unkiel Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 witam forumowiczów. po hamowaniu czuć w środku autka jakby przypalony olej. obojętnie czy hamowałem spokojnie czy ostrzej, niezależnie od tego czy jechałem szybko czy wolno. po zakupie auta wymieniona była uszczelka misy olejowej i uszczelka wału korbowego(?). ponoć olej wyciekał z misy i gdzieś tam się zbierał. Mam ciągle takie ślady oleju patrząc na silnik z lewej strony, pod nim, jakby na skrzyni biegów(?). prosiłbym o pomoc albo jakąś poradę co to może być. sam nie znam się za bardzo na samochodach więc musze polegać na tych którzy wiedzą.
brutalny Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 a z pokrywy zaworow nie cieknie ci? i pada na kolektor,sprawdz
jacek70 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Na pewno jest tak jak pisze kolega brutalny. Olej kapie na rozgrzany wydech, parkuje a para jest zasysana do środka przez nawiew.
unkiel Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 koledzy, a jak mam to sprawdzić? zdjąć tę pokrywę czarną od silnika i co dalej?
bizkit777 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Ja też to miałem. Wyciek spod uszczelki. Wymieniłem uszczelkę spod klawiatury silnika i po sprawie:) Zlokalizuj wyciek i wymień uszczelkę
jacek70 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Jak zdejmiesz górną osłonę silnika to zobaczysz na pewno skąd cieknie. Patrz tył silnika i lewa strona.
bolusss Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 koledzy a orintuje sie ktos ile kosztuje org uszczelka w aso ?
sciemamcz Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 koledzy a orintuje sie ktos ile kosztuje org uszczelka w aso ? ASO -141,59zł
Lucas_D Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Tak jak koledzy napisali wyżej, najprawdopodobniej uszczelka pokrywy zaworów przepuszcza i olej kapie np. na rozgrzany katalizator. Mam w swojej ten sam temat, na razie to zostawiłem i jakoś sobie z tym radzę (wyłączam nawiew na postoju lub staram się nie otwierać szyby) :-)
unkiel Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Opublikowano 7 Marca 2014 To jak zabiore sieza wymiane tej uszczelki, to jest cos co moge wymienic przy okazji jak juz bede u mechanika. Myslalem czy nie byloby warto wyczyscic egr, odmy itd. Duzo jest z tym roboty? beda z tego jakies korzyści? A moze jest cos jeszcze co warto zrobic, wymienic wyczyscic zeby autko ladnie jechalo?
sciemamcz Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Z tyłu silnika jest napinacz łańcucha, który spina dwa wałki ssący i wydechowy pod nim są dwie małe uszczelki jedna płaska i druga w kształcie półksiężyca one często poszczają olej. Sprawdź tam dokładnie bo jak nie cieknie tylko z pokrywy to podwójna robota i kolejna uszczelka pod pokrywę, dodatkowo polecam uszczelki z ASO ten drugi zestaw to +48 zł. Roboty trochę więcej ale jak sprytny mechanior to wymieni bez odkręcania wałka ssącego potrzebny tylko ściągacz do napinacza i sprytne paluchy. Dobry sylikon w miejscach tam gdzie mówi serwisówka, można spryskać całą uszczelkę preparatem do montowania uszczelek, to wszystko dobrze poskładane z pewnością pomoże uszczelnić każdy silnik.
unkiel Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Opublikowano 11 Marca 2014 Dzieki za wszystkie podpowiedzi. Niedlugo sie za to wszystko wezme i dam znac jakie rezultaty. ---------- Post dopisany 11-03-2014 at 17:55 ---------- Poprzedni post napisany 07-03-2014 at 22:53 ---------- Teraz zglupialem bo mechanik powiedzial ze tam nie ma napinacza. Wiec o co chodzi? Ktos mi wytumaczy gdzie ten napinacz lancucha jest, a moze.ktos wklei zdjecie uszczelki albo jakis nr czesci to pokaze i moze bedzie wiedzial o ci chodzi. Albo zmienie mechanika. 1
trenersiergiej Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Uszczelka pod glowica na 99% , robilem miesiac temu...identyczne objawy i wykryte co2....
sciemamcz Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 kolego tu masz pokazany napinacz i uszczelki do niego
marajan Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 NIe trzeba sciagacza, wystarcza 2 dlugie strapy
unkiel Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 A czy w tym silniku jest zawor egr? Czy to tylko w dieslach?
dracus6662 Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 opcji jest kilka może tobie przez pekniety np trójnik odmy taki gumowy węzyk od strony napinacza łańcucha walić olej i smród musisz dokladnie sprawdzic to czy nie ma pekniecia na sgieciach ,scisnac palcami , ja miałem ten objaw po wymianie tej gumowej podrójnej złaczki nie ma juz tego zapachu w aucie kosztuje okolo 30 pln w ASO, dodatkowo moze spływać tobie olej po wsporniku turbo , od złączenia turba takim metalowym przewodem , jezeli mechanik tam cosnp majstrował to na bank ci nie wymienił na nowa, a olej po wporniku bezposrednio daje na blok silnika więc to również sprawdz:wink:
daid2 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Ja mam podobny problem. Na postoju czuć w kabinie przepalony smród szczególnie po mocniejszej jeździe a z przodu maski unosi się mały dymek. Mechanik wymienił mi jakieś uszczelki przy turbinie ale niestety dalej tak jest. Co powinienem sprawdzić dokładnie?
tarkot Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Ja mam podobny problem. Na postoju czuć w kabinie przepalony smród szczególnie po mocniejszej jeździe a z przodu maski unosi się mały dymek. Mechanik wymienił mi jakieś uszczelki przy turbinie ale niestety dalej tak jest. Co powinienem sprawdzić dokładnie? sprawdź pokrywę zaworów czy cała,ja miałem wyżłobioną przez łańcuszek i tamtędy ciekło dopiero po zdjęciu pod światło dało się zauważyć szczelinę.zaspawałem na szybko + nowe uszczelki i przestało śmierdzieć i ciec. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się