Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa zatartych wycieraczek


piotrcar

Rekomendowane odpowiedzi

Na trzpień nałożone są takie czarne kapturki z tworzywa, które mają zabezpieczać przed wciekaniem wody.

Numer elementu: 8E1955603D

[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2011, 18:04_________________________________________________Za element zapłaciłem 359zł. Montaż według cennika kosztuje 295zł, ale że ja przyjechałem już z wyciągniętymi gratami, więc zapłaciłem mniej więcej połowę. W sumie jakieś 520zł.

Czaki22 ma na sprzedaż mechanizmy od B7 z 2007 i tam już są te kapturki, a przynajmniej jest na tym, który od niego kupiłem. Czaki sprzedaje je po 150PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z kolegów w Warszawie dysponuje ściągaczem to bym podjechał i na miejscu zdjął swoje ramiona wycieraczek. Czeka mnie podobna naprawa jak wszystkich tutaj i na samym początku problem bo ramiona strasznie zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z kolegów w Warszawie dysponuje ściągaczem to bym podjechał i na miejscu zdjął swoje ramiona wycieraczek. Czeka mnie podobna naprawa jak wszystkich tutaj i na samym początku problem bo ramiona strasznie zapieczone.

Napisz do mnie PW, to może coś uradzimy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za bardzo dobry opis naprawy wycieraczek.Poradziłem sobie bez problemu. Sworzeń był tak zapieczony ze nie obeszło się młoteczka .Ale wszystko się udało i teraz wszystko hula jak tralala.Dobry smar troszkę chęci i wszystko sie udało.Dzięki bardzo :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie tez pojawil sie ten problem,wycieraczki ledwo co chodza i zatrzymuja sie na srodku szyby :kwasny:,jak przestanie padac natychmiast sie za to zabieram.Przebieg autka 234 tys km,pozdrawiam

dasz rade jest zabawa ale satysfakcja ze samemu :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz po naprawie swoich wycieraczek. Zajęło mi to ponad 4 godziny ale jest możliwe do zrobienia samemu. Główne problemy to:

1. Zdjęcie wycieraczek. Trzeba zainwestować w ściągacz. Ja użyłem ściągacza Jonnesway. Polecam

2. Zdjęcie podszybia. U mnie zajęło ponad pół godziny ostrożnych prób. Pomogło ruszanie nim do góry i do dołu.

3. Wyjęcie mechanizmu. Kluczowe jest właściwe ustawienie wycieraczek przed jego wyjęciem. Należy je ustawić na około 30-40 stopni w stosunku do pozycji wyjściowej.

4. Wyjecie zapieczonego trzpienia. Ja go wyjąłem bez pomocy młotka ale namachałem się trochę przy imadle żeby go w końcu wykręcić. zapieczony był tylko ten od strony kierowcy.

Efekt - Wycieraczki chodzą jak szalone. Mam nadzieję że na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

2. Zdjęcie podszybia. U mnie zajęło ponad pół godziny ostrożnych prób. Pomogło ruszanie nim do góry i do dołu.

Ja podważyłem śrubokrętem z jednej strony, a pozniej całość wyszło bez problemu - 2 minuty :-)

3. Wyjęcie mechanizmu. Kluczowe jest właściwe ustawienie wycieraczek przed jego wyjęciem. Należy je ustawić na około 30-40 stopni w stosunku do pozycji wyjściowej.

[...]

Nie trzeba. Wystarczy przed wyjęciem rozłączyć te ramiona, którymi obraca silniczek. Są one wciśnięte na coś w rodzaju kul - wystarczy podważyć dłuższym śrubkrętem. Wtedy można ruszać nimi swobodnie i mechanizm wychodzi bez problemu - nie blokują wystające "końcówki" po bokach (a szczególnie z lewej strony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim ostrożnie.

Postępujesz tak jak opisane to jest w poprzednich postach. Aby ułatwić sobie wyjęcie podszybia i nie uszkodzić go przy wyjmowaniu proponuję pomoczyć podszybie na styku z szybą wodą z mydłem, rozruszać to przesuwając podszybie w prawo i w lewo, a później to już powinno być łatwo. Ja potraktowałem to płynem do spryskiwaczy:) Zresztą ta wskazówka jest zawarta w instrukcji serwisowej Audi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja poruszałęm na dwie strony i zeszło bezproblemowo bez płynów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety mnie też dopadło :( Wczoraj rano żona chciała przetrzeć szyby i zatrzymały się w pionie... Gdy wróciła do domu i zabrałem się za rozbieranie. Robiłem wszystko wg fotostory z pierwszego posta z tym wyjątkiem tego, ze podszybie wychodzi do góry a nie do przodu. Przydaje sie woda z płynem do mycia naczyń i ruszanie nim góra dół to wtedy łatwiej wychodzi. Aha i najlepiej zaczynać wyciąganie od środka a nie od boku. Standardowo zapieczony był sworzeń od strony kierowcy i trochę się naścierałem żeby go wybić. Ważna uwaga to również to aby nie wkręcać w imadło aluminiowego ramienia tylko stalową łapę sworznia bo tuleja, w której chodzi ten sworzeń może się zniekształcić i nawet po czyszczeniu może stawiać opór podczas obracania. Ale ogólnie wszystko jakoś tam poszło i po 4 godzinach, 2 piwach i 1,5 puszki WD udało się zakończyć operację sukcesem. Koszty (nie licząc piwa i WD :tongue4:) zerowe :) Gdyby ktoś z dolnośląskiego miał podobny problem to mogę pomóc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też już po demontażu wycieraczek , Fakt po smarowaniu chodzą jak wściekłe :)

ale ile się przy tym namordowałem ile kure.. posłałem :) lekko nie jest ale da radę.

Bez ściągacza ani rusz .

Ciekawe na ile to starczy, nasmarowałem czerwonym smarem do łożysk więc powinno już żyć wiecznie :)

pozdrowionka i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej. A mi zginęła jedna zawleczka i nigdzie nie mogę takiej dostać może jakieś pomysły co z tym zrobić na razie złożyłem do kupy niby jest ok ale czy nie będzie się obsuwać. A i jeszcze jedno jak ustawić dobrze wycieraczki, czy tylko wystarczy ustawić na ząbkach wyżej niże czy coś jeszcze bo wydaje mi się że ramię od kierowcy mniej wyciera szyby i nie chowa się tak nisko jak wcześniej. A i czy trzeba jakieś błędy usuwać na kompie czy coś tam.????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej. A mi zginęła jedna zawleczka i nigdzie nie mogę takiej dostać może jakieś pomysły co z tym zrobić na razie złożyłem do kupy niby jest ok ale czy nie będzie się obsuwać. A i jeszcze jedno jak ustawić dobrze wycieraczki, czy tylko wystarczy ustawić na ząbkach wyżej niże czy coś jeszcze bo wydaje mi się że ramię od kierowcy mniej wyciera szyby i nie chowa się tak nisko jak wcześniej. A i czy trzeba jakieś błędy usuwać na kompie czy coś tam.????

Jeżeli odkręciłeś to ramię, które przenosi ruch z silniczka, to możesz mieć problem z ustawieniem tego spowrotem. Żadnych ustawień na kompie się już nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale jakoś musi się dać, a co z kątem 2 o którym pisał Requan na stronie 8 wątku bo z tego rysunku to nic nie rozumiem i czy da się go ustawić bez wykręcania mechanizmu tylko przy zdjętym podszybiu i jak to dokładnie zrobić fajnie jakby ktoś foty wrzucił. W sumie to nie jest tak tragicznie ale musi być tak jak powinno być :> . A no i kurcze jeszcze ta zgubiona zawleczka nie daje mi spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy złożyć cały mechanizm i przed założeniem wycieraczek włączyć je tak zeby mechanizm zrobił pełny ruch, obrót is ie zatrzymał, teraz wystarczy założyć wycieraczki zeby lezały na dole szyby i nie powinno byćproblemów zzadnymi kątami , przecież są ząbki na tych sworzniach wiećnawet jak założyucie jeden ząbek za nisko czy za wysoko to rych wycieraczki będzie delikatnie przestawiony ajezeli ktoś chce to przed rozebraniem wystarczy zaznaczyć sobie jakims ostrym narzędziem robiąc ryse w jakiej pozycji są pierwotnie i tak samo złożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale ja mam wycieraczki w stanie spoczynku trochę wyżej a podczas wycierania nie dochodzą tam gdzie wcześniej do krawędzi słupka szyby przedniej. jak je podniosę to ok będą dochodziły do skraju szyby ale w dole będą jeszcze wyżej. No to jak z tymi kątami zresztą sprawdzę w wolnym czasie może coś się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez wycieraczka zawsze wykona taki sam kąt podczas ruchu więc nie moze byc tak ze przed naprawą wycierała Ci więcej szyby a po naprawie kąt wycierania sie zmniejszył, :mysli: nizej dasz to nizej wyjdzie do góry , dasz wyzej to wyzej bedzie tarła- dla mnie logiczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez wycieraczka zawsze wykona taki sam kąt podczas ruchu więc nie moze byc tak ze przed naprawą wycierała Ci więcej szyby a po naprawie kąt wycierania sie zmniejszył, :mysli: nizej dasz to nizej wyjdzie do góry , dasz wyzej to wyzej bedzie tarła- dla mnie logiczne .

Kolego jesteś w błędzie - w B5 sobie tak ustawiłem wycieraczki by schodziły trochę niżej oraz by od kierowcydochodziła bliżej słupka bo ścierająć ścnieg z szyby zostawał gruby "słupek" i widocznośc była kiepska. Wszystko zależy od ustawienia ramienia na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...