Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe do Audi A4 B8?


Gibons

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu przy jeździe autostradą i hamowaniu z większych prędkości (powyżej 140km/h) czuć dość mocne drgania na kierownicy - podczas samej jazdy tego nie ma. Czy to oznaka, ze tarczę będą już krzywe i nadają się do wymiany?  Z przodu mam oryginały od nowości 320mm - z wyglądu nie mają żadnych uszkodzeń, okręgów, zmiany koloru itp. Klocki mają ok. 20 tyś km ATE Ceramic.

Jeżeli wymieniać to na jaki zestaw w budżecie do 2000zł czy ew. przejść na coś większego - 345, 350, 356mm?

Szukam jakiegoś kpl. na przód - najlepiej na śląsku

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2023 o 12:20, byq1979 napisał(a):

Dodam, że tarcze mają obecnie przebieg 116.000km, felgi ori 18".

Jak chcesz mieć spokój to założ 6-tłok. Niestety auto ciężkie a seryjne hamulce to pomyłka. Minimum 356mm przód i tył 330mm. Za całość musisz liczyć 3-4k:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuję wymienić tarcze z  przodu i chciałbym się upewnić czy dobrze dobrałem, Q5 3.2 FSI 2011 VIN : WA1DKAFP2BA043106 (USA), 

stare tarcze maja obecnie 25mm z 30mm, w zasadzie nic się nie dzieje ale mam już lekkiego stresa:)

 

- tarcze Zimmermann 100.3355.20

- klocki Ferodo FDB1629 ewentualnie Ferodo FDS 1629

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lukzab napisał(a):

Witam, planuję wymienić tarcze z  przodu i chciałbym się upewnić czy dobrze dobrałem, Q5 3.2 FSI 2011 VIN : WA1DKAFP2BA043106 (USA), 

stare tarcze maja obecnie 25mm z 30mm, w zasadzie nic się nie dzieje ale mam już lekkiego stresa:)

 

- tarcze Zimmermann 100.3355.20

- klocki Ferodo FDB1629 ewentualnie Ferodo FDS 1629

 

pozdrawiam

 

 

FDB4044 ma byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, lukzab napisał(a):

Witam, planuję wymienić tarcze z  przodu i chciałbym się upewnić czy dobrze dobrałem, Q5 3.2 FSI 2011 VIN : WA1DKAFP2BA043106 (USA), 

stare tarcze maja obecnie 25mm z 30mm, w zasadzie nic się nie dzieje ale mam już lekkiego stresa:)

 

- tarcze Zimmermann 100.3355.20

- klocki Ferodo FDB1629 ewentualnie Ferodo FDS 1629

 

pozdrawiam

 

Ta tarcza ma graniczne zużycie 28mm:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wandej napisał(a):

Ta tarcza ma graniczne zużycie 28mm:facepalm:

W sumie większość tarcz ma taką granicę - po 1mm ze strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dev napisał(a):

 

FDB4044 ma byc

dzięki 

a ferodo FDS4044 ? 

 

Edytowane przez lukzab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lukzab napisał(a):

dzięki 

a ferodo FDS4044 ? 

 

kurde drogie te fds4044, widzę ze minimum 800zł, myślałem ze fds1629 (500zł) pasuje i sobie z ciekawości przetestuję trochę lepszy klocek,

trzeba będzie kupić FDB...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev Widzę, że masz s4 b8, jakie zaciski u siebie montowałeś? Bo te seryjne bardzo mało wydajne a na autostradzie zagotować żaden problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jakub Borowczak napisał(a):

@Dev Widzę, że masz s4 b8, jakie zaciski u siebie montowałeś? Bo te seryjne bardzo mało wydajne a na autostradzie zagotować żaden problem

 

Jakie masz felgi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jakub Borowczak napisał(a):

Pompei 19 cali

 

w takim przypadku wszystko zalezy od głębokosci Twojej kieszeni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Dev napisał(a):

 

w takim przypadku wszystko zalezy od głębokosci Twojej kieszeni :wink:

No to się domyślam, już widziałem zestawy po 20tys 😂

Generalnie chodzi mi o to żeby różnica była w miarę odczuwalna a swap w miarę możliwości plug&play.

Zaciski i tak muszę wymienić bo wydają dziwne dźwieki pomimo wymiany prowadnic wiec pomyślałem że skoro wymieniać to może na coś ciekawszego.

Widziałem że ludzie swapują na hamulce z porsche albo sq5. Z góry dziękuję za wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że taki setup 380/356 mm bedzie najbardziej odpowiedni do Twojego auta

i nie przekroczysz połowy ten sumy którą wymieniłes

mam nawet gdzies jeden :wink: 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Przymierzam się do wymiany tarcze + klocki przód, fabrycznie mam prawdopodobnie 312 mm, czy coś muszę wymieniać, żeby założyć tarcze 320?? Czy kupuję 320 i ma być? Podaję nr. vin WAUZZZ8K8AA130270.

Czy możecie polecić jakiś dobry zestaw??

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kapitan58 napisał(a):

Dzień dobry,

Przymierzam się do wymiany tarcze + klocki przód, fabrycznie mam prawdopodobnie 312 mm, czy coś muszę wymieniać, żeby założyć tarcze 320?? Czy kupuję 320 i ma być? Podaję nr. vin WAUZZZ8K8AA130270.

Czy możecie polecić jakiś dobry zestaw??

Pozdrawiam.

Nie 312 a 314 jest w każdej b8 w standardzie. Żeby założyć 320 nie wystarczy tylko zmienić tarcze, trzeba zmienić również zaciski i jarzma no i oczywiście klocki. Odezwij się do kolegi @Dev mi ogarnął zestawie plug&play który założyłem w godzinę I wszystko bajecznie pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie, czy do tarczy dba 4000 T3 jest sens montować zwykły klocek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...