Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zawór n75 - gdzie się znajduje ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie, komp pokazał błąd tego zaworka. mam 1.8t 150km. Gdzie znajdę ten zaworek stojąć na przeciwko silnika ? Z góry dziękuję za informacje,.

Opublikowano

Na gumie ktora idzie z obudowy filtra powietrza do turbo.

20130813_194259_1_1.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

n75_1.jpg

A tak wygląda.

Opublikowano

Witam,

mi również komputer pokazał błąd zaworka n75. Mam pytanie czy jest ktoś na forum z okolic Krk abym mógł podjechać albo umówić się gdzieś w celu podmiany zaworka i sprawdzeniu czy to faktycznie on czy coś innego. Auto generalnie nie ciągnie tak jak powinno. Ma straaaszną turbo dziurę. Na przykład gdy przytrzymam go na jedynce tak na 2.5 tys czy 3 tys i utrzymam te obroty przez 2, 3 sekundy to idzie jak wściekły a jak ruszam normalnie to zaczyna ciągnąć od 4.5 tyś. Nr mojego zaworka to 058906283 c.

Opublikowano

mozesz miec uszkodzony n75, podmień od kogoś i będzie jasne

Opublikowano
mozesz miec uszkodzony n75, podmień od kogoś i będzie jasne

zgadzam sie...ja kiedys u siebie tez stwierdzilem totalny spadek mocy..wykrecilem ten zaworek i rozcielem,wymylem,przedmuchalem sprezarka i auto zupelnie inne..turbine wlacza od okolo 2tys

na wszelki wypadek podmienilem z TT-ki i okazalo sie ze chodzi DOKLADNIE tak samo a wiec operacja wyszla pozytywnie z tym ze itak zostawilem ten od TT bo jednak fabrycznie poskladany co pewnie za X czas zmusi itak do wymiany lub rozciecia:)

Opublikowano

"Witam,

mi również komputer pokazał błąd zaworka n75. Mam pytanie czy jest ktoś na forum z okolic Krk abym mógł podjechać albo umówić się gdzieś w celu podmiany zaworka i sprawdzeniu czy to faktycznie on czy coś innego."

"mozesz miec uszkodzony n75, podmień od kogoś i będzie jasne"

Tak tez napisałem i dlatego pytałem czy jest ktoś w okolicy Krakowa.

Opublikowano

Sprawdź dokładnie całą instalacje która biegnie od tego zaworka, u mojego teścia jeden kabel sparciał od wtyczki i miał te same objawy.

Opublikowano

Sprawa się wyjaśniła. Zamówiłem w salonie nowy zaworek, ale okazało się ze mój jest sprawny natomiast jeden z przewód pd wtyczki został przerwany. Po naprawie turbo odżyło i audiczka zaczęła jechać :) Tak więc jeśli ktoś potrzebuje zaworek to mam nowy do odsprzedania. Pozdrawiam

Opublikowano

kosztował niecale 230zl i tyle bede chcial

Opublikowano

Cześć, podepne się do tematu bo szkoda zakladać kolejny temat o tym zaworku. Mam błąd zaworka N75, zaworek jest nowy ori a turbina ładuje 0,3bar. Gdzie mogę szukać przyczyny błędu tego zaworka? czy jest coś co może wpływać na jego pracę czy bardziej iść w stronę dokładnej kontroli wiązki?

Prócz błędu zaworka mam jeszcze błąd P1118 Przerwa w obwodzie grzania sondy - prawa strona za katalizatorem czy ten błąd w jaki kolwiek sposób może wpływać na pracę turbiny? Wątpię że tak jest ale wole się upewnić

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak dokładnie bład? przerwany obwód? to raczej musisz sprawdzić wtyczkę i wiązke. We wtyczce na jednym pinie powinno byc 12v.

Opublikowano

17956 - P1548 - Zawór elektromagnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania, przerwa w ciągłości przewodu. Kabelek moze byc przerwany?

Opublikowano

17956 - P1548 - Zawór elektromagnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania, przerwa w ciągłości przewodu. Kabelek moze byc przerwany?

Jak n75 sprawne i ma prawidłowy opór to wyglada że coś nie tak obwodem.

Opublikowano

Apropo obwodu ;)

IMAG0912.jpg

Auto odzyskało wigor ale ładuje tylko 0,5bara czuć że ciągnie do przodu ale to jeszcze nie to..

Z błędów zostały tylko błędy lambdy P1118 - grzanie sondy i P1114 resistance too high

Opublikowano

u mnie wyglądało to tak samo. i nawet ten sam przewód mi poszedł. A co do zaworka to już ogłoszenie nieaktualne.

Opublikowano

Mam też podobny problem, moje audi BFB raz jeździ jakby miało fabryczne 163km a raz jakby miało około 120.. czy to może być wina tego zaworka? Po podpięciu do kompa nie pokazuje zadnych błędów.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ja mam pytanie czy zawór o numerze 028 906 283 J powinien współpracować z silnikiem AEB? Z tego co widzę to jest od 1.9tdi...

Podłączone to jest tak, króciec pod wtyczką do gruchy, ten po przeciwnej stronie do turbiny, a ten idący gdzieś tam w bok jest zaślepiony. Turbo mi ładuje max 0,2 bara, wskaźnik mam wpięty w wężyk od kolektora ten z przodu silnika. Kiedyś odpinałem wężyk od gruchy to turbo wstawało wcześniej ale nie miałem wskaźnika więc nie wiem jakie dawało doładowanie.

Aha, zaworek podpięty na krótko do akumulatora cyka

Edytowane przez Filip?ysy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...