Opinie na temat 2.4 V6
4 4

    51 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, czy jest tu troche userow z 2.4 V6 ?

    chcialem sie dowiedziec troszke o tym silniku

    jak ze spalaniem, benzyny , oleju tez bo slyszalem ze lubia brac?

    jak z kultura pracy, glonosc w kabinie w zaleznosci od obrotow itp.

    awaryjnosc, usterkowosc?

    ktos cos ? :)

    dzieki z góry, pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podpinam sie bo tez jestem zainteresowany i przymierzam sie na ten silnik ( głownie dla tego ze v6) :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mój ojciec ma w audi a6 c5 v6 165 km lata 3 rok na gazie i nie narzeka:decayed:jeśli chodzi o kulturę pracy to w końcu v6 dzwiek malina:decayed: jeżeli dba się o motor to nigdy nie zawiedzie moim zdaniem jest to dobra jednostka co do oleju to pewnie weżnie przy butowaniu wadą sa uszczelki na deklach głowicy uszczelki twardnieją i lubią sączyć .Auto ma nalatane 310 tys i sprawuje się bardzo dobrze żadnych poważnych usterek nie było W ciagu 3 lat użytkowania został wymieniony rozrząd cos koło 1000 zl padł regulator napięcia więc kompletna naprawa alternatora i hasa dalej:decayed:między czasie wymiany miedzy okresowe i tyle w końcu to v6:hi: jeżeli chodzi o spalanie to w granicach 10-12 gazu spokojna jazda :decayed: moim zdaniem to bardzo dobry silnik:)daje frajdę z jazdy:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    najczestsza przyczyna brania oleju sa uszczelniacze na zaworach

    pod eLPidzi nadaja sie jak najbardziej, fajny dzwiek i zbieranie sie

    osobiście brałbym 1.8TQ ale kto co lubi ten ma :grin:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    mialem 2x 1.8t w budzie b6 i moim zdaniem ten silnik ma katastrofalna kulture pracy a na tym mi zalezy... na wysokich obrotach ten silnik jest niedozniesienia na dluzsza mete na trasie moim zdaniem... dlatego chce v6 tym razem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy na co zwrócic w tym silniku uwage przy kupnie jakies wady , wycieki , itp.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jedyny plus dla 1.8T jest łatwość uzyskania wiekszej mocy bez dużych zmian osprzetu silnika :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Auto kupiłem w listopadzie 2009. W silniku, oprócz oleju i filtrów, wymieniłem świece, przewody, rozrząd (800zł) i czujnik temperatury wody (14zł). Od wymiany do wymiany dolewam 1-1.5l oleju. Spalanie zależy od nogi - na trasie, bez nagłych wyprzedzeń, lecąc 100-wką zeszłem do 8,3/100 wynikające z tankowania. Silnik lubi gaz, brat ma zagazowany ACK w passacie - ponad 200tys na gazie bez żadnych problemów.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko jezdzic :D Urok układu V spalanie oleju. No i ten Dzwiek :D:jerk:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W 2,4 chyba jedynym z grubszych problemów jest to że padają uszczelki na pokrywach zaworów, oczywiście nie wszystko w jeden wór bo zależy to od oleju, od tego czy silnik rozgrzany np. zima i pedał ogień. Większych zastrzeżeń brak sam mam V-łke i nie zamienię na nic innego. Znajomi maja i na nic nie narzekają nic się nie psuje, a że koszty eksploatacyjne są podwyższone cóż V-łka wszystko wybacza :wink: polecam

    ---------- Post dopisany at 08:20 ---------- Poprzedni post napisany at 08:06 ----------

    Odnosząc się do spalania, kupujesz taki pojazd nie zastanawiaj się za bardzo nad spalaniem :wink: troszkę więcej od marnego 1,6 bo tu musisz dusić, a V-łką delikatnie umiesz operować gazem to też potrafi miło zaskoczyć. Ja swoją 3 litrówka na trasie schodzę poniżej 9L a jak sobie szaleję to LPG wpala 10-12 L. W mieście 13-16 LPG, 9-11 BP.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Bezstresowy silnik, nawet nie slychac ze pekaja bloki jak ma to miejsce w 3.0 asn

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Powiem tak nie ma idealnego silnika zawsze jakieś są problemy czy 2,4 czy 1,8t w jednym uszczelki pod pokrywami a w drugim zatykajaca sie odma , więc uważam jak ktoś to tak bedzie miał ja swój ogarnołem silnik jak kupiłem czyli układ odmy wyczyszczony , wyciecie kata i sądy , i zmiana oleju na pełny syntetyk i jak 3 lata nic nie robiłem przy silniku

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kultura pracy i spalanie w stosunku do mocy to perfekcja. Jednak trzeba zwrócić uwagę na jakość oleju , częstość wymian , rodzaj oleju odradzil bym auto zalane olejem 10w40 a przynajmniej zapytał poprzedniego właściciela dlaczego ten ? Silniki mają problem z napinaczami hydraulicznym a podaj właśnie od złego oleju. Dwa napinacze to minimum 1100 zł za tanie chińczyk + plus robota i uszczelki pokryw zaworów 200 zł. Koszty eksploatacji to 6,5 l oleju oraz około 8 l płynu chłodniczego. Rozrząd to bajka do 1000zl części spokojnie raz na 130 tys km. Ale się rozpisałem ale pytajcie jeśli o czymś zapomniałem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    2.4 szukam bo po dwóch audi a4 b6 z 1.8t mam dosyć tego silnika, fakt jest fajny jezeli chodzi o osiagi spalanie i frajde z jazdy ale albo mam pecha i trafilem na takie egzemplarze albo mam za bardzo wyczulony sluch a lubie cisze w aucie na trasie i nei tego sie po audi spodziewalem - mianowicie przerozne rezonanse i basowe buczenia w kabinie w okreslonych przedzialach obrotowych (jedz 110 bo 100 nie mozesz bo buczy :) ) , mialem takie doznania w dwoch roznych moich 1.8t a i jak ogladalem inne to tez w kabinie nie za cicho bylo, nie mowiac juz o problemie wibracji na wolnych obrotach.....

    3.0 ASN boje sie pekajacych blokow, wiec wychodzi 2.4 ..... bo bude B6 bardzo lubie :)

    problem tylko w tym ze 2.4 jest malo na rynku aut uzywanych ale to tez chyba zasluga zimy... wydaje mi sie ze to jest slabszy sezon na sprzedaz i kupno aut

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Bezstresowy silnik, nawet nie slychac ze pekaja bloki jak ma to miejsce w 3.0 asn
    Mam u siebie taki silniczek, zrobione ma już blisko 300 tyś, nie wiem czy nie było gdzieś kiedyś coś kasowane auto od 230 tyś jest na LPG, odpala jak laleczka, a Ty mówisz o pękających blokach. JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA !! taka sytuacja dotyczy tych co mówią że 200 tyś to trzeba zalać 10W40 bo to już dużo, to wiesz trzeba a wymianę robi się co 30 tyś. a na zimnym silniku z rana kręci się do 6 tyś wówczas bloki pewnie i pękają. Tyle ludzi w Białym ma ASN, i jeszcze nikomu blok nie pękł, a liczby przekraczają 300 tyś.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Święta prawda: Jak dbasz tak masz :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    multitronic - syf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a tiptronic tylko chyba w napedzie na 4

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odgrzewam temat.Macie jakieś nowe informacje na temat tego silnika?Dużo poczytałem i zaczynam 2,4 brać pod uwagę bo 1,8T ciężko coś fajnego wyhaczyć.2,4 jest mało ale za to chyba szybciej można znaleźć ciekawy egzemplarz i jednak tańszy od T.Szukam coś mało problemowego i fajnie jeżdżącego pod LPG.Coś dla ludzi przed 40 i 2,4 do mnie przemawia.Po tym co teraz mam z każdego B6 z większym silnikiem na pewno będę zadowolony.Jedynie szkoda,że tu Q nie ma ale trudno.Pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chyba jedynym kłopotliwym tematem 2,4 V6 jest uszczelka pod pokrywą zaworów, lubi ciec po za tym nie słyszałem o niczym innym o ile jednostka jest zadbana, a nie szlam i syf jeżdżący. Automat zamula, opóźnienia czasowe do 0-100 są przepaścią polecam zdecydowanie manual.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tylko i wyłącznie manual i avant .Jak nie znajdę 1,8T to chyba te 2,4.Myślałem też nad 3,0 ale jednak chyba nie.Koniec roku i ceny lecą w dół.Kto chce sprzedać na siłę to zjeżdża dosyć ostro.Dopóki nie sprzedam drugiego auta żebym miał już na te B6 to sobie mogę tylko pooglądać.Zobaczę.Może znajomy mojego mechanika coś mi przytarga z DE bo ja ciągle nie mam czasu żeby nawet coś blisko mnie pooglądać.Rozrząd do 2,4 z pompą ok,700 jak pytałem na dobrych częściach.A jak tu z akcją pt.zapchane katy i wypadanie zapłonów itp.Są takie jazdy jak w 3,0,że wycinka,wyłączenie sond itd? A jak z tymi napinaczami co pisze czarownik?To poważny częsty problem czy "tylko" sporadyczny?

    Edytowane przez mirek31071977

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odgrzewam temat.Macie jakieś nowe informacje na temat tego silnika?Dużo poczytałem i zaczynam 2,4 brać pod uwagę bo 1,8T ciężko coś fajnego wyhaczyć.2,4 jest mało ale za to chyba szybciej można znaleźć ciekawy egzemplarz i jednak tańszy od T.Szukam coś mało problemowego i fajnie jeżdżącego pod LPG.Coś dla ludzi przed 40 i 2,4 do mnie przemawia.Po tym co teraz mam z każdego B6 z większym silnikiem na pewno będę zadowolony.Jedynie szkoda,że tu Q nie ma ale trudno.Pozdrawiam.

    w lutym stuknie roczek jak kupilem takowy egzemplarz; obecnie prawie 240kkm, ja zrobilem popd 15; olej faktycznie trochę mi bierze i czas mi na wymiane wtryskow LPG (kupilem z inestalacja) bo zaczyna błedy zapłonu sypać, ale to już czas (ponad 40kkm na instalacji ma niby); ja jestem zadowolony z zakupu, choc zaluje ze mam skrzynie tylką 5tke (na autostrade 6-biegowa jak znalazl)

    pzdr

    pzdr

    Odgrzewam temat.Macie jakieś nowe informacje na temat tego silnika?Dużo poczytałem i zaczynam 2,4 brać pod uwagę bo 1,8T ciężko coś fajnego wyhaczyć.2,4 jest mało ale za to chyba szybciej można znaleźć ciekawy egzemplarz i jednak tańszy od T.Szukam coś mało problemowego i fajnie jeżdżącego pod LPG.Coś dla ludzi przed 40 i 2,4 do mnie przemawia.Po tym co teraz mam z każdego B6 z większym silnikiem na pewno będę zadowolony.Jedynie szkoda,że tu Q nie ma ale trudno.Pozdrawiam.

    w lutym stuknie roczek jak kupilem takowy egzemplarz; obecnie prawie 240kkm, ja zrobilem popd 15; olej faktycznie trochę mi bierze i czas mi na wymiane wtryskow LPG (kupilem z inestalacja) bo zaczyna błedy zapłonu sypać, ale to już czas (ponad 40kkm na instalacji ma niby); ja jestem zadowolony z zakupu, choc zaluje ze mam skrzynie tylką 5tke (na autostrade 6-biegowa jak znalazl)

    pzdr

    pzdr

    jeszcze nt spalania... mam średnio ciezką nogę, wiec spalanie nie porywa... na trasie zejde do 10,5-11, natomiast w miescie w granicach 14-16 LPG

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Niebardzk rozumiem idee tych skrzyni 6-biegowych. U mnie przy 100kmh jest 2500 obr, a ostatnio jezdzilem bora 2.8 4motion ze skrzynia 6 i na 6 biegu mial przy 100kmh mial dokladnie te same obroty wiec niby taka skrzynia a jazda w trasie na takich samych obrotach..

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Niebardzk rozumiem idee tych skrzyni 6-biegowych. U mnie przy 100kmh jest 2500 obr, a ostatnio jezdzilem bora 2.8 4motion ze skrzynia 6 i na 6 biegu mial przy 100kmh mial dokladnie te same obroty wiec niby taka skrzynia a jazda w trasie na takich samych obrotach..

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    szczerze to sam jestem ciekawe... bo tak mi się wydawało, że obroty powinny być niższe

    nie miałem okazji jeździć 6-biegówka, więc się nie wiem z doświadczenia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam 6 i 5 biegowe Audi. Dużo komfortowiej jeździ się tym z 5 biegową skrzynią. W A6 C5 z 6 biegami skrzynia jest tak krótka, ze ciągle trzeba wachlować lewarkiem, na początku wydaje się to fajne, ale na dłuższa mete jest bardzo męczące. Jeśli chodzi o obroty przy 100 km to różnica jaka zaobserwowałem wynosi 100-200 obr/min na rzecz 6 biegów, wiec jak dla mnie nie zauważalna.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Własnie troche moim zdaniem nieporozumienie takie niewielkie różnice w tych obrotach, mam w domu a6 1.9 130km ze skrzynią 5biegów i jeździłem kiedyś passatem 115 albo też 130KM wlasnie z 6 i nie widziałem różnicy, może 100 obr.

    Natomiast u kolegi w bmw e46 po lifcie w dieslu 2.0 jest skrzynia 6 i tam jest większa różnica (w sumie nie wiem jakie obroty są na skrzyni 5) bo 100kmh ma przy około 1600-1700obr gdzie na ogół chyba na 5 jest koło 2000obr.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Własnie troche moim zdaniem nieporozumienie takie niewielkie różnice w tych obrotach, mam w domu a6 1.9 130km ze skrzynią 5biegów i jeździłem kiedyś passatem 115 albo też 130KM wlasnie z 6 i nie widziałem różnicy, może 100 obr.

    Natomiast u kolegi w bmw e46 po lifcie w dieslu 2.0 jest skrzynia 6 i tam jest większa różnica (w sumie nie wiem jakie obroty są na skrzyni 5) bo 100kmh ma przy około 1600-1700obr gdzie na ogół chyba na 5 jest koło 2000obr.

    wszystko chyba zależy od designu skrzyni danego modelu auta :/

    ja w swojej 5-stopniowej 100km/h mam przy obrotach 2500-2600, a fakt, że jak człowiek wypadnie na autostradę to ciężko tak wolno jechać ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    roznica w b6 jest taka ze 6 biegowka w 2.4 bdv na 6 biegu przy 100km/h ma okolo 2000rpm... roznice 6 biegu sa widoczne jeszcze bardziej przy wyzszych predkosciah a nie jak porownujecie 100km/h ....

    bede mial chwile prostej to sprawdze ile jest przy 140km/h ale chyba nawet 3000rpm nie tyka...

    Edytowane przez soul87

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W takim razie ja sprawdzę w swoim 5 biegowym modelu i będziemy mogli porównać

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    4 4

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.