Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Skacze po nagrzaniu


Klawik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problem ze swoją Audiczką. Mianowicie samochód działa bez żadnego problemu, śmiga aż miło poza jednym faktem. Często śmigam w trasy tak po 400 - 1000 km. Ostatnio było dosyć ciepło i zauważyłem że samochód po rozgrzaniu (i gdy na zewnątrz jest wysoka temp.) ma minimalnie niższe obroty i silnik lekko drga (oczywiście na biegu jałowym), jednak nie przeszkadza to w jeździe czy ruszaniu. Ostatnio jednak zdarzyło się 2x że samochód zaczął bardzo szarpać i nie chciał ruszyć. W momencie gdy już ruszył nie było żadnych objawów... Pojawia się to tylko po przejechaniu sporej ilości kilometrów oraz wysokiej temperatury otoczenia... Co może być przyczyną? Wszystkie filtry są wymieniane na bieżąco, przepływomierz jest prawie nowy, płyn w chłodnicy wymieniony, czujniki też. Wentylator normalnie uruchamia się po przekroczeniu temperatury... (zdziwiło mnie też to iż sporadycznie pojawia się dziwne tarcie jakby gumy podczas skręcania kierownicą [w kolumnie kierowniczej nie przy kołach] ale wątpię że ma to związek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za te pieniądze kupiłbyś sobie na allegro VAG-a i na drugi raz miałbyś diagnozę za darmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Wiem dlatego w przyszłym tygodniu zamówie z allegro VAGa... (Wiem głupi byłem że wydałem tyle kasy...) Teraz pozostaje ciągle problem samochodu ;(

jak juz to kupuj tu http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5

zreszta wszelkie info masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/all_vagcom_jaki_kupic-t4810.0.html;msg458207#new

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm dwumas przy przebiegu 197 tys?? Sprzęgło działa normalnie bez zarzutów... Samochód śmiga jak przecinak, kumpel który ma identyczny silnik aż jest zaszokowany że mój ma o wiele lepsze osiągi... Jakieś jeszcze objawy powinny się pokazywać przy sprzęgle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pewnie ze dwumas moze sie rozleciec... bywalo ze padaly po 50.ooo km

przy uszkodzonym dwumasie nie spadaja obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W sumie nic na razie nie pomogę co jedynie mogę napisać że mam to samo.Od jakiegoś czasu mam lekkie poszarpywanie autkiem przy obrotach od 1500 do 2000 tyś na każdym biegu.Oczywiście bardziej wyczuwalne jest to na 4-tym i 5-tym biegu gdy ustawi się jedną prędkość i trzyma gaz bez ruchu.Wtedu dokładnie czuć jak poszarpuje silnikiem.Ty akurat tego nie piszesz ale mam też objaw tego szarpania na jedynce przy ruszaniu ale dopiero po dlugiej trasie,najlepiej gdy jest gorąca,śmigam na klimie itd.Autko ma czasami wyskoczyć z siebie.Może będę coś wiedział gdy zrobię badanie vagiem tego co się da oczywiście sprawdzić.Myślałem o poduszkach ale co one mają do rozgrzanego silnika a co do zimnego.Dla mnie bez sensu.Myślę że będzie to problem z pompą wtryskową u mnie lub z kołem dwumasowym.Możliwe że obydwa tematy poleciały u mnie.Moje autko też śmiga pięknie.Kopa ma że ma wyrwać silnik.Sprzęgło pięknie bierze bez problemów i 170 tyś przebiegu.Według wszystkich dokumentów,czyli książki i innych badań z Dekry które byłu przy aucie gdy kupowałem.Tak więc nie ma reguły.Miałem okazję podpiąć go ostatnio pod komputer i pokazał się jeden błąd -błąd jednostki sterującej.Wykasowałem ale jeszcze nie sprawdzałem ponownie czy znowu wskoczył.Jeżeli tak to pewnie Vag coś pokaże.Troszkę wolno mi to idzie ale brak kasy i czasu.

Będę śledził Twój wątek a jak coś znajdę u siebie to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo tylko z silnikiem 90 km. Po długiej trasie albo kilkunastu ruszeniach w korku (im cieplej tym szybciej pojawiają się drgania, są wieksze przy skręconych kołach). Jak jest zimny problemu nie ma.

Byłem z tym u mechaniora i stwierdził, że to sprzęgło, ewentualnie coś z dwumasem.... jego odpowiedź na "1000% jak wyjmi się skrzynię bedzie wiadomo". Dodał, że jak ma dobry tydzień to robi 3 takie operacje :polew: .

A tak bardziej poważnie mam zamiar wymienić to w najblizszym czasie, o wynikach poinformuję forum.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok super by było... ja jadę teraz w weekend w dłuższą trasę... zobaczę jeśli sytuacja się powtórzy będzie trzeba myśleć dalej. U mnie sytuacja bardziej przypomina tą leoncjo, choć u mnie problem nie występuje po kilkunastu ruszeniach w korku, a po naprawdę długiej trasie... :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem i też kiedy silnik jest nagrzany. podczas jazdy jest ok.może zbyt gorące powietrze z turbiny lub jakiś czujnik podaje złe dane.spróbuje zmienić jeszcze stacje paliwową.jeśli ktoś znajdzie powód tego szarpania na jałowym biegu to proszę niech napisze coś o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się wyjaśniło. Problem szarpania przy ruszaniu zniknął :). Mechanior wyjął skrzynię i okazało się, winą tych dolegliwości jest sprzęgło,..... miało luz na łożysku.

Ale okazało się, że mój AHU nie ma dwumasa..... podobno pierwsze wypusty tak miały. :dance: więc pare złoty zostało w kieszeni. Mam autko z sierpnia 97.

Zdemontowane sprzęgło miało znaczek :audi: i napis SACHS, widac, że nie tylko LUK wstawia ori elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję :) Dobrze słyszeć że rozwiązałeś problem.Ja też mam chyba z sierpnia 1997 ale AFN więc nie wiem czy też latam bez dwumasa.Ale czy jest czy nie wiem że moje podejrzenia sie potwierdziły że musi być coś ze sprzęgłem gdy przeleci długą trasę i się dobrze nagrzeje.Teraz mało latam więc jeszcze nie wejdę w ten temat ale jak zacznie się to dziać to trzeba szykować kasę i wyjmować sprzęgło.

Pozdrawiam.

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki AFN posiadają dwumas ;/ Rozmawiałem z mechanikiem i znajdują się modele gdzie na życzenie wstawiano zwykłe koło zamachowe, jednak wiąże się to z mniejszą elastycznością obrotów i większymi drganiami na biegu jałowym.

Odnośnie mojego problemu już wiem na 100% że walnięty jest dwumas... W przyszłym tygodniu będę miał wymianę więc napisze jeszcze dokładnie jak wyszło to w kosztach...

Objawy kończącego się dwumasu to zbyt niskie obroty na biegu jałowym(u mnie około 850 obrotów) i towarzyszące temu drgania, przy przyspieszaniu poniżej 2000 obr. słychać metaliczne tarcie w silniku (przy delikatnym przyspieszaniu nie słychać tego, pojawiło się dopiero ostatnio) po SILNYM nagrzaniu silnika problemy z ruszaniem (efekt ślizgającego się sprzęgła). Gdy dwumas już jest na dobiciu brak mocy na wyższych obrotach i przy większym obciążeniu auta (np. 5- os. + bagaż, ew. przyczepka). Mechanik mówi że dobrze jest przy okazji wymiany dwumasu spojrzeć na sprzęgło, i wymienić po jednych kosztach... Jak na razie nastawiam się na koszt około 1800 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...