Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Klima znów działa jak powinna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Miałem problem z klimą. Czasem chłodziła lepiej ,czasem gorzej , w zależności od temp. na zewnątrz. Pojechałem raz do fachowca trochę dobił czynnika i kazał zobaczyć co się będzie działo dalej. Pojeżdziłem tak parę dni i cóż bez zmian. Wróciłem do mechanika od klimy. Zdiagnozował iż zapchany jest filterek (dławik) znajdujący się w rurce(zaznaczonej na zdjęciu) : 8b07d9d70c1de58c.jpg

Kazał mi go kupić. Kupiłem w niemieckim serwisie wraz z dwoma oringami -koszt niecałe 16 euro.

I do fachury od klimy. Po wyjęciu stary filterek wyglądał tak : a48ac40376e5e6e1.jpg

Porównajcie sobie z nowym!

Wymienił zabity filterek,napełnił czynnikem i znów mogę się cieszyć w pełni działającą klimą.

:>

Może Wy macie też problem ze słabym chłodzeniem klimy więc sprawdzcie to.

Opublikowano

Bardzo fajnie że Twoja klima znowu działa :) Martwi mnie tylko jedno, ten syf nie wziął się tam znikąd. Zanieczyszczenia, które tam się znajdują to m.in fragmenty gładzi cylindrowych tłoków sprężarki. Wiem to od fachowca od klimatyzacji, przy okazji przeglądu zajrzał do klimy i znalazl w dławiku jeden mały opiłek podobny do tych, którymi zawalona jest Twój stary dławik. Może to oznaczać, że sprężarka jest mechanicznie już w takim sobie stanie.

Opublikowano

Tak to są opiłki , ale to normalne że się tam znalazły. Każda sprężarka wytwarza coś takiego (no chyba że ktoś rzadko załącza klimę) przy normalnej pracy ciągłej, a u mnie klima rzadko jest wyłączana. Jeszcze polata :tongue4:

Opublikowano

Witam! Miałem problem z klimą. Czasem chłodziła lepiej ,czasem gorzej , w zależności od temp. na zewnątrz. Pojechałem raz do fachowca trochę dobił czynnika i kazał zobaczyć co się będzie działo dalej. Pojeżdziłem tak parę dni i cóż bez zmian. Wróciłem do mechanika od klimy. Zdiagnozował iż zapchany jest filterek (dławik) znajdujący się w rurce(zaznaczonej na zdjęciu) : 8b07d9d70c1de58c.jpg

Kazał mi go kupić. Kupiłem w niemieckim serwisie wraz z dwoma oringami -koszt niecałe 16 euro.

I do fachury od klimy. Po wyjęciu stary filterek wyglądał tak : a48ac40376e5e6e1.jpg

Porównajcie sobie z nowym!

Wymienił zabity filterek,napełnił czynnikem i znów mogę się cieszyć w pełni działającą klimą.

:>

Może Wy macie też problem ze słabym chłodzeniem klimy więc sprawdzcie to.

jak możesz podaj mi nr katalogowy tego filterka, chyba mam ten sam problem[br]Dopisany: 25 Sierpień 2008, 15:53 _________________________________________________PS nie syczała ci dziwnie klima podczas jazdy i po wyłączeniu ??

Opublikowano

Proszę bardzo:

filterek - 4B0 820 177 DROSSEL

oringi - 8E0 260 749 DICHTRING

Opublikowano

Pojechałem raz do fachowca trochę dobił czynnika i kazał zobaczyć co się będzie działo dalej.

Nie dobija się czynnika - nie można takiego czegoś robić.

Opublikowano

w Radomiu w serwisie 100 zł

Opublikowano

Można dobić ale w granicach tolerancji. U mnie jest to 700 +/- 50 g . A jak jest za mało to co nie uzupełnia się ? [br]Dopisany: 25 Sierpień 2008, 16:04 _________________________________________________

znalazłem 4B0 820 177 w Radomiu w serwisie 100 zł

W niemczech w serwisie dałem niecałe 16 euro z dwoma oringami.

To trochę taniej.

Opublikowano

podłączasz pod kombajn, on spuszcza smaruje i napełnia układ od nowa

Opublikowano

podłączasz pod kombajn, on spuszcza smaruje i napełnia układ od nowa

No właśnie coś takiego było zrobione :wink4:

Opublikowano

podłączasz pod kombajn, on spuszcza smaruje i napełnia układ od nowa

No właśnie coś takiego było zrobione :wink4:

To nie pisz, że zostało dobite - oczywiście o ile operacja tą maszyną trwała jakieś 40 minut.

Opublikowano

Kolego Barni, moja klima chodzi cały rok, pomijająć mrozy i przez 2 lata od ostatniego serwisu w dyszy znalazł sie 1 opiłek wielkości ok 2mm. Masz rację, sprężarka jeszcze polata, pytanie tylko jak długo :rolleyes: Taka ilość opiłków nie wygląda okej, chyba że nie ruszano dławika od nowości do teraz. Autko ma w końcu już swoje lata i przebieg pewnie konketny.

Do Kolegi mcm00, syczenie klimy w A4 po wyłączeniu i w trakcie pracy jest zupełnie normalne, rozpręża się wtedy czynnik na dyszy dławiącej i w parowniku. No stress :wink4:

Opublikowano

Jestem święcie przekonany że nikt do tej pory do tego dławika nie zaglądał. Poprzedni właściciel zmieniał tylko filtr przeciwpyłkowy. :thumbdown: Zero serwisu klimy dopiero ja się tym zająłem.

Opublikowano

kolego Barni, nie syczała ci dziwnie klima podczas jazdy i po wyłączeniu ??

Opublikowano

Kolega majkel_majki już odpowiedział na Twoje pytanie. Syczenie jest normalnym zjawiskiem związanym z rozprężaniem czynnika.

Opublikowano

Do Kolegi mcm00, syczenie klimy w A4 po wyłączeniu i w trakcie pracy jest zupełnie normalne, rozpręża się wtedy czynnik na dyszy dławiącej i w parowniku. No stress :wink4:

a jeśli ten filterek jest zapchany może głośniej syczeć bo wydaje mi się że od jakiegoś czasu syczy głośniej i się nasila

Opublikowano

Na to pytanie niestety nie umiem odpowiedzieć, nie słyszałem jak brzmi syk rozprężającego się gazu na przytkanej dyszy. Może nasilający się syk to tylko Twoje wrażenie Kolego, niemniej sugerowałbym udanie się do serwisu od klimy. Tam fachowcy wypompują czynnik z układu, wykręcą dyszę i zweryfikują jej stan i nabiją układ świeżym gazem i olejem.

Opublikowano

jutro jak dostanę zamówiony filterek to go wymienię i nabiję klimę zobaczymy czy się poprawi

Opublikowano

poprawiło się, a filterek kosztował mnie 8,40 zł :>

a wyglądało to tak

8620d722dd08b226m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...