Adam562 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Witam . Też mam problem od jakiegoś czasu z ubywajacym płynem.. Auto normalnie się dogrzewa, z nagrzewnica też wszystko jest ok . Podczas jazdy raz na jakiś czas zapali się kontrolka płynu chłodniczego ale nic się innego nie dzieje . Dopiero po otworzeniu maski widać że w zbiorniczku nje ma plynu prawie w cale lecz po odkreceniu korka płyn nagle się nabiera ? Może mi ktoś poradzić co należy zrobić
kubabkb Opublikowano 11 Czerwca 2020 Opublikowano 11 Czerwca 2020 duze macie roznice w stanie plynu chlodnieczego na zimnym silniku i cieplym? u mnie jest dosc sporo ponizej minimuum (jakies 3 cm) na zimnym to normalne czy nie z gory dzieki za odp
Jack0 Opublikowano 23 Lipca 2020 Opublikowano 23 Lipca 2020 W dniu 11.06.2020 o 21:18, kubabkb napisał: duze macie roznice w stanie plynu chlodnieczego na zimnym silniku i cieplym? U mnie różnica jest duża. BTW. Mnie też dopadło. Tzn. bardzo powoli ubywa płynu. Kombinowałem jak by tu sprawdzić czy to leci z króćca wody czy jakiegoś przewodu. Nakombinowałem się żeby tam jakoś zajrzeć: telefon + patyk i taśma klejąca XD parę filmików... autofokus zaczął mnie wkurzać, po prostu obraz był rozmyty. Wpadłem na to że na androida jest fajna darmowa aplikacja do kamery - Open Camera, można tutaj zablokować fokusa i nagrywać z włączoną latarką (o ile ktoś ma). No i tak w końcu udało mi się nagrać film z którego wynika że króciec do wymiany. Zamówiłem oryginał na allegro. https://www.youtube.com/watch?v=NGIZLAM8k5o
Jack0 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 Jestem po wymianie króćca. Zajęło mi to cały dzień. Hardokorowa robota. Będę robił DIY.
kubabkb Opublikowano 28 Lipca 2020 Opublikowano 28 Lipca 2020 pewnie u mnie tez tam cieknie, czekam na relacje z wymiany
Jack0 Opublikowano 29 Lipca 2020 Opublikowano 29 Lipca 2020 19 godzin temu, kubabkb napisał: pewnie u mnie tez tam cieknie, czekam na relacje z wymiany Zapraszam do działu DIY https://a4-klub.pl/topic/466231-wymiana-króćca-wody/
Mizur138 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 W dniu 30.05.2019 o 00:50, piotrsob1 napisał: Ten nalot to najprawdopodobniej sadze . Świadczy on o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia , jak chłodniczka spalin wyłączona z układu to najprawdopodobniej jest problem z uszczelką pod głowicą. Zrób prosty test , na rozgrzanym , pracującym silniku delikatnie i ostrożnie ( możliwość poparzenia) odkręć korek zbiornika wyrównawczego i dolej płynu do maxa, zakręć korek a pod zbiorniczek wyrównawczy upchnij większą szmatę która dobrze pochłania wodę. Następnie wykonaj jazdę testową, tylko ma to być pałowanie sprzętu na odcinku 3 - 5 km Jak po takiej jeździe przewody zrobią się twarde płynu ubędzie albo ( i ) szmata pod zbiorniczkiem zrobi się mokra to czapka w górę...... Kolego a co jesli mam płyn na zimnym rowno z kreska max na zbiorniczku a po takim tescie lub zwyklej dluzszej jezdzie płyn wzrasta 1 cm ponad linie a gdy auto ostygnie dluzej wraca znowu do wartosci jakie byly podczas zimnego silnika.... juz sie pogubiłem bo wedlug mnie to normalne ze wzrosnie gdyz zwieksza sie objetosc. Ja natomiast mam wyciek z kroca ktory widac ale zastanawia mnie akurat to co napisalem wyzej.
piotrsob1 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Dobrze kombinujesz, taki wzrost poziomu o cirka 1cm i po ostygnięciu powrót do poprzedniego poziomu to zwykła rozszerzalność termiczna płynu chłodzącego
Jano8504 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Witam, pany doradzcie jak się za to zabrać ? Z tyłu silnika pod pompą tandem cieknie płyn z 100 ml dziennie . Są tam jakieś oringi czy może pękło cuś
Jack0 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 8 godzin temu, Jano8504 napisał: Witam, pany doradzcie jak się za to zabrać ? Z tyłu silnika pod pompą tandem cieknie płyn z 100 ml dziennie . Są tam jakieś oringi czy może pękło cuś Króciec wody, padła uszczelka, lub coś się rozszczelniło. Ostatnio robiłem u siebie, tylko w benzynie. To będzie chyba to? https://allegro.pl/oferta/krociec-wody-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-9436970687 1
Jano8504 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Jack0 napisał: Króciec wody, padła uszczelka, lub coś się rozszczelniło. Ostatnio robiłem u siebie, tylko w benzynie. To będzie chyba to? https://allegro.pl/oferta/krociec-wody-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-9436970687 No właśnie po głębszych oględzinach też obstawiam ten element, dzięki za poradę ?
Jack0 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 8 minut temu, Jano8504 napisał: No właśnie po głębszych oględzinach też obstawiam ten element, dzięki za poradę ? Tylko zastanów się czy kupisz oryginał, czy zamiennik. W moim wypadku ktoś pisał że zamiennik się nie spisał i kupiłem oryginał, trochę drogo, ale widzę że do Twojego chodzi za około 40zł.
kubabkb Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 (edytowane) Panowie leci mi z tylu plyn chlodniczy, nie moge dojsc z czego , prosze o pomoc Edytowane 25 Października 2020 przez kubabkb
Dawid10691 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Witam. Mam ubytek płynu z rurki metalowej co wchodzi do termostatu tam jest oring ma ktoś może numer tego oringu albo rozmiar 2.0 Alt .na foto rurka wchodzi tam gdzie czerwona strzałka. Z góry dzięki.
piotrsob1 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 W dniu 25.10.2020 o 14:51, kubabkb napisał: Panowie leci mi z tylu plyn chlodniczy, nie moge dojsc z czego , prosze o pomoc Patrząc na te zdjęcia to widać nalot z odparowanego płynu przy czujniku temperatury. Poza płynem z tandempompy prawdopodobnie cieknie albo ciekło też paliwo. Wnioskuje to po spuchniętym przewodzie odpowietrzającym głowicę . Chociaż widać też że są tam ślady oleju , od niego też guma przewodów puchnie ...
kubabkb Opublikowano 17 Grudnia 2020 Opublikowano 17 Grudnia 2020 14 godzin temu, piotrsob1 napisał: Patrząc na te zdjęcia to widać nalot z odparowanego płynu przy czujniku temperatury. Poza płynem z tandempompy prawdopodobnie cieknie albo ciekło też paliwo. Wnioskuje to po spuchniętym przewodzie odpowietrzającym głowicę . Chociaż widać też że są tam ślady oleju , od niego też guma przewodów puchnie ... Co bys Piotrek doradzil zrobic z tym wyciekiem? Bede kupowal nowy ori czujnik oraz orin jesli dalej bedzie cieklo co mam zrobic? ten aluminiowy krociec wymienic?
piotrsob1 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Opublikowano 18 Grudnia 2020 (edytowane) Jak dokładnie wyczyścisz z osadu króciec w miejscu osadzenie o-ringu , sam nowy o-ring posmarujesz ździebko smarem to nie powinno cieknąć Edytowane 18 Grudnia 2020 przez piotrsob1 1
Airbag Opublikowano 23 Lutego 2021 Opublikowano 23 Lutego 2021 Witam Podepnę się trochę pod temat a4b6 2.4 bdv ,ubywa płynu w zbiorniczku .Wspomnę że zbiorniczek nowy ,korek tez ,pompa wody, termostat ,Dywany suche ,test zrobiony na co2 wiec nie uszczelka nie kopci ,oleju nie przybywa,kiślu też nie ma .Nie ma śladów wycieku ale płynu ubywa ,grzeje normalnie ,temperaturę trzyma .Wiec może ktoś miał podobne objawy w tym silniku .Poproszę o jakieś sugestie
KINIAM Opublikowano 23 Lutego 2021 Opublikowano 23 Lutego 2021 13 godzin temu, Airbag napisał: Nie ma śladów wycieku ale płynu ubywa ... Trochę cierpliwości przeciek namierzysz. Dodaj do płynu dodatek fluorescencyjny. Jak wielkie to są ubytki w jakim czasie ?. Miałem tak lecz w innym silniku po wymianie czegoś tam miałem rozszczelnienie na wężu pod zaciskiem sączyło się tylko podczas jazdy, ubywało 50/150 ml na tydzień. Inny przypadek ale z toyki, nie dość dokręcona poduszka silnika po wymianie rozrządu powodowała mini wibracje pompy i rozszczelnienie na wężu.
mravel Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Ktos wymianial ten kruciec czy lacznik plastikowy co idzie w glowice i rozdziela sie na dwa weze w BLB? Mowa o tym adapterze plastikowym z tyłu silnika od strony grodzi, ponizej vacuum pompy, miedzy vacuu a filtrem paliwa. Trzeba byc chyba z gumy by to wymienic. Jakies pro tipy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się