Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wariacia Elektryki Audi A4 B5 1999r (Lift)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu występują u mnie problemy z elektryką, zaczęło się od licznika... podświetlenie różnych części zegarów przygasało , później wszystko wracało do normy... dlatego sobie odpuściłem, ale problem zaczął się powtarzać do tego 2x zdarzyło się , że prędkościomierz umarł.. po czym podczas dłuższej jazdy wariował unosząc się i opadając... i znów wszystko wróciło do normy.

Problem też występuje czasem z wycieraczkami... gdy przyciągam manetkę do siebie żeby spryskać szybę wycieraczki powinny powtórzyć swój cykl 3-4x , a u mnie trwa to znacznie dłużej + zatrzymują się na środku szyby (pionowo) .

Następna wariacja to kierunkowskazy, czy lewy tak jak i prawy mrugnie kilka razy po czym staje i światełka palą się non-stop.

To samo przy zamykaniu auta z pilota , auto się zamknie, ale światła awaryjne nie gasną... - Żeby problem ustąpił muszę otwierać - zamykać póki światła nie zgasną.. :facepalm:

Dodam tylko , że wszystkie te objawy występują osobno, albo się ze sobą łączą. Czasami wszystko dobrze działa, a raz wszystko się pie...:kwasny:

Wszystko to w okresie jesienno - zimowym kiedy mamy dużo wilgoci . ( Autko stoi pod chmurką )

Proszę o jakieś wskazówki .

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Po kolei:

- jeśli chodzi o wariacje licznika/podświetlanie itp. to najprawdopodobniej pada licznik - wyciągnij go i zerknij czy przypadkiem to nie popularny Jaeger... Miałem te same objawy - wymiana licznika na VDO i zero problemów :wink: Problemy zaczynają się kiedy na dworze zrobi się chłodniej - okolice 0*

- temat wycieraczek - rozbieraj podszybie i wyciągaj mechanizm - do smarowania - miałem podobne objawy - wycieraczki wolno pracowały, po przesmarowaniu jak nowe.

Silnik ruszał całym mechanizmem a ja po zdemontowaniu nie mogłem ruszyć ramion mechanizmu ręcznie - taki był zapieczony :decayed:

- temat awaryjnych i kierunków do wymiany prawdopodobnie przerywacz - włącznik awaryjnych :wink:

Na forum znajdziesz informacje jak podjeść do każdego z tematów.

Kup sobie pochłaniacz wilgoci na zime - wrzuć do auta z 2-3 sztuki. Myślę, że po tygodniu zobaczysz różnice w parowaniu szyb w aucie itp. :wink:

Opublikowano

Co do awaryjnych, to przekaźnik wymieniłem w tamtym roku i tak to nic nie dało... , a problem sam ustąpił jak zaczęło robić się cieplej :facepalm:

Wracając do wycieraczek to właśnie chodzą całkiem dobrze, ale problem tkwi chyba w jakimś sterowniku... , albo nie wiem.

Co do Tych pochłaniaczy , to powiedz mi gdzie mogę coś takiego dostać ? Zawsze wkładam gazety pod wycieraczki, żeby pochłaniały wilgoć... , ale widocznie mam jakieś stare metody :grin:

Ps. jakie są koszty wymiany licznika ? dodam tylko ,że mam ten z dużym fisem i zegarem cyfrowym, a nie analogowym.

Coś Takiego :

ce955a2824c92c1a.jpg

Opublikowano

Przerywacz od awaryjnych wymieniałeś na nowy?

U mnie wycieraczki też chodziły całkiem dobrze... Tylko wydawało mi się, że chodzą troszkę za wolno... Jeśli nigdy nie rozbierałeś mechanizmu wycieraczek i go nie smarowałeś to radze tam zajrzeć :wink:

Wpisz na allegro - "dump off". Ja wożę w aucie 2 sztuki i widzę różnice :wink:

Opublikowano

Jeśli masz kogoś z B5 to podmień przycisk awaryjnych na inny... i przetestuj czy coś się zmieniło... Podejrzewam, że to jego wina :wink:

Jeśli chodzi o licznik to musisz szukać taki sam jak masz tylko z czarnym tyłem - produkcji VDO.

Koszt to zależy od stanu licznika i wyświetlacza FIS - od 150 do nawet 500zł. Różnie sobie cenią :wink:

Do tego korekcja przebiegu i kodowanie kluczyków - ale to można ogarnąć samemu po zakupie kabelka :wink:

Opublikowano

Kabelek mam ale chyba nie oryginalny bo nie chciał mi działać z programami... , a ten co mi dali na płytce nie działał na windows 8... ;/

Opublikowano
Witam.

Od jakiegoś czasu występują u mnie problemy z elektryką, zaczęło się od licznika... podświetlenie różnych części zegarów przygasało , później wszystko wracało do normy... dlatego sobie odpuściłem, ale problem zaczął się powtarzać do tego 2x zdarzyło się , że prędkościomierz umarł.. po czym podczas dłuższej jazdy wariował unosząc się i opadając... i znów wszystko wróciło do normy.

Problem też występuje czasem z wycieraczkami... gdy przyciągam manetkę do siebie żeby spryskać szybę wycieraczki powinny powtórzyć swój cykl 3-4x , a u mnie trwa to znacznie dłużej + zatrzymują się na środku szyby (pionowo) .

Następna wariacja to kierunkowskazy, czy lewy tak jak i prawy mrugnie kilka razy po czym staje i światełka palą się non-stop.

To samo przy zamykaniu auta z pilota , auto się zamknie, ale światła awaryjne nie gasną... - Żeby problem ustąpił muszę otwierać - zamykać póki światła nie zgasną.. :facepalm:

Dodam tylko , że wszystkie te objawy występują osobno, albo się ze sobą łączą. Czasami wszystko dobrze działa, a raz wszystko się pie...:kwasny:

Wszystko to w okresie jesienno - zimowym kiedy mamy dużo wilgoci . ( Autko stoi pod chmurką )

Proszę o jakieś wskazówki .

Pozdrawiam :hi:

Wariacja różnych przełączników może być spowodowane zalaniem elektroniki sprawdź pod aku czy nie masz wody mogą być zatkane kanały odpływowe.

Opublikowano

Właśnie mam zamiar po powrocie do domu , sprawdzić miernikiem jak tam mój akumulator, no i koniecznie te kanaliki zobaczę, choć nie za bardzo mam pojęcie gdzie one są :facepalm:

Zapomniałem jeszcze wspomnieć o jednej rzeczy... mianowicie dziwne cykanie podczas dodawania większej ilości gazu, gdzieś z okolic przekaźników , nie wiem czy to jest istotne... ale myślę sobie że to jakiś przekaźnik może być , ewentualnie gdzieś masa nie styka i to powoduje wariacje... tylko gdzie tego szukać.. ; / :doh:

Opublikowano

Dzięki chłopaki :) Postaram się zrobić to w wolnym czasie , bo na razie pracuję i nie mam kiedy... najbliższe wolne środa - czwartek. :) Dam znać jak z postępami.

---------- Post dopisany at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany at 22:48 ----------

Jedyne co zdążyłem dziś sprawdzić, to akumulator i ładowanie... , wszystko w jak najlepszym porządku. W środę zabiorę się za odpływy i wycieraczki... , zauważyłem jeszcze wilgoć pod fotelem pasażera co bardzo mnie zaniepokoiło... ; /

---------- Post dopisany 18-12-2013 at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany 16-12-2013 at 22:50 ----------

Panowie...

Zabrałem się dziś za odpływy... to co ujrzałem po wyjęciu akumulatora to jakaś porażka :facepalm:

Stelaż na którym leży akumulator cały uległ korozji :x praktycznie zbierałem szczątki po nim :| Odpływy były niedrożne i ogólnie sporo tam wilgoci było :/

Mam nadzieję, że to coś pomogło, bo zrobiłem co w moich siłach żeby w jakiś sposób je udrożnić.

Bezpieczniki - wymieniłem wszystkie sporo było na nich nalotu i chciałem mieć pewność, że to co się dzieje to nie ich wina, dodatkowo wszystko spryskałem preparatem "Kontakt" podobnie z przekaźnikami , ale tutaj obeszło się bez wymiany.

Na razie problem z wycieraczkami i kierunkowskazami minął... został mi tylko licznik i te podświetlenie, ale za niego zabiorę się następnym razem. Jednak lepiej jest jak człowiek sam obejrzy i zrobi to po swojemu , a nie odda pseudo "mechanikowi"

Moje malutke pytanko jeszcze. Czy jak wyciągnę i odłączę licznik w celu zabrania go do domu i sprawdzenia to czy nic mi się nie rozkoduje ?

Opublikowano

Odepnij licznik. Tylko nie włączaj zapłonu po wypięciu.

Skasuje Ci się tylko godzina :wink:

Opublikowano

jesli licznik biala obudowa z tylu to do wywalenia, nawet nie mysl zeby go naprawiac bo sie nie oplaca

Opublikowano
Dzięki chłopaki :) Postaram się zrobić to w wolnym czasie , bo na razie pracuję i nie mam kiedy... najbliższe wolne środa - czwartek. :) Dam znać jak z postępami.

---------- Post dopisany at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany at 22:48 ----------

Jedyne co zdążyłem dziś sprawdzić, to akumulator i ładowanie... , wszystko w jak najlepszym porządku. W środę zabiorę się za odpływy i wycieraczki... , zauważyłem jeszcze wilgoć pod fotelem pasażera co bardzo mnie zaniepokoiło... ; /

---------- Post dopisany 18-12-2013 at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany 16-12-2013 at 22:50 ----------

Panowie...

Zabrałem się dziś za odpływy... to co ujrzałem po wyjęciu akumulatora to jakaś porażka :facepalm:

Stelaż na którym leży akumulator cały uległ korozji :x praktycznie zbierałem szczątki po nim :| Odpływy były niedrożne i ogólnie sporo tam wilgoci było :/

Mam nadzieję, że to coś pomogło, bo zrobiłem co w moich siłach żeby w jakiś sposób je udrożnić.

Bezpieczniki - wymieniłem wszystkie sporo było na nich nalotu i chciałem mieć pewność, że to co się dzieje to nie ich wina, dodatkowo wszystko spryskałem preparatem "Kontakt" podobnie z przekaźnikami , ale tutaj obeszło się bez wymiany.

Na razie problem z wycieraczkami i kierunkowskazami minął... został mi tylko licznik i te podświetlenie, ale za niego zabiorę się następnym razem. Jednak lepiej jest jak człowiek sam obejrzy i zrobi to po swojemu , a nie odda pseudo "mechanikowi"

Moje malutke pytanko jeszcze. Czy jak wyciągnę i odłączę licznik w celu zabrania go do domu i sprawdzenia to czy nic mi się nie rozkoduje ?

Jednak moje przypuszczenia że masz niedrożne odpływy sprawdziło się :decayed: jest to częsta bolączka w B5 jak i B6 jak już przeczyściłeś odpływy to otwórz pokrywę kompa i zajrzyj czy tam nie dostała się wilgoć...

Opublikowano

radio22 - O pokrywie kompa myślałem ostatnio, ale doszedłem do wniosku, że dość dużego szoku doznałem oglądając to co dzieje się pod aku... więc zostawiłem to na następny raz...

bediks - Hmm..., a jeżeli będzie to licznik VDO to co wtedy ;> ? Ogólnie to tylko podświetlenie teraz wariuje nic więcej... a fis jak fis... umiem żyć bez niego :|

Na allegro liczniki mojego typu, ze sprawnym fisem i produkcji VDO kosztują 500-700zł , to tylko dwie sztuki... , bo reszta jest z zegarem analogowym, a ja mam cyfrowy...

Opublikowano
radio22 - O pokrywie kompa myślałem ostatnio, ale doszedłem do wniosku, że dość dużego szoku doznałem oglądając to co dzieje się pod aku... więc zostawiłem to na następny raz...

bediks - Hmm..., a jeżeli będzie to licznik VDO to co wtedy ;> ? Ogólnie to tylko podświetlenie teraz wariuje nic więcej... a fis jak fis... umiem żyć bez niego :|

Na allegro liczniki mojego typu, ze sprawnym fisem i produkcji VDO kosztują 500-700zł , to tylko dwie sztuki... , bo reszta jest z zegarem analogowym, a ja mam cyfrowy...

nie bedzie zobaczysz :decayed:

Opublikowano

Qamino21 - FIS można wyłączyć, żeby nie drażniły wypalone linie :decayed:

Jak będziesz chciał to mam licznik VDO z FIS-em i dodatkowymi wskaźnikami tylko, że jest to anglik...

Opublikowano

Zobaczę, może uda mi się coś jeszcze z niego zrobić, na razie nie ma kiedy Święta tuż tuż... więc auto potrzebne i nie ma kiedy na spokojnie usiąść :|

Ponczo - Anglik to słabo :| Uj no jak nie da rady to się szarpnę na coś konkretnego :/ bez dobrych zegarów to d*pa a nie jazda :|

Swoją drogą to chciałbym wszystkim aktywnym tutaj Życzyć Wesołych Świąt , Szczęścia, Pomyślności, Przyczepności, Bezawaryjności, Zdrowia i Kasiorki Oczywiście. :naughty:

:hi:

Opublikowano

Cze, mi się zdawało że tylko z tyłu mokro jest, niestety wczoraj szukałem przyczyn wariacji kontrolek i okazało się że z przodu pod wycieraczkami też wilgoć została, w wolnej chwili wywalam całą wykładzinę i suszę. Sprawdż wszędzie, u mnie z wierzchu było sucho...:facepalm::facepalm::wink:

Opublikowano

Qamino21 - jak chcesz to odezwij się na PW to dam Ci namiary na dobre pewne i sprawdzone liczniki :wink:

Ja właśnie jestem po montażu FIS i jestem meega zadowolony :wink:

Wesołych :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...