Booyaches Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Kilka dni temu stałem się posiadaczem A4 B8 2011. Kupiłem ją w Niemczech z przebiegiem 134000km. Samochód był serwisowany w ASO w trybie Audi LongLife (o ile dobrze to rozumiem). Ostatni serwis jest wbity przy 119000km z wymianą oleju. Komputer wyznacza kolejną wymianę oleju przy 152000km. Jest jedna rzecz, której nie rozumiem. W dokumentach mam wpisany serwis zależny od przebiegu i od czasu. Ten od przebiegu powinienem zrobić przy 152000 a ten od czasu w styczniu 2014 czyli wg komputera jestem spóźniony ok 50 dni i za każdym razem jak ją odpalam to wyświetla mi się "Service due". Dziwne jest jest to, że ten przebieg przy 119000 był robiony w październiku 2013 a ten czasowy był wyznaczony na zaledwie kilka miesięcy później. W tym miejscu mam kilka pytań. Mówi się, że po zakupie używanego samochodu powinno się zrobić gruntowny serwis z wymianą oleju i filtrów... czy jest sens jeżeli wiem, że samochód był serwisowany w ASO? Co powienem zrobić z tym serwisem czasowym? Czego on może dotyczyć? Czy może to płyn hamulcowy? Martwię się trochę o ten serwis bo chcemy jechać na narty za kilka dni i chciałbym pojechać nowym samochodem.
wojtekm Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Kolego, jedz wymień olej, filtry i przestrzegaj tego co 10-12 tys. km a auto odwdzięczy się bezawaryjną jazdą. Od ostatniej wymiany oleju już masz nalatane 15tys. km więc nie czekaj dłużej.
Booyaches Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 Kolego, jedz wymień olej, filtry i przestrzegaj tego co 10-12 tys. km a auto odwdzięczy się bezawaryjną jazdą. Od ostatniej wymiany oleju już masz nalatane 15tys. km więc nie czekaj dłużej. I to mi wystarczy, już jestem umówiony na wymianę oleju i filtrów na jutro. Jakieś pomysły z tym czasowym serwisem? Czego on może dotyczyć?
wojtekm Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Przy wymianie musza skasować ci serwis i wtedy niech ustawia przypominanie o serwisie co 10-12tys km i wszystko bedzie w porządku na zegarach
hgrzegorz Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 longlife to jest wymiana albo co 30 000 km albo co dwa lata zalezy co jest szybciej,( tak jest ustawiony komputer )
wojtekm Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 A jaki problem to przestawiać na 10-12 tys? Żaden
hgrzegorz Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 ja tylko pisze co to jest longlife a Ty sie spinasz ,zaden problem
S_N_O_P_Y Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Panowie mam w swoim audi 2009r. 290k km , olej filtry ...wymieniane co 28-30 tys. Nie ma żadnego problemu , jeżeli serwis zaleca od samego początku wymiany w tych okresach,przebiegach to po co robic to co 10tys. Pozdrawiam
wojtekm Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Panowie mam w swoim audi 2009r. 290k km , olej filtry ...wymieniane co 28-30 tys. Nie ma żadnego problemu , jeżeli serwis zaleca od samego początku wymiany w tych okresach,przebiegach to po co robic to co 10tys. Pozdrawiam a co robiłeś w nim poza wymianą oleju, filtrów, klocków?
lukas309 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Panowie mam w swoim audi 2009r. 290k km , olej filtry ...wymieniane co 28-30 tys. Nie ma żadnego problemu , jeżeli serwis zaleca od samego początku wymiany w tych okresach,przebiegach to po co robic to co 10tys. Pozdrawiam Ile jezdzisz po trasie a ile po miescie ?????
Booyaches Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Opublikowano 12 Marca 2014 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy CAGA to główne oznaczenie silnika? Nie wiem czy to wersja z DPF czy bez a chce dobrać olej jakiś.
jedrekx Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 wszystkie 2.0TDI mają DPF. no chyba, że ktoś go usunął
killnick Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Kolego, wskazanie wzywa cię na wymianę płynu hamulcowego, pierwsza jest po 3 lata a kolejne co 2.
S_N_O_P_Y Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 60% trasa reszta miasto! oprócz czesci eksploatacyjnych typu zawieszenie!klocki!rozrzad itp. To miałem problemy z egr, ale wystarczyło wyczyścić( zapalała sie kontrolka świec podczas jazdy) , byc moze teraz mam coś ze sprzęgłem, ale nie jestem pewien "drży na wolnych obrotach"(dwumas). Pozytym nie sprawia problemów, pompa olejowa jak sadze jest innego typu(pytałem) dlatego tez jest ok chodź warto ja sprawdzić. Za miesiąc zmieniam rozrzad, olej,filtry,paski, szczotki na alternatorze,rozruszniku przy okazji, zobaczymy moze coś sie jeszcze okaże niezbędne do wymiany.
lukas309 Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 No a ja 70% miasto a 30% trasa wiec moim zdaniem uzasadnione jest wymienianie oleju co 10 - 12 tys km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się