Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło - CAŁA PRAWDA - Sachs, Luk, oryginał


miczek.mk

Rekomendowane odpowiedzi

powiem Ci ze do wymiany mam poduszke pod slinikiem bo jak ostatnio sie podpinalem pod kompa to mi pokazalo,no i jak gasze audi to mi zatrzesie silnikiem takze chce to zrobic jak bede w Polsce,wiecej bede wiedzial za tydz :gwizdanie:

Odkurzę post, bo David pisał do mnie PW, że jego półroczny SACHS rozpada się.

Jeśli chodzi o moje przeboje ze SACHSEM to nie uznano mi reklamacji na całe sprzęgło, a uznał jedynie na tarczę sprzęgłową !!! - wystawiono korektę faktury i zwrócono mi forsę za tarczę, zostawiając mi na pamiątkę koło dwumasowe i docisk. Zwrotu pieniędzy za drugą wymianę sprzęgła też mi nie przyznano.

Także podsumowując do winy przyznali się, ale zachowali się PODLE !!!

Także szkoda gadać.

Poza tym od wymiany sprzęgła LUK minęło dwa lata i cały czas jest SUPER.

Jeśli chodzi o poduszki to moje auto miało wymienione wszystkie poduszki silnika i skrzyni na nowe, oryginalne, w ASO, przed wymianą sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze dopiero teraz o tym wszystkim przeczytałem... :confused4: moja naprawa miała polegac na wymianie samego uszczelniacza wału korbowego. ale po rozebraniu ja zobaczyłem na jakim etapie sa okładziny tarczy i jak blisko sa nity postanowiłem ze - no nic trzeba zmienic i tyle... wiec kupilem i załozyłem. 2umas poszedł stary.

jestem po wymianie samego sprzęgła sachs'a. co do drgań- faktycznie występują u mnie tez...i to po wymianie zauważyłem ze jeszcze bardziej mocne jak silnik i wszystko jest bardzo rozgrzane...

po założeniu sprzęgła i zamontowaniu skrzyni itd. jazda próbna - sprzęgło się ślizgało przez 1km.i się uspokoił.przez 2000km sprzęgło pracowało naprawdę zacnie. miękkie w połowie było czuć ze zaczyna brać... teraz mam prawie 3000km zrobione i praktycznie wszystko się zachowuje jak przed wymiana sprzęgła...z tym ze nie ma slizgania sie sprzegła... ale faktycznie lewarek na boki pracuje cały czas minimalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po wlozeniu dwumasa Sachsa pojezdzilem pol roku i byl do wymiany :wallbash: a kupilem nowy.Oddalem do reklamacji bo daja 2 lata gwarancji i co przyszlo pismo ze gwarancja nie uznana- w dupe niech se wsadza te ich opinie rzeczoznawcy i te gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancje są chore...te ich zasasdy,przepisy i współpraca z różnymi firmami które tez produkuja części i wchodzą w spółę że jednych części mają współpracować z częściami drugiej firmy -jeśli tak nie było to klient buli... dużo gadać...

nie ten dział ,ale przerabiałem tema co do rozrządu po zerwaniu paska który współpracował z rolkami innej firmy niz tej z którą producent paska ma umowę. koleś był kompletnie w d*pie- była rozprawa sadowa koszty on musiał pokryć i do tego sobie silnik sprawić drugi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mala ciekawostka... dwumas,sprzeglo Luk-a jak i Sachs-a jest montowany na pierwszy montaz, poprostu trafily sie jakies wadliwe czesci ze strony Sachsa i tyle.

Części produkowane przez wspomnianych producentów a markowane logo Audi i sprzedawane przez sieć autoryzowanych serwisów niekoniecznie są takimi samymi częściami jak te, które Sachs bądź LUK wypuszcza pod swoją marką. Oczywiście nikt ty nie mówi o osobnych liniach produkcyjnych...Sprawa rozgrywa się prawdopodobnie na kontroli jakości, Audi narzuca dostawcy swoje limity akceptowalności lub ogólnikowo poziom jakości produktu, który może być zamarkowany OOOO i im sprzedany. Cała reszta części, która została zdyskwalifikowana przez kryteria Audi ale mieści się w limitach akceptowalności firmy producenckiej jest sprzedawana jako LUK, Sachs czy co tam kto jeszcze woli. Stąd większe prawdopodobieństwo trafienia słabszej części kupionej poza siecią ASO. I niech tu nikt nie będzie zdziwiony, jest to najbardziej oczywista praktyka przy produkcji dosłownie czegokolwiek. Praktycznie żaden wyrób nie jest wolny od wad czy jak to lubię mówić zrobiony "na nominał". Zawsze posiada odchyłki i tak naprawdę tylko od kryterów opłacalności zależy jak duże odchyłki są akceptowane. Tylko w przypadku wybranych charakterystyk mających istotny wpływ np. na bezpieczeństwo są ustalone wyraźne limity po których przekroczeniu część jest odrzucana całkowicie.

Nawet przy produkcji łopatek do turbin silników odrzutowych ogromny odestek tych części jest puszczany na montaż z bardzo dużymi przekroczeniami w stosunku do wymagań rysunku czy innych norm. Często zależy to nawet od pilności danego zamówienia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem co wy trafiliscie, ja w tamtym roku załozyłem kompletne sprzegło z dwumasem od Sachsa kupowane u Toma, zrobione na nim ok 20tys od poczatku załozenia przy mocy ~160km&345Nm i jakos ani sie nie ślizga, ani nie trzesie :gwizdanie: Jest ok narazie ale wiem że długo tak nie będzie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam tak,qumpel zakladal 2lub3 dwumasy luka i wszystkie byly fabrycznie uszkodzone.Po zalozeniu sachsa problemy sie skonczyly.

Sam sie zastanawiam czy nie oddać swojego do regeneracji do http://www.sprzeglo-service.pl/ podobno 12mcy gwarancji koszt miedzy 600-800zl.

W IC focie AP nie posiadaja dwumasy do AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem co wy trafiliscie, ja w tamtym roku załozyłem kompletne sprzegło z dwumasem od Sachsa kupowane u Toma

bo to z pewnego zrodla :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam tak,qumpel zakladal 2lub3 dwumasy luka i wszystkie byly fabrycznie uszkodzone.Po zalozeniu sachsa problemy sie skonczyly.

Sam sie zastanawiam czy nie oddać swojego do regeneracji do http://www.sprzeglo-service.pl/ podobno 12mcy gwarancji koszt miedzy 600-800zl.

W IC focie AP nie posiadaja dwumasy do AVF.

marawel lepiej oddać sprzegło na wzmocnienie w najtańsza opcje do Radzika :good: mi jak klęknie to sobie wzmocnie, napewno nie przesiade sie na jednomas

Ja tam nie wiem co wy trafiliscie, ja w tamtym roku załozyłem kompletne sprzegło z dwumasem od Sachsa kupowane u Toma

bo to z pewnego zrodla :good:

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez odświeżę ale zapytam inaczej.

Z autem nic się nie dzieje niepokojącego. Ale sprzęgło bierze dość wysoko. Czy trzeba myśleć o wymianie? Czasami jedynka i wsteczny ciężej chodzi ale tylko czasem. Może poduszki mają coś do tego? I pewnie wszyscy mnie wyśmieją ale jakby wymienić tylko tarcze skoro nie trzęsie itp? A może nawet używkę w dobrym stanie? Podpowiedzcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moga byc poduszki silnika lub skrzyni walniete, ale obstawiam ze sprzeglo sie kaczy, co do wymiany samej tarczy to jest niewielka oszczednosc na chwile pozniej i tak wysypie sie docisk i lozysko i bedziesz musial kupic komplet wiec niema co oszczedzac jak chcesz w dobrej kasie moge Ci zalatwic sprzeglo LUKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi kusząco. Nie w tej chwili ale będziemy jeszcze gadać o kupnie :good:. A co do tego sprzęgła to dwumas tez trzeba wymieniać czy wystarczy tarcza, łożysko i docisk? Zaznaczam że poza ciężko czasem wchodzącymi biegami i wysokim(w sumie nie przeszkadza) spregle nie występują żadne symptomy takie jak szarpanie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec moze tak, sprawdz olej w skrzyni czy jest czy go niema , sprawdz poduszki silnika skrzyni, co do wymiany 2masu po rozebrani sprzegla okaze sie czy trzeba wymienic czy nie, ale na ogol jesli nietelepie buda itp wystarczy wymiana samego sprzegla, ostatnio w rodzinnej 4a AJM bylo tak ze jedynka i wsteczny niechcial wchodzic po ogledzinach doszlem do wniosku ze sprzeglo sie skaczylo po rozebraniu potwierdzily sie sugestie,4 godzinki dlubania i niunia znow smiga jak nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę. Ale jak pojadę do domu bo na razie jestem daleko od domu i pod blokiem nie dam rady. A jaki jest sposób na sprawdzenie poduszek? Bo jakby się rozerwała to zauwarzę ale jak mniej więcej ocenić stan zużycia? Jak mi dziś rano przy odpalaniu zatrzęsło samochodem to może faktycznie to któraś poduszka się kończy. Pierwszy raz tak mocno mi trzepneło samochodem iec kto wie:) :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...