Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciekający olej alt,wymiana uszczelki pomocy!!!


robek-20

Rekomendowane odpowiedzi

jak 0.5/1000 to według książki prawidłowe wskazanie

---------- Post dopisany at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany at 19:51 ----------

w praktyce jednak jest to jednak nieco upierdliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za poprawę chodziło mi o max 15 tkm . Ja zalałem na wymianę castrola 10W40 (bez turba uważam ze 5W40 mija sie z celem) wiem ze niektórzy mówią ze to lipa oleje ale jakoś leci 6000 zrobione 200ml dolane tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego olej 5w40 mija sie z celem??

---------- Post dopisany 07-03-2014 at 14:33 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2014 at 17:35 ----------

dlaczego olej 5w40 mija sie z celem??

oto przytaczę pewien cytat

"...Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku. Olej o lepkości letniej „30” podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”.

W efekcie olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”. Wielu mechaników postawionych przed takim dylematem radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej."

dlatego sądzę że zmiana ma duże znaczenie a nie koniecznie mija sie z celem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szukam i nie mogę znaleźć tego pękniętego ustrojstwa :P na czwórniku.

Może ktoś poratuje jakimś zamiennikiem lub podzieli się własnym rozwiązaniem.

Myślałem o wywaleniu tej pękniętej tulejki ale wtedy nie sięga ta gumowa harmonijka :(

h4wy5dml.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na allegro rury ssącej - oryginał z demontażu kosztował jakieś grosze, czwórnik w ASO kosztuje jakieś 40 pln. Gorzej z pozostałą częścią odmy (rura zakonczona gruszką) - w ASO ok. 170 pln, na allegro ok. 120 (za nową) a i używane można trafić.


dlaczego olej 5w40 mija sie z celem??

---------- Post dopisany 07-03-2014 at 14:33 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2014 at 17:35 ----------

dlaczego olej 5w40 mija sie z celem??


oto przytaczę pewien cytat
"...Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku. Olej o lepkości letniej „30” podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”.
W efekcie olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”. Wielu mechaników postawionych przed takim dylematem radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej."

dlatego sądzę że zmiana ma duże znaczenie a nie koniecznie mija sie z celem...

miałem wlany 5W40 i niestety w silniku ALT, poza wyciszeniem i lekkim rozruchem na mrozie, to miałem same problemy. Czujnik poziomu oleju wariował, oleju ubywało...ale po wlaniu dobrego 10w40 jest spokój. Z tą ochroną silnika to bym nie przesadzał. Niektórzy twierdzą, ze konstrukcje typu ALT powinno się zalewać półsyntetykiem. Ten silnik nie należy do grupy silników ścisłych. Ford i Volvo mają konstrukcje wymagające bardzo rzadkich olejów, których nie ubywea nawet po przejechaniu od wymiany do wymiany ani trochę. Ale VW/Audi to już co innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a podał byś kolego przy jakich olejach oraz ich parametrach jakie miałeś zuzycie ? czy to jest faktycznie duzy skok miedzy 5w-40 a 10w-40, czy zuzycie faktycznie spadło. Z tego co pamietam to w kwietniu tego roku byłeś za motule 5W40 x-cess albo Liqui Moly. Mam tez pytanie czy jest na tym forum może ktoś kto ma do sprzedania wlasnie rure zsącą czy też odme? Jest może dział z uzywanymi częściami czy tylko allegro i inne portale wchodzą w gre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a podał byś kolego przy jakich olejach oraz ich parametrach jakie miałeś zuzycie ? czy to jest faktycznie duzy skok miedzy 5w-40 a 10w-40, czy zuzycie faktycznie spadło. Z tego co pamietam to w kwietniu tego roku byłeś za motule 5W40 x-cess albo Liqui Moly. Mam tez pytanie czy jest na tym forum może ktoś kto ma do sprzedania wlasnie rure zsącą czy też odme? Jest może dział z uzywanymi częściami czy tylko allegro i inne portale wchodzą w gre

miałem wcześniej wlany Motul 6100 Synergie+ 10W40 i problemów nie było, zużycie oleju ok. 300ml/12000km. Potem przeszedłem na Motula x-cess 5W40 kierując się troską o zdrowie silnika, silnik zużył 1litr/12000km. Wiem, ze jak na silnik ALT to i tak mało, ale jednak różnica jest (3 razy więcej to jednak coś). Poza tym przy wspomnianym 5W40 wariowała kontrolka OIL MIN. Teraz mam znowu zalany Motul 6100 S+ i po przejechaniu 4000km problemów nie ma żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ponieważ ciężko zdobyć kompletny używany przewód ssący, a kupno nowego jest bez sensu to

domowym sposobem udało sie zreperować pęknięcia za pomocą termokurczki. Hardcorowo ale działa :)

cu5umijw.jpgcmny3k6j.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra myśl, u mnie w tym miejscu nie ma tej "harmonijki" jaką Ty miałeś tylko jest po prostu zwykły gumowaty przewód, który niestety też muszę wymienić razem z tym zaworem odmy(czwórnikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze koszulki termokurczliwe sa do kabli energetycznych, maja grube scianki a do tego od srodka klej ktory aktywuje sie gdy podgrzewasz koszulke. Dzieki temu masz grube solidne polaczenie a do tego uszczelnione klejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może być dobry pomysł, zwłaszcza jeżeli chodzi o uszczelnienie połączenie miedzy rurą ssącą a czwórnikiem. Tam lubi gromadzić się olej i połączenie czasami jest mokre od oleju. ja próbowałem owinąć to miejsce taśmą termokurczliwą ale słabo to szło bo trochę ciasno


a da się później taką rurkę ściągnąć w razie potrzeby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurkę z czwórnika da sie ściągnąć ale termokurczkę opalamy z czuciem.
Najlepsze termokurczki tak jak pisze benyA4 te pod kable, klej dodatkowo ładnie trzyma.

Wyciek oleju w okolicy rozrusznika. Ponieważ wszystko w okolicy jest 'spocone' olejem to nie mogę jednoznacznie ocenić skąd to cieknie.
Miał może ktoś już taki przypadek ?

j6c4bwti.jpgckh42c34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zarzygany cały silnik od dołu. Nie wiedziałem skąd się leje, aż do czasu gdy naciąłem się na zawór wysokiego ciśnienia oleju, montowany na silniku od strony grodzi, akumulatora. Zawór zmieniałem na nowy bo silnik klekotał na gorąco.

Gdy zmieniałem ten zawór, to zauważyłem, że spod niego jest wszystko usmarowane olejem.

Siedziałem więc calutki dzień pod samochodem i myłem cały silnik, skrzynię i wszystko inne od spodu gdzie tylko weszła ręka ze szczotką i gorącą wodą z ludwikiem lub wszedł śrubokręt płaski ze szmatą. Każdą część, zakamarek. Teraz od spodu mam tak czysto, że dół mi się bardzie podoba niż góra - nadwozie.

Niestety. Żaden mechanik, żaden warsztat Ci tego nie umyje. Nikt nie będzie się paprał w brudzie, szorując wyciek oleju po wszystkim.

Myślę, że to jest przyczyną, aczkolwiek, z tyłu silnika, obok zaworu, jest tzw. simering, który montowany jest na uszczelniaczu między mostkiem silnika, a głowicą. Jest to ta część silnika, którą rozkręca się podczas wymiany z kolei wariatora, napinacza łańcuszka rozrządu oraz samego łańcuszka rozrządu. Simering musi być zamontowany ponieważ trzeba zaślepić czymś ten wymieniony przeze mnie otwór. Otwór ten jest lustrzanym odbiciem otworu, do którego montowany jest zawór wysokiego ciśnienia oleju. Ma to pewnie związek z samochodami, które produkowane są na rynek do angli z kierownicą po prawej stronie. Wówczas podzespoły silnika montowane są po drugiej stronie. Z uwagi na takie podejście, otwór nie wykorzystany musi być zaślepiony.

Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd, pisząc o tym simeringu. Nie mniej jednak z niego mi się również lało.

Przychodzi czas, w którym należy również wymienić uszczelki i inne tego typu uszczelnienia, bo i one z czasem od wysokiej temperatury parcieją, zmieniają swoją objętość.

Aby sprawdzić dokładnie, należy wspomóc się lusterkiem, np. od lalek. Podejrzeć wówczas można dokładnie co się dzieje od strony grodzi silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Jak odkręcić koło wałka zaworów i wymienić simmering?

Przy okazji wymieniam rozrząd

proszę o pomoc

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zlał olej i wymienił najlepiej na nowy, z płukanką teca, tak jak zawsze robie przy wymianie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KaKop1984 napisał:

Czy przy wymianie uszczelki należy wcześniej zlać cały olej ?

Przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów? A po jaki grzyb?:facepalm:

 

11 minut temu, Olgierd93 napisał:

Ja bym zlał olej i wymienił najlepiej na nowy, z płukanką teca, tak jak zawsze robie przy wymianie ;)

Super rady, a tec to pewnie jedyny słuszny producent płukanek, który magicznie czyści silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KaKop1984 napisał:

Czy przy wymianie uszczelki należy wcześniej zlać cały olej ?

Nie spuszczaj. A jak będziesz chciał płukać silnik to dolej do oleju ropy - wyjdzie taniej (jakieś 20 razy taniej), a efekt podobny - prawie żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...