zbiks Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Witam Wczoraj jechałem autem i zaklekotał jak diesel zgasł silnik. Nie dało się go już odpalić pomyślałem że coś z rozrusznikiem ale przyjechał znajomy który zna się coś na mechanice. Z holowaliśmy auto do niego i stwierdził że śruba centralna na wale korbowym jest luźna. Jak rusza się koło pasowe to wał się nie rusza i odwrotnie. Rozrząd robiłem 3 tyś km temu i mechanik który to robił stwierdził że tej śruby nie odkrecał gdyż PONOĆ nie trzeba jej odkręcać. Ma do was pytanie jak duża jest możliwość że pokrzywiło zawory, i czy jest ten silnik kolizyjny czy też nie od czego teraz zacząć naprawę. Wiem tylko tyle że jak głowica jest do remontu to będzie to drogi wydatek. Silnik to 1.8T ale oznaczeń nie znam bo nie wiem gdzie tego szukać.
Marc!n Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Jak otworzysz maskę to zobaczysz oznaczenie, we wnęce na koło zapasowe i w książce serwisowej powinny byc naklejki - tam też jest oznaczenie silnika. Ściąg głowicę to zobaczysz na czym stoisz. Głowy pasują też od wolnossaków 5v.
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Jak bedziesz potrzebowac glowice to mam AEB
zbiks Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Juto auto ściągnę do mojego garażu, a potem dozbierać trochę kaski i lawetą do mechanika wpierw wykręcenie świec i zaglądnięcie do środka. Tylko nadal się zastanawiam jakim cudem ta śruba jest luźna skoro powinna być na kleju dokręcana, sprawdzę też jutro oznaczenie silnika.
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Oznaczenie gliwicy nie ma znaczenia, wazne sa wałki rozrządu. ---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:57 ---------- Aaaaa. Zapomniałem, glowica jest po planowaniu i wymianie uszczelniaczy.
pioteros Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 pytam z ciekawosci, chyba ze bym ci wyslal jakąś w rozliczeniu tez z aeba
DarePB Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Ta śruba na kole pasowym wału faktycznie nie musi być odkręcana przy wymianie, bo prawdopodnie koło pasowe jest przykręcone na 4 śrubki imbusowe do koła zębatego rozrządu.
Labiel Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Odkręcać go nie musiał ale kto wie czy nie używał go aby przytrzymać sobie wał aby się nie obracał podczas odkręcania śrub na kole pasowym i w ten sposób lekko jej nie popuścił.
zbiks Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 pytanie Kolizyjny czy bezkolizyjny? Na dzień dzisiejszy auto mam już u siebie, w lutym auto zabieram do mechanika ale innego niż ten co robił rozrząd i zobaczymy co mi powie. Mam nadzieję że uda się naprawić bez dużych nakładów naprawić.
Labiel Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 W VAGu chyba większość silników jest kolizyjnych. 1,8/1,8T chyba wszystkie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się