Pawelkiwi Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 piotrsob1: Wytłumacz posiadaczowi diesla że ponieważ jeździ 10km do pracy i 10km powracając do domu, oczywiście stojąc w korkach w mieście DPF mu się nie regeneruje bo taki proces u niego nigdy nie zajdzie i ma jechać raz w tygodniu na autostradę. Wierz mi że takich ludzi jest mnóstwo. Ty być może jeździsz więcej, dłużej, dalej i nie masz takich problemów. Być może zakłady usuwające DPF zarabiają kasę na tych czynnościach ale to klient sam wybiera rozwiązanie poparty rzetelną diagnozą co ma zrobić.
piotrsob1 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Fakt, jeżeli ktoś sobie kupił diesla z DPF-em po to żeby się turlać tylko i wyłącznie po zakorkowanym mieście, to ma problem na własne życzenie A ci co uprawiają nimi ecodriving poza miastem, pozbawiają się szansy na samoczynne , pasywne jego wypalenie
grzesiek646 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 Miałem BPW i chipowałem. Zmień IC, turbo na BRD plus usunięcie DPF i EGR plus chip i spokojnie 210PS i 420Nm wyjdzie. Sprawdz wałek bo jak wytarty to nie poszalejesz. Ale chyba OT TAK sprawdzic sie tego nie da ? Nie ogarniam tematu szczerze mowiac Sent from my iPhone using Tapatalk
Pawelkiwi Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 OT TAK się nie da. Trzeba podjechać do mechanika znającego dobrze ten silnik. Po usunięci DPF-a, program 220 KM i 450 Nm jest do osiągnięcia bez problemu. Oczywiście przy zdrowej turbinie i sprawnym silniku. Zero dymu za samochodem. Dane przy ustawieniu rozrządu -1,5 stopnia. Przy +2.0 potrafił zakopcić dość mocno.
Awra Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 DPF usuń dla zdrowotności auta Ja usuwałem bo już były problemy ale każdemu kto ma polecam usunięcie. Może chipa zrobimy razem? Bo jak widzę jesteśmy z okolic
grzesiek646 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2013 Spoko jestem za :-) ale poki co czeka mnie zakup akumulatora bo dzisiaj juz ledwo odpalil :/ Sent from my iPhone using Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 OT TAK się nie da. Trzeba podjechać do mechanika znającego dobrze ten silnik.Po usunięci DPF-a, program 220 KM i 450 Nm jest do osiągnięcia bez problemu. Oczywiście przy zdrowej turbinie i sprawnym silniku. Zero dymu za samochodem. Dane przy ustawieniu rozrządu -1,5 stopnia. Przy +2.0 potrafił zakopcić dość mocno. Paweł, jesteś mocnym optymistą, moje 165 koników, jak ich zaprzągłem do ciężkiej pracy, spowodowały takie spuchnięcie tłoków, że motorówka staneła dęba:naughty: Odpaliła dopiero po paru minutkach, jak tłoki wróciły do swoich nominalnych rozmiarów
Pawelkiwi Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nie jestem optymistą tylko realistą. Zrobiłem już tak parę 2.0 wraz ze swoim i na razie nic nie spuchnęło. Robiłem to etapami aby sprawdzać efekty po kolei i mieć świadomość faktycznych efektów. Na tym ostatnim programie jeżdżę od maja. Auto zaliczyło Chorawację - "0" problemów. Mam już paru klientów zrobionych w ten sposób i nic do tej pory się nie dzieje.
Awra Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nie no zaraz...to po usunięciu dpfa na seryjnych gratach mam wyłuskać ze swojego klekota 220 kucy? Mam 140 (katalogowo, bo nie było hamowane) i usunąłem niedawno DPF, wałek rozrządu wymieniony i szklanki, w razie potrzeby mogę zrobić też turbinke jak jest możliwość wyciągnięcia takiej mocy na serii - może się nie znam ale słyszałem że sam program daje jakieś 160-170 kucy w tym motorze...
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nie jestem optymistą tylko realistą. Zrobiłem już tak parę 2.0 wraz ze swoim i na razie nic nie spuchnęło.Robiłem to etapami aby sprawdzać efekty po kolei i mieć świadomość faktycznych efektów. Na tym ostatnim programie jeżdżę od maja. Auto zaliczyło Chorawację - "0" problemów. Mam już paru klientów zrobionych w ten sposób i nic do tej pory się nie dzieje. Przyjedź do mnie na test, nie będzie trwał dłużej niż trzy minuty:decayed: Tylko powiedz mi wcześniej, czy chcesz jeszcze na tym motorze pojeździć , czy mam go przekręcić na amen
Pawelkiwi Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Awra: Ja mówię o serii 170 KM zrobione na 220 KM czyli około +30%. Zrobionych już dobrych parę silników wraz z moim. Dla tego silnika myślę że to poziom wyżyłowany ale jeszcze w miarę bezpieczny. Po tym ostatnim chipie (było parę modów w ciągu 2 lat) auto w sumie przejechało 18 tys km. Ja dbam o to by nie przegrzewać, by nie cisnąć non stop generalnie generują tą moc wtedy kiedy potrzebuję tzn. przy wyprzedzaniu, starcie itd piotrsob1: Przyjedź do mnie serią to może nie w 3 ale w 10 minut Ci ją zarżnę.
Awra Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Ok, już rozumiem. Mam tylko nadzieję,że nie odebrałeś tego źle Po prostu wolałem dopytać bo zazwyczaj tunerzy kręcą 140 konne silniki na 160-170 i stąd moje zainteresowanie
piotrsob1 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Awra: Ja mówię o serii 170 KM zrobione na 220 KM czyli około +30%. Zrobionych już dobrych parę silników wraz z moim. Dla tego silnika myślę że to poziom wyżyłowany ale jeszcze w miarę bezpieczny. Po tym ostatnim chipie (było parę modów w ciągu 2 lat) auto w sumie przejechało 18 tys km. Ja dbam o to by nie przegrzewać, by nie cisnąć non stop generalnie generują tą moc wtedy kiedy potrzebuję tzn. przy wyprzedzaniu, starcie itd piotrsob1: Przyjedź do mnie serią to może nie w 3 ale w 10 minut Ci ją zarżnę. Dobrze żeś się poprawił , temat jest o BPW, BRD i jemu podobne motory to inna bajka . Dobrze zrobiony program powinien zabezpieczyć silnik przed zniszczeniem silnika w ciągu kilku minut, czytaj nie powinien osiągać takich parametrów pracy, które są dla niego niebezpieczne. Założe się że jeżeli to Twoje BRD zrobione na 220 KM faktycznie taką moc osiąga, to nawet ono tego warunku nie spełni, szczególnie gdy auto jest w quattro i nie ma problemu z wykorzystaniem mocy generowanej przez silnik W moim BPW zrobinym na te liche 165 KM wystarczyło dosłownie niecałe 2 minutki takiej jazdy by tłoki spuchły ; Tylko nie było to na zalewie, a na boisku mszczonowianki, śniegu było może z 5 cm, drugi bieg i obroty w granicach dwóch - trzech tysięcy na minutkę. Fakt że momentami kotyry fruwały:grin:
Pawelkiwi Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Fakt wątek BPW - sorki. Fajna śniegowa zabawa. Ja też uwielbiam taką zabawę. Parę lat temu nawet moje dzieci (!) nauczyłem tej zabawy i teraz sami to swoimi bryczkami uskuteczniają. Mod u mnie (i nie tylko) wykonany jest z wszystkimi odpowiedni działającymi limiterami włącznie z temperaturą spalin za turbiną I TU pragnę powiadomić wszystkich zwolenników wstawiania rurek zamiast DPF źle usuniętego że właśnie tak się psuje silniki.
piotrsob1 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 U mnie problem polega prawdopodobnie na zbyt małej wydolności chłodzenia natryskowego tłoków, być może jak by auto miało nie 100 a 300 kkm przeotu, to luz pomiędzy tłokami a cylindrem był na tyle duży, że problemu by nie było
dandek90 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Moja opinia o tych silnikach dość drastycznie sie zmieniła po wydatkach jakie mi zagwarantowała moja niunia. Najpierw stanąłem na drodze z całkowicie zapchanym dpfem ( ktoś już pisał jazda po mieście ) usunąłem go całkowicie miesiąc później poleciała szklanka wymieniłem wszystkie 8 i do tego wałek rozrządu bo jedna krzywka była wytarta. Dodam że samochód szanowałem ale obecne audi to juz nie to samo co kiedys. Komfort jazdy trzymanie sie drogi wykonczenie audio itp genialna sprawa ale mechanika to bardziej wadliwa sprawa. Obecnie pojawia się problem cieknącego uszczelniacza skrzyni biegów i buczenie turbiny na zimnym silniku przy zmianie z drugiego biegu na trzeci.... Przebieg 235k km wczesniej nie miałem żanych problemów dodam jeszcze ze naprawy oraz wymiany płynów są dokonywane przeze mnie i mojego brata który jest mechanikiem wiec nikt mnie nie oszukuje ze coś było robione a w rzeczywistości jest inaczej... gdybym wiedział że bedą takie problemy to pewnie bym nie kupił silnika 2.0 obecnie najchetniej bym zmienil na 2.4 v6 benzynke bo podobno najlepsze silniki albo 2.8 quattro pozdrawiam
dawidjs Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Witam . Ktos udostepni jakis fajny programik do BPW bo tez ostatni sie zastanawiam zeby coś sobie wgrać
Pawelkiwi Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Z tego co wiem nie wgrywa się programiku do BPW tylko do sterownika ! A tu raczej musisz wiedzieć jaki masz nr sterownika, wersja softu. Wgrywanie gotowców to porażka ale cóż... A tak poza tym czym chcesz to wgrać ? Z niecierpliwością czekam na odp.
grzesiek646 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 U mnie chyba powoli sprzęgło do roboty - przy łagodnym ruszaniu/puszczaniu sprzęgła lekko czuć takie wibracje (tak jakby raz zalapalo raz nie tylko z dużą częstotliwością) wiec program odpada póki co :-/
VesslaN Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Grześ na pedale czujesz wibracje ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się