Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak hamulców jak jest wilgotno


Siwy21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i od razu proszę Was o pomoc. Mam duży problem z hamowaniem moim Audi, gdy na zewnątrz jest bardzo mokro. Dokładnie sprawa wygląda tak, że podczas normalnej pogody hamulce działają normalnie i hamowanie jest bez zarzutu. Jednak gdy na dworzu jest bardzo mokro (duży deszcz, duże roztopy lub po wyjeździe z myjni) bardzo często po wciśnięciu hamulca auto dalej jedzie, nie hamuje a jedynie lekko zwalnia. Po przejechaniu ok 1 km problem znika tak jakby tarcze, hamulce się rozgrzały i hamowanie jest już normalne. Z czego może to wynikać, w czym tkwi problem? Czy może tak się dziać przez same tarcze, które mam już raczej do wymiany bo je słychać i czuć na pedale? Klocki są w dobrym stanie, płyn hamulcowy podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?Skoro wiesz że masz tarcze do wymiany to na co czekasz?Jak bedziesz zmieniał to i klocki nowe zakup.Swoją drogą przez pogodę jaka jest na zewnątrz temat słabego hamowania był już poruszany na forum http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/problem-hamulcami-pierwszym-hamowaniu-259717/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje płyn wymienić ,tarcze + klocki , poczyścić oczywiście prowadnice zacisków zasmarować najlepiej smarem miedziowym , poczyścić tłoczki (wyciągnąć i papierem ściernym wyczyścić ewentualną rdze ) spokój na długi czas

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za znalezienie wcześniejszego wątku. Widzę, że nie tylko ja mam taki problem. Dyskusją przeniosę więc do podanego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko żeby od razu komplecik układu hamulcowego wymienić to parę złoty trzeba nazbierać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko żeby od razu komplecik układu hamulcowego wymienić to parę złoty trzeba nazbierać :wink:

No niestety trzeba wydać parę złotych ale to bezpieczeństwo Jego i innych na drodze.Autor wątku niech sprawdzi stan hamulcy,może wystarczy wymienić heble tylko na jedną oś-przód się zawsze szybciej sciera.

wysłane za pomocą tapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie problem samych hamulców, bo nie tylko ja go mam a też kilkudziesięciu innych forumowiczów. Poza tym komplet klocków i tarcze na tył miałem wymienione, na pewno muszę wymienić tarcze na przód, ale to chyba nie w tym tkwi problem. Inni w podanym poście piszą, ze wszystko mieli wymieniane i gdy tylko pojawiła się duża wilgoć na zewnątrz to problem się pojawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie problem samych hamulców, bo nie tylko ja go mam a też kilkudziesięciu innych forumowiczów. Poza tym komplet klocków i tarcze na tył miałem wymienione, na pewno muszę wymienić tarcze na przód, ale to chyba nie w tym tkwi problem. Inni w podanym poście piszą, ze wszystko mieli wymieniane i gdy tylko pojawiła się duża wilgoć na zewnątrz to problem się pojawiał.

Dokladnie ,u mnie to samo teraz. Mocno wdepnac zaraz po starcie i bedzie dzialac. Prawdopodobnie wilgoc ma jakis duzy wplyw na sama membrame w serwie i wspomaganie nie dziala jak powinno, albo jakis nalot sie tworzy miedzy tarcza i klockiem i trzeba mocnego zdarcia zeby dzialaly ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się co wilgoć ma wspólnego z tymi hamulcami

Nie jestes pierwszy co sie nad tym zastanawia, ale nikt poki co oficjalnie nie dal rozwiazania pewnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nietypowy problem jak jest wilgotne powietrze taka mgiełka , to auto po pierwsze nie ma skuteczności hamowania bo niemal natychmiast po naciśnięciu mocniejszym na hamulec załącza się ABS na przodzie auta i auto nie hamuje tak jak powinno .Dodam że w lecie po konsultacji z Tomkiem , cały układ hamulcowy był nowy łącznie z regeneracja zacisków , pompą i serwo też wymienione .

Pedał raz jest twardszy , a na przykład po postoju już jest bardziej miękki , inaczej biorą hamulce , a co ciekawe za każdym razem tak samo , do zgaszenia i postoju auta , potem jest znów inaczej do następnego postoju.(raz lepsze , raz gorsze )

I cały czas miałem wrażenie że tył praktycznie nie hamuje , a teraz nagle zonk jeszcze z przodem.

Wykluczyłem już odległości czujników ABS , i nic mi nie przychodzi do głowy.

Ma ktoś jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może coś się zapowietrzyło? pedał miękki , a jak pózniej podpompuje sie to twardszy a przy hamowaniu znowu pedał ucieka , lub zablokowany być może któryś zacisk tloczek sie zacina i te hamulca jakby gumowate sie robią , jak tak miałem wszyscy pompa na pewno itp a tłoczek czasami sie przycinał sprawdz czy sie któreś koło nie grzeje albo na odwrót po shamowaniu które jest chłodne , to ze jak jest ślisko to abs się załączy to raczej normalne a pedał pod noga pulsuje wtedy ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się hamowało z wiekszych prędkości i to intensywnie to właśnie przód jednakowo gorący aż bez dotykania tarcz czuć , a tył letni tylko.

Hamulce nie trzymają , nie są zapowietrzone , bo po odpaleniu auta do zgaszenia i postoju są takie same, a po dłuższym postoju już są inne albo twardszy , albo miększy pedał i inna skuteczność niż poprzednim razem .

Jak na razie w moim regionie jeszcze nie ma przymrozków i się takie klocki zaczynają dziać , to jak będzie ślisko , to będzie trzeba się na autobus przesiąść :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyl nigdy nei bedzie ci sie grzal jak przod, porownaj wielkosc tarcz, okladzin klockow, powierzchni tarć a takze srednice tloczkow przod tyl... poza tym przod jest duzo bardzije obciazony w czsie hamowania, i wszystko samo ci sie odpowie na pytanie czemu przod sie grzeje a tyl nie

szukaj gdzie indziej przyczyny, moze klocki i tarze sa slabej jakosci, lubia wilgoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyl nigdy nei bedzie ci sie grzal jak przod, porownaj wielkosc tarcz, okladzin klockow, powierzchni tarć a takze srednice tloczkow przod tyl... poza tym przod jest duzo bardzije obciazony w czsie hamowania, i wszystko samo ci sie odpowie na pytanie czemu przod sie grzeje a tyl nie

szukaj gdzie indziej przyczyny, morze klocki i tarze są słabej jakości, lubia wilgoc

wszystko montowane dobrej jakości nie jakieś noname. ferrodo

a wcześniej miałem TRW kupowane w ASO i też było to samo (słaba skuteczność Hamulców)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany klocków na jakieś firmowe . Może być tak że te co masz są przypalone i nie chcą hamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego znam ból opisany w tym wątku , ale to nie ten objaw , a klocki , i tarcze są założone dobrej jakości Ferrodo i nie są przypalone , nawet na papierku przetarłem i dalej to samo ( przy innych też słabo hamuje, bez różnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam ferodo i zimmermany takze nie musisz mi mowic na temat jakosci :wink:

mimo to tak sie dzialo, w tym roku jeszcze nie zaobserwowalem takiego zjawiska.

---------- Post dopisany at 11:55 ---------- Poprzedni post napisany at 11:53 ----------

http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/problem-hamulcami-pierwszym-hamowaniu-259717/

Tutaj wiecej przypadkow :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...