Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa układu wydechowego w Audi A4 B6/B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale kombinujecie ;) Jak masz full przelot to do 280-300 można cisnąć, za DP seryjna rura ma 55mm średnicy więc nie panikujmy, jednak należy pamiętać że to już granica.

Powyżej 300KM trzeba już pomyśleć o jakimś kolektorze o większym przepływie, większe DP, przynajmniej 2,5" no i rozsądna reszta, oczywiście IC, dolot itp musi być pokoksowane ;)

Opublikowano (edytowane)

Jakiej średnicy DP zrobić w 1.8T przy zachowaniu seryjnego wydechu? Pytanie padło już na którejś stronie, ale bez konkretnej odpowiedzi.

Miałem dawać rurę fi60,3x1,6 na całej długości DP, ale dziś trafiłem na opis jakiegoś grupowego zamówienia DP do a4 1.8T z "2,75 cala z przejściem do 2,5".. i już nie wiem..

katalizatora jeszcze nie miałem w rękach, więc pytam tutaj

tak dokładnie od turba jest 2,75" i przechodzi w 2,5"

2.5" = 63,5mm a z tego co mi wiadomo zarówno w 1.8T jak i 2.0T środek jest 55mm czyli 2,17". Kupowałem ostatnio złącze środkowe i mierzyłem, środek ma równo 55mm, końcówki 50mm.

A co do mocy to 300KM na 100% seryjna średnica wydechu daje radę, bez kata. Można wszystko wymienić na 2.75" tylko po cholerę przy mocy 200-300 ?? pozdro

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

masz jakieś auto z seryjnym wydechem i mocą 300km?

bo taka średnica to wiem że da radę ale na przelotach a nie na komorowych tłumikach.

Opublikowano
Podkleję się pod temat.

jakie są koszty takiego moda?

Gdzie można wykonać go w okolicach warszawy?

Ten efekt jest cudny.

Opublikowano (edytowane)

Posiadam Audi A4 B5 Avant 1.8T 1999 roku i chciałbym zakupić ten wydech cały i pytanie czy ktoś wie jak on brzmi i czy się opłaca go wogólę kupować ?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5859145580&ref=last-visited

Edytowane przez adis18641
Opublikowano
Podkleję się pod temat.
jakie są koszty takiego moda?
Gdzie można wykonać go w okolicach warszawy?
Ten efekt jest cudny.

Miło mi że Ci się podoba ;)

Chodzi Ci o wszystkie mody jakie tu wykonano? W sumie wszystko opisałem w tym wątku, więc przeczytaj całość ;) W skrócie, pełen przelot na Downpipe, 2 końcowych przelotach WMR40 90mm + BOV HKS.

Opublikowano

ShatyMK - długo masz już u siebie te WM'y? Jak się sprawują? W necie mają opinie takie sobie :/ który masz w końcu model, bo raz było wmr40, wcześniej wmr37 ;) chce do siebie wziąć ten http://allegro.pl/tlumik-sportowy-wydech-wmr40-cx1-fi90-580-ow-12301-i5813903921.htmlalbo ten http://allegro.pl/12296-tlumik-sportowy-wydech-wmr37-cx1-fi90-570-i5813903002.html, ten pierwszy chyba nieco bardziej wyciszy? Zmieści mi się taki tłumik do quattro? pozdro :)

Opublikowano
Podkleję się pod temat.
jakie są koszty takiego moda?
Gdzie można wykonać go w okolicach warszawy?
Ten efekt jest cudny.

Miło mi że Ci się podoba ;)

Chodzi Ci o wszystkie mody jakie tu wykonano? W sumie wszystko opisałem w tym wątku, więc przeczytaj całość ;) W skrócie, pełen przelot na Downpipe, 2 końcowych przelotach WMR40 90mm + BOV HKS.

Jakbyś właśnie mógł mniej więcej ile poszło na ten zestaw (bez BOV) i le robocizna i gdzie robiłeś

Opublikowano

Macie może ktos fotki downpipe w srodku? interesuje mnie konkretnie ile mówka (gwint) na sonde wchodzi do srodka? obie tak samo? prosze o rade

Opublikowano

ShatyMK - długo masz już u siebie te WM'y? Jak się sprawują? W necie mają opinie takie sobie :/ który masz w końcu model, bo raz było wmr40, wcześniej wmr37 ;) chce do siebie wziąć ten http://allegro.pl/tlumik-sportowy-wydech-wmr40-cx1-fi90-580-ow-12301-i5813903921.htmlalbo ten http://allegro.pl/12296-tlumik-sportowy-wydech-wmr37-cx1-fi90-570-i5813903002.html, ten pierwszy chyba nieco bardziej wyciszy? Zmieści mi się taki tłumik do quattro? pozdro :)

Mam dokładnie ten który podałeś, WMR40 średnica końcówki 90mm, ostatnio ciężko było je znaleźć gdziekolwiek bo się pokończyły na magazynach. Odnośnie jakości wykonania nie mam żadnych zastrzeżeń, solidna nierdzewka, po ponad półtora roku tłumik nadal się błyszczy, od spodu nie widać korozji, dźwięk cały czas taki sam, nic się jeszcze w środku nie wypaliło. Dodam tylko że WMR40 są trochę droższe niż inne tłumiki od WM, może są po prostu solidniejsze.Według mnie były najzgrabniejsze i najbardziej zbliżone do ori, dlatego je wybrałem.

Odnośnie kosztów hmm. W moim przypadku było to ciągłe poszukiwanie idealnego brzmienia wydechu i przy okazji chęć odetkania układu aby zwiększyć jakiś tam potencjał stockowych bebechów.

W skrócie:

Końcowe WMR40 90mm - 2x220zł + 200zł montaż

Usunięcie środkowego tłumika i rzeźba - 150zł

Downpipe około - 400zł + 100zł montaż, przy okazji wymiana opasek i tłumika drgań (plecionki)

Wstawienie środkowego przelotu z montażem ok 250zł

W sumie = 1540zł + dobra zabawa :)

Zapomniałem jeszcze o 400zł za programowe wyłączenie sondy lambda ;) Więc praktycznie 2k zł :)

Opublikowano

ShatyMK - długo masz już u siebie te WM'y? Jak się sprawują? W necie mają opinie takie sobie :/ który masz w końcu model, bo raz było wmr40, wcześniej wmr37 ;) chce do siebie wziąć ten http://allegro.pl/tlumik-sportowy-wydech-wmr40-cx1-fi90-580-ow-12301-i5813903921.htmlalbo ten http://allegro.pl/12296-tlumik-sportowy-wydech-wmr37-cx1-fi90-570-i5813903002.html, ten pierwszy chyba nieco bardziej wyciszy? Zmieści mi się taki tłumik do quattro? pozdro :)

Mam dokładnie ten który podałeś, WMR40 średnica końcówki 90mm, ostatnio ciężko było je znaleźć gdziekolwiek bo się pokończyły na magazynach. Odnośnie jakości wykonania nie mam żadnych zastrzeżeń, solidna nierdzewka, po ponad półtora roku tłumik nadal się błyszczy, od spodu nie widać korozji, dźwięk cały czas taki sam, nic się jeszcze w środku nie wypaliło. Dodam tylko że WMR40 są trochę droższe niż inne tłumiki od WM, może są po prostu solidniejsze.Według mnie były najzgrabniejsze i najbardziej zbliżone do ori, dlatego je wybrałem.

Odnośnie kosztów hmm. W moim przypadku było to ciągłe poszukiwanie idealnego brzmienia wydechu i przy okazji chęć odetkania układu aby zwiększyć jakiś tam potencjał stockowych bebechów.

W skrócie:

Końcowe WMR40 90mm - 2x220zł + 200zł montaż

Usunięcie środkowego tłumika i rzeźba - 150zł

Downpipe około - 400zł + 100zł montaż, przy okazji wymiana opasek i tłumika drgań (plecionki)

Wstawienie środkowego przelotu z montażem ok 250zł

W sumie = 1540zł + dobra zabawa :)

Zapomniałem jeszcze o 400zł za programowe wyłączenie sondy lambda ;) Więc praktycznie 2k zł :)

Dzięki wielkie :) Na pewno się przyda. Właśnie koło 2000 zł liczyłem na to. Znasz kogoś w 3City kto by się podjął zadania ?

Opublikowano

jak chcesz do oski to mam swój na sprzedanie,robiony w firmie http://baq-garage.pl/dożywotnia gw. na spawy i 2 lata na wkłady,lub zamienie na wydech od Q bo jestem na etapie przekładki

Opublikowano

jak chcesz do oski to mam swój na sprzedanie,robiony w firmie http://baq-garage.pl/dożywotnia gw. na spawy i 2 lata na wkłady,lub zamienie na wydech od Q bo jestem na etapie bprzekładki

Dzięki, ale najpierw chcę moc poprawić. Nie lubię jak auto brzmi , a ledwo jedzie :)

Szkoda, że od ośki do Q nie pasuje :(, bo kto wie co przyszłość przyniesie

Opublikowano

nie jest głośny,nadaje się w trasy bez problemu

Opublikowano

Mam dokładnie ten który podałeś, WMR40 średnica końcówki 90mm, ostatnio ciężko było je znaleźć gdziekolwiek bo się pokończyły na magazynach. Odnośnie jakości wykonania nie mam żadnych zastrzeżeń, solidna nierdzewka, po ponad półtora roku tłumik nadal się błyszczy, od spodu nie widać korozji, dźwięk cały czas taki sam, nic się jeszcze w środku nie wypaliło. Dodam tylko że WMR40 są trochę droższe niż inne tłumiki od WM, może są po prostu solidniejsze.Według mnie były najzgrabniejsze i najbardziej zbliżone do ori, dlatego je wybrałem.


już do mnie doszły inne, zamówione w firmie Proex ;) zdjęcia mam w temacie, zdecydowałem się na nie, ze względu na możliwość dobrania parametrów, a WM jest uniwersalny i jaki jest taki jest :) zobaczymy jak zagada, w przyszłym tygodniu myślę montaż
Opublikowano

nie jest głośny,nadaje się w trasy bez problemu

Ja głównie po mieście jeżdżę i jednak wolę najpierw zrobić moc. 160 to dla mnie za mało dla rasowego dźwięku.
Opublikowano

pany takie pytanie do tych ,którzy mają Q,a widzę że prawie wszyscy mają :kox: czy taki magnaflow wejdzie http://allegro.pl/tlumik-owalny-magnaflow-single-dual-1x64-2x58-46cm-i5707367573.htmlzamiast y-pipów i dwóch małych przelotowych tłumików chciał bym to zastąpić zwyczajnie tym magnaflowem wlot 2.5 i 2X2.25 wylot ,bo mam zamiar pokroić tego z ośki co mam

Opublikowano

pany takie pytanie do tych ,którzy mają Q,a widzę że prawie wszyscy mają czy taki magnaflow wejdzie

a dlaczego ma nie wejść ? możesz i wrzucić tłumiki od hondy i wszystko będzie śmigało, ważna jest jedynie średnica wejścia i wyjścia :)

oryginalnie masz 3 tłumiki, środkowy i dwa końcowe. Jeden przelotowy ? troche mało, jak masz dodatkowe auto na długie trasy to ok, jak dla mnie w serii np u mnie uważam że cicho nie jest.

Ja u siebie tez chce zrobić wszystko na MAGNAFLOW ale 3 przelotowe, powinno być ok. W sumie zawsze możesz zrobić tylko ten jeden i najwyżej dokupić później dwa jak będzie za głośno. Zawsze łatwiej uciąć rurę niż dokładać ;)

Opublikowano

kolega będzie miał 3 tłumiki, tak jak już teraz ma, ale teraz ma ośkę a dokłada quattro. W quattro jest układ wydechowy inaczej poprowadzony i się pyta bo nie wie czy wejdzie koło wału...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...