borus911 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Witam, Mam a4 z 2001 roku kombi silnik AJN 1,9 tdi 115 koni, od pewnego czasu zauważyłem ze na zaworze ERG pojawia mi się olej. Miałem problemy z turbiną ( wyłączała się przy dużych obrotach) i mechanik stwierdził, że puścił uszczelniacz na turbinie bo miałem olej w przewodach (i tak było). Dałem więc do regeneracji turbinę i obecnie hula jednak zauważyłem, że olej dalej trochę wycieka z zaworu EGR. Prawdopodobnie tak się dzieje, bo jest to pozostałość po tym co zostało w przewodach i tak się będzie działo dopóki to wszystko się nie wypali (tak twierdzą mechanicy). Zrobiłem nim od regeneracji turbiny jakieś ok. 400 km ale olej jeszcze cieknie. Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna, czy mam cierpliwie jeszcze poczekać aż wszystko się unormuje. Proszę o odpowiedz W.
tomekanglia Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 witam kolege ja rowniez mam podobny problem z delikatnym wyciekiem z egr i zrobilem juz tak ok 40tys
Konrad88nj Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Z egr leci tylko wtedy gdy jest mokro w dolocie. W moim 1.9 td wylewało się sporo oleju po odkręceniu dolnego przewodu dolotu... Po wymianie turbo na nowe -to samo, po wymianie pokrywy zaworów jest delikatnie wilgotno w dolocie ale nie na tyle żeby wyleciała choć kropla. Teraz egr jest suchy. Wniosek z tego taki... odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma) jest zintegrowana z pokrywą zaworów, nie ma możliwości jej wyczyszczenia, przy przebiegu już 200-300 tys zapycha się. W silniku mamy duże ciśnienie oleju który nam wywala przez uszczelniacze turbiny do dolotu. Wymiana egr nawet na nowy nic nie da. Trzeba sprawdzić ciśnienie oleju w silniku manometrem czy nie jest za wysokie i wszystko będzie jasne. Byłem świadkiem gdy moja turbina była sprawdzana min. pod kątem szczelności na maszynie. Wszystko było ok a w aucie już nie z w/w powodu.
borus911 Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 A czy nadstan oleju może powodwoać wzrost ciśnienia oleju ponad normę bo mam trochę nad stan. Dzisiaj zaleje tą chłodnicę na wylocie w intelkulerze benzyną ekstrakcyjną na noc i zobaczę czy dalej bętadzie olej wywalało w egr, Ponoć to pomaga:kwasny:
Konrad88nj Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Bzdury wymyślasz, wyczyszczenie dolotu pomoże Ci na chwile. Odkręć korek wlewu oleju przy pracującym silniku, gdy usłyszysz przy luzowaniu głośne psssst to znaczy że masz za wysokie ciśnienie (zapchana odma nie wyrabia), lecz najlepiej zmierzyć manometrem.
kamil_a4b5 Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Mam to samo również turbo po regeneracji, kolego Konrad88nj ile zapłaciłeś za nową pokrywę, jak wiadomo sama odma jest nie wymienna.
lukasn1 Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Kolego Konrad88nj gdzie kupiłeś pokrywę?
lukasn1 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 No to cena piekna ale jak trzeba to co zrobic?
borus911 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 Witam, Mój problem z wyciekiem w zaworze egr narazie ustąpił po wyczyszczeniu wszystkich węzy biegnących od turbiny do zaworu egr ( w tym tej chłodniczki), którą wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną. Zregenerowałem wcześniej turbinę, bo puścił w niej uszczelniacz i olej dostawał się do całego obiegu. Według mojej oceny jednym powodem wycieku oleju w egr może być nieszczelna turbina. Najprościej sprawdzić to poprzez rozkręcenie gumowych przewodów w obiegu. Jeśli chodzi o nieszczelną pokrywę zaworów to nie wypowiadam się, bo jeszcze nic z tym nie działałem. Jeżeli olej będzie się pojawiał to wtedy będę coś kombinował. Opisuję tylko to co do tej pory zrobiłem w mojej bryce. Pozdro
solpeusz Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Wyciek z EGR może też powodować zapchana odma
Konrad88nj Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Głównie zapchana odma podobno większość turbin trafiających do regeneracji jest szczelnych a problem tkwi gdzie indziej. Odma w 1,9 tdi jest do bani, zapcha się każdemu z czasem.
pawel1806 Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Witam, u mnie tez jest wyciek z egr, ale nie musze dolewac oleju wiec jakos jezdze
adadur Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 masz typową bolączke 1.9 ... bez wywaleniu kilkuset zł nic z tym nie zrobisz a i tak to pomoże do czasu ... jednym słowem nie warto nic kombinować ... jak turbo juz zdrowe i nie leje a EGR działa to zabezpieczyć łącznik elastyczny wydechu przed olejem lub zamontowac odprowadzenie oleju z otworków EGRa ... w B5 taki patent zrobiłem i ładnie się sprawdził.
borus911 Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Opublikowano 26 Marca 2014 Dzięki za wszystkie uwagi, ale miałem problem z uszczelniaczem turbiny. Bryka hula jak talala :-)
adadur Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Dzięki za wszystkie uwagi, ale miałem problem z uszczelniaczem turbiny. Bryka hula jak talala :-) Nie właśnie że nie hula jak ta lala ... EGR jest skopany konstrukcyjne i przez trzpień klapy gaszącej przedmuc**je opary oleju
m3e30 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 ta pokrywa też może mieć wpływ na notlaufy ?
adadur Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 Jaka pokrywa? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
borus911 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Mój silnik jest suchutki teraz :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się