grucha1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Koledzy mam pytanie czy od tych mrozów ( u nas -12) robi sie wam masło pod korkiem oleju? u mnie płynu od chlodnicy nie wżera wiec to raczej nie uszczelka, mysle ze to od mrozów. olej wymienialem juz z 1,5 roku temu. co o tym myslicie?
lukas551 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Silnik masz nie dogrzany.Pewnie krótkie odcinki robisz autem?
grucha1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 no niestety tylko krótkie odcinki. tu masz racje, wiec nie mam czym sie martwic
MaciekW. Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Śmignij sprzętem traskę z 30km i powinno zniknąć to świństwo spod korka
grucha1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 to jutro żone do szkoły bujne ma 20 km to coś pomorze
lukas551 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Niech jeszcze ktos sie wypowie na ten temat ale ja obstawiam to co napisalem:wink:
MaciekW. Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 to jutro żone do szkoły bujne ma 20 km to coś pomorze Dokładnie, zagrzejesz dobrze silnik, olej też złapie temperaturę i powinno być OK
Arturoo Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Silnik masz nie dogrzany.Pewnie krótkie odcinki robisz autem? dokładnie no niestety tylko krótkie odcinki. tu masz racje, wiec nie mam czym sie martwic no raczej jest ...jak będziesz miał tylko taki szlam to co będzie smarowidłem dla silnika ??
MarianekZg Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Małe przebiegi swoją drogą ale coś mi się kojarz że olej wymienia się co xxx km lub co roku Nie mam pewności w sumie bo ja wymieniam co 2,5 miesiąca
grucha1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 wiesz małe przebiegi autko ma wiec tak sie nie spieszylem z wymiana oleju, co prawda niedługo to już zrobie.także dogrzewam silnik i bedzie git
Gutterman Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 W książce serwisowej pisza zeby zmieniac co 15tys km. Ważność olejów: 5 lat Oleje silnikowe do sam. osobowych i ciężarowych oraz motocykli 2- i 4- suwowych. Oleje przekładniowe Dodatki do paliw (TDA, TBE) Preparaty silikonowe i penetrująco-smarujące (np. Bike Polish, Sillicon Spray, Motorcycle DWF, Spray Oil 4 in 1) Płyny czyszczące (np. Greentec Bike Cleaner, Technilcelan Floo/Fleet Wash (zaczerpniete ze stroby: Trwałość płynów eksploatacyjnych)
bartek1605 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 wymiana co rok lub max 15kkm W książce serwisowej pisza zeby zmieniac co 15tys km. Ważność olejów: 5 lat Oleje silnikowe do sam. osobowych i ciężarowych oraz motocykli 2- i 4- suwowych. Oleje przekładniowe Dodatki do paliw (TDA, TBE) Preparaty silikonowe i penetrująco-smarujące (np. Bike Polish, Sillicon Spray, Motorcycle DWF, Spray Oil 4 in 1) Płyny czyszczące (np. Greentec Bike Cleaner, Technilcelan Floo/Fleet Wash (zaczerpniete ze stroby: Trwałość płynów eksploatacyjnych) dane tyczą się olei/płynów w oryginalnych nieotwieranych opakowaniach
ivan1977 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Kondensacja pary wodnej normalne zjawisko
davidlive Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Krótko i na temat jak w reklamie. Wymień olej bo w nim jest już sporo wody, dogrzej motor i to pomoże. Inaczej zaczną się problemy i nie chcesz znać kosztów takich zaniedbań.
FELDZIOR Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Wymiana oleju nic nie pomoże!!! W kwestii kondensacji wody oczywiście! To proste, np. Wszystko co w czasie niskich temp. Wniesiemy do ogrzewanego pomieszczenia pokrywa się wodą w postaci tzw " zaparowania " noszący okulary wiedzą o czym pisze. W silniku występuje takie samo zjawisko! Jedynym sposobem pozbycia się "masła", przy niedogrzanym silniku, to poczekać do wiosny!!!,lub przejechać kilkadzisiąt kilometrów wtedy woda z silnika odparuje i problem zniknie na chwile
rafal9119 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 jak silnik trzymał by 90C caly czas to nie bylo by tego masla u mnie zawsze w kazdym silniku bylo i jest te 90 C i korek czysty .
danzan Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Mój ojciec ma to samo w Octavii, ten sam silnik. Gdzieś jest pęknięcie w głowicy, stąd te smarki. Takie informacje wspólnie znaleźliśmy na forach. Do oleju dolaliśmy takiego płynu mającego na celu uszczelnienie mikropęknięć i kisiel przestał się pojawiać.
spid1261 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 jak masz mleko pod korkiem przy mrozach to norma szczególnie jak robisz krótkie dystanse ja mam 8km do pracy i też miałem mleko, pojechałem w trase 350km w jedną stronę i ani grama mleka, teraz cieplejsze temperatury i też zero mleka jeśli oczywiście nie ubywa Ci płynu bo jak ubywa, słodkie spaliny, sztywne/twarde przewody od chłodnicy to mogą być objawy uszczelki
Arturoo Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Odpukać uszczelka mi nie straszna ...mi to mleko sie chyba nigdy nie pojawi , ja cały czas ciepłym autem jeżdżę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się