Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dźwięk zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W przyszłym tygodniu zajmę się tematem, sprawdzę pompę wspomagania i alternator. Jak już sobie poradzę to dam znać. Dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano

u mnie tak brzmiała pompa wody przed zgonem. Sprawdz jeszcze czy po zgaszeniu silnika mozesz obrócić wiatrakiem od chłodnicy. Wydaje mi sie że pracuje za szybko jak na zimny silnik.

Opublikowano

Zanim cos wymienisz.. zwal pasek od kilmy, odpal pojezdzij.. nic lepiej to zwal dlugi pasek od alternatora, wisko, wspomagania itd. cisza ? = zakladaj pasek od alternatora, wisko, wspomagania i zwalaj pasek od pompy wody, wtedy wkluczysz sporo mozliwosci, wymienic zawsze bedziesz mogl, wiec spokojnie jesli sie nie spieszy, sam poszperaj sprawdzaj, wez jakas rurke i przykadaj do ucha i do osprzetu i zawsze cos znajdziesz :wink:

Opublikowano

Ten dźwięk. Nie jest normalny. Ty chyba Grześ nie słyszałeś pracy innego silnika 1.8 T. U mnie nic takiego nie ma. A u Ciebie też jest problem. Tylko ty to ignorujesz i nie dasz sobie wbić do tego łba że to nie jest NORMALNE.

poprostu pewnie kupiłeś już takie auto i się już przyzwyczaiłeś i to ignorujesz ale to normalne nie jest.

To jest wina albo wspomagania albo alternatora. Sprawdź czy po odpaleniu auta w zbiorniku jest w ogóle płyn. Bo na zgaszonym zawsze będzie bo płyn się cofa. Tak samo się odpowietrza układ wspomagania na odpalonym samochodzie.

SSANIE NIGDY W ŻYCIU NIE WYDAJE TAKIEGO DZWIĘKU.

A ty kolego grzesiu. Możesz mieć właśnie zapowietrzony układ i niechce Ci się odpowietrzyć. I z rana gdy samochód stoi pare godzin. Zbyt dużo płynu cofa się ze wspomagania. I pompa wspomagania przez chwile ( Dla Ciebie ta minuta) pracuje na sucho..

Jak kolego nie masz czasu albo gdzie tego zrobić. To podjęć do mechanika niech ZOBACZY bez rozbierania STETOSKOPEM DIAGNOSTYCZNYM Pompę albo rozrusznik i będziesz miał PEWNOŚĆ.

Albo i nawet te ssanie ale ja to bym w 100% wykluczył.

Opublikowano

W ostatnią sobotę zrobiłem trasę około 300 km i to szuranie, czy tam rzężenie się uspokoiło prawie do zera. Jak znowu się nasili to będę sprawdzał po kolei zdejmując i zakładając paski jak pisze Lo-buz. Mam nadzieję że to nie pompa wody bo była wymieniana nieco ponad rok temu razem z rozrządem. Producenta nie pamiętam, ale kosztowała ponad 300 zł, więc chyba nie powinna hałasować po 20 kkm. Wspomaganie też nie daje żadnych objawów, olej jest ok, nie ubywa na obrotach, nie wydaje żadnych dźwięków przy skręcaniu nawet do oporu. Obstawiam alternator, będę szukał przyczyny jak znów hałas się nasili.

Sprawdziłem też ciśnienie oleju silnikowego, żeby wykluczyć kłopoty z pompą. Ciśnienie jest ok, około 6 bar przy 3000 rpm. Czujnik do wymiany bo przepuszcza olej na konektor i to mogło powodować sporadyczny alarm ciśnienia oleju w silniku.

Opublikowano

czyli jak kręcę kierownicą na postoju i obroty się zmieniają to znaczy że pompa wspom do wymiany? dobrze myślę?

Opublikowano

Problem rozwiązały wymiana łożyska sprzęgła klimatyzacji wraz z regulacją szczeliny oraz wymiana płynu wspomagania kierownicy, który był w tragicznym stanie. Przy wymianie płynu demontaż i czyszczenie zbiornika a płyn to Total LHM Plus - zielony, mineralny.

Opublikowano

A możesz kolego powiedzieć ile za taką usługe zapłaciłes??

Opublikowano

Sam wymieniałem to łożysko i płyn. Koszt łożyska to około 50 zł, zeszlifowałem też podkładkę dystansową, bo szczelina sprzęgła była za duża. Wymiana oleju wspomagania też jest prosta, jest doskonały opis na forum. Koszt oleju to jakieś 28 zł.

Opublikowano

Demontowales kompresor i rozczelniales układ Klimy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...