosyć głośno. Sprawdzałem dzisiaj (a dziś jak na złość silnik nie szalał) - i raczej nie było nic słychać z tej części.

Jutro ponownie zajade do mechanika.

Dziękuje też wszystkim którzy próbowali mi do tej pory pomóc :)

Opublikowano

Na zapalonym silniku posłuchaj czy nie życzy Ci z okolic korka wlewu benzyny. Jeśli syczy to poluzuj korek , jak przestanie to na bank do wymiany zaworek odpowietrzający ten na obudowie f.powietrza.(zaznaczony na czerw. ) Ja tak miałem kupiłem używkę ,wymieniłem i ok. Powodzenia.

Opublikowano

Z okolic korka syczy jakby w środku szalało stado dzikich węży! Odkręciłem. Sporo powietrza uciekło. Silnik sie delikatnie zabujał. Jutro będe rozmawiał z mechanikiem nad wymianą tej części. Sprawdze jeszcze czy przypadkiem w sprawnych autach nie jest podobne.

Opublikowano

To stawiaj , bo z okolic korka nie ma prawa syczec . Od tego wlasnie jest ten zaworek nad filtrem powietrza.

Wysłane z mojego telewizora

Opublikowano

tą część jesteś w stanie sam wymienić jest bardzo prosto na zapalonym silniku powinno cykać to znaczy że działa koszt nie jest duży więc może zacznij od tego

Opublikowano

Taki mam plan :)

Jak częste powinno być to cykanie?

Czy jazda z lekko odkręconym wlewem paliwa powinna pomóc?

Opublikowano
Taki mam plan :)

Jak częste powinno być to cykanie?

Czy jazda z lekko odkręconym wlewem paliwa powinna pomóc?

Cos napewno. Ale do końca nie zalatwi.

Wysłane z mojego telewizora

Opublikowano

to cykanie nie jest cały czas ale w niedługich przerwach między sobą u mnie może cykać przestanie i za jakieś 2 minuty znowu ale nie zawsze takie odstępy są

Opublikowano

u mnie właśnie tak syczy ze zbiornika i na dodatek przy prawym progu tak dziwnie furgocze jakby woda eis:kwasny: gotowała tam

---------- Post dopisany at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany at 19:24 ----------

a tam wychodzi taka rurka z nadkola i ona chyba wchodzi do przepustnicy

---------- Post dopisany 30-12-2013 at 16:20 ---------- Poprzedni post napisany 19-12-2013 at 20:00 ----------

Panowie a ja zadam takie pytanie czy te cykanie z tego zaworka ma być cały czas słyszalne czy z odstępami???

Opublikowano

Witam.

Ja ten zaworek wyczyściłem alkoholem i płaskim wkrętakiem poruszałem śrubkę widoczną wewnątrz - odblokował się. Sprawdziłem działanie pod zasilaczem 12V 3A - ma cykać. Zawór ten uruchamia się po osiągnięci 80 stopni silnika. Pomogło już na 8 miesięcy. Objawem jest także wariowanie wskaźnika paliwa - zaniża. W razie awarii w trasie poluzować korek paliwa bo inaczej ciśnienie może wyrwać pompę z zatrzasków (tak miałem) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...