Keicam_Rider Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Witam PROBLEM: - duże spalanie ( normalna jazda 12-15l/100km, a zawsze palił 8,5-9,5km/100km Ciekawostka: przy bardzo dynamicznej jeździe średnie spalanie wyszło 50l/km, a na tym odcinku zawsze wychodziło ok. 25l przy takiej jeździe. Wiec na pewno jest coś nie tak. - przy podłączeniu do vaga 311 i diagnozie basic settings grupy 046 ( badanie katalizatora ) pole nr3 wyrzuciło wartość 7.56 (martwi mnie to), nowy powinien miec 0.1-0.3. Klasyfikujacy do wymiany 1.0. A mój ~7.50 ... jak mam to interpretować ? wytłuc go ? - jak zrobić logi dynamiczne w AVJ ? tzn jakich grup? jest jakas rozpiska w jaki sposób jaki silnik diagnozować? ZROBIŁEM autoscan (w jaki sposób to dokładnie odczytać?): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 906 018 B Component: 1.8L R4/5VT 0004 Coding: 11501 Shop #: WSC 42528 WAUZZZ8EZ1A044218 AUZ6Z0A0031279 1 Fault Found: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-00 - - Readiness: 0000 1000 Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front D620 Coding: 04275 Shop #: WSC 06435 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 820 043 Component: A4 Klimaautomat 0408 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 00819 - High Pressure Sensor (G65) 29-00 - Short to Ground Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 279 E Component: int. Lastmodul RDW 0305 Coding: 00111 Shop #: WSC 42528 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 953 549 F Component: Lenksáulenmodul 0302 Coding: 00011 Shop #: WSC 63351 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 920 900 F Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D11 Coding: 00101 Shop #: WSC 00000 WAUZZZ8EZ1A044218 AUZ6Z0A0031279 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 J Component: Komfortgerát T85 0112 Coding: 06720 Shop #: WSC 63351 3 Faults Found: 01561 - Left Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01562 - Right Rear Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01562 - Right Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent Address 55 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 907 357 C Component: dynamische LWR D05 Coding: 00060 Shop #: WSC 63351 3 Faults Found: 01535 - Control Circuit for Right Headlight Range Adjusting Motor (V49) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01534 - Control Circuit for Left Headlight Range Adjusting Motor (V48) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78) 31-00 - Open or Short to Ground Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 035 186 Component: concert II GRO 0004 Coding: 00001 Shop #: WSC 42528 1 Fault Found: 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 49-10 - No Communications - Intermittent End ------------------------------------------------------- Pozdrawiam
Łukasz13 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zrób dynamicznie na trojce logi z grup 002+115 020+118+033 czyli dwa przejazdy na początek wystarcza.
soul87 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 masz przeciez jak byk błady sondy lambda...
Łukasz13 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Ten bład nie musi wcale wynikać z uszkodzonej sondy choć jest taka możliwość.
Keicam_Rider Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2014 Co oznacza 002+115 020+118+033 ? "002+115" to mam w basic settings i odpalam kanał 002 i nizej 115 tak ? "020+118+033" tu odpalam na raz trzy kanały 020, 118, 033, tak ? jest jakaś strona gdzie są zapisane prawidłowe dane jakie powinny wyjść ? Zgadzam się, że jet błąd P0130 sondy lambda ( nie ma go w faults code, tam jest czysto. Tylko w autoscanie go znalazło. ) W vagu robiłem testy sondy przed i za katem i wychodziły OK. Każdy test dał wynik pozytywny. Napięcia się również zgadzały. W grupie 034 pole nr3 świadczące o "zużyciu sondy" u mnie było 1.40, a wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1,99. Także wygląda ok.
krzysiekvtec Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Sonda by tłumaczyła wysokie spalanie, ale jeśli wartości są dobre to trzeba by jeszcze raz to posprawdzać, no i logi 1
Łukasz13 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 No dokładnie to grupy logujesz te grupy co podałem najpierw jeden przejazd z logujesz 002 i 115 i potem drugi przejazd, logujesz po kasowaniu błedów nawet jak ich nie ma na trójce do odcinki z gazem w podłodze. ---------- Post dopisany at 14:47 ---------- Poprzedni post napisany at 14:45 ---------- nie w basic tylko normalnie, potem te logi jak zapiszesz wrzuc na: vaglog.rtnet.pl
Keicam_Rider Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 ok A jeszcze takie pytanie : co z tym katalizatorem dokładnie o kanał 046 pole nr 3. Co z tym fantem zrobić ? ---------- Post dopisany 04-01-2014 at 01:07 ---------- Poprzedni post napisany 03-01-2014 at 14:53 ---------- LOGI : 020,118,033 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 002,115 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ps. przed zrobieniem logów skasowałem błędy (choć ich nie było). Logi robiłem na trójce i gaz w podłogę.
Łukasz13 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Ziomek pada ci przepływka, zobacz jeszcze jakie wartosci masz w pierwszym i w drugim okienku w bloku 032 Wysłane za pomoca sputnika.
Keicam_Rider Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 z kanału 32 mam na jałowych dane zebrać ?
Łukasz13 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Tak nawet nie musisz odpalac tylko polacz sie z autem i zobacz jakie sa wartosci w drugim okienku pewnie bedzie na plus ,tylko nie kasuj bledow wczesniej Wysłane za pomoca sputnika.
Keicam_Rider Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Ok. Jakie mają być wartości, żebym wiedział że jest źle a jakie że ok ? ps. jak cos to nowa przepływke czy regenerowaną? Da się czyścić ?
Łukasz13 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Przepływka raczej nowa, regenerowana tez moze byc bo t to samo co nowa oczywiscie boscha, czyszczenie moze wiele nie dac ewentualnie moze ja dobic, jeszcze przed tym dla pewnoci mozna zajrzec do tego kata czy nie przytkany. Wysłane za pomoca sputnika.
Keicam_Rider Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Ok. Do kata zaglądałem w sierpniu i została go połowa. Siateczka nie była przypchana. Wypatroszyć go do końca czy zostawić to co jest ? ---------- Post dopisany at 13:14 ---------- Poprzedni post napisany at 11:13 ---------- Z kanału 032 okienko pierwsze 1,3% drugie okienko 7,0%.
Łukasz13 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 No to raczej przybliża Cie do wymiany przepływki:hi: a ten kat to jak połowa? sztywno siedział? bo jak sie obluzuje czy rozpadnie to w końcu zablokuje przepływ, można go wywalic ale musisz się liczyć z tym że bedzie wywalać bład niskiej wydajności katalizatora.
Keicam_Rider Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 PRZEPŁYWOMIERZ : jak trzeba wymienić to trzeba jest możliwość jak ją wyjmę sprawdzić wzrokowo/multimetrem/ohmomierzem czy jest do wymiany ? KATALIZATOR : jak sprawdzałem to był już lekko "ugryziony". Kawałek go ubyło. Poza tym sztywno siedział. Na drugiej sondzie lambda(korygującej) mam założone kolanko, bo czasem błąd sypało o niskim progu wydajności katalizatora. Wypruć go ? ps. proszę o w miarę aktywne wypowiadanie się dzisiaj. Bo jedyny dzień wolny to ładnie po sprawdzałbym co i jak , co jest nie tak. Dziękuję z góry i pozdrawiam 1
Łukasz13 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Przepływomierza nie ocenisz wzrokowo, tylko logi, a z tych co podałeś to zaniża o jakieś 10 %, jak masz od kogo to podmień na inny jak nie to chyba zostaje wymiana, co do kata jak masz kolanko to wywal go w wolnej chwili, aczkolwiek w tej chwili raczej nie jest on przyczyna Twoich problemów, bo turbina wstaje szybko więc przepływ spalin nie powinien być zablokowany, tyle ode mnie. ---------- Post dopisany at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany at 13:39 ---------- Jak masz to kolanko to w 46 raczej nie uzyskasz włąsciwych wartości więc to olej.
Keicam_Rider Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Ok, czyli Twoja rada : zamów przypływke a rama wolnego czasu wyrzuć kata bo Ci nie potrzebny, tak ? Jak wydłubie kata mogę liczyć na dodatkowe kilka koników ? czy efekt jest znikomy ?
Łukasz13 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Tak dokładnie na dodatkowy przypływ mocy z wywalenia kata nie licz bo turbina już szybciej nie wstanie, za to po wymianie przepływki moc powinna wzrosnąc do fabrycznej. ---------- Post dopisany at 14:07 ---------- Poprzedni post napisany at 13:53 ---------- Wiesz a może jednak spróbuj wywalić tego kata bo teraz zauważyłem że masz troche niższe ciśnienie zadane niż w innych avj i dlatego może mniej przepływka wskazywać, nie chce zebyś kupywał przepływkę a potem okaże się że to nie to .
Keicam_Rider Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Ok. To idę za chwilkę pruć Dobrze, że napisałeś bo już prawie zamawiałem przepływkę. Skąd masz dane do avj ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się