marcin2403 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Witam, sprawa jest tego typu, że czasami po dłuższym postoju zadymi. Zadażyło się to 3 razy w ciągu ostatniego tygodnia. Np. pojechałem na myjnie bezdotykową, bez gaszenia silnika myłem samochód ok 5 minut, następnie dojechałem powoli do świateł na skrzyżowaniu, czekałem na zielone, a gdy już ruszyłem (w miarę ostro) to zostawiłem za soą taki dym, że nie było widać innych samochodów:) Teraz tak: - oleju mi nie ubywa - płynu chłodniczego też nie ubywa - do wymiany oleju zostało mi 2 400km - posiadam dpf. Czemu się tak dzieje? Odma? Jest w BPW jakiś filtr jak np. w dislach BMW? Z góry dziękuję za pomoc.
jacek70 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Jakiego koloru jest dym? Jeśli biały to może dymi z racji różnicy temperatur a to normalne .
marcin2403 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2014 Właśnie, zapomniałem napisać. Dym jest jasno siwy, coś pomiędzy białym a siwym. Nie jest niebieski, ani czarny jak smoła. Wiem, że jest chłodno i to normalne że trochę pary się wydostaje, ale nie powinno być tak, że jak przyśpieszam to niczego za mną nie widać. Dodam jeszcze tylko, że nigdy wcześniej nie zauważyłem tego, pierwszy i drugi raz w sylwestra, trzeci wczoraj. Może to mieć związek z dpf?
gumis020 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 u kolegi który miał bpw dymił na taki kolor jak był silnik zimny i przyspieszał podobno wtedy dpf przy nierozgrzanym silniku tego dymu nie wyłapał jak sie rozgrzał to juz dymu nie było.Okazało sie ze miał wyrobione troche gniazda pod pompowtryski mechanik podczyscił zalał żłobienia jak co mógł wymienił oringi i usterka ustała więc może to topozdrawiam
marcin2403 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 U mnie temperatura płynu wynosiła ok. 85oC, a silnik pracował minimum pół godziny. A co do gniazd, no to jest jakiś trop:) dzięki za podpowiedź.
Musashi Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 jezeli nie ubywa, oleju plynu chlodzacego. dymienie moze miec przyczyne: naturalna - wychlodzenie wydechu i wykraplanie sie czasteczek wody z pary wodnej bedacej skladnikiem spalin systemowa - dopalanie dpf - dosc niebezpieczne poniewaz silnik pracuje na nadmiarowym paliwie, ktory w trakcie prawidlowego dopalania dpf czyli w czasie jazdy powyzej 60km/h ulega spaleniu w dpf i wypala sadze, a na biegu jalowym w zakresie niskich obrotow niejest spalane i splywa do komory spalania i dalej do miski olejowej, rozrzedzajac olej. skutek, wytarty walek rozrzadu i hydralika. awaria - uszkodzone wtryski, wyrobione gniazfda PD, uszkodzone uszczelniacze PD. powachaj jaki zapach maja spaliny...
marcin2403 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 Nie ubywa. Przyczynę naturalną odrzucam, bo zdecydowanie za dużo dymu. Tym dpf trochę mnie zmartwiłeś, generalnie jeżdzę sporo i nigdy żadna kontrolka od niego się nie świeciła, więc myślałem że jest ok. W takim razie może czas go usunąć? Co do zapachu, oczywiście jak zobaczyłem dym za sobą zjechałem i się zatrzymałem, spaliny może miały bardziej gryzący zapach. Po przytknięciu reki do końcówki, skropliła się tylko czysta woda. Może trochę przesadzam, ale nigdy coś takiego mi się nie zdażyło. Dodam ze od ponad tygodnia jest normalnie. W przyszłym tygodniu wymieniam olej. Łatwo jest poznać czy jest zmieszny z ropą? Będzie po prostu bardziej płynny?
Musashi Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 hmm, no ciezko wyczuc, ale mozna zaobserwowac podwyzszony poziom oleju. warto zapiac VAG-a i wymusic wypalanie DPF co jakis czas, majac wtedy nad tym kontrole, zanim ECU uruchomi proces bez kontroli nad nim. to byla jednorazowa sytuacja czy caly czas tak sie dzieje?
dracus6662 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 być może uszczelniacze olejowe w turbinie? rozrzad wymieniałeś ? może kąt byc źle ustawiony, cosik z wtryskami? bo awarie świecy raczej bym wykluczył skoro na ciepłym tak się dzieje
marcin2403 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 Poziom oleju cały czas taki sam jak po wymianie. VAG-a niestety nie posiadam. Taka sytuacja zdarzyła sie 3 razy. Od ok. 10 dni nic niepokojącego nie zauważyłem. Na razie daje sobie spokój, chyba że zadymi jeszcze raz. Odnośnie dpf, będę robił w najbliższym czasie traski, czy w takim wypadku musze jechać, żeby ktoś mi wymusił wypalanie, czy wystarczy to co wypalę w trasie? Może macie jakiegoś speca z okolic Płocka, lub któryś z forumowiczów działa z vag-iem? Rozrząd ok. 40 tys. temu wymieniony (ponad rok temu). Uszczelniacze olejowe w turbinie niewiem, ale czy wtedy w wydechu niepowinno być śladów oleju? U mnie raczej niema, tylko trochę sadzy.
dracus6662 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 sadza to tez olej spalony:wink:
marcin2403 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 Myślałem że nie zawsze olej się spali i wtedy zostaje tłusty ślad na palcu. No, ale chyba odrobina sadzy w róże jest normalna, czy niekoniecznie?
Pawelkiwi Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Jasno siwy kolor z wydechu = puszczająca turbina. Potwierdza to fakt że auto pracowało długo na wolnych obrotach. Potem ruszyłeś i zrobiło się siwo. Przy ruszaniu dmuchnąłeś zebrany olej do nagrzanego wydechu i odparował w takiej postaci.
batory123 Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 ja mam taki sam problem..od paru dni borykam się z myślami co to zrobić....mianowicie rzecz dzieje się przeważnie na zimnym silniku jak zaczynam przyśpieszać to puszcza takiego wiechcia że aż wstyd jechać ,potem na postoju lekko dymi na jasno siwy kolor i przy tym lekko wyczuwalny zapach oleju proszę o pomoc bo czytam wszystkie posty odp. .....i w głowie mętlik
grami121 Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 Poziom oleju cały czas taki sam jak po wymianie. VAG-a niestety nie posiadam. Taka sytuacja zdarzyła sie 3 razy. Od ok. 10 dni nic niepokojącego nie zauważyłem. Na razie daje sobie spokój, chyba że zadymi jeszcze raz. Odnośnie dpf, będę robił w najbliższym czasie traski, czy w takim wypadku musze jechać, żeby ktoś mi wymusił wypalanie, czy wystarczy to co wypalę w trasie? Może macie jakiegoś speca z okolic Płocka, lub któryś z forumowiczów działa z vag-iem?Rozrząd ok. 40 tys. temu wymieniony (ponad rok temu). Uszczelniacze olejowe w turbinie niewiem, ale czy wtedy w wydechu niepowinno być śladów oleju? U mnie raczej niema, tylko trochę sadzy. Ja bym na twoim miejscu na razie się nie przejmował. Podejrzewam, że Ci dymi jak zaczyna się procedura wypalania DPF-a. Poczytaj o DPF które są w naszych autach i zobaczysz, że niektóre tak robią. Mój też tak robi czasami. Na początku byłem przerażony, ale jak się okazało, że kolegi passat prawie nowy też tak ma, to olałem to. Musisz się wsłuchać jak będzie dymił w pracę silnika, jak będzie inna i inaczej auto będzie reagowało na pedał gazu to będzie na pewno wypala DPF. Ja jak pierwszy raz to zauważyłem to myślałem że mi się auto zapaliło i wysiadłem z komórką by zadzwonić na straż, ale patrzę że to z tłumika to myślę- turbo kaput. Po chwili dym ustał i pojechałem dalej. Potem kilka godzin spędzonych na forach i przyczyna namierzona.
batory123 Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 trochę się boję ....autko mam dopiero pół roku i nie wie wiem czego się spodziewać..... wcześniej ujeżdżałem same fiaty
Pawelkiwi Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 batory123: A jak rozgrzejesz silnik to masz takie same efekty?
batory123 Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 słabo się rozgrzewał wczoraj wymieniłem termostat na razie spokój nie dymi nie gryzie zapach spalin....autko szybciej wchodzi na obroty ....po prostu był nie dogrzany mam nadzieję że się już nie pojawi
Pawelkiwi Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 No to super że uporałeś się z problemem ale z Twojego wcześniejszego opisu nie wynika to na usterkę termostatu.
batory123 Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 po prostu mój błąd nie sądziłem że parę stopni zrobi taką rewolucję(temperatura między70 a 80 stopni na trasie)mam nadzieję że to była ta przyczyna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się