Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AHU- zwiekszenie mocy do okolo 120 PS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czego oczekiwac od wtryskow asv/program/kolektor awx/ turbo awx. Oczywiscie w ahu pozdrawiam.

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

z 110 na 120-125 sam program moim zdaniem wystarczy.... poza tym nigdy serii ten motor nie ma, zawsze jakiś bonus jest

Opublikowano

110km w bonusie miewa te 10km dzięki wtryskom które dają więcej niż powinny na skutek ich wyeksploatowania, a nie na skutek nie wiadomo czego, wsadź nowe ori wtryski i może nie być bonusa, z 110km standardem jest 140km po czipie, +/-5km w zależności od stanu motoru i osprzętu

Opublikowano

Takie szybkie pytanie Dlaczego nie warto zmieniać na 216 ktore są wieksze ?? czy jest sens zmiany seryjnego kompa 16 bit w ahu na kompa od cupry / ibizy / leona ?? z koncówka 012 ?? programowanie po kablu zawsze lepsze

Opublikowano

jak by podmiana kompa była taka prosta to już dawno każdy by miał 012

Opublikowano

jak by podmiana kompa była taka prosta to już dawno każdy by miał 012


Trzeba troszkę podłubać i komp podchodzi P&P :)
Opublikowano

no to jak podłubiesz i ecu 012 będzie wszystko działało ok nie zapomnij się pochwalić co by inni poszli w twoje ślady

turbo jest ograniczeniem, dlatego 216 nie dadzą nic lepiej niż dadzą 205 110km

jeżeli nie planujesz zmieniać turbo bez sensu jest wsadzać tłok 11mm, spalanie wzrośnie bo większy tłok to większe opory a mocy z tą turbinie nie da nic więcej, jak już to wato wsadzić cała pompę ze 110km a przynajmniej fale, fala ahu+tłok 11mm da podobny efekt co fala 110km+tłok 10mm tylko na tym drugim gazy spalinowe będą z większym impetem atakować turbo

Opublikowano

Pomiędzy fala z ahu i afn nie ma żadnej różnicy mam obie w szafce i mają nawet ten sam nr. Przy głowiczce 11mm spalanie wcale nie wzrasta. Założyłem razem w wtryskami 216 i różnicy w spalaniu nie widzę ale jedzie na każdym biegu

tapnięte eS Czwórką

Opublikowano

na pompie ahu z wtryskami firad 225 silnik palił mniej o 0,5L, po założeniu hybrydy 11mm i moc i spalanie zmieniło się diametralnie, spalanie wzrosło o 0,5L, moc o 50km! i ponad 100Nm, tyle dała zmiana pompy, zaznaczam że pompa ahu była zdrowa nie żaden trup, może jak bym dalej jeździł na pół gwiazda na 11 może spalanie było by powiedzmy o 0,2L tylko większe, przesiadkę z pompy afn na ahh też doświadczałem na podstawie setek tysięcy km i hektolitrów paliwa jak wszystko o czym piszę i spalanie też po zmianie na ahh wzrosło także nie pisz głupot, może dla ciebie 0,2-0,5L nie zauważyłeś bo to żadna różnica, ale nie dla mnie, wykręcić max moc nie jest tak trudno jak zrobić tak by auto paliło zadziwiająco mało pomimo dużej mocy, pewnie dorwałeś szrota 11 stąd spalanie nie wzrosło ale i pewnie moc też tyle wzrosła co kot napłakał

fala ahu DE015 i afn DE110 to dwie rożne dale..., ta druga jest o 1mm wyższa bardziej agresywna, dzięki czemu generuje większe ciśnienie do 1200bar, ahu do 1000bar, jaki sens jest wsadzać tłok 11mm skoro tłok 10mm w zupełności zaspokoi zapotrzebowanie do 150-160km, tylko po to by mieć się czym chwalić przed kolegami? :)

właśnie zajmuje się 90km 1z który miał tłok 11mm, kazałem wsadzić fale de110 i tłok 10mm i moc nie uległa zmianie, ani nie spadła ani nie wzrosła, auto przestało dymić przesadnie i kultura pracy silnika się poprawiła, teraz zawitało tam turbo 130km także chyba znowu zawita tłok 11 :)

Opublikowano

Poprawie Cię troszkę kolego fala nie jest wyższa na pewno tłoki 10 i 11mm są jednakowej długości więc nie mogą sie różnić fale w najwyższym punkcie jedynie różnica jest w długości tych "górek" na fali. Posiadam tera 2 glowiczki z falą de125 chyba jedna z najdłuższych jaką spotkałem. I masz rację dla mnie wzrost czy spadek spalania o 0.5l to śmieszna cyferka dlatego nieznaczna. Bo kto przy tuningu szuka oszczędności?

tapnięte eS Czwórką

Opublikowano

Mnie chcesz poprawiać :)

zanim znowu napiszesz coś zabawnego weź suwmiarkę do ręki i zmierz dwie najbardziej znane fale z pompy 10 i 11, czyli de110 i de143, ja nawet bez suwmiarki potrafię dostrzec że są różnej wysokości no ale może mi się tylko wydaje :)

de125 za darmo bym nie chciał :)

jeżeli ktoś nie szuka oszczędności to nie kupuje 1,8 1,9, mi przy upalaniu non stop pali 6L, max 6,2L, inne aut przy tej mocy i tym stylu jazdy z 12-15L, także sam widzisz można i mieć moc i oszczędne auto, można mieć tez muła smoka :)

Opublikowano

Mam pompe z ahu w której fala była identyczna co w moim afn i kupiłem pompę z ducato z głowiczką 11mm i w nim również spotkałem tą samą falę więc już nie wiem co o tym sądzić ta fala to de609. Te de125 mają łagodne górki więc nie wiem która lepsza ta ori z afn czy de125. Wszystkie fale z tych co miałem miały tą samą wysokość górki różniły się tylko jej długością.

tapnięte eS Czwórką

Opublikowano

ahu ma fale de015, afn de110, inaczej nie może być, im ostrzejsza fala i wyższa tym lepiej

Opublikowano

na pompie ahu z wtryskami firad 225 silnik palił mniej o 0,5L, po założeniu hybrydy 11mm i moc i spalanie zmieniło się diametralnie, spalanie wzrosło o 0,5L, moc o 50km! i
przy jakim turbo to osiagnąłeś ?? i jakiej hybrydy ?? 11 na podstawie ahu ?
Opublikowano

turbo awx, z pompą AHU i wtryskami 225 pomimo max ciśnienia w pompie brak dymu przy 1,1bara, z bólem ta pompa 110km generowała z tymi wtryskami, po zmianie pompy na 11 przy 1,45bar dym, po zmianie turbo na hybryde awx 1,65bar dym znośny, po zmniejszeniu ciśnienia w pompie dym ok

pompa korpus 115B czyli nowsza wersja korpusu afn, coś miedzy afn a ahh, nastawiacz kąta AHH, fala AHH, springi podsadzenie i głowica reno, norniki AHH, nastawnik AFN, w brew jakiejś tam opinii ze te springi są za wysokie i pękają przy wysokich obr u mnie po 20tys km częstych skoków do 4500obr nic się nie dzieje, ale pomimo tego odradzam je bo stawiają większe opory toczenia a co za tym idzie auto więcej pali, wczoraj jak straciłem trakcje pomimo że od razu nogę z gazu zdjąłem to i tak obroty na 4700 wskoczyły, jeszcze zanim zawitały tam wtryski 225 były zamontowane ori bosch AXG i pomimo czipa tam100km nie było, ale to było od razu po montażu silnika ze szrotu, silnik był trupem, po 10tys km odzyskał w miane normalną moc, powiedzmy na 1000km 5-10km mu przybywało tak z niczego, widocznie długo leżał na szrocie no po wałku rozrządu widać że silnik w stanie agoni, wałek był powyszczerbiany każda krzywka, obecnie generuje 175km, powinien koło 200 ale nie chce, kompresja po 26bar, ostatnio bardzo ostra jazda spalił 6,3, teraz można tylko +50km więcej także z 0,5L będzie mniej palił pomimo tez ostrej przepisowej jazdy

Opublikowano

U mnie wtryski 215, głowiczka 11mm z ducato (sprezynku zostały z afn) nie wiem ile mocy bo nie hamowany i turbo seria. Smiga fajnie i pali 6.7/100. Ale u Ciebie kolego zadowalajace spalanie jak na 170 KM

tapnięte eS Czwórką

Opublikowano

Ciahciah
w tym przypadku, który opisujesz był taki przyrost ze względu na stan silnika, ale przy zdrowej pompie ahu + wtryski afn + ori turbo po regeneracji

130km/300nm jest osiągalne czy nie ma co liczyć, spalanie przy normalnej jeździe powinno zostać w granicy 6l/100km ?
przymierzam się do zrobienia programu, w necie można znaleźć dużo opinii każdy pisze coś innego

Opublikowano

Witam mam pytanie.. Potrzebuje wgrać program wzmocnienia silnika Audi A4 B8 136km, 100KW 2, 0TDI. Jaką moc maksymalnie osiągnąć można z tego motoru i jaki koszt.

Opublikowano (edytowane)

więcej jak 150km nie będzie skoro turbo seria, mowa o 1,9, a w gorące dni 140km, ale 6,7L to dużo, ja w życiu pomimo non stop pedału w podłodze tyle nie osiągnąłem i jestem pewny że już bardziej się nie da cisnąc :) no ale jazda mieszana, nie samo miasto, w tdi moc i spalanie nie idą w parze, jak przed podniesieniem mocy, i po jeździsz tak samo spalanie zawsze będzie takie samo o ile modyfikacja jest zrobiona jak należy a to nie lada wyczyn, ja w tej chwili jeżdżąc normalnie na swojej codziennej trasie 35km 10min miasto i 25min poza zejdę do 5,3L ale wtedy zejdzie mi 45min i to jazda stówką bez wyprzedzania o ile ktoś nie jedzie zbyt wolno, zawsze tankuje do pełna i liczę bo nie mam fisa i powiem jedno, pomimo mega upalania 1.9tdi nie ma prawa spalić więcej jak 6,5L, mowa o w pełni zdrowym aucie i o normalnej jakości paliwa bo to są kluczowe warunki, od lat bardzo usilnie próbuje to pokonać i to jest nie realne, no chyba że więcej stoisz w korku a nie jedziesz wtedy owszem, nawet w zimie gdy 35km pokonywałem 2h bo więcej auto stało w zaspie a na trasie max 50km spalanie było 6,6L, 10 zasp przebiłem, każda na wysokość maski i to bez quattro, wtedy i quattro z nowymi oponami zawisł ale na większych zaspach, co dziwne w zimie mi pali o 0,5L mniej no bo jeżdżę spokojniej czyli 5,7L, na asfalcie 360st bez szwanku przy 140km robiłem niechcący, na śniegu przy 100km lecąc bokiem pomimo ze mam nie przeciętne umiejętności sądzę że audi bym nie wyprowadził, tylno napędowe owszem ale nie audi bo ono w zimie jest beznadziejne

nie ważne jaki miałem setup to auto pali zawsze tak samo przy takim samym stylu jazdy, jedynie na seri nie realne było pomimo ciągłych upalań powyżej 180 by wciągnął więcej jak 5,6L ale wtedy silnik był w takiej kondycji że każdy się nabierał jak mówiłem że to benzyna, tak cicho pracował, także prawda jest taka czy auto seryjne czy modzone powinno palić tyle samo, albo palić nie wiele więcej w zależności jak poważne są to modyfikacje bo jak ktoś wsadzi big turbo gdzie turbo wstaje przy 3000obr no to siłą rzeczy to auto będzie palić więcej bo na dole będzie ospałe i trzeba będzie go kręcić wyżej, no ale w ekstremalnych modach coś za coś, przy normalnych modach do 160-180km nie powinno nikogo zdziwić że w trasie potrafi zejść poniżej 5L ;)

taki mały przyrost był albo ze względu na silnik albo na wtryski które po prostu potrzebują mocną pompę, ze słabą dają tyle co seryjne ahu wtryski

130km na seryjnej turbinie ahu :) to tak jak kiedyś każdy pisał że ma w ahu po samym czipie 120km, i to że prawie każdy silnik zawsze ma ten bonus koników, nigdy nie wydało się nikomu nic w tym dziwnego, no ale hamownie są rożne niestety, mój seryjny afn miał 119km i był rodzynkiem, na tym forum zawsze logi każdego afn porównywałem czy też się tak odpycha i w przeciągu 5lat nawet jedno nie trafiło się takie wiec widząc logi auta które na jakiejś tam hamowni w seri wypluło 125km i wykręca gorsze czasy daje do myślenia, ja tocząc się na dwójce po wciśnięciu pedału traciłem trakcje na dobrym paliwie, a na jedynce bez gazu po szybszym puszczeniu sprzęgła auto ruszało z piskiem, o zgaśnięciu nie było mowy

w ahu z wtryskami afn na 130km/300Nm nie ma co liczyć ale na 127km już tak :)

spalanie będzie bez zmian przy tym samym stylu jazdy, większość osób którym czipowałem auta mówiła ze spalanie spadło ale ja zawsze wmawiam że będzie bez zmian bo lepiej się pozytywne zaskoczyć niż rozczarować, często spalanie im spadało bo auto zostało doprowadzone do wzorowej kondycji z przed lat a nie za sprawa czipa dzięki któremu bardzo ciężko poprawić coś co w fabryce sztab wyuczonym specjalistów z ogromnym doświadczeniem i z najlepszą aparatura do badań zaprojektował, większość co pisze ma za mało wiedzy, a ci co mają wiedze nie mają czasu pisać albo specjalnie piszą głupoty, także za dużo nie ma co czytać bo można od tego zgłupieć, ja nie czytałem tylko sam wszystko spraszałem, ważne by trafić na kogoś kto ma ogromną wiedze głownie praktyczną i jest dokładny w tym bo tych ładnie mówiących jest wielu ale i im lepiej ktoś umie bajerować tym mniej jest dobry w tym co naprawdę ważne

Edytowane przez ciahciah

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...