grzesiek646 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam, Co sądzicie na temat programu w motorze BPW ? Generalnie silniki nie mają zbyt dobrej opinii. Mam u siebie nalatane +- 200tys i rozwazam opcje programu. Moze jakies wskazowki, opinie ? Warto ? Odpuscic ? Pzdr Sent from my iPhone using Tapatalk
Gość .... Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Hej, nie wiem dlaczego taka opinia o BPW, ja złego słowa nie powiem. Chyba że ktoś nie umiejętnie je eksploatuje i naprawia jeśli coś trzeba zrobić. Jeśli pompki masz dobre, wałek nie wytarty broki na miejscu. To na seryjnym turbo warto zrobić program bo jest inna elastyczność pracy i jazdy silnika. Nie wiem czy zamierzasz zmieniać turbo na większe ?.
spanky Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam,Co sądzicie na temat programu w motorze BPW ? Generalnie silniki nie mają zbyt dobrej opinii. Mam u siebie nalatane +- 200tys i rozwazam opcje programu. Moze jakies wskazowki, opinie ? Warto ? Odpuscic ? Pzdr Sent from my iPhone using Tapatalk Wszystko zalezy od stanu aktualnego auta ... jak wszsytko jest ok to nie ma przeciwskazań na rozsądne podniesienie mocy , w przypadku niesprawności motorowni niestety nie radzę ... Ostatnio miałem u siebie BPW, zdążyło wjechać do garażu i nawet maski nie otwierałem , po odgłosach wydobywających sie spod maski mialem wątpliwości czy wyjedzie poza bramę ... Po uświadomieniu właściciela o potencjalnych bolączkach auta , zaprosiłem go po ususnięciu usterek . Po 3-4 tygodniach auto pojawiło sie ponownie - w skrócie auto dostało nowy wałek,szklanki, robiona czapka itd ....
Gość .... Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam,Co sądzicie na temat programu w motorze BPW ? Generalnie silniki nie mają zbyt dobrej opinii. Mam u siebie nalatane +- 200tys i rozwazam opcje programu. Moze jakies wskazowki, opinie ? Warto ? Odpuscic ? Pzdr Sent from my iPhone using Tapatalk Wszystko zalezy od stanu aktualnego auta ... jak wszsytko jest ok to nie ma przeciwskazań na rozsądne podniesienie mocy , w przypadku niesprawności niestety nie radzę ... Ostatnio miałem u siebie BPW, zdążyło wjechać do garażu i nawet maski nie otwierałem , po odgłosach wydobywających sie spod maski mialem wątpliwości czy wyjedzie poza bramę ... Po uświadomieniu właściciela o potencjalnych bolączkach auta , zaprosiłem go po ususnięciu usterek . Po 3-4 tygodniach auto pojawiło sie ponownie - w skrócie auto dostało nowy wałek,szklanki, robiona czapka itd .... Dlatego dobra diagnostyka wszystko Ci powie, wtedy zadecydujesz co dalej.
grzesiek646 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Byłem na hamowni, wypluło następujące wartości Adam ze Sportmile sprawdzał wtryski kompem wtryski, mowil ze zdrowy jak ryba. Jedynie nie jestem w temacie i nie wiem o co chodzi z wałkiem ?? Nawet jesli chodzi o odglosy silnika to szczerze nawet nie mam porownania do innego BPW Sent from my iPhone using Tapatalk
Gość .... Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 W BPW zdarza się często jak słychać w okolicy filtra powietrza tukanie dudnienie. Wtedy często wypadają broki ( korki oleju) i wyciera się wałek rozrządu i szklanki. Wtedy auto nie trzyma seri. Wykres nie wyraźny nie idzie go rozczytać. Skoro diagnoza że jest zdrowy to warto zrobić program.
grzesiek646 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Sory za zdjęcie, z telefonu wstawiałem
Gość .... Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Widać że trzyma serię, decyzja o programie już tylko w Twoich rękach
niestandardowy Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 kolego, ja program robilem przy 260.000 i lata jak glupi :decayed: przebiegiem sie nie sugeruj
adrian998998 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Auto trzyma serie więc masz nie daleko kolegę Spanky-ego co Ci zrobi mapkę i wyjedziesz z bananem na twarzy:)
grzesiek646 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Jak juz sie zdecyduje na program to bede robil u Mastersow ;-) Sent from my iPhone using Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Jak juz sie zdecyduje na program to bede robil u Mastersow ;-)Sent from my iPhone using Tapatalk Ja swoje BPW robiłem u Marka , co prawda było to już pięć latek temu Tak wyglądają kreski : Jak DPF-a zostało niewiele, to warto się zastanowić nad jego usunięciem, nie będzie wtedy ograniczał moda i cena powinna być niewiele wyższa niż za samego chipsa. Ze swojej praktyki mogę podpowiedzieć, że po programie masz duże szanse na problemy z wydolnością sprzęgła, poza tym O.K.
niestandardowy Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Piotrek, prawie identyczny wykres jak u mnie. ponoc wiecej sie nie da ( w granicach rozsadku)
piotrsob1 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Z DPF-em na więcej Marek nie dawał gwarancji
Pawelkiwi Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Chip z istniejącym DPF-em = bezsens. I tak mod zapcha go w krótkim czasie. Tylko kolego DPF-OFF a wraz z nim chip - razem taniej i lepiej. Ostatnio z 2.0 BRD 220KM i tak naprawdę nie koniec imprezy.
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Chip z istniejącym DPF-em = bezsens.I tak mod zapcha go w krótkim czasie. Bzdura, zdecydowanie za daleko posunięte wnioski. Chyba że tuner dołoży dużo za dużo koksu, albo silnik, DPF w stanie agonalnym. Powiem więcej, po rozsądnym programie z DPF-em powinno być mniej problemów, bo uzyskuje on szybciej temperaturę pasywnej regeneracji. Maksymalne temperatury w wydechu są wyższe, bo tuner podnosi EGT, i rzadziej występują warunki które wymuszają regenerację aktywną. Moje BPW zaraz po zakupie, ponad pięć lat temu odwiedziło Mastersa, z wirusem przejechałem ponad 100 kkm i nigdy nie widziałem na blacie kontrolki nakazującej jazdę regeneracyjną. ZERO problemów przez ten czas.
Pawelkiwi Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 To co napisałeś oczywiście racja tylko ... to że TY tak masz zrobione to nie znaczy że tak mają inni robić. Jak ktoś robi chipa to po to by zyskać jak najwięcej (oczywiście w granicach rozsądku). Jazda z chipem i DPF-em niestety nie idzie w parze z osiągami. Podłącz się pod czujnik różnicy ciśnień w DPF zapchanym w 20% i sprawdź ciśnienie przed modem i po. Ogarniesz wtedy jaki opór stawia ceramika. To tak jakby ktoś włożył do rury wydechowej szmatę. Poza zapchaną rurą wydechową po usunięciu DPF-a pozbywasz się dotrysków regeneracyjnych i nagłych niekontrolowanych niczym spadków mocy. Ech dużo pisać - usunięcie DPF-a to same zalety. Zapomniałem - są wady - więcej żab zginie.
piotrsob1 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Same zalety szczególnie dla tych , co się trudnią ich wycinaniem A jelenie co się nie znają, uwierzą we wszystko co usłyszą od Pana Mechanika, nawet nie przypuszczając na ile kasiury niepotrzebnie są naciągani Faktycznie są przypadki, w których usunięcie filtra jest jedynym rozsądnym wyjściem dla właściciela,( bo silnik to klekoczący szrot, a w kieszeniach wielkie dziury ) Powtórzę po raz kolejny, w większości przypadków problemy z działaniem filtra DPF da się ogarnąć, tylko trzeba problem szybko i trafnie zdiagnozować, a po dłuższym czasie jazdy z niesprawnością jest już po ptokach Ale po co się męczyć, najłatwiej wyrwać chwasta, nawet jak jest sprawny a problem jest innej natury
Stano Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Miałem BPW i chipowałem. Zmień IC, turbo na BRD plus usunięcie DPF i EGR plus chip i spokojnie 210PS i 420Nm wyjdzie. Sprawdz wałek bo jak wytarty to nie poszalejesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się