exc Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Witam! Zwracam się do szanownego grona użytkowników tego forum o pomoc w ocenie logów pod kątem jakości pompo-wtrysków. Auto ma najechane 192 tyś/km (ale za to nie dam sobie urznąć żadnej "kończyny") a ja go użytkuje od 152 tyś/km. Chciałbym uzyskać Wasze opinie w jakim stanie są PD in my car, a moim impulsem do zainteresowania się nimi jest dymienie z rurki przy porannym zapłonie oraz po co najmniej 5 godzinnym postoju. Dymienie występuje od roku w temperaturach zbliżonych O°C i moim pierwszym pomysłem na przyczynę tego zjawiska była niesprawna świeca. Przy okazji wymiany akumulatora podczas tegorocznych "mrozów" wymieniłem też świece z myślą że to ustanie lecz niestety nie pomogło. Muszę się przyznać że nie jestem znawcą od mechaniki pojazdowej i nie chciał bym być ewentualnie naciągany przez mechanika na niepotrzebne koszta dlatego prośba o ocenę logów i ewentualne sugestie, tak żebym mógł się zwrócić z ewentualnymi pytaniami do odpowiedniego działu. Przy okazji czy wskazania MAF actual w gr. 3. nie są zbyt wysokie? (W zeszłym roku wymieniałem EGR) Z góry dziękuję za pomoc. Logi statyczne na ciepłym silniku: Grupy: 001 - Log (1 - 001) Grupy: 003 - Log (0 - 003) Grupy: 004 - Log (5 - 004) Grupy: 007 - Log (0 - 007) Grupy: 013 - Log (50 - 013) Grupy: 018 - Log (2 - 018) Grupy: 023 - Log (1 - 023) Logi na zimnym silniku: Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
przemik Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Pompki nie są Twoim problemem. W sumie oprócz za niskiej temperatury z logów nie wynika nic złego.
exc Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Opublikowano 5 Marca 2014 Czyli jak logi wskazują na to że wtryski nie przepuszczają to od czego zacząć dalsze poszukiwanie przyczyny dymienia przy zapłonie?
waldi2807 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Może to przez olej w dolocie jak to w naszych silnikach jest. u mnie zadymi lekko ale po dłuższym postoju np po nocy rano ale to dziwnie bo nie przy rozruchu a w momencie ruszania z miejsca i to tylko przez moment.
niestandardowy Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 hm... sprawdz rozrusznik jakie ma obroty przy 0 temperaturze. spotkalem sie z podobnym problemem ze w niskich temp. rozrusznik nie osiagal 280 obr/min. wtedy ecu nie pusci sygnalu do odpalenia auta. na 99 % to wina rozrusznika...
adrian998998 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Na zimnym rozruchu są inne dawki rozruchowe więc to nie ma nic wspólnego bo paliwo juz dostaje ok 200obr zeby dopalił zależy od wersji oprogramowania w ecu. Jaki kolor tego dymu masz?
exc Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 VAG nie wywala żadnych błędów co mogły by pochodzić z silnika oraz osprzętu (no chyba że jest jakiś sterownik w VAG-u z którego mam zrobić logi?) . Zauważyłem że kiedy rano przekręcam zapłon i po tym jak zgaśnie kontrolka świec poczekam +/-10 sec. to rozruch jest dużo szybszy niż w momencie kiedy rozruch zaczynam bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki. No i ten dymek jest jakby mniejszy. ---------- Post dopisany at 11:13 ---------- Poprzedni post napisany at 11:07 ---------- Na zimnym rozruchu są inne dawki rozruchowe więc to nie ma nic wspólnego bo paliwo juz dostaje ok 200obr zeby dopalił zależy od wersji oprogramowania w ecu. Jaki kolor tego dymu masz? jak by raczej błekitny / jasno niebieski
adrian998998 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Jak błękitny to olej nie ropa. Długie robisz odcinki?? Tak bo jak zgasnie kontrolka swiec to one i tak grzeja jeszcze dlatego pali lepiej. A mozesz mieć którąś przepaloną i też bąka będzie puszczał przy odpaleniu
exc Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 Jak błękitny to olej nie ropa. Długie robisz odcinki?? Tak bo jak zgasnie kontrolka swiec to one i tak grzeja jeszcze dlatego pali lepiej. A mozesz mieć którąś przepaloną i też bąka będzie puszczał przy odpaleniu Do pracy mam 4 km a świece wymieniałem w styczniu. Oleju też mi nie ubywa w ilościach niepokojących. A co mogło by być przyczyną obecności oleju w procesie odpalania?
adrian998998 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 To masz nie dogrzany samochód. Zbierają sie w odmie opary poczym to trafia do sprezarki bo odma jest spięta z (Przewodem) idącym od filtra powietrza po czym zostaje to zaciagane przez sprężarkę. Zdejmij rurę z dolotu i zobacz czy nie ma w niej oleju itp.
exc Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 Pewnie jest bo jakiś rok temu przy okazji regeneracji klimy mechanior sprawdzał stan ogólny (jazda + VAG) apropo dymienia przy gwałtownym przyspieszaniu i stwierdził że jest olej ale w tych autach tak jest i nie ma co się przejmować bo auto ma jak to określił "ochotę do jazdy" i od czasu do czasu musi puścić "bąka". Moją jazdę okreslił bym na raczej spokojną lecz od czasu do czasu przegazowuję i puszczam sobie "bąki" :-P . Czy te nie dogrzanie jest niebezpieczne oprócz "dymka" z rurki?
adrian998998 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Powiem Tobie tak może to wpłynąć na geometrie turbiny wiec co nie raz bym przeganial autko.
exc Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Opublikowano 7 Marca 2014 Wczoraj pojeździłem bardziej dynamicznie, a dziś rano zadymił z tą sama intensywnością co zawsze w ostatnim czasie.
adrian998998 Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Zdejmij rurę z dolotu i zobacz czy jest w niej olej. Ile ma nalatane Twooje auto byc moze puszczaja uszczelnaicze badz cos innego. Ewentualnie kiedy sie spotkajmy na miejscu w wawie to obgadamy sprawe dowiem sie co i jak dokladnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się