Leone Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 jeżeli instalacja do nowszych 1.8T to zawsze będę polecał Prinsa i tylko prinsa widząc co się dzieje u innych... Tylko podobno jest bardzo czuły na jakość naszego "polskiego" gazu....
szogun0 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 2. za późny zapłon - a skąd to ma się wziąć ? przecież żadnego czipa nie ma w przypadku autora wątku :gwizdanie: Ano może się wziąć np. z luźnych elementów przy silniku niewłaściwej mieszanki lub uszkodzonych czujników spalania stukowego. Jeżeli ECU wykryje spalanie detonacyjne (niekoniecznie, bo luźne elementy, lub uszkodzony układ korbowo-tłokowy też wzbudzają czujniki spalania stukowego) to opóźnia zapłon. Graniczne napięcie z czujnika w AEB to 5,1 V. Powyżej to już opóźnia zapłon i obcina moc.
poziek Opublikowano 7 Października 2008 Autor Opublikowano 7 Października 2008 Szogun0 to jest nowy silnik z B6 z normalnym przebiegiem, zakładam, że nie ma problemów z układem korbowo-tłokowym czy "luźnymi" elementami a czujniki spalania stukowego w B6 nie padają
stefanbas Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 no ładna dyskusja i wymiana zdań.. od lat kiedy jezdzilo sie audi 100 i 80 probuje ustalic wersje czy wywalanie kata polepsza czy pogarsza spalanie i moc nie moge !! i dalej temat rzeka.. hehe.. kilka osób tu madrze gada ale komu wierzyc?? a może ktoś mi powie jakie powinno być spalanie LPG w mojej 1,8 125KM automat??średnie spalanie to 12 litrow LPG :/.. chyba troszke za duzo, a jezdze spokojnie.czy jezli jest to auto bez turbiny to oplaca sie wyalac kata??
adams78 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Usunięcie katalizatora, który jest sprawny nie ma wpływu na spalanie. Możesz go usunąć, jak zauważasz duży spadek dynamiki auta, problemy z rozruchem lub inne zakłócenia w pracy silnika. Pozatym wątek dotyczy 1.8T, wypada trzymać się tematu - to naczelna zasada forum.
mikwafel Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Witam. Posiadam silnik 1,8T i nie zauważyłem żadnych problemów z turbina. Mam instalacje BRC Sequent24 i spalanie gazu u mnie wynosi okolo 11,5 litra. Dodam że mam automatyczna skrzynie biegów. Jest to jazda w miarę spokojna bo i docisnąc potrafię jeżeli trzeba.
tanaka Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 (AEB 1,8T Q+ sekwencja) Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem zwrócić sie do jednej z firm w Gdańsku w celu wyjęcia katalizatora i wstawieniu rurki. Panowie przyszli popatrzyli niby zmierzyli ciśnienie spalin w rurze wydechowej (za pomocą przyłożenia ręki) i stwierdzili że katalizator jest czysty, ale jeśli chcę to mi to zrobią za 400 zł Podobno dlatego że do kat. jest ciężki dostęp. Czy powinienem im wierzyć czy poprostu olać i szukać innego zakładu? Proszę was o opinie bo już sam nie wiem co robić, zdecydowałem sie na ten manewr bo auto faktycznie pali mi 16 gazu nawet przy oszczędnej jeździe ( do 3500 obr/min)
Q3KinG Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 U mnie sprawa wygląda tak: Mam prinsa, pali 11-12l (czyli OK) różnicy mocy nie widzę zupełnie, żadnych błędów w komputerze. Mam jeden problem: Gdy gwałtownie dodam gazu z rur wydechowych zaczyna lecieć woda (sporo wody). Czego to wina? Gazu, czy może złych ustawień na prinsie? Czy można z tym jeździć? Czy może się coś przez ta wodę popsuć? Proszę o poradę, co z tym zrobić?> POZDRAWIAM
adams78 Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 zrobią za 400 zł Podobno dlatego że do kat. jest ciężki dostęp. Czy powinienem im wierzyć czy poprostu olać i szukać innego zakładu? 1. Dostęp jest trudny, prawda. 2. Olej tą firmę. 3. Poszukaj innego zakładu specjalizującego się w tłumikach. 200zł - tyle wg mnie może kosztować ten zabieg. Oczywiście nie zostawiaj im kata. Woda w wydechu jest normalnym zjawiskiem, nieco przyspiesza korozję wydechu Ciesz się jazdą na Prinsie i nie przejmuj się tym.
Q3KinG Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Woda w wydechu jest normalnym zjawiskiem, nieco przyspiesza korozję wydechu A czemu sie tak dzieje? Samochod nie do konca spala mieszanke? Czy na benzynie tez moge zaobserwowac takie objawy, czy tylko tak sie dzieje na gazie?
poziek Opublikowano 18 Października 2008 Autor Opublikowano 18 Października 2008 Woda w wydechu jest normalnym zjawiskiem, nieco przyspiesza korozję wydechu A czemu sie tak dzieje? Samochod nie do konca spala mieszanke? Czy na benzynie tez moge zaobserwowac takie objawy, czy tylko tak sie dzieje na gazie? Kojarzysz z lekcji chemii co jest produktem spalania gazów propanu i butanu ?
Q3KinG Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Woda w wydechu jest normalnym zjawiskiem, nieco przyspiesza korozję wydechu A czemu sie tak dzieje? Samochod nie do konca spala mieszanke? Czy na benzynie tez moge zaobserwowac takie objawy, czy tylko tak sie dzieje na gazie? Kojarzysz z lekcji chemii co jest produktem spalania gazów propanu i butanu ? Dzieki za lekcje chemii POZDRAWIAM
mateogda Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 A czemu sie tak dzieje? HC + CO + O2 -> (sprawny katalizator) = H2O + CO2 Para wodna (woda) z wydechu jest efektem dobrego spalania w silniku i sprawnego katalizatora.
pawelek Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Hmmm więc Panowie, u siebie też zauwazylem, ze jak ostro maleńka dostanie po gazie to Robi sie w srodku gorąco i dokaldnie czerwono. Wiec niewatpliwie jest to powod do niepokoju?? czy mozna sobie z tym jezdzic? yyyyhhhh teraz kto ma racje i co zrobic :/
adams78 Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Po ostrej jeździe to normalne. Każde 1.8T tak ma, ale nie każdy jego posiadacz o tym wie. Podstawa to olej wysokiej jakości.
bero Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 dziś byłem u dobrego tłumikarza i rozmawiałem z nim na temat właśnie wymiany kata na 2,5"... odradzał, uzasadniajac to w ten sposob ze moze mi to rozwalic turbine poniewaz nie bedzie odpowiedniego oporu i turbina bedzie sie za bardzo rozpedzac.... na swiecaca turbine powiedział żeby najpierw podłaczyć pod kompa bo to moze byc 150 powodów.. koledzy co o tym myśleć?
poziek Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 dziś byłem u dobrego tłumikarza i rozmawiałem z nim na temat właśnie wymiany kata na 2,5"... odradzał, uzasadniajac to w ten sposob ze moze mi to rozwalic turbine poniewaz nie bedzie odpowiedniego oporu i turbina bedzie sie za bardzo rozpedzac.... na swiecaca turbine powiedział żeby najpierw podłaczyć pod kompa bo to moze byc 150 powodów.. koledzy co o tym myśleć? możesz słuchać pana Henia lub kierować się doświadczeniem ludzi z klubu... jeżel imasz prawidłowo ustawiony westegate to nie będziesz miał żadnych problemów z przeładowaniami turbiny, kropka.
adams78 Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 dziś byłem u dobrego tłumikarza i na swiecaca turbine powiedział żeby najpierw podłaczyć pod kompa bo to moze byc 150 powodów.. koledzy co o tym myśleć? A co ten tłumikarz wie o 1.8T? Może myśli tak: "komp wywali, że turbina świeci, skasujemy błąd i przestanie?" Daj spokój, Pan niech dalej robi to, w czym jest dobry, a Ty słuchaj rad popartych doświadczeniem. Ja nie mam żadnych błędów, a suszara po szybkie jeździe świeci. Co ciekawe, tydzień temu skorygowaliśmy program w BRC podczas próby drogowej, bo chciałem się upewnić, że mieszanka nie jest za uboga. I o dziwo, okazało się, że po korekcie dawka gazu zastała zmniejszona o 10% - mieszanka była zbyt bogata. :gwizdanie: Turbina nadal świeci - i jest to normalne.
bartek1 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 U mnie po montażu gazu (BRS Sequent 24) przy ostrej jeździe do czerwoności rozgrzewał sie kolektor wydechowy + turbina. Po opróżnieniu kata do czerwoności rozgrzewa sie tylko turbina. Dzieje sie tak samo na lpg i benzynie. Robiłem porównanie z A3 1.8T (bez lpg) i po 3-4 km ostrej jazdy turbo "świeciło" na czerwono. W serwisie turbosprężarek powiedzieli mi ze turbiny w silnikach benzynowych kręcą tak wysokie obroty ze przy ostrej jeździe one " MUSZA" sie tak rozgrzewać.
adams78 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Zgadza się Powtarzam: ten typ tak ma i dalsze dywagacje w tym temacie to strata czasu, nie pomoże NIC. No, może zmiana turbiny :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się