virus191 Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 4 minuty temu, terazkurdeja napisał: Pany a czy to sitko w obudowie wałków rozrządu można wywalic przy okazji zmiany rozrządu beda jakies skutki uboczne? Troche sie boje że sie może rozleciec i narobić bigosu Ponoć w ASO już nie jest dostępne to sitko, też się chętnie dowiem.
adamc77 Opublikowano 9 Lipca 2020 Opublikowano 9 Lipca 2020 Sitko nie jest wymienialne osobno. Trzeba je wymienić razem z całym okularem. (06H103144F cena około 600 zł). Tak jak napisałem wcześniej te silniki nie tolerują interwałów longlife (30000). Trzeba wymienić cały rozrząd z okularem (i tłoki jeśli pobiera olej) i wymieniać olej co 10000 tkm. Przy takich serwisach nie ma obawy że sitko się zatka.
virus191 Opublikowano 10 Lipca 2020 Opublikowano 10 Lipca 2020 To chyba mówimy o dwóch różnych sitkach - mi chodziło chyba o wariator? Pytałem też w warszawskiej firmie (Krasnobrodzka Racing) ile kosztuje u nich toczenie tłoków - na gotowo z pierścieniami 1000zł - więc chyba już nie opłacalny temat jeśli zestaw KOLBENSCHMIDT 40251600 można już wyrwać za niecałe 1400 także z pierścieniami. Pytanie czy tłoki Mahle jakieś lepsze, bo taki zestaw już ok 2100zł 1
kixi4 Opublikowano 10 Lipca 2020 Opublikowano 10 Lipca 2020 (edytowane) W silnikach 1.8 i 2.0tfsi przedliftowych z lat 2008-2012 sitko, ktorym idzie cisnienie oleju do wariatora na walku ssacym znajduje sie w podporze walkow rozrzadu, w aso nie da sie kupic samego sitka, czy samego zaworu zwrotnego, mozna jedynie kupic cala podpore w ktorej sa zamontowane juz nowe sitko i zawor zwrotny. W silnikach poliftowych, np cjeb, cjee, cndc itp z dwoma wariatorami, sitka i zaworu nie ma juz w podporze walkow, ale sitka znajduja sie juz w zaworach sterujacych wkrecanych w walki, ale tutaj te sitka rozniez ulegaja peknieciom i uszkodzeniom.. Edytowane 10 Lipca 2020 przez kixi4
Model94 Opublikowano 13 Lipca 2020 Opublikowano 13 Lipca 2020 Po 2200 km dolałem 1l oleju, czy muszę się już martwić?
adamc77 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 W dniu 13.07.2020 o 23:19, Model94 napisał: Po 2200 km dolałem 1l oleju, czy muszę się już martwić? U mnie brał 0,5L/1000km i zrobiłem remont silnika. W ASO twierdzą że 0,5 jest dopuszczalne. Więc jak przeliczyć to na 10000 dolejesz 5L. Słabo to wygląda.
Model94 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 No jest to strasznie denerwujące, niedawno go kupiłem i musiałbym już remontować, żeby nie pił tego oleju. Chociaż fakt, jeździ się świetnie.
pila24 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Godzinę temu, Model94 napisał: No jest to strasznie denerwujące, niedawno go kupiłem i musiałbym już remontować, żeby nie pił tego oleju. Chociaż fakt, jeździ się świetnie. To jest znana wada fabryczna tych silników,szczególnie tych z przed 2012r. Raczej nie kupiłeś auta bez wcześniejszego rozeznania o wadach modelu?
Model94 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Słyszałem o problemie ale niestety zapoznałem się z nim dokładnie po zakupie, mój błąd, troszkę się za bardzo napaliłem.
virus191 Opublikowano 16 Lipca 2020 Opublikowano 16 Lipca 2020 Dzisiaj odbieram auto, wczoraj skoczyli (w sumie 3 dni) - poszły nowe tłoki kolbenschmita, honowanie - o dziwo tuleje były w świetnym stanie, rozrząd, zawory wydechowe (mam lpg) i parę innych rzeczy. Nagaru chyba też nie było zbyt wiele jak na 3L/1000km - w sumie na liczniku 200k. Teraz tylko jeździć obserwować.
Sidżej Opublikowano 12 Września 2020 Opublikowano 12 Września 2020 Po remoncie silnika nie będzie problemu z olejem ? Na jak długo ? Dawać 10k za remont i np. Za 3 lata trzeba ponowic operacje jest metodą bynajmniej dla mnie słabą...
pawel72689 Opublikowano 12 Września 2020 Opublikowano 12 Września 2020 5 godzin temu, Sidżej napisał: Po remoncie silnika nie będzie problemu z olejem ? Na jak długo ? Dawać 10k za remont i np. Za 3 lata trzeba ponowic operacje jest metodą bynajmniej dla mnie słabą... Jak jest remont dobrze zrobiony to nie ma obaw.
virus191 Opublikowano 13 Września 2020 Opublikowano 13 Września 2020 7000km za mną i póki co ubytków żadnych. Wcale nie trzeba dawać 10k. Sprytny mechanik robi to za ok. 6000 z ori rozrządem.
Prezes860 Opublikowano 13 Września 2020 Opublikowano 13 Września 2020 Jestem ok. 35 tyś po remoncie. Ubytków brak. Warto remontować Pozdrawiam
adamc77 Opublikowano 13 Września 2020 Opublikowano 13 Września 2020 (edytowane) W dniu 10.07.2020 o 12:35, kixi4 napisał: W silnikach 1.8 i 2.0tfsi przedliftowych z lat 2008-2012 sitko, ktorym idzie cisnienie oleju do wariatora na walku ssacym znajduje sie w podporze walkow rozrzadu, w aso nie da sie kupic samego sitka, czy samego zaworu zwrotnego, mozna jedynie kupic cala podpore w ktorej sa zamontowane juz nowe sitko i zawor zwrotny. W silnikach poliftowych, np cjeb, cjee, cndc itp z dwoma wariatorami, sitka i zaworu nie ma juz w podporze walkow, ale sitka znajduja sie juz w zaworach sterujacych wkrecanych w walki, ale tutaj te sitka rozniez ulegaja peknieciom i uszkodzeniom.. Witam. Proszę o pomoc w diagnozie. Silnik TFSI 1,8 170 km CJEB. słychać nieregularne stukanie. Najbardziej na zimnym silniku, jak się rozgrzeje na maksa to cichnie. Najbardziej czuć na plastikowym deklu wałków rozrządu. Załączam filmik. Na pewno nie jest to napinacz rozrządu, zaworki w podstawie wałków (tkz okular) i zawory magnetyczne na obudowie wałków. Te części wymieniłem nie pomogło. Jeśli miał ktoś taki przypadek lub podobny proszę o kontakt VID_20200907_190313024.mp4 Edytowane 15 Września 2020 przez adamc77
maniekkg Opublikowano 9 Lutego 2021 Opublikowano 9 Lutego 2021 Witam, przejechałem od remontu 76 tyś. remont u kolegi z forum kixi4 Oczywiście zero problemów polecam taki remont.
lukejag Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 Do mnie także piszecie priv wiadomości a ja nieczęsto tu zaglądam więc napiszę też. Efekt remontu cały czas jest! 80 tys. km później. Jak nie daję za mocno po gazie to nie ubywa wcale oleju. Jak jadę do ogranicznika to ubywa naturalnie ale wszystko w zupełnej normie. Polecam Michała. Z tego co pamiętam (5 lat minęło) bardzo przyzwoity gość i mechanik pierwszej ligi. Nadmienię, że jestem po chipie 160>205 KM. Także to może mogłoby jakoś wpływać niekorzystnie na pobór oleju ale zmieniam olej co 10k km. i stosuję filtry polecone przez Kixi4 - nie mam na co narzekać. Żal sprzedawać - więc tego nie robię póki co. Nazbyt dobrze się sprawuje auto
Niggersly Opublikowano 27 Lutego 2022 Opublikowano 27 Lutego 2022 Witam, jestem nowym klubowiczem. Potrzebuję kontakt do Michała Kixi4 z Ostrowa wlkp, spalanie oleju w 1.8 tfsi standard. I jaki to koszt może być?
Rabbi Opublikowano 27 Lutego 2022 Opublikowano 27 Lutego 2022 27 minut temu, Niggersly napisał: Witam, jestem nowym klubowiczem. Potrzebuję kontakt do Michała Kixi4 z Ostrowa wlkp, spalanie oleju w 1.8 tfsi standard. I jaki to koszt może być? koszt do 10tyś pln
wojciech1810 Opublikowano 24 Czerwca 2023 Opublikowano 24 Czerwca 2023 Witam. Posiadam Audi a4 b8 1.8 tfsi 2010r. Czy też tak macie , że gdy sprawdzacie olej na MMI to w pierwszych 5 min. Pokazuje jak by nie było wgl oleju. A po 15 min jest pół stanu. Pozdraiwam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się