mateeq Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Witam, mam pytanko. Czy nie orientujecie się może, czy aby wymienić pasek od sprężarki klimatyzacji w trzeba demontować "cały przód" jak do wymiany rozrządu?? Czy może da się do niego dostać jakoś bez demontażu, po zdjęciu osłon od góry? (bo od dołu raczej nie da rady :/ ) Za wszelką pomoc z góry dzięki...
wiki Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 myślę że tylko i wyłacznie od dołu, bo od góry to jak, tym bardziej że masz duży motor u mnie wymiana tylko od dołu
pre_pl Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 - odkręcić visco - zdjąć osłony - poluźnić rolkę napinającą na kompresorze - zdjąć pasek Jeśli ponownie założysz stary pasek, zaznacz pisakiem kierunek w jakim działał
Simon Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Witam mam 1.9 TDI i właśnie zauważyłem że mam niezałożony pasek od klimy Jak tam powinien być wie ktoś?Pewnie Belgowi się rypła i zdjął po prostu a ja nic nie wiem o tym To klimatronik to ja mam tylko na niby czy każdy kto nabija klimę sprawdzi mi czy działa?Jutro bym kupił ten pasek....ale jaki...tak to jest jak ktoś tak się zna na autach jak ja....a pytałem palanta czy chodzi!!! Dzięki z góry za pomoc!!!
szogun0 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Witam mam 1.9 TDI i właśnie zauważyłem że mam niezałożony pasek od klimy Jak tam powinien być wie ktoś?Pewnie Belgowi się rypła i zdjął po prostu a ja nic nie wiem o tym To klimatronik to ja mam tylko na niby czy każdy kto nabija klimę sprawdzi mi czy działa?Jutro bym kupił ten pasek....ale jaki...tak to jest jak ktoś tak się zna na autach jak ja....a pytałem palanta czy chodzi!!! Dzięki z góry za pomoc!!! Dobry fachowiec na pewno wszystko ci sprawdzi.
spanky Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Witam mam 1.9 TDI i właśnie zauważyłem że mam niezałożony pasek od klimy Jak tam powinien być wie ktoś?Pewnie Belgowi się rypła i zdjął po prostu a ja nic nie wiem o tym To klimatronik to ja mam tylko na niby czy każdy kto nabija klimę sprawdzi mi czy działa?Jutro bym kupił ten pasek....ale jaki...tak to jest jak ktoś tak się zna na autach jak ja....a pytałem palanta czy chodzi!!! Dzięki z góry za pomoc!!! podjedz do warsztatu zajmujacego sie klimamai,przyszukuj kilka stówek i powinni Ci doporwadzic do stanu uzywalności ...
Simon Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Kilka stówek??? Na razie kupiłem pasek ale niewiem jak się dostać od dołu....jutro popróbuję... Będę wiedział coś jak założę pasek....chyba...bo z moją wiedzą toooooo..... ale klima musi być! dziś siedziałem z laską w aucie po deszczu i tak mi zaparowały szyby że dopiero po pięciu min od włączenia nawiewów coś było widać!!!
damos Opublikowano 12 Stycznia 2007 Opublikowano 12 Stycznia 2007 Kilka stówek???Na razie kupiłem pasek ale niewiem jak się dostać od dołu....jutro popróbuję... Będę wiedział coś jak założę pasek....chyba...bo z moją wiedzą toooooo..... ale klima musi być! dziś siedziałem z laską w aucie po deszczu i tak mi zaparowały szyby że dopiero po pięciu min od włączenia nawiewów coś było widać!!! I co ? Myślisz, że założenie paska uruchomi klimatyzację? A poprzedni właściciel zdjął pasek z nudów i z głupoty nie założył ? Może sprawdź choć stan sprzęgła kompresora klimatyzacji - co ? (widziałem już kłęby dymu pod maską jak się sprzęgiełko zatarło i stanęło koło pasowe.
Simon Opublikowano 12 Stycznia 2007 Opublikowano 12 Stycznia 2007 Witam, czy ten stan sprawdza sie tak że ręcznie kręci się kompresorem???
dark79 Opublikowano 12 Stycznia 2007 Opublikowano 12 Stycznia 2007 pasek założyć jest najlepiej od dołu, ale teraz nie pamiętam czy jest on pierwszy czy drugi na kole od wału, a i jak bys sprawdzął czy sie kręci to musisz pokręcić "środkiem koła" od sprężarki a nie samym kołem po którym chodzi pasek
mateeq Opublikowano 13 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2007 Może sprawdź choć stan sprzęgła kompresora klimatyzacji - co ? (widziałem już kłęby dymu pod maską jak się sprzęgiełko zatarło i stanęło koło pasowe. Ja doświadczyłem to na własnej skórze... pasek założyć jest najlepiej od dołu, ale teraz nie pamiętam czy jest on pierwszy czy drugi na kole od wału, a i jak bys sprawdzął czy sie kręci to musisz pokręcić "środkiem koła" od sprężarki a nie samym kołem po którym chodzi pasek Niestety u mnie w aucie założenie od spodu jest raczej niemożliwe :/ Chyba pozostanie mi albo demontaż całego przodu, tak jak do wymiany paska rozrządu, no albo wizyta u mechanika...
bratpit Opublikowano 13 Stycznia 2007 Opublikowano 13 Stycznia 2007 Zdemontowanie przodu i jego odsuniecie to chwila roboty 2 śruby typu gwiazdka i zjeżdza zderzak. Potem imbusem 6 odkrecasz naboje zderzaka po boku masz po 1 śrubce 10 , od góry po 2 śrubki nad reflektorem i już przód wyjeżdza jakieś 15 cm do przodu
Simon Opublikowano 23 Stycznia 2007 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Może sprawdź choć stan sprzęgła kompresora klimatyzacji - co ? (widziałem już kłęby dymu pod maską jak się sprzęgiełko zatarło i stanęło koło pasowe. Ja doświadczyłem to na własnej skórze... Da się wyjąć sprężarkę i to naprawić?Czy jak Ty to zrobiłeś? Chyba mam to samo ciężko chodzi środek sprężarki... A może to nie sprzęgło w takim razie?Jakieś pomysły?Dzięki z góry za pomoc [ Dodano: 23-01-2007, 05:42 ] Sorki nie umiem widać cytować! i coś pomieszałem....
mateeq Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Opublikowano 5 Lutego 2007 Przed wyjęciem sprężarki musisz uważac na jedną rzecz. Jeśli masz w układzie czynnik chłodzący to musisz go wcześniej spuścic w jakimś wyspecjalizowanym warsztacie. Potem, najlepiej na kanale zdejmujesz pokrywy pod silnikiem, odkręcasz sprężarkę (chyba są tam 3 śruby) no i potem te 2 rurki które do niej dochodzą. Tylko musisz uważac bo mogą jeszcze jakieś resztki tego czynnika (b zimnego) wyleciec. W sumie to zmiany samej cewki to nie musisz zdejmowac sprężarki, (przynajmniej u mnie się obyło bez). Wystarczyło odkręcic śruby nie ruszając tych rurek. Pzdr
Simon Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 Dzięki za uwagi i pomoc jutro jestem umówiony u gościa od klimy.....zobaczymy
szogun0 Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 Czynnik nie będzie taki zimny. Pamiętaj aby ze starej sprężarki zlać resztki oleju i zważyć je. Do nowo montowanej wlej oleju tyle ile wynika z różnicy między tym, co jest już w sprężarce a tym ile powinno się znaleźć oleju w układzie (trzeba zważyć ilość oleju w nowej).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się