Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne zachowanie po zmianie rozrządu


witus83

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Opiszę swój problem z moim B7...szukałem podobnych i ciężko jakoś.

Więc...tydzień temu pojechałem do mojego zaufanego mechanika wymienić rozrząd. Wszystko poszło pięknie, gładko, rozrząd założył a podczas wymiany stwierdził że mógł być przestawiony lub pasek lekko rozciągnięty. No nic...w czasie powrotu do domu wszystko było ok...zero problemów. Po kilku dniach wybrałem się w niewielką trasę...600 km. Zdawało się że wszystko jest w najlepszym porządku.

Wróciłem z trasy i w następnych dniach kręcąc się po mieście zauważyłem że gdy tylko wskazówka temperatury lekko się podniesie, zaczynają mi falować obroty. Odczuwalne to było nawet w kabinie więc wkurzało niesamowicie. Usiadłem do forum i padło na synchronizację wałków rozrządu. Tak też się stało...po podłączeniu kompa synchronizacja była ok +4. Czytając forum nastawiłem się że ma być 0.0 więc tak długo mechanik ustawiał aż było równo 0.0 (na wolnych obrotach). Sprawdził przy okazji PD (pierwszy miał skoki od +0,3 do nawet 1,3 ale niby cały czas w granicach normy). Podczas wczorajszego powrotu z ustawiania, samochód zaczął przerywać, jakby delikatnie coś go odcinało. Zauważalne to było przy wyższych obrotach szczególnie, potem już nawet przy spokojnej jeździe. Podczas szarpania, zjechałem na bok, zrzuciłem na wolne obroty to falowały jeszcze mocniej niż przedtem. Dzisiaj rano wsiadam do auta a ono nie chce zapalić (do tej pory paliło za pierwszym razem nawet przy dużych mrozach). Kręciłem dłużej i jakby łapało i nic. Po 4-5 próbach załapało...i falowanie znowu jest...samochód jest mułowaty i wyraźnie brakuje mu mocy. Nagrzał się trochę i po zgaszeniu zapalił za pierwszym razem. Dodam tylko że przerywanie nie dzieje się non stop, czasem po prostu zanika. Nie wiem czy to istotne ale mój mechanik stwierdził że auto ma bardzo gryzące spaliny (miało od początku takie i nic się z nim nie działo aż do teraz więc nie wiem czy to ma wpływ). Nie wiem czy to możliwe że wymiana rozrządu i początek tych problemów to czysty przypadek?

Sprawdzaliśmy z moim mechanikiem większość parametrów silnika (dawka paliwa, EGR też chyba-nie znam się za mocno, PD).

W każdym razie mój mechanik ma duże doświadczenie w VAG, jeżdżę do niego od zawsze i jest zaufany.

Pomóżcie...jaka może być przyczyna takiego zachowania auta.

Dzięki za wszelką pomoc i sugestie.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może twój mechanik tylko ustawił wałek zaworów ssących, a wydechowy który napędza pompowtryski nie ustawiał. Ja w moim aucie też miałem złą synchronizację i w pierwszej fazie po ustawieniu wałka ssącego na 0,0 było jeszcze gorzej, dopiero jak ustawiłem wałek wydechowy jak należy to wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech sprawdzi wałek od wtrysków. U mnie tylko ten wyregulowałem i pomogło. On steruje wtryskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mechanikowi aby pokombinował wałkiem wydechowym około 2mm w prawo go przekręcił i sprawdzajcie jeśli lipa do wrócic do pkt 0 i 1-2mm w lewo walek cofnac. wałek wydechowy przekazuje ruch na wałki od sterowania pompowtryskami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jesteś z Gdańska. O ile twój mechanik założył dobrze pasek i jest możliwość regulacji na fasolkach w kołach, to mógłbym luknąć i Ci ustawić jak jest przestawiony. Na czuja trochę w prawo lub w lewo to się ustawiało zapłon lub gaźnik w wysłużonym maluchu. Trzeba pożyczyć od "koleżanki małżonki" lustereczko, potem albo ori blokada lub dwa wiertła fi 6,0 i będzie ustawienie jak na lini montażowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu http://www.zagazuj.pl/dane/Ustawianie%20kata%20synchronizacji%20PD%20Pompo%20wtryski.pdf masz pdf-a z dokładnym opisem ja wykonać synchronizację.

Opis dotyczy wersji 8V ale stosując się do niego przy 16V ustawiasz prawy wałek stojąc przodem do silnika (strona ssąca).

Lewe koło ustawiasz według znaków już dobrze ustawionego koła prawego.

W kołach znaki są w formie otworów, muszą być tak samo ustawione względem ząbków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu http://www.zagazuj.pl/dane/Ustawianie%20kata%20synchronizacji%20PD%20Pompo%20wtryski.pdf masz pdf-a z dokładnym opisem ja wykonać synchronizację.

Opis dotyczy wersji 8V ale stosując się do niego przy 16V ustawiasz prawy wałek stojąc przodem do silnika (strona ssąca).

Lewe koło ustawiasz według znaków już dobrze ustawionego koła prawego.

W kołach znaki są w formie otworów, muszą być tak samo ustawione względem ząbków.

Dokładnie tak jak pisze Paweł. Niby prosta robota, ale niektórzy piszą mało wyraźnie bo ktoś im ustawiał a nie ustawiali sobie sami, albo mylą wałek ssący z wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana...okazało się że wałek wydechowy ustawiony był idealnie na 0 stopni za to wałek zaworów ssących wyczyniał cuda :)

Auto dostawało zbyt bogatą mieszankę no i działy się cuda...

Problem rozwiązany...

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC I WSZELKIE SUGESTIE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Takie wyniki z bloków są złe bo nie jest wartość 0,0

---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:39 ----------

Bloki.jpg

---------- Post dopisany at 10:45 ---------- Poprzedni post napisany at 10:41 ----------

i trzeba je wyregulować czy można z tym żyć

Co może to powodować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja synchronizacji to około 30 minut jak się wie co się robi.

Masz jakieś niepokojące efekty ?

Odpowiedz sobie sam czy z tym żyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się wie jak się to robi to się za to bierze pieniądze :)

Ja mam VAGCAN Pro i dwa wałki zamiast jednego i troszkę boję się tego ruszać.

A chodzi mi o to że jak jest +1 to jest wyprzedzenie wtrysku o 1stopień czy opóźnienie

---------- Post dopisany at 23:45 ---------- Poprzedni post napisany at 23:42 ----------

i o co chodzi z tymi kątami w bloku 4 jeden to 5stopni drugi prawie 4 a trzeci 1 a powinien być 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1 oznacza wyprzedzenie o 1 stopień.

U Ciebie jest + 1.09 więc nie jest źle i jest w normie która stanowi od -3 do +3 stopnie.

Jak nie masz typowych objawów sporadycznego drgania silnika na wolnych obrotach, gryzących spalin to nie musisz tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłem troszkę i stwierdziłem ze mój silnik jest niereformowalny

---------- Post dopisany at 08:35 ---------- Poprzedni post napisany at 08:31 ----------

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

---------- Post dopisany at 08:42 ---------- Poprzedni post napisany at 08:35 ----------

Tak więc po wymianie rozrządu już miałem 1,49 na zgaszonym silniku.

Wymieniał osobiście p. Marek z Masters Tuning w 2012 i nic się nie zmieniło na zgaszonym silniku nadal mam 1,49

A kąt skrętu przynajmniej u mnie jest odporny na kręcenie tym kołem od rozrządu

---------- Post dopisany at 09:02 ---------- Poprzedni post napisany at 08:42 ----------

20140223_065309.jpg

20140223_071756.jpg

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ----------

może ktoś wrzucić dane dla silnika BRD dla grupy 1 i 4 przy nagrzanym silniku do 80 stopni C dla włączonego silnika i wyłączonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym (lewym -patrząc od przodu auta) kołem możesz sobie kręcić i tak na vagu ci nic nie pokarze, bo czujnik położenia walka rozrządu jest na prawym.Wyżej masz jak to ustawić. Chyba ze się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym (lewym -patrząc od przodu auta) kołem możesz sobie kręcić i tak na vagu ci nic nie pokarze, bo czujnik położenia walka rozrządu jest na prawym.Wyżej masz jak to ustawić. Chyba ze się mylę.

Masz rację kolego. Czujnik jest na prawym, ale najważniejsze to idealne ustawienie lewego wałka, którego nie ustawisz dobrze jak prawe nie jest na 0,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, kąt synchro to nie to samo co kąt wtrysku i kręcenie wałkami tego drugiego bezpośrednio nie zmieni.

Kąt synchro jest zależny od ustawień wałków ( zależność kątowa pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu ) i ma znaczenie do zachowania włściwych faz rozrządu.

Kąt wtrysku, kąt zapłonu zależą tylko od programu sterującego pompkami, ( są one uruchamiane elektrycznie, elektrozawór w pompce się zamyka zawór i paliwo nie idzie w przelew, tylko w rozpylacz ):whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wczoraj ustawiłem na 0 . Silnik jak drgał tak drga . Miałem problem z blokadami bo bardzo ciasno wchodziły .

Zrobiłem logi proszę o komentarz .

13:28:41 Group 004: Pump-Jet Valves

882 /min Engine Speed (G28)

0.0 °BTDC Injection Start (specified)

6.6°KW Injection Duration (specified)

0.0°KW Torsion Value

13:28:41 Group 023: Injector Switch Time Deviation

-55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1

-59.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2

-48.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3

-55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

13:28:41 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)

-0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1

0.02 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2

0.28 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3

0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

jeszcze ma pytanie jak zdejmę pokrywę zaworów trzeba zmienić uszczelkę na nową , chcę sprawdzić brodki , czy są

na swoim miejscu.

dziękuję za pomoc walczę dalej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.jpg

---------- Post dopisany at 16:39 ---------- Poprzedni post napisany at 16:38 ----------

Dobra ustawiłem jeden na 0,0

---------- Post dopisany at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:39 ----------

Jak wyregulować drugi wałek??

Czy może ktoś wie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zablokuj ten który ustawiłeś wiertłem fi 6.0 (trzonem wiertła), a w drugim kole poluzuj te trzy śruby na klucz 13 i tak kręć śrubą centralną by drugie wiertło luźno weszło w drugie koło. Musisz posłużyć się małym lusterkiem by znaleźć miejsce otworów.

---------- Post dopisany at 18:22 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ----------

Musisz zablokować tak ja na obrazku. Jak nie masz oryginalnych sworzni do blokowania użyj wierteł. Wiertła muszą wchodzić bez oporów dosyć głęboko.

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20140223_190947.jpg

20140223_191040.jpg

20140223_191118.jpg

---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:40 ----------

Wszystko się udało Dziękuje Bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...