lukgem Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Witam, Borykam się z takim problemem i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi. Chciałbym wyprowadzić drugie gniazdo zapalniczki aby podłączyć CB radio tylko żeby prąd był dopiero po przekręceniu kluczyka. Wiadomo że w Audi w zapalniczce jest cały czas prąd. Myślałem żeby podpiąć się pod bezpiecznik od klasonu bo on działa dopiero po przekręceniu stacyjki lecz nie wiem czy to dobry pomysł. Proszę o pomoc.
zbigok Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Sprawdź bezpiecznik nr 37 (30A) - zasilanie pompy spryskiwaczy sterowane/załączane przez MCE. Do ww. bezpiecznika oraz bezpiecznika nr 36 przychodzi zasilanie poprzez styk przekaźnika (J59) odciążającego styk stacyjki. ---------- Post dopisany at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ---------- Trzeba byłoby się podłączyć przed te bezpieczniki z bezpiecznikiem na kabelku.
lukgem Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Dzięki wielkie za info, podpiąłem się pod bezpiecznik nr 37 tak jak radziłeś i wszystko działa. jeszcze raz dzieki
leh Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Panowie obecnie mam podpięty nie ori Bluetooth pod bezpiecznik 36. Chce zamontować CB po zapłonie. Podpiąć również pod 36, nie będzie to zbyt duże obciążenie te 2 urządzenia na raz, lub nie pojawia się zakłócenia w odbiorze radia? Czy może CB pod 37, o ile to robi jakaś różnicę jeśli 36 i 37 idą z jednego przekaźnika?
tygrysekk Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Witam szukaj zlacza 75x on jest po zaplonie, jest on pod kierownica z lewej strony pod oslona pod nogami ---------- Post dopisany at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany at 19:20 ---------- Tak to wyglada pierwszy z lewej
jacek70 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Możesz podpiąć pod bezpiecznik od grzania tylnej szyby. Ma wysoki amperaż i jest mało używany.
zbigok Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Wydaje mi się, że koledze leh chodzi, o to, że już ma poprowadzony kabelek od bezp. 36. Bezpiecznik ten ma wartość 30A i jest od wycieraczek, a żeby odbiornik w instalacji samochodowej pobierał prąd 30A, musiał by być o mocy 414W. Nie wiem ile silnik od wycieraczek ma mocy, ale na pewno nie 400W, wydaje mi się, że góra 200W (przy max. obrotach). W przypadku małego CB-radia, np. PRESIDENT TEDDY - podczas nadawania max. prąd wynosi 1,8A, a przy nasłuchu ta wartość spada poniżej 0,5A. Także te wartości nie są takie straszne i zapas prądu jest. A zakłóceniami też bym się nie przejmował, jedynie CB-radio może zakłócać podczas nadawania, tylko gdy jest źle dostrojona antena, ale raczej nie na bluetooth'a - to są inne częstotliwości.
leh Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Miałem na myśli zakłócenia w odbiorze CB, nie BT. Dzięki za info Panowie. Podłącze CB po zapłonie i dam w półkę pod kierownicą. Krew mnie zalewala już przy każdorazowym wyciaganiu radia ze schowka i podłączeniu. Jeszcze jedno pytanie - przy takim podłączeniu radio mogę mieć cały czas włączone pokrętłem on/vol? Przekrecam kluczyk na zapłon - radio włącza się, odpalam - nie grozi to uszkodzeniem CB (spadki napięcia podczas odpalania)? Czy lepiej odpalić samochód i dopiero włączyć CB pokrętłem? Pierwsza opcja byłaby najlepsza...
kmak Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 To zależy od CB radia. Jeżeli masz radio z tzw. prostych , to nic nie powinno się stać. Praktycznie wszystkie nowe radia mają mikroprocesory sterujące, a te są wrażliwe na przepięcia, co może doprowadzić do błędnego uruchomienia np. błędy wyświetlania, uruchomienie na innym kanale niż byłeś przy wyłączeniu. Ale to raczej przy sprzęcie o bardziej skomplikowanych funkcjach. Na wejściu zasilania każde radio ma filtry pojemnościowe więc o ile "kluczykował" to będzie dobrze. Oczywiście 100% pewności dałoby włączanie pokrętłem ON/OFF i podpięcie zasilania radia pod akumulator (wtedy spełnia on rolę wielkiego kondensatora odkłócajacego). Odnośnie dodatkowych zakłóceń w CB, to możesz spotkać się z jeszcze z takimi: Jeżeli do gniazda zapalniczki wetkniesz ładowarkę do komórki lub nawigacji, wzrośnie wtedy wyraźnie poziom szumów słyszanych w głośniku CB. Niestety jest to wada tych ładowarek, zwłaszcza tych najtańszych. Jedynym rozwiązaniem jest przejście na ładowarkę tzw. analogową (zakup przez internet lub konstrukcja własna).
leh Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Moje radyjko to Johny 2, domyślam się że raczej należy do tych prostszych. Zakłócenia nie powinny się pojawić w takim razie - mam dwojnik do gniazda zapalniczki, używałem już CB i ładowarki jednocześnie, było ok. Po tym co napisałeś zacząłem się martwić o moduł BT - załącza się po zapłonie i jest uruchomiony w trakcie rozruchu. To już sprzęt wrażliwy :/ Zastanawia mnie to że BT podczas rozruchu nie "przygasa", nie wyłącza się - w przeciwieństwie do Concerta 2. To jakaś forma zabezpieczenia na czas rozruchu w fabrycznym radiu czy spadek napięcia który powoduje restart? Ciekawe czy da się to podłączyć tak, by uruchomiło się dopiero po odpaleniu samochodu. Nie mogę teraz odnaleźć tego tematu, ale kojarzę że w wątku o module świateł dziennych ktoś wspominał o podłączeniu do alternatora - napięcie miało pojawiać się dopiero po rozruchu :? BTW: kluczykowal? Nie bardzo rozumiem :confused:
kmak Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 BTW: kluczykowal? Nie bardzo rozumiem :confused: czyli włączał i wyłączał zapłon kilka razy w ciągu paru sekund n.p. dla zabawy. Przepraszam za slang. Johny 2 jest OK i jest dość dobrze zabezpieczone przed takimi skokami napięcia. O fabryczne moduły nie martw się, są one zabezpieczone konstrukcyjnie przed skokami napięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się