dbprezes Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witam wszystkich mam pewien problem Podczas jazdy na autostradzie przy 120 auto zaczyna mi rzucac na boki(pływa) lekko wyczuwalne na kierownicy Do pracy jezdzimy w 4 osoby z tego co wyczytałem to cisnienie powinno byc 2,6 tył 2,1 przód Opony zimowe GoodYeara UltraGrip 8 195/65/R15 Opony nowe kupione we wrzesniu 2013 Jaka moze byc przyczyna takiej niestabilnosci auta ---------- Post dopisany 29-01-2014 at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany 27-01-2014 at 22:12 ---------- Zapomniałem dopisac ze niedawno dołozyłem pod sprezyny gumy aby podwyższyc auto z przodu Czy to moze byc przyczyna niestabilnosci auta
lukas551 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 U siebie mialem zawieszenie 1BA (wysokie) i tez nie pewnie zachowywal sie na drodze.Jezeli czujesz ze tył Ci "pływa" sprawdz tuleje na belce:whistling:
dbprezes Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 a jak w prosty spsób sprawdzic amortyzatory aktualnie jestem teraz w niemczech i nie mam mozliwosci sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej
Klejk Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 kolego ja am podobnie.. na prostej nie jestem pewien czy go czuje na kierownicy.. a w zakrecie mam uczucie jakbym jechal po lodzie... ale wiem napewno ze musze w pierwszej kolejnosci sprawdzic zbierznosc... tak mi powiedzieli na stacji diagnostycznej
dbprezes Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 jutro podam wartosci jakie wyszły ma przegladzie w zeszłym roku
Dejzor Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Amortyzatory najlepiej sprawdzić wizualnie, ale podejrzewam ze nie masz jak ew. teraz wyjac amora. Ja miałem wylany, a na stacji pokazywało że są ok. Co do gum, to jak najbardziej mogą dawać taki efekt. Tak samo 2 niejednakowo zużyte amortyzatory założone na tą samą oś.
dbprezes Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 auto kupiłem niedawno. Przed kupnem podjechałem na stacje diagnostyczna i gosciu zrobił mi mały przeglad I chyba mamy winowajce tuleje tylnej belki Jakiej firmy polecacie Febi czy Lemforder
enzo83 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 auto kupiłem niedawno. Przed kupnem podjechałem na stacje diagnostyczna i gosciu zrobił mi mały przeglad I chyba mamy winowajce tuleje tylnej belki Jakiej firmy polecacie Febi czy Lemforder Wszystko zależy od tego,ile możesz przeznaczyć na ten cel pieniędzy.Febi to wydatek ok.100PLN za komplet,a Lemforder ok.180PLN.Ja osobiście wymieniłem na Febi i póki co wszystko OK.
Dejzor Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 A ja natomiast polecał bym Ci lemfordera - wymienisz raz i masz spokój do konca aż sprzedasz auto. Jest z tym troche zabawy i moim zdaniem lepiej zainwestować te 80zł więcej za szt, niż potem znowu wymieniać np po 2 latach. Jest to stosunkowo rzadka operacja dlatego można sie poświęcić. Nie twierdze że febi to zła firma, ale poczytaj na internecie albo wątki na ten temat na forum. Wiekszość jest zdania, że lepiej raz a dobrze czyli lem. Wybór jednak należy do Ciebie - zrobisz jak bedziesz uważał
pioteros Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 tylko lem, tym bardziej ze jest to dosyc wazny element w aucie na tylnej osi
dbprezes Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 ile tys mogą pojeżdzic oryginale tuleje
wojtek13001 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Ja od jakiś 3 lat mam założone tuleje ruville i jak na razie są ok. A sprawdzić je można w ten sposób że kładziesz jakieś 30 cm. przed i za kołem po cegle wchodzisz do kanału i ruszasz samochodem w przód i w tył żeby mocno najeżdżał kołem na te cegły i wtedy obserwujesz co się z nimi dzieje, a w ogóle jak tuleja jest zerwana to widać gołym okiem jak podniesiesz auto na lewarku i poruszasz belką góra dół. A jak się komuś nie chce czołgać pod samochodem to niech jedzie na szarpaki
s27 Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 lemfordera kup i zapomnij o temacie ale problemem niestabilności mogą być gumy które założyłeś w sprężyny
dbprezes Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Opublikowano 16 Lutego 2014 A jak samemu zdiagnozowac uszkodzenie tuleji oprócz uczucia pływania auta na drodze Guma na tulejach becie popękana ???
s27 Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Ja wymieniłem mimo że była Ok Różnica w stosunku do nowej była na wytartych ogranicznikach co skutkuje większym luzem na belce, sprawdz rok na tulejkach i jeżeli nie były wymieniane to warto wymienić, koszt jak się nie mylę to około 100 zł za 2 szt.
dbprezes Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 Byłem dzisiaj na szarpakach i gosciu powiedział ze gumy na tulejach sa leko oberwane a reszta auta jest dobrym stanie Mówił też że może być to wina żle ustawionej zbieżnośći ale stawia bardziej na te tuleje Oraz kazał mi kupic pełne tuleje bo sa lepsze a teraz sa oryginalne nazwane przez niego "ażurowe" maja jakieś rowki Jade jutro do mechanika i sprawdzi mi (łyżka) przednie zawieszenie Wymieniłem tuleje w tylnej belce Kolega mi mowił ze trzeba ustawiac zbieżność To prawda ????
s27 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Pełnych tulei bym nie zakładał - mogą być problemy, jaką geometrię chcesz ustawiać ??? brak możliwości regulacji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się