zapsu Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Witam, Kupiłem CCCO A4 B6 z silnikiem 2.0 Alt, rocznik 2002, przebieg 200k. Samochód sprawdziłem, zero błędów w silniki. Jedynie problem z kontrolka esp i abs - błąd czujnika stopu. Zrobiłem około 2k km przed montażem i wszystko było z silnikiem ok, żadnych błędów. Po montażu lpg instalacja pracowała poprawnie. Po około 1000 km od montażu zapaliła sie kontrolka silnika. Po 400 km od zapalenia sie kontrolka silnika padła cewka. Niestety byle w trasie i nie wiedziałem, ze to wina cewki. Samochód poszedł na lawete do gazownika. Gazownik zdiagnozował problem z cewką, kupiłem i wymieniłem. Gazownik dokonał kalibracji instalacji (akurat przejechałem 1000 km wiec był juz czas). Sytuacja sie powtórzyła ponownie wczoraj. Zrobiłem niecałe 1000km i padła kolejna cewka. Nie wiem czy ta sama, auto jest obecnie u gazownika. Kontrolka silnika rownież sie zapaliła, 500km po kalibracji. W samochodzie jest czuć zapach gazu - tak było od początku. Miał poprawić, problem jest nadal. Zasadnicze pytanie: czy padające cewki można łączyć z instalacja gazowa? Gazownik twierdzi, ze nie. Jego zdaniem problem leży w przewodach albo sterowniku. Prosze o pomoc i porady. Chce sprawiedliwie ocenić sytuacje. Jeśli wina leży po stronie gazownika, niech naprawia i zwraca koszty. Jeśli nie po jego stronie, ja zapłacę za naprawę. Pozdrawiam, Łukasz. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
benyA4 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Co do cewek to jest akcja serwisowa zadzown do aso podaj vin sprawdza czy sie na nia lapiesz , jesli tak i masz cewki ktore podlegaja akcji to wymienia ci je za darmo. Instalacja gazowa nie powinna miec wplywu na cewki , nie sadze tez by padaly przez sterownik. Sprawdz vagiem na ktorym cylindrze padla cewka.
Łukasz13 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Niestety tak czasem bywa że po założeniu lpg padają cewki jeśli jeszcze nie były wymieniane od nowości,co do reszty błąd 17544 to bład ubogiej mieszanki na wolnych obr. jeżeli go wczesniej nie było przed instalacją to wina instalki i gazownik powinien to naprawić, wyregulowac instalacje, może gdzieś zrobił nieszczelnośc podczas montażu i zasysa lewe powietrze ten bład by na to wskazywał, co do zapachu gazu to też powinien go wyeliminować jesli nie umie niech zdemontuje instalacje i odda pieniądze.
Horas91 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Stary masz stare cewki! Z moich obliczeń wynika, że cewka wytrzymuje 8 LAT! (miałem wymieniane w 2003 i 2004 roku po 1 szt i padały rok po roku) Więc u Ciebie już czas:) WAŻNE! Nie wyrzucaj starych cewek, zadzwoń do ASO może załapiesz się na akcję serwisową. Wymienią w ramach gwarancji Przy wymianie cewek, sprawdź sobie świece pewnie też przyszła na nie pora, a gaz jest bardzo czuły na takie pierdoły. Pozdrawaim P.S 17544 - Może być od: 1. przy wypadaniu zapłonu gdzieś czujni przyświrował 2. pewnie kończy Ci się przepływomierz. U mnie raz miałem za bogatą raz za ubogą - wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjął. Teraz doczytałem o smierdzącym gazie w środku - u mnie śmierdziało jak za wcześnie się przełączał(30 stopni)
edekxp Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Wina gazownika, nie umie intalacji wystroić i pewnie masz ubogą mieszankę. Jak uboga to silnik bardziej się grzeje szczególnie góra a cewki również Nie zakładaj osłony na silnik puki ci gazownik tego nie poprawi Tapatalk 2
Śliwek Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 jak dla mnie gazownik dal ciala. to ze cewki padaja co 8 lat to kompletna bzdura bo padaja od przebiegu a nie od czasu. gazu nie powinno byc czuc. swiece sprawdziles przed gazowaniem? moze byc ze swiece lipne i przy polaczeniu z instalacja LPG "mecza cewki" i te padają. przeplywomierz jesli bylby winny w co nie wierze to "Kumaty" gazownik powinien wykryc jeszcze przed instalacja gazu.
edekxp Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Powinno być tak że skoro auto chodzi idealnie na pb, a po montażu lpg coś się sypie to powinien za to płacić gazownik.Może wtedy by się nauczyli Tapatalk4
zapsu Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Sprawa rozwiązana tak, ze wymieniłem łącznie 3 cewki. Wszystkie były prawdopodobnie fabryczne. Mam teraz inny problem - pojawił sie od pierwszych dni z LPG - czuć gazem przy przelaczaniu z pb na lpg. Byłem juz 3 razy z tym i za każdym razem miało byc juz dobrze. Niestety ciagle sprawa wraca. Co moze byc przyczyna? Chyba pojadę do innego specjalisty bo ręce mi juz opadają do tego gazownika. Mam jeden z prostszych silników do lpg, a ciagle sa problemy. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
edekxp Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Przyczyn może być kilka Nieszczelność lub parownik jakiś lipny upuszcza ciśnienie bo może jest ze 2 bary, za niska temp przełaczania na lpg. Zakładałeś u niego gaz to niech poprawia a skoro nie umie to niech oddaje kasę i zabiera te graty.Jeszcze mu powiedz że musi odkupić kolektor, bo nie chcesz mieć zaślepianych dziur.Krótka piłka Tapatalk4
Łukasz13 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Kolego zapsu sprawdz jaki masz reduktor zamontowany.
zapsu Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 @Edekxp Chyba tak zrobie, ze pojadę do niego i każe wymontować graty i zwrócić kasę. Byłem 3 razy i za każdym razem mówiłem o zapachu gazu - ciagle nic nie było zrobione. Choć oczywiście była mowa, ze jest juz ok. @lukasz Zdjęcie z homologacji poniżej. Jeśli przyblizysz mi gdzie szukać redaktora to zrobie zdjęcie urządzenia, bo tutaj określili jedynie producenta. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
rade Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Patrz kolego pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego, gdzieś niedaleko powinien być, taka puszka fi 10cm z kilkoma przewodami.
zapsu Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Wrzucam zdjęcie komory silnika, bo niestety nie zlokalizowalem lokalizacji reduktora. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
edekxp Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Jak dobrze widze to parownik do 130km ale praktycznie obsłuży 100km, chyba że to Artic, ale wątpie. Parownik to srebrne pod zbiorniczkiem. Podciśnienie wzięte z jednego cylindra, a nie za przepustnicą - masakra:facepalm: Mógłbyś jeszcze zdjąć osłonę i zrobić lepsze zdjęcie. Wkrętki powinny być np tak zrobione: Reduktor bym wymienił na np. Zavoli S lub AC-r01 Swoją drogą ile zapłaciłeś za tą instalację? Tapatalk4
zapsu Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Prosze foto. Za całość 2100 zł. W mojej okolicy cena normalna. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
rade Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Podążaj za rurą od niebieskich wtryskiwaczy Będzie coś podobnego :
edekxp Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Za tą cenę powinien być stag 300 isa2 i reduktor ac-r01. Coś mi się wydaje że wężyki od wtrysków nie równej długości.Na 4 cylinder najdłuższy- musiałbyś to namacać Tapatalk4
zapsu Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Idea jest krótka: jutro jade do gazownika i ma mi to zrobic raz i porządnie. Jeśli nie, to niech zabiera te graty. Zastanawiam sie jak go zmusić do działania. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
rade Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Krótka piłka: albo robi to sam dobrze, albo przywieziesz mu rachunek, a o reklamę niech się nie martwi Internet wiele przyjmie
zapsu Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Dobra myśl. Teraz pytanie z innej beczki: Czy te graty co mi zamontował mogą byc czy naciskać na zmianę? Planuje z 5 lat pojeździć tym autem. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się